Objavljeno u Nacionalu br. 445, 2004-05-25

Autor: Melisa Skender

POSLOVNO CARSTVO VODITELJA MILIJUNAŠA

Pravi milijunaš je Tarik Filipović

U samo dvije godine Tarik Filipović postao najbogatija osoba hrvatske televizije: kao vješt menedžer kapitalizirao je svoj izvrstan nastup u show kvizu 'Tko želi biti milijunaš'

Tarik Filipović i njegov poslovni partner Vanja SertićTarik Filipović i njegov poslovni partner Vanja SertićTarik Filipović definitivno je u samo dvije godine postao najbogatija ličnost domaće glazbene, glumačke i televizijske scene. To može zahvaliti svojem izvrsnom nastupu u show kvizu “Tko želi biti milijunaš”, koji je u pravo zbog njega jedan od najgledanijih i najdohodovnijih projekata Hrvatske televizije. Zbog toga ga je Mirko Galić i vezao posebnim, dvogodišnjim ugovorom za svoju kuću, spriječivši tako najezdu ponuda s Nove TV i RTL-a. Filipović je, osim što je izvrstan voditelj i glumac, isto tako izvrstan menadžer koji je od svoga imena napravio brand i uspješno ga unovčio, kao što to rade i sve velike zvijezde na zapadu.

Prema procjenama stručnjaka, već danas Filipovićevo ime vrijedi nekoliko milijuna eura. Skoro na samome početku svoje karijere, Filipović je svoj lik i ime stavio u službu nekoliko velikih tvrtki, koje ga koriste za promociju, a samim time i bolju prodaju svojih proizvoda. Prvo Škoda, zatim Volkswagen, Keune, Diners Club International, Konzum s Amexom, naočale Alain Mikli i Stanley Bet kladionice samo su neke od mnogobrojnih tvrtki kojima se Filipović priklonio. Uz to, Filipović ima i svoja poduzeća koja razvijaju poslove nevezane direktno s njegovim imenom. U jednom je poduzeću partner s Vanjom Sertićem, prijateljem iz djetinjstva, a u drugome s Reneom Bitorajcem, svojim glumačkim kolegom. Osim što često nastupa kao voditelj, za što dobiva honorare od nekoliko tisuća eura, Filipović i dalje vrlo aktivno glumi u kazališnim predstavama, koje su upravo zbog njega gledane. Iako na tim predstavama zarađuje najmanje novca, one su mu ipak važne kako bi održao i taj dio svoje karijere, koji je nevezan s njegovim angažmanom na HTV-u. Sve u svemu, Tarik Filipović prvi je od domaćih zvijezda koji je znao kako iskoristiti popularnost i svoje ime, te to uspio unovčiti. Njegov način rada ujedno je putokaz ostalim ljudima hrvatske estrade i jet-seta koji bi željeli učiniti slično, a ne znaju. Da bi se stiglo na sve i još da se to odradi kvalitetno, kako bi oni koji plaćaju bili zadovoljni, treba mnogo energije i vremena. Dakle, uspjeh Tarika Filipovića nije slučajan splet sretnih okolnosti, nego je to rezultat velikoga rada i talenta čovjeka koji je u Zagreb došao kao “dotepenec” iz Zenice. Za vrijeme studiranja na kazališnoj akademiji konobario je i radio u autopraonici da bi mu mjesečni džeparac dostajao za ono što i danas smatra najvećom nuždom: kavu i cigarete, dok su njegovi zagrebački kolege u većini slučajeva živjeli lagodnim životom u sigurnom okruženju roditeljskoga doma.

Televizija je moćan promotor za one koji to znaju iskoristiti. Glumac koji je nedavno napunio 33 godine u to se uvjerio već 1999., kad je s Reneom Bitorajcem nastupao u game show emisiji “Treća sreća”. Cijena njihova glumačkog angažmana za vođenje evenata poslovnim tvrtkama već tada je skočila za koju stotinu njemačkih maraka. Njihov je prvi marketinški promotor, osim toga, bio Duško Ljuština. Ravnatelj kazališta “Kerempuh” već je opće poznat kao najspretniji kazališni menadžer. Nakon što im je uredio nekoliko marketinških akcija za Autohrvatsku, s kojom je kazalište i inače poslovno surađivalo, Ljuština ih je preporučio i za pisanje scenarija dodjele Nagrada hrvatskog glumišta. Honorar koji su za to dobili zasigurno nije bio previše izdašan, no kvalitetno odrađen posao nije prošao nezamijećeno. Prije dvije godine od istog je glumačkog dvojca naručen scenarij za “Noć gutača reklama”, a priredbu će raditi i dogodine.

Tarik Filipović i ove će godine, baš kao i lani, biti zaštitno lice kozmetike za kosu Keune. Prošlo ljeto slao je mobitelom Sony Ericsson svoje fotografije s ljetovanja, a osim TV spota za Keune nedavno je snimio i spot hrvatske nogometne reprezentacije za Europsko prvenstvo. Pojavljuje se, uz Severinu i Niku Kranjčara, i u najnovijem spotu za PZ auto, glavne uvoznike Volkswagen grupe za Hrvatsku. Upitan može li usporediti svoje imovinsko stanje prije i poslije “Milijunaša”, Tarik Filipović demantira bilo kakve drastične promjene. Stan je, kaže, kupio na kredit godinu dana prije “Milijunaša”, a za 400 tisuća kuna vrijedan VW touareg zaradio je, kaže, jer je naporno i puno radio. Tek nedavno je, kaže skromno, počeo zarađivati dovoljno da nešto od novca ostavi na računu kao štednju za nepredviđene troškove. Nedavno je počeo uplaćivati i treći stup mirovinskog osiguranja, a pronašao je i, kako tvrdi, pravog menadžera koji će voditi brigu o njegovim poslovnim aranžmanima mimo kazališta i glumačke profesije.

Marketinški izleti koji su 90-ih zabavljali njega i kolegu Bitorajca postali su stvarno unosan posao tek nakon što je HTV-ov urednik Lazo Goluža u Tariku Filipoviću prepoznao idealnog voditelja “Milijunaša”. I prije toga poslovni partneri glumačkog dvojca iz kazališta “Kerempuh” bili su zadovoljni naručenim poslom, ali za njega nisu bili spremni izdvajati po nekoliko tisuća eura koliko Filipović danas naplaćuje vođenje sličnih evenata. Cijena je umjerena jer su prigode stvarno ekskluzivne. Recimo, voditelj “Milijunaša” pristat će obaviti isti posao za kladionicu “Stanley” jer je i sam strastveni ljubitelj sportskog klađenja. U svakoj će prigodi, osim toga, naglasiti da nosi Mikli okvire naočala jer veliki je fan dizajnera. Premda o tome ne postoji potpisan ugovor, može se očekivati da kao vjerna mušterija povremeno dobije i koji okvir na dar. Redovno će spomenuti i to da obuću najčešće kupuje kod Paciottija. Dvije malo poznate tvrtke odlučile su ga za Božić iznenaditi kompletno uređenom kupaonicom u kojoj se HTV-ov “milijunaš” potom morao slikati za jedan ženski tjednik.

“Svaka kuna koju sam zaradio meni je slatka. Ne znam s novcem i nikad nisam znao. Tata me zbog toga uvijek zvao troši ? paro. Odem recimo na kiosk po novine i kupim ih sve. Neke jedva da uopće stignem prelistati. Ponosan sam jer sam uspio zaraditi da sebi kupim stan, ponosan sam i na svoj auto. Ostalo što zaradim trošim na svoje zadovoljštine; putovanja, cipele, odjeću, popit ću 15 piva i počastiti društvo ako imam novca i bok. Uostalom, i premalo zarađujem. Da sam u Njemačkoj, zacijelo bih zarađivao mnogo više”, govori Filipović kao da se čitavo vrijeme brani. Ne treba uopće sumnjati da je vještina kojom je uspio iskoristiti sve svoje glumačke, ali i poslovne potencijale čest uzrok zlobnih komentara među manje uspješnim TV i inim zvijezdama. Uostalom, za iste marketinške usluge oni ubiru znatno manje honorare. Ranko Zidarić ili Goran Navojec za snimljeni će TV spot dobiti honorar od desetak tisuća kuna. “Milijunašu” će za to biti isplaćeno, kako neslužbeno doznajemo, od pet tisuća eura pa nadalje. Ovisno o potrebnom angažmanu u spotu.

Tako ekskluzivna cijena znači i određene standarde, pa je to i razlog zbog kojeg je dogovaranje oko novca i uvjeta ugovora Filipović posljednjih godinu dana odlučio povjeriti menadžeru Pjerinu Bebiću.

“Pjerina Bebića dugo poznajem i smatram ga jednim od najsposobnijih ljudi u marketinškom svijetu, a znam ih puno. Kroz razgovore s njim shvatio sam da i on mene iznimno cijeni i tako sam prvi put došao na ideju kako bi on mogao otići razgovarati u moje ime s jednom tvrtkom. Mrzim razgovarati o novcu. Najgore mi je kad moram samog sebe hvaliti kad objašnjavam kako ću taj novac i zaraditi. Zato sam zahvalan Pjerinu i njegovoj desnoj ruci, Sunčici Paušak, za svaki posao koji dogovore jer mi je, zahvaljujući njima, život ugodniji i lakši”, objašnjava glumac koji odjeven u Bossovo odijelo, ležernog osmijeha ispod Mikli okvira za naočale što ih nosi, doista postaje sinonimom “milijunaša” i dokazom koliko vođenje popularnog kviza može biti unosan posao. Naravno, ako je voditelj popularan bar koliko i kviz. Poželjno je, još popularniji.

“Ljudi valjda misle da ja zarađujem ne znam kakav novac. Voditeljski posao na HTV-u pristojno je i pošteno plaćen. Katkad bih ipak rado zamijenio stolac s igračem pa da zaradim više. Ali zadovoljan sam, čim radim ja sam zadovoljan. O iznosima nikad ne pričam, ali ljudi bi se iznenadili da znaju kako malo novca dobijemo za neke stvari”, kaže Filipović koji s HTV-om ipak ima potpisan menadžerski ugovor na dvije godine, a u istom je platnom razredu s drugim HTV-ovim zvijezdama poput Denisa Latina, Aleksandra Stankovića itd. I na Prisavlju je, dakle, od 1999., kad je bio jedan od voditelja game show emisije “Treća sreća”, prilično napredovao. Napredovao je, ako se to mjeri prema utršku, i kao glumac. Osim što su predstave “Kerempuha” i inače iznimno dobro posjećene, predstava “Magic Act Show” koju je radio s Reneom Bitorajcem i Lukom Vidovićem hit je koji još uvijek puni dvoranu zagrebačkog satiričkog kazališta. Puna je i Mala scena, svaki put kad u “Plavoj sobi” igraju Bojana Gregorić i Tarik Filipović. Prema tome, čini se isplativim potezom dati ulogu Tariku Filipoviću.

O moći TV slave govori i primjer Bojane Gregorić koja je vrhunac medijske popularnosti doživjela kao voditeljica nedjeljnog zabavnog popodneva. Najbolji primjer je, međutim, zabrana HTV-ovim voditeljima informativnih emisija da se pojavljuju u reklamama. Magnetsku privlačnost koju popularnost Tarika Filipovića ima za medije otkrio je i Vanja Sertić, poslovni partner i prijatelj koji je s glumcem otvorio tvrtku Sonitus za oglašavanje na svjetlećim, nosivim reklamnim pločama. Mediji su, naravno, popratili taj poduzetnički pothvat. Spominjale su se kampanje za Oranginu, Wrigley, Diners, Podravku, Coca-colu itd. Poslovni partneri nedavno su na zagrebačkom Zelenom valu otvorili i lokal. Filipović kaže kako je Sertića spreman pratiti financijski. Umjesto da ulaže u dionice, uložit će u poslovnu ideju svog prijatelja.

Najvažniji poslovni potez u Filipovićevoj karijeri je projekt “Milijunaša” u kojem je zablistao kao voditelj. Filipović, nakon Olivera Mlakara, zato se opravdano smatra još jednim punim pogotkom za Lazu Golužu. Svoju je priliku, zahvaljujući novim vremenima i novim pravilima igre, Filipović uspio puno bolje kapitalizirati. Posljednjih godinu dana to je i njemu sve jasnije. Nakon još uvijek jedinog ekskluzivnog ugovora koji ima potpisan za Keune, i nakon što je svoj glas rezervirao za radijske reklame samo jedne marke automobila, Volkswagen, Filipović sada može birati marketinške ugovore i klijente.

“Da nisam glumac, vjerojatno bih se bavio marketingom ili poduzetništvom. Da zaradim dovoljno za pokretanje svoje kazalište trupe”, ponovio je Filipović u više razgovora s novinarima. Čini se kako je i taj san na pragu ostvarenja jer će marketinškoj agenciji F.B.I., koju je nedavno registrirao s Reneom Bitorajcem, prvi posao biti vezan uz ljetnu turneju predstave “Magic Act Show”. Glumačka i voditeljska zvijezda nije, međutim, dala konkretan odgovor na pitanje znači li to da će i druge svoje predstave ubuduće raditi u vlastitoj produkciji. Priznaje, međutim, da je njegov idol u glumačkom i menadžersko-poslovnom smislu glumac Branko Đurić. Zato što se, kaže Filipović, proslavio s Top listom nadrealista, ali bio je prepametan da bi time ostao obilježen. Tako se i Tarik Filipović nada da neće zauvijek ostati “Milijunaš” i da ga tata više nikada neće zvati “troši ? paro”.

Vezane vijesti

Tarik Filipović: Najviše volim trošiti novac na svoju ženu

Tarik Filipović: Najviše volim trošiti novac na svoju ženu

“Voditi kviz još uvijek mi je veliki izazov i nadam se da publika to osjeti. Osim toga mi je i veliko veselje jer ta voditeljska forma zadovoljava… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika