Objavljeno u Nacionalu br. 501, 2005-06-20

Autor: Nacionalova redakcija

NAKON SUMRAKA
ISSA
DVD+VHS
  Krimić "Nakon sumraka" imponira ponajprije danas već nažalost staromodnom odlukom redatelja Bretta Ratnera ("Gas do daske", "Crveni zmaj") da se umjesto efektima ozbiljno pozabavi pričom i karakterima. Rezultat takvog postupka je djelce koje zasigurno neće ući u filmske antologije, ali melem je na rane svim gledateljima koji se vole identificirati sa simpatičnim junacima užasavajući se dvosatnih spotova nerazumljivih likova i teško uhvatljive radnje. Kako su još k tomu i glavni glumci - Pierce Brosnan, Salma Hayek i Woody Harrelson – odlični, a egzotične lokacije efektno uklopljene u priču, "Nakon sumraka" vrijedi preporučiti kao jedan od najpoštenijih i najzabavnijih nepretencioznih filmova koje možete pronaći u vašim videotekama.

After the Sunset, am. krimić, 2004.
R: Brett Ratner
GL: Pierce Brosnan, Salma Hayek, Woody Harrelson, Don Cheadle
FILM: 3
DVD: 2

VRATA PREMA DOLJE
DISCOVERY
DVD+VHS
  Nisam čitao roman Johna Irvinga "A Widow for One Year" prema čijoj je prvoj trećini Tod Williams snimio film "Vrata prema dolje", no gotovo bih se usudio svrstati Williamsov uradak u kategoriju pristojnih ekranizacija koje niti dodaju niti oduzimaju književnom predlošku. Priču o krizi sredovječnog bračnog para uzrokovanoj nesretnim gubitkom dvaju sinova Williams je režirao akademski pristojno, proslavivši se u situacijama u kojima vjerojatno nije morao intervenirati (briljantni nastupi Jeffa Bridgesa i Kim Basinger), zakazujući pak tamo gdje je trebao (beskrvni nastup mladoga Jona Fostera). Iako pomalo suh i "akademičan", Williamsov film nije bez aduta od kojih su najšarmantniji seksi prizori odsutnog Fostera i nikad bolje Kim Basinger.

The Door in the Floor, am. dram, 2004.
R: Tod Williams
GL: Jeff Bridges, Kim Basinger, Jon Foster, Elle Fanning, Mimi Rogers
FILM: 3
DVD: 3

ARDENSKA BITKA
ISSA
DVD+VHS
  Spektakularni ratni film "Ardenska bitka" svojevrsni je nastavak legendarnog "Najdužeg dana" - film je režirao jedan od koautora spomenutog djelca Ken Annakin, među glavnim su glumcima ponovno Robert Ryan, Henry Fonda i Hans Christian Blech a radnja prati događaje nakon iskrcavanja u Normandiji, iznenadnu njemačku ofenzivu. Prikaz ofenzive nije se baš svidio bivšem američkom predsjedniku Ikeu Eisenhoweru i brojnim povjesničarima, a ni sam film ne spada u vrh ratnog žanra, no odlični ratni prizori i glumci kakvi se odavno više ne rađaju više su nego dovoljan razlog za uvrštenje ovog DVD-a u kućne kolekcije svih ljubitelja filmske klasike, to više što su slika i zvuk obrađeni fantastično.

Battle of the Bulge, am. ratni film, 1965.
R: Ken Annakin
GL: Henry Fonda, Robert Shaw, Robert Ryan, Dana Andrews, Charles Bronson