Objavljeno u Nacionalu br. 468, 2004-11-02

Autor: Melisa Skender

SKANDAL OKO PRVE HRVATSKE SAPUNICE

'Bila sam naivna očekujući isplatu ostatka honorara'

Meksička redateljica Alicia Carvajal napustila je set sapunice 'Villa Maria' samo desetak dana prije završetka snimanja: za Nacional govori zašto je to učinila, te opisuje kako ju je producentska kuća AVA pustila da radi dva mjeseca bez namjere da joj za rad plati

Audio Vizualne Atrakcije, producentska kuća Romana Majetića i Tončija Huljića, Aliciji Carvajal duguje 40 tisuća dolara za dva dodatna mjeseca posla, budući da snimanje nije završeno u ugovorom predviđenom rokuAudio Vizualne Atrakcije, producentska kuća Romana Majetića i Tončija Huljića, Aliciji Carvajal duguje 40 tisuća dolara za dva dodatna mjeseca posla, budući da snimanje nije završeno u ugovorom predviđenom rokuSnimanje prve hrvatske telenovele “Villa Maria” i samo se pretvorilo u sapunicu nakon što je meksička redateljica Alicia Carvajal napustila set svega desetak dana prije posljednje klape. Audio Vizualne Atrakcije, producentska kuća Romana Majetića i Tončija Huljića, duguje joj, kako je već ustvrdila u medijima, 40 tisuća dolara za dva dodatna mjeseca posla, budući da snimanje nije završeno u ugovorom predviđenom roku.

“Najprije sam naivno otišla do računovodstva i pitala kad mogu očekivati isplatu ostatka honorara. Žena je bila vrlo ljubazna, ali mi je objasnila da za mene nema plaće. Ostala sam zatečena i pokušala doći do Romana Majetića. Kako se nije javljao na telefon, pokušala sam doći do njega preko izvršnog producenta kojem sam ostavila poruku, ali mi se Majetić nije javio ni 24 sata nakon toga. Odlučila sam napustiti snimanje i od tada do danas još ga nisam čula”, priča Alicia Carvajal. Dok poducent Roman Majetić za novine izjavljuje kako meksička redateljica “nije čista u glavi”, ona na to tek sliježe ramenima komentirajući kako joj je to smiješno.

“Ovo se u mom profesionalnom životu još nije dogodilo i svim ljudima s kojima sam radila na setu neugodno je zbog situacije. Ali ja to vidim kao tek jednu sitnu mrljicu na sjajnim iskustvima koja sam ovdje stekla i ne uzrujavam se previše”, izjavila je vedra Meksikanka koju Zagreb oduševljava u toj mjeri da je počela razmišljati o preseljenju u Hrvatsku. Provest će ovdje i sljedeća dva mjeseca, dok njezinoj 14-godišnjoj kćeri ne završi prvo školsko polugodište jer se s njezinim školovanjem, kaže, ne želi igrati. Sad konačno ima dovoljno vremena posvetiti se prijateljima koje je u Hrvatskoj stekla, a glumci “Ville Marije” pripremaju za nju posebnu zabavu kojom će proslaviti to poznanstvo.

“Glumci su bili nevjerojatno dragi, sjajni ljudi. Svatko od njih ponudio mi je pomoć u onoj mjeri u kojoj je smatrao da bi mogao utjecati na situaciju. Nisam očekivala toliko razumijevanje, ne zato što bih sumnjala u njih već zbog toga što shvaćam da oni nisu u prilici birati strane, pa to od njih nisam ni tražila. Ovo je samo moj problem”, kaže redateljica koja o ružnom iskustvu s hrvatskom produkcijskom kućom isprva uopće nije htjela razgovarati.

“Ne znam, ne volim se svađati. Nisam zbog svega ovoga izgubila vjeru u ljude. Doživjela sam ovdje puno više lijepih stvari i ne želim se spuštati na vulgarnu razinu prepirke za novac preko medija. Novac im mogu i ostaviti. Nije toliko važan. Ali ostati na setu, to nisam mogla jer poštujem svoj posao, baš kao što poštujem i posao svakog člana ekipe. Nisam sigurna hoću li ih tužiti, iako me mnogi nagovaraju. Još razmišljam o tome”, otkriva Alicia Carvajal, redateljica prve hrvatske sapunice čiji je dolazak u Hrvatsku izazvao priličnu medijsku pozornost.
Baš kao što obično biva, sve je počelo sjajno.

“Od početka mi se ovaj projekt činio sjajnom prilikom, možda dijelom i zbog toga što je jedna moja prijateljica, koju poznajem više od 20 godina, podrijetlom iz Hrvatske. Odlučila sam da želim ići i prije nego što sam razgovarala s producentima ‘Ville Marije’”, priznaje temperamentna meksička umjetnica, hrvatskoj javnosti predstavljena kao neprikosnoveni autoritet za proizvodnju sapunica. Alicia Carvajal sebe će, međutim, radije predstaviti kao slobodnu umjetnicu koja ne snima samo telenovele, iako priznaje da s tom specifičnom formom ima prilično iskustvo.

Čim je stigla u Hrvatsku, od prvog je dana počela ‘hvatati’ kadrove za dokumentarni film. Dosad je prikupila više od četiri sata materijala, a sad će, kako kaže, imati dovoljno vremena da film završi na vrijeme za prestižni festival kratkog filma u Brazilu. Hoće li pritom dokumentirati i ne baš ugodno iskustvo s hrvatskim poslovnim partnerima, nije otkrila. Ali ako bude, to će zauzimati tek mali dio vrpce, bilo je sve što je na tu temu htjela otkriti.

Audio Vizualne Atrakcije obratile su se još lani meksičkoj TV postaji Aztecared s molbom da im preporuči redatelja za “Villu Mariju”. Od svih pristiglih životopisa, odabrali su pet kandidata, među kojima su se na koncu odlučili za Aliciju Carvajal, redateljicu i u Hrvatskoj popularne telenovele “La Duda”.

“Kad je Roman Majetić došao u Meksiko na tjedan dana, posjetio je našu produkcijsku kuću, razgovarao s jednim od vlasnika i sastao se sa mnom”, priča redateljica “Ville Marije” o tome kako je upoznala Majetića, koji je na nju bio ostavio dobar dojam. Tončija Huljića, kaže, nikad nije imala prilike upoznati, niti je znala da je i on jedan od vlasnika producentske kuće koja ju je angažirala. Nakon kratkih pregovora dogovoreno je kako će za iznos od 100.000 USD od ožujka do srpnja 2004. doseliti u Hrvatsku i režirati 160 epizoda prve hrvatske sapunice. Dogodilo se, međutim, da snimanje nije završeno u roku.

“Ekipa u Meksiku sigurno bi ‘Villu Mariju’ uspjela snimiti za pet mjeseci, ali tamo svi imaju višegodišnje iskustvo u tom poslu. Svaki član ekipe zna točno što i kada treba raditi, a ovdje tog iskustva još nema. Znam da me neki u početku nisu prijateljski gledali, pitali su se zašto je iz Meksika doveden redatelj, kao da ih u Hrvatskoj nema. No kad smo počeli raditi, to se brzo promijenilo i postalo je očito da u tom uskom, malom području telenovela mi u Meksiku ipak znamo puno više nego bilo koji hrvatski redatelj”, kaže redateljica koju je nakon ostavke zamijenio njezin srpsko-crnogorski kolega Stanko Crnobrnja, u bivšoj Jugoslaviji poznat kao redatelj spotova Lepe Brene, ali i njezina filma “Hajde da se volimo”. Hoće li između njegovog i redateljskog rukopisa Alicije Carvajal gledatelji “Ville Marije” uočiti razliku, teško je reći. Nesretna Meksikanka ionako tvrdi da je u trenutku kad je odlučila napustiti snimanje već završila 99 posto posla.

“Kašnjenje s rokovima, uostalom, nikad nije greška samo jedne osobe ili redatelja, nego odgovornost ravnopravno snosi svaki segment uključen u proces snimanja. Kasnili smo i pristala sam ostati još dva mjeseca, podrazumijevajući da će mi taj, prekovremeni rad biti plaćen. Pogriješila sam jer sam pretpostavila previše stvari, da s plaćanjem neće biti problema, i nisam insistirala na potpisivanju dodatka ugovoru. Dogodilo se što se dogodilo”, pomirljivo je zaključila redateljica zahvaljujući kojoj je prva hrvatska sapunica na nedavno održanom summitu telenovela u Brazilu nagrađena za režiju, dok je Romanu Majetiću uručena nagrada za produkciju. Ukratko, prema ugovoru koji je Alicia Carvajal potpisala s AVA produkcijom, ona je u potpunosti isplaćena, i to je kvaka na koju se poziva i Roman Majetić.

Znači li takvo, ne sasvim pošteno pozivanje na ugovor čije su odredbe produljenjem snimanja ionako već prekršene, da je AVA ostala bez novca usprkos tome što je svoj prvu audiovizualnu atrakciju prodala ne samo HTV-u nego i TV Pinku, koji je preko svog satelitskog programa emitira za Srbiju i Crnu Goru te za ostale republike bivše Jugoslavije, osim za Sloveniju.

“Ne znam duguje li AVA novac još kome osim meni jer proces produkcije je takav da se mogu očekivati odgode u isplatama. Budući da ni prihodi nisu stalni i ujednačeni, tako i neka plaćanja koji put mogu kasniti”, diplomatski je odgovorila Alicia Carvajal. “Villa Maria” projekt je u koji je uloženo čak 3 milijuna eura, a ulagač je tvrtka osnovana lani, s temeljnim kapitalom od 20.000 kuna. Kao njezin jedini osnivač i upravitelj spominje se Roman Majetić, dok se ime Tončija Huljića spominje u zabilješci o zalogu 50 posto vlasničkog udjela tvrtke na ime jamstva kredita od 1,3 milijuna kod Hypo banke.

Uz “Villu Mariju” AVA već priprema i novu TV produkciju, a svoj će proizvod nuditi ne samo trima hrvatskim nacionalnim televizijama nego i ostatku regije. S tom je namjerom, kako je Majetić početkom godine izjavio za Radio slobodnu Europu, AVA i osnovana. Taj je posao, zahvaljujući vjerojatno dobrim vezama kako s Prisavljem tako i s medijskim tržištem susjedne Srbije i Crne Gore, Tonči Huljić procijenio realno isplativim i odlučio u njega uložiti.

Dodatnih 40.000 USD honorara meksičkoj redateljici nije se, vjerojatno, činilo isplativim. Uostalom, gdje piše da bi ona taj novac dobila kad dodatak originalnom ugovoru nije potpisan, a sad ispada kako ga se može tumačiti prilično slobodno. Dok Alicia Carvajal tvrdi kako je svugdje u svijetu normalno da se prekovremeni rad dodatno plati, iz AVA produkcije joj poručuju da se u Hrvatskoj još ne njeguje taj običaj.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika