Objavljeno u Nacionalu br. 470, 2004-11-15

Autor: Nacionalova redakcija

PRITISAK NA CESTOGRADITELJE

Siemens priprema medijski udar na HAC

Siemens je dio dokumentacije kojom se dokazuje iskustvo na sličnim poslovima te tehničke podatke, suprotno zahtjevu HAC-a, dostavio na engleskom i njemačkom jeziku.Siemens je dio dokumentacije kojom se dokazuje iskustvo na sličnim poslovima te tehničke podatke, suprotno zahtjevu HAC-a, dostavio na engleskom i njemačkom jeziku.Isprovociran još jednim neuspjelim pokušajem da dobije posao na javnom natječaju u Hrvatskoj, ovog puta Hrvatskih autocesta (HAC), zagrebački Siemens počeo je vršiti pritisak na Žalbeno povjerenstvo ne bi li ishodio poništenje natječaja. Naime, do Žalbenog povjerenstva došla je informacija da će, ukoliko se natječaj ne poništi, u javnost izaći priča o navodnom namještanju poslova i sumnjivom odabiru izvođača radova na cestogradnji, čime će se pokrenuti medijski linč nad upravom HAC-a i resornim ministarstvom mora, prometa, turizma i razvitka Božidara Kalmete.
Na HAC-ov natječaj za ugradnju elektronske opreme za nadzor autoceste Zagreb-Lipovac na dionici Ivanja Rijeka-Velika Kopanica, objavljen u Narodnim novinama 19. srpnja ove godine, javilo se pet tvrtki. Iako je Siemens s ponuđenih oko 56 milijuna kuna cjenovno dao najpovoljniju ponudu, natječajna komisija za izvođača radova izabrala je tvrtku Dalekovod koja je ponudila približno 92 milijuna kuna. Iako Siemensov argument o nelogičnosti izbora na prvi pogled izgleda čvrst, izvor blizak Kalmetinu ministarstvu tvrdi da hrvatska tvrtka njemačkog elektronskog giganta nije poštivala propisana pravila natječaja, zbog čega je i isključena iz borbe za posao.
Prema zapisniku povjerenstva koje je u ime HAC-a ocjenjivalo pristigle ponude, Siemens je dio dokumentacije kojom se dokazuje iskustvo na sličnim poslovima te tehničke podatke, suprotno zahtjevu HAC-a, dostavio na engleskom i njemačkom jeziku. Osim toga, kako se navodi u zapisniku HAC-ova povjerenstva, Siemens “nije dokazao minimalno iskustvo kao glavnog izvoditelja radova na promjenjivoj prometnoj signalizaciji ( na autocestama) u najmanje dva ugovora….”. Slično tomu, povjerenstvo od Siemensa nije dobilo traženu dokumentaciju kojom se potvrđuje da je već bio “glavni izvođač radova na opremanju barem jednog centra za kontrolu prometa za sustave predviđene natječajem….” Zbog krnje dokumentacije, povjerenstvo HAC-a je Siemensovu ponudu ocijenilo neprihvatljivom, a Siemens isključilo iz daljnjeg natjecanja. Posao opremanja dionice Ivanja Rijeka-Velika Kopanica tako je pripao Dalekovodu, čija je ponuda, iako gotovo 40 posto skuplja, nakon Siemensove bila najpovoljnija.
Nakon zaključenja natječaja, početkom rujna, Siemens se žalio na odluku HAC-ova povjerenstva. Kako su nam odgovorili u zagrebačkom Siemensu, “smatramo da je Siemensova ponuda na natječaju za opremanje dionice Ivanja Rijeka-Velika Kopanica bila najpovoljnija jer je Siemens najveći svjetski isporučitelj opreme za opremanje autocesta i oprema, a cijena koju je naša tvrtka ponudila u skladu je s cijenama na međunarodnim tenderima za istovjetne objekte i tehnički je u skladu s tenderskom dokumentacijom.” Međutim, u Siemensu su potvrdili da su popis referenci i nekoliko prospekata za tražene uređaje dostavili na stranom jeziku, što je suprotno Zakonu o javnoj nabavi koji u članku 45. propisuje da dokumentacija na javnom natječaju mora biti na hrvatskom jeziku, osim ako to naručitelj posla nije drugačije propisao.
Izvor blizak Ministarstvu mora, turizma, prometa i razvitka navodi da je razlika u cijeni od gotovo 40 posto nevjerojatna. Premda u Siemensu kažu kako je cijena koju su ponudili u skladu s cijenama na međunarodnim tenderima za slične poslove, nelogično je da su ostale četiri tvrtke na natječaju gotovo duplo skuplje. “To potvrđuje natječaj za istovjetan posao u manjem obimu na drugoj dionici raspisan samo sedam dana kasnije, 26. srpnja. Cijena za koju je Siemens ponudio izvesti posao opremanja dionice Jankomir-Ivanja Rijeka iste autoceste slična je cijenama ostalih pet ponuđača. Svi su za ovaj posao tražili od 30 do 37 milijuna kuna, a na natječaju je pobijedila tvrtka Telefon Gradnja čije je ponuda bila skuplja od Siemensove i od tvrtke Jedinstvo. No Siemens je napravio istu grešku kao na prethodnom natječaju, a Jedinstvo nije dokazalo iskustvo glavnog izvođača na sličnim poslovima. Činjenica da je Siemens na jednom natječaju gotovo dvostruko jeftiniji od konkurencije, dok na drugom za istovjetan posao nudi sličnu cijenu kao ostali, ukazuje na njihovu neozbiljnost”, kazuje Nacionalov izvor. U Siemensu kažu da su se žalili i na drugi natječaj. Zanimljivo je da Siemens nikada na javnom natječaju HAC-a nije dobio posao opremanja autocesta, a u mnogo slučajeva razlog tome je bila priložena dokumentacija na stranom jeziku.
U slučaju da žalbeno povjerenstvo ne prihvati Siemensov prigovor i ne poništi natječaj, u medijima bi mogla buknuti još jedna afera vezana za cestogradnju, što ne bi nikako išlo u korist nadležnim institucijama u trenutku kada se očekuje raspisivanje vrlo osjetljivog natječaja za izgradnju dionice autoceste od Dugopolja do Ploča vrijedne 5,5 milijardi kuna.

Vezane vijesti

Kalmeta podržava Karamarka

Kalmeta podržava Karamarka

Božidar Kalmeta, koji je danas ponovno izabran za predsjednika zadarskoga Županijskog HDZ-a, izjavio je nakon stranačke Izborne skupštine u Zadru,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika