Objavljeno u Nacionalu br. 497, 2005-05-24

Autor: Marko Ćustić

NOVA GENERACIJA VIDEO IGARA

Sony i Microsoft ponovno zaratili

Tri vodeće svjetske tvrtke u proizvodnji konzola za video igre, Microsoft, Sony i Nintendo predstavili su u Los Angelesu svoje konzole nove generacije: novosti koje čekaju ljubitelje igara su bežični kontroleri, slika visoke rezolucije i sve više online sadržaja

Prošlog je tjedna u Los Angelesu održan sajam elektroničkih igara i zabave E3 Expo 2005., na kojem su predstavljene novePredstavljanje novog Playstationa 3Predstavljanje novog Playstationa 3 konzole za videoigre vodećih proizvođača, koje će uskoro u prodaju. Prema svim najavama, ponovit će se veliki marketinški i prodajni rat kakav je viđen i prije pet godina kad su se na tržištu pojavili Sony PlayStation 2, Microsoft Xbox i Nintendo GameCube. Sada će se na suprotstavljenim stranama naći njihovi nasljednici, Sony PlayStation 3, Microsoft Xbox 360 i Nintendo Revolution.

  Za običnog ljubitelja igara to znači da će morati zamijeniti svoj hardver, ali i da će profitirati od brojnih tehnoloških inovacija koje dolaze s novom generacijom konzola. Prije svega, igre će postati još realističnije, uvjerljivije i kompleksnije. Napokon će se pojaviti razlog za kupnju televizora visoke definicije, HDTV-a, jer će Microsoftova i Sonyjeva konzola podržavati taj format. Sve tri konzole imat će i praktične bežične kontrolere, a dizajni kućišta su osuvremenjeni i atraktivni.

  Prethodna generacija konzola za videoigre donijela je velike zarade proizvođačima: prema podacima analitičke tvrtke u svijetu je prodano 77,3 milijuna IDC PlayStationa 2, 19,2 milijuna Microsoft Xboxa i 18,3 milijuna Nintendo Gamecubea. Tijekom 2004. ukupna vrijednost prodanih videoigara samo na tržištu SAD-a iznosila je 6,5 milijardi američkih dolara. Odjel videoigara Sonyju je postao važniji i profitabilniji od filmskog odjela ili odjela potrošačke elektronike.

  No, osim prodaje samih videoigara, nove generacije konzola imaju i mnogo širi doseg. Kad se u 2000. pojavio PlayStation 2, u Hrvatskoj je stajao oko 4000 kuna - koliko je tada bila i prosječna cijena DVD playera. Mnogi su kupci, osobito mladi ljudi koji prvi prihvaćaju nove tehnologije, radije kupili PlayStation 2, koji je osim za videoigre mogao istodobno poslužiti kao player za gledanje DVD filmova.

  Kako je Sony zbog velike prodaje imao sve manje troškove na proizvodnji, mogao je smanjivati cijenu PlayStationa 2, što su morali pratiti i proizvođači DVD uređaja. Zbog toga je DVD postao uobičajen filmski medij u domaćinstvima svih razvijenih zemalja, a danas se u hrvatskim trgovinama solidan player poznatog japanskog ili korejskog proizvođača može kupiti za nekih 400 kuna.

  U Sonyju se nadaju da će sličan efekt izazvati i PlayStation 3. Naime, najavljeno je da će ta konzola imati ugrađen Blu-ray DVD player. Blu-ray je jedan od dva nova standarda koji bi trebali zamijeniti sadašnji DVD disk. Naime, elektronička industrija sprema se na prelazak na HDTV, televiziju visoke definicije, s puno boljom slikom od dosadašnje, a za gledanje takvog programa svi će potrošači morati kupiti nove televizore. U Europi je HDTV već dostupan putem digitalnog satelitskog programa, dok je u SAD-u nešto rašireniji. Uskoro će početi i objavljivanje filmova za videoteke i prodaju, a u tako visokoj rezoluciji filmu nije dovoljan kapacitet običnog DVD diska. Stoga Sony razvija Blu-ray disk s pet puta većim kapacitetom, na koji će moći spremiti filmove HDTV kvalitete, ali i igre za PlayStation 3, koje će također od početka biti u visokoj rezoluciji.

  Sony na taj način želi čim prije etablirati na tržištu Blu-ray, kojeg podržavaju još i Matsushita, JVC i Samsung. Naime, NEC i Toshiba razvili su sličan konkurentski format HD-DVD, i još nije odlučeno koji će od njih postati novi standard. Sonyjevi kritičari među analitičarima prigovaraju da nijedan Blu-ray uređaj još ne postoji na tržištu, te da se Sony zaletio obećavši taj, očito još nedovoljno razvijen standard.

  Blu-ray nije jedina tehnološka inovacija koju je Sony ugradio u PlayStation 3. Posebno za tu konzolu razvijen je novi procesor zvan The Cell. On može obaviti 2 bilijuna aritmetičkih operacija u sekundi. Usporedbe radi, najbrži superkompjutor na svijetu od 1995. do 2000., Intel ASCI Red u nuklearnom laboratoriju američke vlade Sandia, obavljao je 2,15 bilijuna operacija u sekundi. Sva ta sirova kompjutorska snaga upotrijebit će se prije svega za prikazivanje što uvjerljivije trodimenzionalne grafike u igrama. U Los Angelesu je snaga PlayStationa 3 demonstrirana, primjerice, simulacijom kade u kojoj su plivale patkice, pa se moglo vidjeti da voda i kretanje patkica izgledaju mnogo uvjerljivije nego ikada do sada. Također, prikazan je i niz igara koje se razvijaju za PS3 koji u prodaju kreće vjerojatno krajem 2006.

  Još jedna velika novost u PlayStationu 3 je bežično povezivanje. Kako se čini, čak će i kontroler za igranje biti bežičnim putem povezan s konzolom, a od priznatih standarda PS3 će podržavati Bluetooth, uobičajen kod mobilnih telefona, te Wi-Fi poput onoga u bežičnim uredskim mrežama. Uz šest USB priključaka i slot za ubacivanje Hard diska, PS3 će čitati i većinu memorijskih kartica kakve se inače upotrebljavaju u digitalnim fotoaparatima: Memory Stick, SD i CompactFlash. Također, sve igre s PlayStationa i PlayStationa 2 radit će i na trećoj generacoiji PlayStationa.

  U pokušaju da preduhitri Sony, za kojim je u prošloj generaciji konzola zakasnio godinu dana, Microsoft je svoj Xbox 360 predstavio na posebnoj konferenciji nekoliko dana prije otvaranja sajma E3 uz izravni prijenos na MTV-ju. Novi je Xbox također pun tehnoloških inovacija. Procesor s tri jezgre je, doduše, dvostruko sporiji od onoga u PlayStationa 3, ali su druge moderne funkcije zastupljene. Primjerice, od ukupno sedam kontrolera koji se mogu istodobno spojiti na Xbox 360, četiri mogu biti bežična. Sve igre podržavat će HDTV, iako nešto slabiju verziju od one PlayStationove. I kod medija za spremanje podataka Microsoft je ostao jedan korak iza: igre će dolaziti na standardnim DVD-ima. Konzola je spremna za Wi-Fi, ali će trebati kupiti dodatni adapter.

  Najveća Microsoftova prednost je on-line igranje: dok Sony s PlayStationom 2 nije uspio pokrenuti prave igre putem interneta, Xbox Live je dobro poznata usluga. Već s aktualnim Xboxom igrači se na internetu natječu u raznim sportovima ili pucaju jedni u druge u raznim ratnim igrama, a pritom na glavi imaju slušalice i mikrofon putem kojih se mogu u žaru igre dogovarati, ohrabrivati ili zadirkivati.

  Iz Microsofta su najavili da će "najprodavanije igre s Xboxa raditi na Xboxu 360", što su informatički novinari protumačili kao najavu da na Xboxu 360 neće raditi sve stare igre. Predsjednik Microsofta Steve Ballmer potvrdio je to, rekavši da će se Microsoft potruditi da na novoj konzoli prorade barem najpopularnije igre poput Haloa i Haloa 2, sage o borbi usamljenog Zemljanina protiv vanzemaljaca.

  Xbox 360 u prodaji bi se trebao naći krajem 2005. Zanimljivo je da se Microsoft odlučio smanjiti novi Xbox, pa je upola manji od starog modela. Sony je pak povećao svoj PlayStation 3, koji sada veličinom i oblikom podsjeća na starinsku kutiju za držanje kruha.

  Najmanja među novim konzolama, velika poput tri DVD kutije, je Nintendo Revolution. Japanski proizvođač našao se, nakon relativnog neuspjeha u aktualnoj generaciji konzola za videoigre, u lošijem položaju, pa nije mogao napraviti neke velike tehnološke inovacije. Revolution je više okrenut mlađim igračima, pa će tako jedna od glavnih igara biti Nintendogs, simulacija virtualnog kućnog ljubimca, u kojoj će igrač moći odgajati svog psa i učiti ga raznim vještinama. Uz, kako se čini, već standardne bežične kontrolere, Revolution će imati i još jednu značajnu osobinu. Bit će kompatibilan sa starim konzolama, ali ne samo s Nintendo GameCubeom, nego i s još starijima Nintendom 64, Super Nintendom i NES-om - kompatibilnost će sezati unatrag do 1984. Revolution će primati specijalne DVD-e s GameCubea, a igre sa starijih konzola moći će se skinuti s interneta.

  Konzola će biti dostupna u crnoj, srebrnoj, crvenoj i boji pistacije, a u prodaji će se pojaviti tijekom 2006.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika