Objavljeno u Nacionalu br. 441, 2004-04-27

Autor: Dean Sinovčić

Najpoznatiji magazin za muškarce u Hrvatskoj

Kreće hrvatsko izdanje Men's Healtha

U izdanju tvrtke Burda Nacional 30. travnja na kioscima će se pojaviti prvi broj svjetski poznatog mjesečnika, u kojem će svaki muškarac na 132 stranice moći pronaći korisne savjete iz područja zdravlja, fitnessa, prehrane, mode i lifestylea

Men's Health je magazin za svakodnevnog čovjeka što se poručuje već s naslovnice na kojoj gotovo nikada nema poznatih osobaMen's Health je magazin za svakodnevnog čovjeka što se poručuje već s naslovnice na kojoj gotovo nikada nema poznatih osobaOd 30. travnja Hrvatska će postati 38. zemlja na svijetu u kojoj se izdaje Men’s Health, mjesečni magazin namijenjen muškarcima, ali i ženama koje bi htjele saznati što muškarci žele. Prepoznatljiv po svojoj naslovnici na kojoj se ističe dobro građen muškarac koji pokazuje svoj torzo, Men’s Health nije magazin za body buildere, već magazin za svakog muškarca koji drži do sebe i razmišlja pozitivno. Filozofija ovog magazina je, kako nam je objasnio glavni urednik Goran Miletić, “živi zdravo i polako, jedi zdravo, pobijedi stres, izbjegavaj sve zamke koje nosi život na prirodan način i svijet oko tebe izgledat će ljepše”. Men’s Health utemeljila je američka kompanija Rosdale koja ga je počela izdavati 1988. i danas ga diljem svijeta čita oko 15 milijuna ljudi, od čega je 2,5 do 3 milijuna žena. Ideja kompanije, odnosno ideja svih magazina koje objavljuju je zdrav život, povratak prirodi, život bez kemikalija i tako dalje.

Istraživanja u SAD-u pokazala su da Men's Health čita 25 posto žena koje žele saznati na koji način razmišljaju muškarci Men's Health je prvi časopis koji ne savjetuje muškarce da ne zaobilaze kuhinju u širokom lukuDo izdavanja hrvatskog Men’s Healtha došlo je u suradnji sa slovenskom Burdom koja posljednje tri godine u Sloveniji izdaje taj magazin i koja ima prava za objavljivanje u zemljama bivše Jugoslavije. S obzirom na to da se Men’s Health vrlo dobro prodaje u Sloveniji i da u Hrvatskoj postoji tvrtka Burda Nacional, preuzeta je licenca za Hrvatsku i tako je došlo do izdavanja prvog hrvatskog Men’s Healtha. Slovenska novinarska i urednička ekipa Men’s Healtha značajno je pomogla pri izdavanju prvog broja čija će cijena biti 27 kuna i imat će 132 stranice. Te 132 strane podijeljeno je na 20 posto tema o zdravlju, 20 posto tema o fitnessu, 20 posto tema o prehrani, 10 posto o modi, 10 posto o lifestyleu dok 20 posto otpada na Men’s Health brzojave u kojima se ukratko daju savjeti i novosti na sve te teme. “Ono što se meni kao čitatelju Men’s Healtha dopada je jednostavnost i konkretnost tema i savjeta koji se ne mogu naći ni u jednim drugim novinama”, objašnjava Miletić. Kaže kako se magazin ne bavi temama kojima se bave druge novine pa tako navodi primjer tekstova o automobilima koji se spominju u kontekstu vježbanja u automobilu, razgibavanja ramena i opuštanja vrata nakon napornog i stresnog radnog dana, dok se čeka na semaforu.

Men’s Health je magazin za svakodnevnog čovjeka što se poručuje već s naslovnice na kojoj gotovo nikada nema poznatih osoba. Kako je to magazin za “dečke iz susjedstva”, onda je logično da se na naslovnici pojavljuju “no-name” osobe odnosno “dečki iz susjedstva”. Stoga je poruka magazina kako svatko može biti poput tog muškarca s naslovnice i samo je potrebno malo volje, želje i čitanje uputa iz Men’s Healtha. Zbog toga tekstova imaju naslove koji savjetuju, primjerice “skinite trbuh za četiri tjedna”, ali Miletić tvrdi da se time ulazi u srž problema i na tečan i prihvatljiv način se u tekstovima objašnjava kako doista skinuti trbuh u četiri tjedna. Takvi su i savjeti što se tiče prehrane, ali i savjeti oko nekih drugih tema, primjerice na koji način se odnositi prema ženama kako bi se izbjegli mogući problemi. Iako je na prvi pogled Men’s Health striktno muški magazin, američki izdavač došao je do podatka da ga čita i 25 posto žena. To ne znači da ga one kupuju, već da ga posude od supruga, dečka ili brata. ”Ženama je Men’s Health zanimljiv jer žele saznati što muškarci misle, na koji način se udvaraju, o čemu misle kada gledaju utakmicu i piju pivo s prijateljima. Žene vole analizirati takve stvari pa to žele i pročitati”, tvrdi Miletić i dodaje da žene čitanjem Men’s Healtha nastoje bolje shvatiti muškarce.

Kada se teme koje magazin obrađuju počnu raščlanjivati, jasno je da će se hrvatsko izdanje razlikovati od američkog prije svega kod tekstova o prehrani. Američka hrana je masna, nezdrava i vrlo kalorična, zbog čega se u toj zemlji nove teretane otvaraju svakog mjeseca, dok u Hrvatskoj situacija nije tako kritična. “Američki izdavač u tom smislu ništa ne preporuča hrvatskom izdavaču, već suprotno – od nas traže savjete. Stoga vrlo često glavni urednik američkog izdanja šalje upite urednicima magazina iz ostalih zemalja da bi saznao kakav je način prehrane u tim zemljama. Definitivno, Amerikanci nam ne mogu ništa sugerirati u vezi prehrane, već mi možemo njima”, tvrdi Miletić i time potvrđuje kako hrvatski Men’s Health neće biti kopija američkog izdanja. Cilj magazina je muškarac koji je zadovoljan svojim izgledom. Zbog toga i muškarac s naslovnice nije nabildan, već je dobro građen a takav može postati svaki čitatelj ako svom tijelu posveti dovoljno volje, želje i vremena. “Da bi to pokazali i dokazali, ove jeseni planiramo organizirati Men’s Health izazov. Angažirat ćemo šest muškaraca koji će raditi po našem programu vježbanja i prehrane – dobit će svog trenera i nakon šest, sedam mjeseci rezultati će biti vidljivi. Na taj način ćemo pokazat čitateljima da ne prodajemo maglu, već da onaj muškarac koji zacrta da ima ‘pločice’ na trbuhu to doista može i ostvariti”, najavljuje Miletić i dodaje da “muškarci također trebaju brinuti o svom izgledu jer će biti zadovoljniji i to je poanta svega”.

Stoga se u Men’s Healthu neće moći naći savjeti na koji način za mjesec dana povećati obujam mišića za 20 centimetara jer je to moguće samo uz pomoć steroida, a to i ne spada u filozofiju ovog magazina. Na fitness stranicama naći će se savjeti za one koji su već vježbali, koji vježbaju vrlo često a i za one koji nisu nikada vježbali. Za sve njih magazin donosi savjete i plan vježbanja. “Ako netko tko je nabacio pivski trbuh gleda u frajera s naslovnice magazina i smatra da mlatimo praznu slamu, objasnit ćemo mu kako da napreduje korak po korak. Za početak, ne bi smio popiti deset piva dnevno, već tri i trebao bi promijeniti prehranu, s tim da nudimo i menije i tablice prehrane”, objašnjava Miletić. Kaže kako se pitanja oko kalorija i kolesterola mogu vrlo lako objasniti i magazin će na čitak i jednostavan način opisati što znači kada netko ne smije unijeti tisuću kalorija dnevno. Savjetnici i autori tekstova koji se bave zdravljem bit će u 90 posto slučajeva liječnici opće prakse, ali i liječnici koji su specijalizirali posebna područja.

Zanimljivo je i kako će izgledati modne stranice u Men’s Healthu. Taj dio magazina također neće upućivati na pretijesne majice koje pucaju pod napetim mišićima, niti će se promovirati svjetske marke, već će biti riječ o modi namijenjenoj prosječnom muškarcu. Urednik tog dijela magazina bit će Ivica Kovačević, poznat kao novinar “glamur: kafea”, koji će muškarcima preporučati odjeću koja se može naći u svakom dućanu, a usput će ih savjetovati kako “spariti” boje, koju odjeću trenutno žene vole i što odjenuti u različitim prigodama. S obzirom na to da su ženski magazini prepuni savjeta o prehrani, Men’s Health bit će prvi magazin koji će savjetovati muškarce da ne zaobilaze kuhinju u širokom luku i koji će im, kako kaže Miletić, poručiti kako nije nimalo čudno što se nalaze i snalaze u kuhinji. “Dapače, vrlo dobro je kada se muškarac zna ponašati u kuhinji i kada zna što je dobro pojesti, a što nije. Muškarci u Hrvatskoj sve više i više čitaju savjete o prehrani a Men’s Health će recept za neko jelo spojiti s tekstom ’što spremiti kada djevojka prvi put dolazi kod tebe’ i preporučiti što se ne smije napraviti, koliko svijeća upaliti i kakav film posuditi u videoteci ”, objašnjava Miletić. A pošto su djevojke možda najbitniji dio života svakog muškaraca, Men’s Health će mu pomoći i u psihološkom smislu, odnosno pomoći će na način da procijeni djevojku na temelju, primjerice, glazbu koju sluša. Miletić kaže da ako djevojka sluša narodnjake a prilično je zgodna, onda je treba pustiti da i dalje sluša tu glazbu. Ako slučajno sluša heavy metal, ne treba je odmah odbaciti jer su istraživanja pokazala da su takve djevojke vrlo inteligentne. Ili, primjerice savjet što učiniti ako muškarac želi da se djevojka opusti uz piće, a ona ne pije alkohol. Ipak, svi muškarci koji će se isticati na naslovnicama hrvatskog Men’s Healtha bit će stranci, odnosno oni koji se pojavljuju na svjetskim izdanjima. Miletić se nada da će se za godinu danu otvoriti mogućnost da se na naslovnici pojavi i jedan Hrvat. Za usporedbu, Slovenci su čekali tri godine da bi dobili domaću naslovnicu, no o Hrvatima ovisi kada će ispuniti stroge kriterije što se tiče naslovnice.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika