Objavljeno u Nacionalu br. 355, 2002-09-04

Autor: Nacionalova redakcija

'Brodosplit'

Usprkos Linićevim tvrdnjama, za 'Brodosplit' ima izlaza

..........

BrodosplitBrodosplitPrije nekoliko dana potpredsjednik Vlade Slavko Linić izjavio je da ne vjeruje u sanaciju dvaju najvećih hrvatskih brodogradilišta, riječkog “3.maja” i “Brodosplita”, jer su njihova vodstva troma, spora i navikla na socijalistički način vođenja poduzeća. Njegova pesimistična izjava o budućnosti hrvatske brodogradnja uslijedila je nakon što je Vlada usvojila još jedan program financijske konsolidacije tih dvaju brodogradilišta. Kada je o “Brodosplitu” riječ, Linića je zapravo naljutilo stvarno stanje i gubici splitskog brodogradilišta, koje su dosadašnje uprave skrivale od vlasnika. Prošlogodišnji gubici “Brodosplita” bili su 380 milijuna kuna, a Vladi je iskazana realna bilanca do prvog kvartala 2005., koja računa na gubitak od 1,6 milijardi kuna. Unatoč tim podacima, Uprava na čelu s Predragom Čudinom odlučila se za nastavak proizvodnje, a uz vlastiti program, mnogo očekuju od Vladina programa konsolidacije brodogradnje, kojim je država preuzela dio kreditnih obveza za sljedeće razdoblje i time omogućila rješavanje problema likvidnosti. Program konsolidacije predviđa i državne subvencije od 10 posto na ugovorenu vrijednost broda, što bi bila značajna pomoć ako “Brodosplit” održi planirani godišnji obim proizvodnje od 150 milijuna dolara. Podrška države bit će potrebna i u provođenju efikasnije organizacije i funkcioniranja splitskog brodogradilišta, u kojem će početi rješavanje tehnološkog i ekonomskog viška oko 1000 radnika. Novi Program “Brodosplita”, u kojem je sada zaposleno 4200 radnika, predviđa restrukturiranje tvrtke u državnom vlasništvu, pri čemu će se od “Brodogradilišta” i “Specijalnog brodogradilišta” odvojiti tri tvrtke-kćeri: “Brodosplit-Dizalice”, “Armatura” i “Plovidba”, koje će zaposliti dio viška radnika. Ako Vlada započne realizaciju projekta holding “Hrvatska strojogradnja”, u novu tvrtku udružit će se i “Brodosplitova” tvornica dizelskih motora sa 400 zaposlenih. Nova Uprava za razdoblje od 2001.-2005. planira ostvarenje priljeva od oko 700 milijuna dolara, odnosno planiranu gradnju 20-ak novih brodova. Sa splitskih navoza sve će manje izlaziti bulkeri, veliki brodovi za prijevoz suhoga nasutog tereta, jer će njihovu proizvodnju “Brodosplit” napustiti. Nova Uprava drži da rješenje nije u proizvodnji brodova za prijevoz ukapljenog plina, što je zagovarala ranija Uprava. Iako će sljedeće godini pola kapaciteta biti uposleno na tržišta koja ne traže nove tehnologije i inovacije, “Brodosplit” s drugom polovicom kapaciteta najavljuje gradnju ferrija, ro-ro pasinger brodova, teretnih trajekata i izgradnju serija manjih skupljih brodova na trećem navozu, koji će godišnje donositi zaradu od 25 milijuna dolara. Uz Vladin program konsolidacije i vlastiti program, “Brodosplit” se, unatoč Linićevoj “crnoj” prognozi, nada 2005. dočekati bez gubitaka.

Vezane vijesti

Vandoren pozvao na privatizaciju Brodosplita

Vandoren pozvao na privatizaciju Brodosplita

Voditelj Izaslanstva Europske unije u Hravtskoj Paul Vandoren danas je pozvao Vladu na potpisivanje sporazuma o privatizaciji splitskoga… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika