Objavljeno u Nacionalu br. 458, 2004-08-24

Autor: Tanja Simić

NOVA TELEVIZIJA U HRVATSKOM ETERU

Z1 u centru medijskog imperija Jurja Hrvačića

Prošli četvrtak počelo je emitiranje zagrebačke gradske televizije Z1, smještene u nedavno sagrađenom 35 milijuna kuna vrijednom multimedijalnom centru Jurja Hrvačića, vlasnika Obiteljskog i Narodnog radija

"Programe Media servisa već sad preuzima 20-ak najslušanijih hrvatskih radiopostaja, a uspjeli smo realizirati i dvosmjernu interakciju pa za tu agenciju rade i novinari diljem Hrvatske""Programe Media servisa već sad preuzima 20-ak najslušanijih hrvatskih radiopostaja, a uspjeli smo realizirati i dvosmjernu interakciju pa za tu agenciju rade i novinari diljem Hrvatske"Iz nedavno sagrađenog prvog hrvatskog privatnog multimedijalnog centra medijskog magnata Juraja Hrvačića, vlasnika Obiteljskog i Narodnog radija, u četvrtak je počelo emitiranje još jednog medija, nove zagrebačke televizije Z1. Vlasnici tog centra vrijednog oko 35 milijuna kuna spomenute su radiopostaje, a nova gradska televizija može se na 54. kanalu UHF-a gledati na području grada Zagreba. Multimedijalni centar, koji osim najslušanijih hrvatskih radiopostaja obuhvaća i produkcijsku kuću i agenciju za proizvodnju radijskog i TV programa Media servis, glazbeno-produkcijsku kuću Hit records, marketinšku agenciju Marketing FM, Hrvatski radijski festival, zaštitarsku tvrtku Maksimir zaštita te servis za financijsko-računovodstveni i pravni konzalting, smjestio se u vrhunski projektiranoj i opremljenoj zgradi u Buzinu, u blizini zagrebačkog naselja Sveta Klara. Iako su tvrtke unutar centra, prema riječima vlasnika Juraja Hrvačića, prije svega povezane ekonomskim odnosno podstanarskim odnosima, one će i surađivati. Formirat će se zajednički desk za Obiteljski i Narodni radio, Media servis i televiziju Z1, koji će ne samo uzajamno razmjenjivati programske sadržaje već ih i prodavati drugim medijima.

PLANOVI JURJA HRVAČIĆA 'Zasad nam je cilj pokrivanje hrvatskog tržišta, no otvoreni smo za cijelu regiju zapadnog Balkana gdje nema jezičnih barijera' BRANKO KUZELE, SUVLASNIK Z1 Direktor i glavni urednik Z1 demantira glasine da je Milan Bandić jedan od partnera u projektu zagrebačke televizije“Programe Media servisa već sad preuzima 20-ak najslušanijih hrvatskih radiopostaja, a uspjeli smo realizirati i dvosmjernu interakciju pa za tu agenciju rade i novinari diljem Hrvatske. Cilj nam je izgraditi jednu sinergiju, jer međusobno povezivanje na pojedinim projektima pomaže i servisu i svim medijima pojedinačno. S obzirom na to da je riječ o jedinstvenu konceptu ne samo na području Hrvatske nego i šire, centar ima golemu perspektivu jer vodi računa o svemu što je na tržištu atraktivno. Iako nam je zasad osnovni cilj pokrivanje isključivo hrvatskog tržišta, otvoreni smo i za cijelu regiju zapadnog Balkana gdje nema jezičnih barijera. Uzimajući u obzir ono što smo dosad realizirali, na dobrom smo putu da ostvarimo sve planove koje smo zacrtali”, rekao je Juraj Hrvačić, ujedno i savjetnik za organizacijska pitanja i poslovanje nove gradske televizije Z1. Prema njegovim riječima, najveća je prednost centra što se instalirani kapaciteti mogu neprestano nadograđivati, što će rezultirati odličnim spojem multimedijskih sadržaja koji će biti prezentirani i preko drugih medija koji su korisnici servisa, te drugih agencija koje će se eventualno pojaviti.

Projekt je realiziran podizanjem kredita u Hrvatskoj banci za obnovu i razvoj, koji nije pokrio sve troškove investicije. Ostatak su uložili Obiteljski i Narodni radio, koji po pola dijele vlasništvo nad zgradom. Na odličnoj lokaciji udaljenoj od gradske gužve, a opet dobro povezanoj sa središtem grada, zgrada Hrvačićeva multimedijalnog centra sagrađena je prema projektu arhitektice Maje Balenović. Smještena je na površini od 4500 četvornih metara, ima upečatljivu raznobojnu fasadu i impresivno stakleno vanjsko dizalo. Sagrađena je u rekordnom roku, za nešto više od godinu dana. Stekavši iskustvo u izradi rješenja za radijske studije RVG, Obiteljskog i Narodnog radija, Radija 1 iz Čakovca te Radija Dalmacija, arhitektica Maja Balenović zaslužna je ne samo za atraktivnost zgrade već i za njenu apsolutnu funkcionalnost, s naglaskom na korištenju nove tehnologije. Pritom joj je, kaže, bilo jako važno stvoriti i maksimalno ugodan ambijent. “Kako su ljudi zaposleni na radijskim i TV postajama najčešće mladi, zgrada u prvom redu mora izgledati optimistično, da se izvana vidi da se unutra nešto lijepo događa. Žuta i narančasta nisu samo izvana nego i iznutra, kako bi se ljudi što ugodnije osjećali”, objasnila je Nacionalu osnovnu ideju s kojom je krenula u projektiranje arhitektica Maja Balenović.

Iako nije u potpunosti dovršen, interijer peterokatne zgrade multimedijalnog centra osim vedrih zidova u nijansama žute i narančaste boje krase i stakleni elementi. To su mostovi koji svaki kat spajaju s vanjskim staklenim dizalom iz kojega se vidi gotovo cijeli grad. “Time sam htjela da se panorama grada vidi već pri samom dolasku, ali i da zaposlenici budu u stalnom kontaktu s gradom, jer grad je radio i radio je grad”, objasnila je svrhu staklenog dizala Maja Balenović. To arhitektonsko ostvarenje karakteriziraju i pokretne aluminijske lamele postavljene na jugozapadnom dijelu zgrade, koje se automatski zatvaraju i otvaraju ovisno o jačini sunca, kako bi u zgradu uvijek ulazila ista količina svjetla.

Kruna cijelog zdanja je posebno projektirana polivalentna dvorana na najvišem katu, sa 60 sjedećih mjesta, u početku zamišljena kao prostor za prezentacije, predavanja i koncerte. No najviše će se koristiti u svrhe televizije, kao studio u kojem će se snimati show-programi, glazbene emisije i kvizovi. Na staklenoj strani koja gleda na grad postavit će se scenografija za talk-show, kako bi se u pozadini iza gostiju mogla vidjeti panorama od Susedgrada do Sesveta. Spomenute emisije su buduće produkcije televizije Z1, koje će postupno zamjenjivati serije iz eksperimentalnog programa koji će se emitirati do 20. rujna. Nakon toga emitiranje programskog sadržaja će se sa osam proširiti na 16 sati, dok će samo emitiranje i dalje trajati puna 24 sata.

Programsku shemu detaljno nam je izložio Branko Kuzele, direktor, glavni urednik i jedan od trojice suvlasnika nove komercijalne televizije, koji vlasnička prava dijeli s direktorom Obiteljskog radija Franjom Greguricom i tvrtkom Samoborka-Split. “Osnovni nam je cilj baviti se problemima iz svakodnevnog života građana, kojima se nitko ne bavi. Iako to naizgled mogu biti banalne teme, one uvelike mogu utjecati na kvalitetu života u Zagrebu. Uzmimo za primjer dio programa koji će se svakodnevno baviti gradskim temama i ljudima koji su napravili nešto vrijedno spomena. Nije poanta u tome da se navede nečije ime i prezime, nego da ti ljudi simbolički svjedoče o tome što svatko od nas u ovom gradu može napraviti, čime se može poticajno djelovati i na ostale. S druge strane, ljudima su i zanimljivije teme koje se tiču njih samih, dok ih vijesti o događajima s drugog kraja svijeta često i ne zanimaju. Tako ćemo gledateljima dati nešto čega na tržištu nema i dok se velike kuće bave politikom i situacijom u državi, mi ćemo se usredotočiti na prosječnog Zagrepčanina i realitet u kojem živi”, objasnio je razloge odabira takve programske koncepcije Branko Kuzele.

Kuzelea smo upitali i je li točno da je Milan Bandić jedan od partnera u tom projektu, s obzirom na priče da se upravo Bandić uvelike zalagao da se koncesija dodijeli upravo TV Z1. Kuzele je to odlučno demantirao i dodao: “Uostalom, što god da vam kažem, i tako ne biste povjerovali”. No da veze s Bandićevim kabinetom postoje, pokazuje i primjer Franje Gregurica, jednog od suvlasnika nove televizije.

Franjo Greguric, bivši šef kabineta gradonačelnice Vlaste Pavić, ali i bivšega gradonačelnika Milana Bandića, objasnio je za Nacional naglu promjenu svog radnog mjesta. “Iako su se svi čudili što u ovim godinama ulazim u taj posao, ja sam ponudu iz Obiteljskog radija odmah prihvatio. Prije svega zato što su mi ponuđeni bolji uvjeti, kao što je veći osobni dohodak, ali i zato što me rad u kabinetu gradonačelnika prestao ispunjavati. Posao šefa kabineta je kao posao domaćice: puno radiš, a rezultati se ne vide. Za razliku od ovog projekta, u kojem su dostignuća odmah uočljiva.” Bivši šef kabineta gradonačelnika nije osporio da su mu kontakti stečeni na tom radnome mjestu uvelike pomogli pri bržem i lakšem pribavljanju potrebne papirologije kad su u pitanju bile razne dozvole za realizaciju projekta multimedijalnog centra, ali se nije složio da je isto vrijedilo i za dobivanje koncesije za televiziju Z1.

“Naravno da mi je iskustvo iz kabineta pomoglo, poznam veliki broj ljudi i znam razne prečice kojima se neke stvari ipak mogu brže obaviti. Postupak dobivanja dozvola traje dugo, a nas je svako produljenje roka stajalo dodatne interkalarne kamate. Ali ne mogu isto reći i za dobivanje koncesije. Nisam poznavao ljude iz Vijeća za elektroničke medije koje je odlučivalo o dodjeljivanju koncesije, tako da je odabir naše ponude bio stvar isključivo njihove procjene”, objasnio je Franjo Greguric.

Sama ideja o multimedijalnom centru rodila se još dok su Obiteljski i Narodni radio bili podstanari na Zagrebačkom velesajmu. “Tada smo već razmišljali o tome da napravimo vlastiti prostor. U međuvremenu se formirao i Media servis, koji je isto bio podstanar na Velesajmu, te Hit records sa sjedištem na Autobusnom kolodvoru. Odlučili smo krenuti u izgradnju naše zgrade u kojoj smo osim Obiteljskog i Narodnog radija, Media servisa i Hit recordsa uzeli u podstanarstvo i zagrebačku televiziju. Time se samo povećala potreba da imamo agenciju koja će prodavati programe svih tih medija”, rekao je vlasnik centra Juraj Hrvačić o realizaciji svog sna o vlastitome multimedijalnom konceptu.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika