Objavljeno u Nacionalu br. 451, 2004-06-06

Autor: Paula Bobanović

MERCEDES NA NAJLUKSUZNIJEM CRUISERU AIDAAURA

Promocija nove A-klase za 5 milijuna eura

Od 1997. prodano je milijun i pol mercedesa A-klase ? da bi podmirio svjetsko tržište Mercedes-Benz Group izgradio je novu tvornicu u Rastattu u koju je investirao 900 milijuna eura

Njemački proizvođač luksuznih automobila ni ovaj put nije iznevjerio očekivanja.Njemački proizvođač luksuznih automobila ni ovaj put nije iznevjerio očekivanja.Kad je prije mjesec dana najavljena promocija novog modela Mercedesove A klase već se po odabiru mjesta na kojem će se prezentacija održati moglo naslutiti da će to biti poseban spektakl. Njemački proizvođač luksuznih automobila ni ovaj put nije iznevjerio očekivanja. Prošli tjedan na svjetsku je promociju pozvao petstotinjak novinara iz tridesetak zemalja sa svih kontinenata na luksuzni cruiser AIDAaura posebno iznajmljen za ovu priliku i ukotvljen u atenskoj luci Pireus.

Christine Aguilere pjevala je na brodu dugačkom 202 metra, visokom 12 katova, usidrenom kraj grčkog otoka Hydros Bila je to jedinstvena prilika da se istovremeno svjetskoj javnosti predstave trenutačno dva najatraktivnija njemačka prijevozna sredstva ? najnoviji i najmanji “Mercedesov” automobil i trenutačno najveći i najluksuzniji putnički brod za turistička krstarenja koji će tijekom predstojećih Olimpijskih igara biti dom njemačke reprezentacije i njihovih VIP uzvanika.

Brod dugačak 202 metra, s 12 katova čija se posljednja etaža nalazi na 45 metara iznad morske površine isplovio je iz atenske luke u 14.30, a kad se dva sata kasnije ukotvio dvjestotinjak metara od obale otoka Hydros vrhunski osmišljeni show mogao je početi. U jednom od dvaju brodskih kazališta program je počeo u ritmu najnovijeg hita Christine Aguilere, inače zaštitnog lica Mercedesove A-klase za čiju je promociju posebno snimila pjesmu “Hello” i koja će se već ovih dana početi slušati na svim radijskim stanicama širom svijeta. Da samo moćne i uspješne kompanije mogu organizirati ovakve zabave potvrdio je i dvadesetominutni govor predsjednika “Mercedesa” Jurgena Hubberta. “A-klasa je primjer uspješne strategije koju Mercedes-Benz provodi u posljednjih desetak godina”, rekao je istaknuvši da je “u tom razdoblju tvrtka udvostručila prodaju i profit od prodaje “Mercedesovih” automobila, a upravo je A-klasa jedan od najvažnijih segmenata uspjeha.”

Da bismo razumjeli zašto se nije štedjelo novaca za ovako raskošni dvodnevni show, a sve zbog prezentacije najmanjeg modela, potrebno je vratiti se desetak godina unazad jer je upravo ovim autom “Mercedes” potpuno odstupio od koncepta luksuznih limuzina koje su oduvijek bile njihov zaštitni znak. Malim ekonomičnim vozilom prihvatljive cijene, koji podsjeća na terenac, privukli su i mlađu populaciju koja je željela imati vrhunski udoban i siguran automobil podjednako prikladan za gradsku vožnju, ali i za putovanja, pa čak i off-road. Tako je A-klasom “Mercedes” pridobio kupce o kojima do pojave ovog modela nije mnogo razmišljao. Formula se pokazala vrlo isplativom. Od 1997. godine, kad se prvi put predstavio na tržištu, A-klasu je kupilo milijun i sto tisuća ljudi.

Budući da je potražnja bila veća od ponude, “Mercedes” je u međuvremenu, da bi podmirio svjetsko tržište, morao izgraditi potpuno novu tvornicu u Rastattu, u koju je investirao 900 milijuna eura, otvarajući ujedno i 1600 novih radnih mjesta. Osim toga, s A-klasom je uveo potpuno nove standarde u sigurnosti jer je primjerice to bio prvi automobil na svijetu sa serijski ugrađenim ESP sustavom, odnosno elektroničkom kontrolom stabilnosti vožnje. Danas u ovoj tvornici na proizvodnji i razvoju A-klase radi više od četiri i pol tisuće ljudi, a model je postao jedan od strateški najvažnijih proizvoda za imidž tvrtke. Tek u tom kontekstu lakše je shvatiti zašto je na dvodnevnu promociju najnovije A-klase Mercedes-Benz Group utrošio najmanje pet milijuna eura.

Nakon 45-minutnog programa i videoprezentacije, uzvanici su pozvani na posljednji kat broda gdje se nastavio program do ranih jutarnjih sati. Da bi što kvalitetnije ovjekovječili cjelovečernji program, organizatori su unajmili čak i helikopter koji je kružio iznad broda i snimao najupečatljivije kadrove iz zraka. Na najvišoj palubi površine oko dvije tisuće četvornih metara, umjesto bazena i dvaju odbojkaških igrališta, za ovu je prigodu uređena pozornica na koju su smjestili četiri najnovija modela A-klase ? A 180 CDI, A 200 CDI i A 200 TURBO sa šest brzina te AUTOTRONIC. Svi oni duži su za 232 i širi za 45 milimetra od starog modela i nude više prostora putnicima na zadnjem sjedalu. Unatoč tome, zbog bolje aerodinamičnosti i neznatnih, ali vrlo efektnih promjena u izgledu karoserije, kao i inovacija na motoru, smanjili su potrošnju nove A-klase za desetak posto pa na 100 km ovaj automobil sad troši tek 7,2 litre. Proizvođači su zbog sigurnosti ojačali i karoseriju, zbog čega se ovaj automobil na vrlo zahtjevnim tzv. crash-testovima pokazao iznimno otpornim i u snažnim sudarima s mnogo većim automobilima. Zbog sigurnosti ovo je vozilo, kako se moglo čuti, prozvan najsigurnijim u svojoj klasi, kao što je i brod AIDAaura, na kojem se promovirao, prošle godine proglašen najsigurnijim cruiserom na svijetu.

Zahvaljujući promociji Mercedesa A-klase kapetan Joseff Husman otvorio je gostima i novinarima čak i neke prostorije koje inače nisu dostupne turistima. Tako smo saznali da se za 1582 putnika, koliko ih može primiti AIDAaura, brine 418 članova posade, a kao što je rekao Husman, prošle su se godine, kad je brod i proizveden, gosti na brodu osjećali kao kod kuće. O tome najbolje govore podaci o tonama hrane i hektolitrima pića koje su konzumirali. Svakog tjedna AIDINI kuhari pripreme više od 1100 vrsta jela, pa se zato svakih sedam dana brod opskrbljuje sa 6300 kilograma voća i 7500 kilograma povrća, 11300 kilograma mesa i ribe, a u brodsku smočnicu unese se i 18500 kokošjih jaja. Kako je rekao Husman, 180 tisuća putnika tijekom prošle sezone popili su 1,7 milijuna litara buteljiranog vina kojim bi se moglo napuniti olimpijski bazen u Ateni, i oko 75 tisuća litara piva kojim bi se bazeni na posljednjoj palubi mogli napuniti 44 puta. Kapetan je naglasio da su visoke temperature u podnebljima kojima plove jedini razlog tako velikoj potrošnji pića.

Iako naizgled nemaju nikakve sličnosti Mercedes A-klase i AIDAaura imaju mnogo zajedničkih karakteristika kad je u pitanju sigurnost. Naime, u sigurnost broda utrošeno je vrlo mnogo novca, baš kao što je slučaj i s novim Mercedesom. Pristup vitalnim prostorijama i dijelovima broda osiguran je elektroničkim bravama koje se otvaraju tek na otisak prsta posebno ovlaštenih osoba. Brodske etaže odvojene su dvostrukim podom, tzv. sendvič-konstrukcijom, vrlo sličnoj tehnologiji koja se primjenjuje kao osiguranje u A-klasi. Za plovidbu po vrlo valovitom moru AIDAaura ima ugrađen sustav stabilnosti koji pri naginjanju broda na jednu stranu, stabilizatorima potiskuje brod na suprotnu i tako ublažava ljuljanje, što je vrlo slično funkciji koju ima ESP sustav ugrađen u A-klasu za vožnju po zaleđenim ili skliskim površinama. Zbog mnogo zajedničkih osobina nije slučajno da se organizatori za promociju nove A-klase Mercedes-Benz Group odlučili upravo za najsigurniji i najkomforniji putnički brod na svijetu.

Vezane vijesti

Schumacher: Razočaran sam ovom sezonom

Schumacher: Razočaran sam ovom sezonom

Uoči desete ovosezonske utrke Svjetskog prvenstva Formule 1, Velike nagrade Njemačke na stazi u Nürburgringu, sedmerostruki svjetski prvak Michael… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika