Objavljeno u Nacionalu br. 509, 2005-08-15

Autor: Plamenko Cvitić

ŠPANJOLSKI VINAR NA VIŠKOM IZLETU

'Ne čekajte rođendan za čašu Freixeneta!'

Pedro Ferrer, vlasnik najprodavanijeg pjenušca na svijetu, posjetio je Vis te je uživajući u moru i domaćim vinima pregledao i potencijalne lokacije za novu vinariju svoje slavne tvrtke

Freixenet je poznat po svojim poslovnim uspjesima širom svijeta. Zanimljivost ove kompanije je i činjenica da, osim u Španjolskoj, obitelj Ferrer posjeduje vinograde i vinarije u različitim dijelovima svijeta. 'Osim u Španjolskoj, imamo posjede i vinarije u Meksiku, po jednu u Bordeauxu i u Champagneu u Francuskoj, te već dvadesetak godina nekoliko u Kaliforniji i AustralijiFreixenet je poznat po svojim poslovnim uspjesima širom svijeta. Zanimljivost ove kompanije je i činjenica da, osim u Španjolskoj, obitelj Ferrer posjeduje vinograde i vinarije u različitim dijelovima svijeta. 'Osim u Španjolskoj, imamo posjede i vinarije u Meksiku, po jednu u Bordeauxu i u Champagneu u Francuskoj, te već dvadesetak godina nekoliko u Kaliforniji i Australiji"Pjenušava vina idealan su odabir kao aperitiv prije obroka. Pjenušci su često u filmovima prikazani kao dio glamura, iako to ne mora biti tako. Katkad mi i smeta takvo prikazivanje, jer se u pjenušcu može uživati i kad nemate na sebi smoking ili odijelo. Baš kao što smo i mi maloprije uživali u pjenušcu na plaži, u njemu se može uživati u svakoj prilici. Ne morate čekati rođendan, vjenčanje ili godišnjicu braka da biste otvorili bocu pjenušca i jednostavno uživali", ispričao je Pedro Ferrer, unuk osnivača svjetski poznate marke pjenušca Freixenet i izvršni direktor istoimene kompanije čiji proizvodi i u Hrvatskoj bilježe izvrsne rezultate: Freixenet je najprodavaniji pjenušac u Hrvatskoj. Odličan uspjeh Freixeneta na hrvatskom tržištu, ali i zainteresiranost za nove poslovne pothvate potaknuo je Pedra Ferrera da ovog ljeta posjeti Hrvatsku. Osim višednevnog krstarenja po južnom Jadranu u društvu svoje mnogobrojne obitelji, Ferrer je na poziv prijatelja, hrvatskog poduzetnika Karla Schmidta, prošlog tjedna posjetio i otok Vis, koji je poznat po dugoj vinskoj tradiciji. Za Ferrera je to bio prvi doticaj sa zemljom o kojoj je već dulje vrijeme razmišljao kao zanimljivoj turističkoj destinaciji.
"Moja obitelj svake godine odabere drugu zemlju u kojoj provodimo godišnji odmor. Budući da mi je moj poslovni partner i prijatelj Karl Schmidt kazao da u Hrvatskoj postoje izvrsne poslovne prilike, obitelj i ja odlučili smo spojiti ugodno s korisnim: odmoriti se, upoznati zemlju, ali i vidjeti kakve su poslovne mogućnosti. Mi smo vrlo velika skupina: ima nas dvadeset i dvoje. Osim moje supruge i trojice naših sinova, s nama su i članovi obitelji moje supruge. Iz Barcelone u kojoj živimo stigli smo zrakoplovom do Splita, a onda sam u Splitu unajmio brod dovoljno velik da svi možemo u njega komotno stati i tjedan dana krstariti Jadranom. Iz Splita smo prije nekoliko dana otplovili do Dubrovnika, zatim smo prošli otoke Hvar, Mljet i Brač, a onda smo se zaputili do Visa gdje me je čekao Schmidt", kazao je Nacionalovu novinaru Ferrer.
Osim za uživanje u odmoru, kupanju i sunčanju, Vis je za direktora Freixeneta bio zanimljiv i zbog mogućnosti poslovnog angažmana. Naime, Ferrerov poslovni partner iz Hrvatske Karl Schmidt dulje vrijeme razmatra mogućnost otvaranja nove viške vinarije, čiji bi kapacitet bio dva milijuna litara godišnje i u kojoj bi se pokrenula masovnija proizvodnja viških vina koja imaju višestoljetnu tradiciju. Plan uključuje ulaganja od gotovo 60 milijuna kuna, pri čemu bi grad Vis bio jedan od suvlasnika investiranjem zemljišta u svom vlasništvu, no projekt već mjesecima stoji zbog političkih razloga: Vis trenutačno nema gradonačelnika, jer mjesni liječnik, član HSP-a, ni jednoj od stranaka ne želi dati svoj vijećnički glas, pa biznismeni koji su zainteresirani za Vis jednostavno nemaju s kim službeno razgovarati. Dosadašnji gradonačelnik, SDP-ovac Šime Zubčić, za to se vrijeme trudi poslovne goste primiti s najvećom pažnjom, nadajući se da će se u što skorije vrijeme promijeniti problematična politička situacija na otoku. Tako je i prošlog tjedna Zubčić organizirao doček za Ferrera i njegovu obitelj. I dok je Ferrerova supruga sa sinovima i ostatkom obitelji uz prevoditeljicu obilazila viške povijesne znamenitosti i muzej, Zubčić je Ferrera poveo u obilazak viških vinskih znamenitosti. "Cijelo poslijepodne proveli smo razgledavajući vinograde, vinske podrume i kušajući viške vinske specijalitete. Posebno sam ugodno iznenađen viškim prošekom, a odlična je i viška vugava. Od drugih hrvatskih vina iznenadio me i plavac, koji ima zaista jedinstven okus. Nakon ovog posjeta sa svojim poslovnim partnerom konkretno ću razgovarati o mogućnostima suradnje. Sve što sam vidio na Visu vrlo me se dojmilo", otkrio je Ferrer.
Freixenet je poznat po svojim poslovnim uspjesima širom svijeta. Zanimljivost ove kompanije je i činjenica da, osim u Španjolskoj, obitelj Ferrer posjeduje vinograde i vinarije u različitim dijelovima svijeta. "Osim u Španjolskoj, imamo posjede i vinarije u Meksiku, po jednu u Bordeauxu i u Champagneu u Francuskoj, te već dvadesetak godina nekoliko u Kaliforniji i Australiji. Posljednjih godina uložili smo dosta vremena i truda u razvijanje brandova naših nepjenušavih vina, preuzimamo vinarije širom svijeta u kojima se proizvode takva vina, tako da smo nedavno kupili vinariju u Australiji, te jednu veliku španjolsku vinariju. Razvijamo se na kompletnoj vinskoj ponudi. Jako smo zainteresirani i za širenje broja vinarija pod našim upravljanjem, ali uvijek provodimo strogu proceduru: prvo vrlo detaljno testiramo vino s tog područja. Nakon toga treba ustanoviti koje je potencijalno tržište za vino s tog područja, je li riječ o vinu koje će se prodavati samo lokalno ili o proizvodu koji se može distribuirati i u druge zemlje. Zbog toga puno pažnje pridajemo istraživanju lokalnog tržišta i mogućnostima distribucije i izvoza. Tako sada razmišljam o tome koliko vina troše Hrvati, kakve su mogućnosti izvoza hrvatskih vina u inozemstvo i slično. Freixenetova prednost nad konkurencijom je i naša poslovna strategija da u svim većim zemljama imamo vlastite distribucijske tvrtke, što znači da posjedujemo vrlo snažnu mrežu koju možemo koristiti za brojne naše proizvode. Takve tvrtke imamo u Španjolskoj, Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj i SAD-u. Tako možemo, primjerice, vino iz Meksika prodavati u svim većim zemljama svijeta. Schmidt mi je kazao da Hrvati rado piju vino, što me obradovalo, jer to znači da postoji velika šansa za uspjeh viških vina na hrvatskom tržištu. Isto tako, spomenuo mi je i da mnogi Hrvati žive širom svijeta, što znači da bi i oni sigurno bili zainteresirani za kupnju vina iz svoje domovine, a Freixenetova distribucijska mreža mogla bi biti značajna u približavanju tih vina Hrvatima u svijetu", kazao je Ferrer.
Premda Freixenet danas proizvodi najraznovrsnije vrste vina na svim kontinentima, najpoznatiji je ipak po proizvodnji svog pjenušca koji milijuni ljudi prepoznaju po vrlo dojmljivoj ambalaži: "Carta Nevada" žućkasto-zlatne boje i "Gran Cordon Negro" crne boje. Od stotinu i pedeset milijuna boca pjenušca koje se u jednoj godini prodaju širom svijeta, gotovo trećina, pet stotina milijuna boca, odlazi na Freixenetovo najuspješnije tržište: njemačko. Ferrera ipak pokatkad ljuti što se pjenušava vina još uvijek smatraju luksuzom. "Radimo na tome da promijenimo taj pogled na pjenušava vina, tako da nam iz godine u godinu raste prodaja tog pića. Činjenica je da su neki pjenušci vrlo skupi, ali takva je situacija sa svim proizvodima. Nije nemoguće naći i pjenušava vina koja su po svojoj cijeni pristupačna široj skupini kupaca. Upravo to i jest naša poslovna filozofija: želimo pružiti užitak što većem broju ljudi, tako da su naša pjenušava vina po svojoj cijeni pristupačna svakome. Katkad nas u tome sprečavaju visoki porezi na pjenušava vina, u nekim zemljama su porezi na obična vina uobičajenog iznosa, a za pjenušce iznose dvostruko ili trostruko više. To je neka tradicija, ali moram priznati da mi nikad nije bilo jasno zašto je tako. To je loša tradicija. Postoje neka nepjenušava vina koja su mnogo skuplja i luksuznija od pjenušca, ali na njih se ne odnose porezi na luksuz", kaže Ferrer.
Osim što negira da je pjenušac piće isključivo rezervirano za bogataše, Ferrer ističe da pjenušac nije žensko piće, nego da je omjer ženskih i muških uživatelja u Freixenetovim pjenušcima podjednak. "Prema našim istraživanjima, u većini zemalja postotak muških i ženskih kupaca pjenušavih pića je podjednak, u nekim zemljama je možda 55 posto žena, a 45 posto muškaraca, ali to su zaista male razlike. Što se tiče dobi, najviše kupaca Freixenetovih pjenušaca su ljudi od 30 do 50 godina, iako ni tu granice nisu jasno podijeljene", kaže Ferrer.
Čelnik Freixeneta u vinima uživa i poslovno i privatno. Otkako je kao četverogodišnjak kušao čašu vina, rijetko pije nešto drugo. "Vrlo rijetko ljeti popijem čašu piva, vino je moje najdraže piće. Žestoka pića uopće ne pijem. Za mene je vino nešto što prirodno dolazi uz jelo. Nezamislivo mi je vino bez nekakve hrane. U vinu treba znati uživati", zaključio je Pedro Ferrer nazdravljajući čašom Freixenetova pjenušca.

Okvir
Najprodavaniji pjenušac na svijetu ima povijest od gotovo stotinu godina. Preci Pedra Ferrera stoljećima su bili vlasnici La Freixenade, velikog obiteljskog posjeda u regiji Alt Penedes. "Godine 1914. moj pradjed je odlučio iskoristiti brojne obiteljske vinograde za proizvodnju pjenušavog pića koristeći metodu obrade grožđa koja se stoljećima koristi u francuskoj pokrajini Champagne. Moj pradjed je svoje vinske podrume smjestio u katalonskoj Sant Sadurni d'Anoii, gradu koji se nalazi u samom središtu regije Penedes. Ta je regija još od Rimskog Carstva poznata po vrhunskim vinima, a mudrost i jako dobar poslovni duh mog pradjeda doveli su do velikog uspjeha vrlo brzo nakon što je počeo proizvoditi pjenušac. Danas su moji roditelji, otac Josep i majka Gloria, većinski vlasnici Freixeneta, a ja sam izvršni direktor kompanije", ispričao je 47-godišnji Pedro Ferrer.
Mnogi Freixenetovi kupci diljem svijeta uživaju u pjenušcima i vinima a da i ne znaju što znači naziv koji stoji na svakoj boci. "Naziv Freixenet dolazi od Freixenade, naziva španjolskog područja u kojem je rođen moj pradjed. Freixenada na katalonskom jeziku otprilike znači zemlja jasenova drva", objasnio je Ferrer. Freixenet je jedan od lidera na svjetskom tržištu vina, budući da se njihova vina distribuiraju u 120 zemalja širom svijeta. O uspjehu kompanije Ferrer zadovoljno kaže: "Prema posljednjim podacima, 2004. smo prodali više od sto pedeset milijuna boca pjenušca. Dodatnih pedeset milijuna boca odlazi na ostala vina, što znači da godišnje proizvedemo i prodamo više od dvije stotine milijuna boca vina."

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika