Objavljeno u Nacionalu br. 468, 2004-11-02

Autor: Mario Duspara

Prve prave besplatne novine u Hrvatskoj

Dvotjednik s najvećom nakladom u Hrvatskoj

Dvotjednik Zagreb News u izdanju NCL Media Grupe, čiji prvi broj izlazi 3. studenog, najveći je novinski projekt u Hrvatskoj namijenjen distribuciji na području Zagreba koji će brojnim čitateljima pružiti kvalitetnu, točnu i brzu besplatnu informaciju

Novinari Zagreb Newsa ponikli su u Nacionalovoj školi, a urednici su zanat pekli uređujući izdanja NCL Media GrupeNovinari Zagreb Newsa ponikli su u Nacionalovoj školi, a urednici su zanat pekli uređujući izdanja NCL Media GrupeU srijedu, 3. studenoga, na hrvatskom novinskom tržištu pojavit će se prvi ozbiljni besplatni dvotjednik Zagreb News u tiraži od 270.000 primjeraka. S tolikim brojem tiskanih primjeraka, Zagreb News bit će ujedno i najtiražnije novine u državi. No to je tek prvi korak u razvoju projekta, kojemu je konačni cilj da putem regionalnih izdanja bude prisutan u svakom domu u Hrvatskoj. U roku godine dana tiraža bi mu u tjednome ritmu iznosila 800.000 primjeraka.

Početna tiraža od 270.000 primjeraka namijenjena je isključivo distribuciji na području grada Zagreba i njegova užeg prstena, tako da će uz posredovanje Hrvatske pošte svaka obitelj u Zagrebu dobiti svoj primjerak.

“Činjenica da se novine neće prodavati, nego darovati, i to dostavom na kućnu adresu nije nikakav marketinški trik nego posljedica stručnih analiza izvedivosti projekta”, kaže Vladimir Nišević, glavni urednik Zagreb Newsa, koji je u posljednjih nekoliko mjeseci sa skupinom suradnika intenzivno radio na stvaranju novog dvotjednika. “Prije godinu dana došli smo na ideju o izdavanju novina koje bismo distribuirali izravno u domove građana bez naplate. Znali smo da projekti koji su na tom tragu postoje u susjednim državama, Sloveniji i Austriji, ali oni nisu ni blizu zadovoljavali kriterije kvalitete sadržaja koje smo mi postavili pred svoj projekt. Za razliku od njih, mi smo ideju o besplatnim novinama kombinirali s kvalitetnim člancima, zanimljivim, točnim i važnim informacijama za sve građane, a ne servisnim i propagadnim člancima”, dodao je Nišević.

Zagreb News pokrenut je nakon razrade početne ideje i na temeljima iskustva Nacionalovih novinara. “Znamo da ozbiljnim besplatnim novinama činimo prvi korak u Hrvatskoj. Besplatne tiskovine budućnost su novinstva. Zagreb News će biti dvotjednik visoke razine. Nikako ga se ne može uspoređivati s besplatnim letak-novinama koje se dijele po gradu. Da smo tako odlučili, mogli smo ga prodavati na klasičan način, no tada ne bi mogao doći u svačiji dom. Naime, novine se u Hrvatskoj sve slabije prodaju. Ljudi imaju sve manje novca i sve su lošije informirani. Željeli smo baš svima osigurati pravu, neiskrivljenu informaciju te na objektivan način objasniti procese u društvu i politici. Poklanjamo ga jer nam njegova kvaliteta omogućuje da goleme troškove proizvodnje pokrijemo prihodom od marketinga”, kaže Nišević.

Projekt bi možda bio pokrenut i ranije, ali nepremostiv problem bila je distribucija. Besplatne novine nemaju smisla ako ne dolaze izravno do čitatelja. No distribuirati u domove čitatelja 270.000 primjeraka neke tiskovine pravi je pothvat ostvaren u partnerstvu s Hrvatskom poštom, tvrtkom koja je pružila kvalitetnu logistiku tom obimnom projektu. Svaki broj Zagreb Newsa u Zagrebu će u tri dana dostavljati 350 poštara, a za distribuciju planiranih 800.000 komada bit će angažirano više od 3000 poštara za cijelu Hrvatsku. Distribucija počinje u srijedu, prvi dan razdijeli se 47,5 posto, drugi dan 35 i treći dan, u petak, 17,5 posto naklade.

“Zagreb News koncipiran je kao potpuno neovisni dvotjednik s nakladom bez konkurencije, najvećom u Hrvatskoj”, kaže Marko Ćustić, Nacionalov urednik i, uz Gabriela Dilachera i Ivu Pukanića, jedan od idejnih začetnika Zagreb Newsa. “Politički i gospodarski neće zastupati niti promovirati ni jednu političku struju ili lobi. Obrađivat će nacionalne teme uz jak regionalni sadržaj”, dodao je Ćustić.

Glavni urednik Vladimir Nišević kaže da će svatko u tom listu naći dio koji ga zanima, od politike, sporta, vijesti iz svijeta preko kulture i najnovijih vijesti iz područja znanosti i tehnologije do regionalnih vijesti i filma.

“Zagreb News neće stati samo na Zagrebu”, tvrdi predsjednik uprave NCL Media Grupe Ivo Pukanić. “U godini dana prijeći ćemo na tjedni ritam, podići tiražu i pokriti područje cijele Hrvatske. Živimo u vremenu kada je čitanje novina i uopće pravo na informaciju postalo luksuz. To ćemo promijeniti i svakome u ruke dati točnu i potpunu informaciju. Kad smo započeli ovaj projekt, nekoliko nam je stranih korporacija nudilo svoj kapital u zamjenu za suradnju na njemu. Iako bi takav potez bio financijski isplativ, naša se koncepcija od početka zasnivala na stvaranju neovisnih i potpuno hrvatskih novina na tradiciji izdanja naše matične kuće NCL Media Grupe”, kaže Pukanić.

Kvaliteta svakih novina, osim o logistici i organizaciji koja iza njih stoji, najviše ovisi o novinarima koji ih pišu i grafičkim dizajnerima koji ih oblikuju. Novinari Zagreb Newsa ponikli su u Nacionalovoj školi, a urednici su zanat pekli uređujući izdanja NCL Media Grupe.

Cijeli projekt besplatnih novina idejno je začet krajem 2003. godine. Praktične pripreme počele su tek prije šest mjeseci, kada je određena koncepcija lista. Upravo radi novih projekata NCL Media Grupa je prije tri godine pokrenula školu novinarstva kroz koju su prošli i novinari Zagreb Newsa te uz iskusne kolege naučili novinarski razmišljati.

“Ove će novine uvijek biti na strani svojih čitatelja, jer zbog njih i postojimo. Pisanje i uređivanje podređeno je njihovu svjetonazoru, ali uvijek ćemo voditi računa o tome da sadržaj bude informativan, relevantan i zanimljiv. Vjerodostojnost i neopterećenost mlade redakcije naša je najveća prednost”, kaže Vladimir Nišević.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika