Objavljeno u Nacionalu br. 517, 2005-10-10
PRILOG AUTO
Vrhunac luksuza i elegancije
Mercedes je novu S-klasu tvornički testirao čak na četiri milijuna kilometara
MERCEDES S-Klase je automobil koji predstavlja vrhunac luksuza i elegancijeDaimlerChrysler Group, odnosno Mercedes Benz, doista zna potrošiti novac ( vidljivo u galeriji na dnu stranice). Prezentaciju svog najluksuznijeg modela S klase organizirao je u luksuznom skijalištu Saint Moritz u Švicarskoj.
Nakon uobičajenih sedam godina, koliko traje era jednog modela u tom najluksuznijem Mercedesovu segmentu, pojavio se novi model čiji će prvi primjerci biti isporučeni potkraj listopada, kako u Hrvatskoj tako i u ostalim dijelovima Europe. U Hrvatskoj je u svega mjesec dana prodana cjelokupna kvota od 40 vozila koliko ih je dodijeljeno Eurolineu, generalnom zastupniku DaimlerChryslera u našoj zemlji. To je golema brojka za ovako malo zemlju jer je riječ o automobilima čija najjeftinija verzija, kratki (508 cm) 350S bez dodatne opreme stoji 97.000 eura, dok skuplji model 500S produžena verzija (520 cm), također samo s osnovnom opremom stoji 131.000 eura. Ako se doda neki osnovni paket opreme, tada se tim sumama mora pridodati bar još 15-ak tisuća eura. Dizelska verzija 320S CDI i najjači model 600S na tržištu će se pojaviti tijekom 2006.
Odmah nakon dolaska na aerodrom u Milanu, svi novinari prebačeni su Mercedesovim shuttleovima do obližnjeg dvorcaNACIONALOV REPORTER isprobao je novi Mercedes pokraj jezera St. Moritzsee na 1800 metara nadmorske visine gdje je čekalo 30-ak novih automobila. Put do Saint Moritza dug 300-tinjak kilometara ide autocestom, kroz tunele, seoskim cestama i na kraju serpentinama koje su vodile do luksuznoga grada smještenog na 1860 metara nadmorske visine. Dan prije bila je također jedna grupa novinara, koju je zatekao prvi snijeg kada su se počeli penjati u brda. Istog trenutka Mercedesove prateće ekipe zaustavile su sve automobile i zamijenile ljetne za zimske gume, bez kojih bi uspon bio nemoguć. Dan poslije i mi smo se našli usred snijega, no sa zimskih gumama. Iako taj automobil ima stražnji pogon, nije bilo nikakvih problema prilikom uspinjanja.
Kao vozač S klase sa 12-godišnjim iskustvom, naviknut na sve blagodati tako luksuznog i sigurnog automobila, bio sam iznenađen količinom tehnoloških perverzija koje su ugrađene u taj novi model. Ujedno, to je do sada najispitivaniji automobil s kojim je u testnoj fazi umjesto uobičajenih dva milijuna, provezeno čak četiri milijuna kilometara. Ovaj putOSAM GENERACIJA Nova S-Klasa osma je generacija najveće Mercedesove limuzine Mercedes je igrao na sigurno, poučen lošim iskustvom i velikim protestima kupaca zbog relativno loše izrade prijašnje E klase, u kojoj dijelovi dobiveni od Mercedesovih kooperanata nisu bili na nivou ugleda tvrtke. Zbog toga je dolazilo do mnogih kvarova, što je smrt za tvrtku koja svoj imidž temelji na kvaliteti proizvoda.
Novi BMW serije 7 i Audi A8, koji su se pojavili na tržištu prije dvije godine, u novoj S klasi dobili su dostojnog konkurenta, koji je, ruku na srce, preuzeo ono najbolje što su ta dva modela dala. Iako mnogi govore da je stražnji kraj u dizajnerskom smislu preuzet od Maybacha, ne može a da se ne primijeti da je ipak oblik prtljažnika i njegovo rješenje sličnije BMW-u sedmici. I automatski mjenjač brzina istog je oblika i smješten je na isto mjesto kao u BMW-u. Ista se stvar dogodila i s centralnim joystickom, koji je postavljen na konzoli između prva dva sjedala.
Dizajneri su napravili savršenu kombinaciju aluminijske karoserije između sporta i elegancije. No prava iznenađenja čekajuDISTRONIC PLUS jedna od najvećih inovacija nove S-Klase, uređaj koji radi s pomoću radara smještenog ispred prednje maske. Vozač ga namjesti na određenu udaljenost, a on se brine da održi razmak u odnosu na automobil ispred. U slučaju da vozilo koje S-Klasa slijedi naglo zakoči, taj sustav također će zakočiti i spriječiti sudar tek u interijeru. Umjesto centralnog pokazivača brzine postavljen je multifunkcionalni ekran. Najveća novost na tom ekranu je pokazivanje slike pomoću infracrvene kamere, koja vas rješava bilo kakve brige zbog lošeg vremena ili tijekom noćne vožnje. Pomoću normalnih svjetala vidite 30 metara ispred automobila, a pomoću "night vision" sustava povećava se vidljivost na 150 metara. Taj sustav i oprema preuzeti su iz vojske i toliko su unaprijeđeni i sofisticirani da je gotovo sigurno da će ga kao standard odmah preuzeti i ostali veliki proizvođači automobila u svojim najvišim klasama. Drugo je veliko iznenađenje Distronic Plus. Taj uređaj radi pomoću radara smještenog ispred prednje maske i možete biti sigurni da nećete udariti u automobil ispred vas. Također dopušta čak i određenu nepažnju tijekom vožnje jer ako automobil ispred vas naglo zakoči, i vaš će Mercedes istoga trenutka zakočiti i držati razmak koji ste mu zadali. Taj vas uređaj tijekom vožnje sprečava da se približite unutar desne trake automobilu ispred vas, jer se bez obzira na to koliko pritišćete papučicu gasa nećete moći približiti ni centimetar.
Pravo zadovoljstvo novim tehnologijama možete osjetiti tek u zavojima. Prilikom ulaska u zavoj djeluje centripetalna sila koja vas želi izbaciti iz sjedišta. Upravo taj napor da zadržite tijelo u normalnom položaju najviše zamara tijekom vožnje. Te brige kod S klase više ne postoje. Kad uđete u zavoj, putni kompjuter smješten unutar sjedala u tisućinki sekunde izračunava silnice i pumpa jastuke s vaše lijeve ili desne strane, ovisno o zavoju. Zahvaljujući tomu, vaše tijelo se uvijek tijekom vožnje nalazi u najpovoljnijem položaju i to bez ikakva umaranja.
Isto tako s ovim Mercedesom više nećete imati nikakvih problema jer su oni riješeni postavljenom kamerom u stražnjem dijelu haube. Ta se kamera uključi onog trenutka kad stavite automatski mjenjač u mod 'R' za vožnju unatrag. Ako je noć, pali se i dodatno osvjetljenje. Kompjuter izračunava optimalan kut parkiranja, koji je označen plavim i crvenim linijama na središnjem ekranu. Takvo rješenje ima i nova Toyota XR300H i sve nam se čini da su majstori iz Stuttgarta malo posegnuli za japanskim iskustvima i dobro ih primijenili na svom "flagship" automobilu. Ako su to i učinili, dobro su uradili jer to je doista velika pomoć pri vožnji tako velikog i dvije tone teškog automobila.
Uz sve navedeno još neki detalji, kao što su nove metode pasivne zaštite i sofisticirani kompjuteri koji točno predviđaju nesreću i automatski cijeli automobil pripremaju za udar kako bi se maksimalno zaštitilo putnike, posebna boja koja se prvi put nanosi na neki automobil te niz drugih sitnih i krupnih stvari ovaj automobil čine jednim od najseksi maštarija svakog muškarca željnog uzbuđenja, a istodobno nježnosti, sigurnosti, luksuza i pažnje. Ako ste takvi i ako imate 100.000 eura, nemate što čekati. Tehnološko-estetska perverzija za velike dečke čeka na vas.
Fotogalerija
Vezane vijesti
Nekretnine na kvadrat
Nakon prošlogodišnjeg velikog uspjeha prvog specijaliziranog CD kataloga i vodiča "Nekretnine i interijeri", tjednik Nacional, u suradnji s… Više
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu