Objavljeno u Nacionalu br. 473, 2004-12-07

Autor: Nacionalova redakcija

PISMA

Istina je, ministar Kalmeta u mene više nije imao povjerenja

Tatjana Holjevac, Zagreb
Shodno svim zakonskim odredbama, molim vas da u narednom broju vašeg tjednika objavite sljedećih nekoliko rečenica.
U Nacionalu od 23. studenoga 2004., na stranici 7, ispod naslova “Pravi razlozi smjene Tatjane Holjevac” opremljenog fotografijom, napisano je u nepotpisanom tekstu niz netočnosti, podmetanja i insinuacija. Odbacujem ih jer su neistinite i smišljeno zasnovane na lažima.
Nisam čula ni pročitala izjavu ministra Kalmete da sam razriješena dužnosti 18. studenoga zbog toga što, kako pišete ”...u mene više nije imao povjerenja”. Ali, ako je to rekao vaš izvor iz “Kalmetina ministarstva” onda nema dvojbe – točno je!
Kada je u pitanju drugi dio objavljenog teksta, moram reći da je vaš “informator”, iz “Kalmetina ministarstva”, slabo informiran, ne poznaje radni proces, proceduru, jednom riječju – prilično nepouzdana osoba.
U protekle dvije godine napisan je Zakon o telekomunikacijama i Zakon o pošti. Uz to je bilo potrebno napisati više od 30 pravilnika. “Izvor iz Kalmetina ministarstva” vjerojatno zna da je pisanje nacrta pravilnika iz oblasti telekomunikacija bila zadaća zaposlenika Vijeća i Zavoda za telekomunikacije. “Izvor iz Kalmetina ministarstva” zna – a i vi morate znati bez obzira na znanje vašeg “izvora” – da u Zakonu o telekomunikacijama piše da nacrte podzakonskih akata predlaže i piše Agencija za telekomunikacije – pravni slijednik Vijeća i Zavoda za telekomunikacije, koja u svojim uredima zapošljava oko 60 vrhunskih stručnjaka iz ove oblasti. Uprava za telekomunikacije i poštu, na čijem sam čelu bila, ima samo šest stručnjaka, kojima se i ovom prigodom zahvaljujem na suradnji, radu, znanju i odricanju od slobodnog vremena koje su uložili u pisanje zakona i pravilnika. Napisali smo i objavili trinaest pravilnika – temelje za liberalizaciju telekomunikacijskog tržišta. Liberalizacija ide sporo, ali ipak se kreće. Osam pravilnika ostavila sam nasljedniku u završnoj fazi izrade. Ne predstavljaju prepreku liberalizaciji telekomunikacijskog tržišta. Dva pravilnika su gotova i čekaju potpis ministra Kalmete. Izrada ostalih pravilnika je planirana za početak sljedeće godine. Ponavljam, ni u jednom detalju ne zaustavljaju proces liberalizacije.
Nadalje, kako piše u nepotpisanom tekstu u Nacionalu, “Na kraju je skandal izbio kad je, mimo znanja samog Kalmete, bivša pomoćnica pokušala ‘ugurati’ u hitnu proceduru pravilnik o uslugama kojim bi novi operatori bili u izrazito nepovoljnoj situaciji u odnosu prema postojećim.” Tu, gospodo iz Nacionala, nema hitne procedure, ni obične procedure. Sva je “procedura” u jednom potpisu ministra Kalmete. Teške su optužbe da povlađujem postojećim operatorima. Morali ste od “vašeg izvora iz Kalmetina ministarstva” dobiti, uz ocjenu, i koji argument za takvu optužbu. Bilo je i ima, vjerujte, velikih otpora liberalizaciji telekomunikacijskog tržišta. I to je očekivano. Tjednima i mjesecima sučeljavali smo mišljenja s operatorima i konzultantima EU. To je najnormalniji proces. Jedan ovdašnji operator, zbog toga što se liberalizacija telekomunikacijskog tržišta ne radi prema njihovim zamislima, poslao je tužbu Ustavnom sudu. To je njegovo pravo. I lobiranje smatram normalnom civilizacijskom tekovinom. Iznošenje optužbe bez činjenica smatram nečasnom rabotom. Ali, ima još!
Nacionalov “izvor” dalje navodi ”...da je Kalmeta prije desetak dana naredio embargo na donošenje bilo kakvih akata dok se ne utvrde razmjeri štete koju je, svojim povlađivanjem postojećim operatorima, Ministarstvu i hrvatskoj javnosti pokušala nanijeti bivša pomoćnica Tatjana Holjevac”. Kalmeta se razvlašćuje i uvodi embargo na vlastiti potpis? Treba li komentar?
Pravilnik o uslugama, koji spominjete u istom tekstu, još sam krajem travnja ove godine poslala na potpis ministru Kalmeti. U pravilniku je, među ostalim, utvrđeno načelo obračuna govornih usluga. Obračun telefonskog razgovora započinje u trenutku kada se javi pozvani pretplatnik, a prestaje prekidom veze. Trajanje veze izražava se u minutama i sekundama, a cijena je određena po minuti veze. Danas minuta razgovora u nepokretnoj mreži iznosi 0,23 kune. Minuta je djeljiva s jednom, deset, petnaest, dvadeset sekundi… Potencijalno novi operatori u tome vide jednu od – usklađenu s europskim pravilima – poslovnih šansi na našem tržištu telekomunikacija. Zato se i javljaju na natječaje i traže dozvole za rad.
Postojeći operatori napinju se iz svih snaga da se iz Pravilnika izbriše predloženo načelo o obračunu govornih usluga. Neki čine sve da napisani pravilnik što kasnije stupi na snagu. Za minutu i deset sekundi razgovora u nepokretnoj mreži, građani i gospodarski subjekti danas plaćaju dvije minute, odnosno 0,46 kuna a da je pravilnik na snazi plaćali bi 0,26 kuna. Spremna sam odgovarati za vlastito znanje u pisanju zakona i pravilnika. Za brzo ili sporo donošenje i provođenje zakona i pravilnika – nisam ni mjerodavna ni odgovorna. A tko kome pogoduje, neka procijene čitatelji. Ja svoj posao znam raditi, što je dokazano i u Hrvatskoj i u svijetu. Vama u Nacionalu samo jedan dobar savjet: Pazite u budućnosti pri odabiru “izvora iz Kalmetina ministarstva”! I, ne samo Kalmetina!

Vezane vijesti

Tatjana Holjevac je najbolje plaćena političarka u Hrvatskoj

Tatjana Holjevac je najbolje plaćena političarka u Hrvatskoj

Najbolje plaćena političarka u Hrvatskoj je Tatjana Holjevac, potpredsjednica zagrebačke Gradske skupštine, koja mjesečno prima oko 26 tisuća kuna u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika