Objavljeno u Nacionalu br. 518, 2005-10-17
NAKLADNIČKI REKORD
NEWS - novine s najvećom tiražom u RH
Dvotjednik NEWS izdavačke kuće NCL Media Grupa nakon zagrebačkog, osječkog i varaždinskog, dobio je riječko i zadarsko izdanje
Redakcija ZagrebNewsaU srijedu, 19. listopada, Hrvatska se može podičiti da je zemlja u kojoj izlaze najtiražnije novine jugoistočne Europe. Naime, dvotjednik NEWS izdavačke kuće NCL Media Grupa, nakon zagrebačkog, osječkog i varaždinskog dobiva još dva izdanja - riječko i zadarsko. Tako će naklada tog prvog pravog "free newspapera", koji se putem Hrvatske pošte redovito dostavlja izravno u domove građana, uoči prve godišnjice postojanja narasti s početnih 270.000 primjeraka na 465.000! Tom tiražom NEWS dobiva status najnakladnijih hrvatskih novina i status najvećeg novinskog projekta u Hrvatskoj, koji je nastajao u tišini, bez velikih medijskih najava i pompi, a financiran je isključivo vlastitim sredstvima, bez ijedne kune bilo kakvoga kredita ili stranoga ulaganja. I po tome je NEWS, koji se već sada zbog svoje rasprostranjenosti i distribucije može slobodno nazvati i Hrvatska NEWS, jedinstveni primjer u hrvatskom medijskom prostoru. Već sada, s 465.000 primjeraka, NEWS je po svojoj marketinškoj snazi izjednačen s televizijama koje imaju nacionalnu koncesiju, a s krajem svog razvojnog, distributerskog puta imat će veću snagu od bilo koje televizije u Hrvatskoj. To će nastupiti već krajem studenoga, kada NCL Media Grupa pokreće još dva izdanja, splitsko i istarsko. Tako će se približiti svom konačnom cilju – prisutnosti NEWSA u svakom domu u Hrvatskoj putem regionalnih izdanja s nakladom oko 800.000 primjeraka. Taj će se cilj ostvariti odmah nakon toga, jer su u tijeku razgovori s Karlovcem, Samoborom, Čakovcem i Dubrovnikom, o čemu glavni urednik NEWSA Aleksandar Stajčić kaže:
"U toj varijanti naklada NEWSA popela bi se na 750.000 primjeraka. U proljeće sljedeće godine njegova distribucija proširit će se i na otoke u blizini Rijeke i Splita poput Krka, Raba, Cresa, Lošinja, Hvara, Brača i Šolte. Također, na ljeto će se NEWS distribuirati i u manjim turističkim primorskim mjestima kao što su Crikvenica, Selce, Novi Vinodolski i Senj, kako bi se trend čitanja NEWSA nastavio te da bi čitateljima iz unutrašnjosti koji su navikli dobivati NEWS njihov primjerak bio dostupan i tijekom godišnjeg odmora. U usporedbi s ostalim novinama u Hrvatskoj, izdanja NEWSA zapravo sadrže najviše regionalnih informacija, dok su istodobno listovi na nacionalnoj razini."
Takav do sada nezabilježen uspjeh s "free newspaperom" postignut je isključivo zbog toga što nisu kopirana strana izdanja, nego se krenulo razvijati potpuno samostalni koncept. Trend lansiranja "free newspapera" sve je izraženiji u svijetu i predviđa se da bi uskoro većina novina mogla biti besplatna. One bi se financirale jedino putem marketinga koji bi imao interesa za takve novine zbog velike tiraže i prisutnosti u većini domova. Jedino se tako može konkurirati i dobiti bitka s brzo rastućim televizijama. Zahvaljujući tome što je to prva shvatila u Hrvatskoj, NCL Media Grupa je sa svojim NEWSOM postala u samo godinu dana lider na tome tržištu.
Ivo Pukanić, predsjednik Uprave NCL Media Grupe te uz Gabriela Dilachera i Marka Ćustića jedan od idejnih začetnika projekta NEWS, o samom listu kaže:
"NEWS je bio zamišljen kao joint venture proizvod između NCL Media Grupe i jednog velikog inozemnog izdavača. No pri samome kraju pregovora, ja sam se zahvalio stranim ulagačima i odlučio da sve sami financiramo jer mi se nije svidjela koncepcija tih novina kako je vide stranci. Ja sam inzistirao na kvaliteti sadržaja, fotografija i samome novinarskome radu. Oni su samo pričali o marketingu i cijeloj bulumenti ljudi koji bi radili u tome marketingu. Naš zadnji razgovor, na kojem su oni mislili da ću ih moliti da idu s nama u projekt, završio je vrlo naprasno. Digao sam se u pola sastanka, kada su već mislili da su me slomili, zahvalio im na utrošenom vremenu i rekao da ja s njima ne želim ništa raditi. Nisu mogli vjerovati da ću otići i ostaviti na stolu nekoliko milijuna kuna njihova ulaganja. Nikada im se nije dogodilo da im je netko odbio toliko novac. Osobito ne iz ovih predjela. Po povratku u Zagreb odmah sam okupio svoje ljude, izložio im kako ja vidim te novine te dao nalog za početak rada. Nakon tog nesretnog sastanka i izlaska prvoga broja proteklo je nešto više od dva mjeseca. Moji potencijalni strani partneri nisu mogli vjerovati da smo sve organizirali i napravili takav proizvod u tako kratko vrijeme. Ja sam bio siguran da ćemo to učiniti. To je samo još jedan dokaz da mi Hrvati nismo ništa gluplji od stranaca, već naprotiv, mnogo puta smo pametniji, praktičniji i snalažljiviji od 'eksperata' koji nam dolaze iz inozemstva. Ideja je bila vrlo jednostavna, trebalo je napraviti besplatne novine koje će biti korisne za lokalnu sredinu, zabavne, i koje će se putem Hrvatske pošte svaka dva tjedna dostavljati građanima. Takvi projekti nisu rijetkost ni u europskim zemljama gdje su često upravo besplatne novine jedne od najčitanijih, ali rijetko kada teže kvaliteti. Mi smo taj koncept podigli na višu razinu kada je riječ o sadržaju i grafičkoj obrada. Također, takvi se listovi u inozemstvu u pravilu ne distribuiraju, nego se ostavljaju na određenim mjestima u gradu. Suradnjom s Hrvatskom poštom omogućili smo građanima izravnu dostavu na kućnu adresu, što znatno utječe na čitanost NEWSA."
Prvi broj lista Zagreb NEWS tiskan je prvi put 3. studenog 2004. u 270.000 primjeraka. Matičnom izdanju u lipnju ove godine pridružilo se osječko, zahvaljujući tvrtki Media SET koja je počela izdavati Osijek NEWS. Prema riječima direktora tvrtke Media SET Renata Lukića, više od 90 posto oglasa osječkog izdanja prodano je godinu dana unaprijed, što mnogo govori o interesu oglašivača i čitatelja. Varaždinsko izdanje pokrenuto je 5. listopada u suradnji s Agencijom za razvoj Varaždinske županije. Novo zadarsko izdanje pokreće se u suradnji sa zadarskom tvrtkom RTD d.o.o. koja koristi logistiku, odnosno novinare i grafičku redakciju Zadarskog lista. U Rijeci je tvrtka partner Ri Plus koja koristi logistiku vrlo slušanog Primorskog radija.
Snagu i golem potencijal NEWSA uvidjeli su već na samom početku oglašivači, kojima je NEWS postao najisplativiji i najefikasniji oblik promocije usluga ili proizvoda. Klijenti NEWSA su najveći i najugledniji oglašivači i agencije, a renomirani trgovački lanac Billa svoje dvotjedne kataloge promovira isključivo kroz NEWS svagdje gdje je on prisutan. Ta politika im se pokazala vrlo dobrim, inovativnim i jeftinijim rješenjem.
Takvim načinom rada, kaže glavni urednik Stajčić, NEWS su odmah postale profitabilne novine i bez ikakve ozbiljne konkurencije osigurale status najtiražnijih novina u Hrvatskoj. "Time je NEWS uspio dokazati da novine mogu biti na razini cijele države, a da lokalni sadržaji i dalje ostanu najvažniji. Uostalom, informacije iz bliskog okružja svakome su najvažnije, a kada su besplatne, postaju još vrednije." Naglašava također da su reakcije građana na pokretanje takvog lista vrlo pozitivne od samog početka. "NEWS je od samoga početka izvrsno prihvaćen. To dokazuju svakodnevne tisuće poziva naših čitatelja. Uspostavili smo posebnu službu koja se javlja na telefone ili preslušava poruke i odgovara na njih. To se najbolje vidi na primjeru zagrebačkog izdanja, koje je postiglo iznimno dobru interakciju s građanima Zagreba i šire okolice. Zahvaljujući telefonskoj liniji na koju se čitatelji neprestano javljaju kako bi pohvalili projekt, komentirali ga ili dali konstruktivan prijedlog, postignuta je odlična komunikacija s građanima. Na temelju komentara čitatelja došli smo na ideju da pokrenemo i dvije nove rubrike – Moj najdraži trenutak u kojoj se objavljuju obiteljske fotografije čitatelja, te Pitamo za vas koju su građani prepoznali kao odličan način da dobiju odgovore iz gradskih, komunalnih i državnih službi do kojih sami nisu mogli doći", kaže Stajčić.
Mnogo je poziva iz inozemstva u kojima se traži kupnja licence i samoga koncepta ili joint venture sa stranim partnerima. NCL je okupio posebnu grupu stručnjaka koji već uvelike vode pregovore o izlasku NEWS "free newspapera", pravog hrvatskog proizvoda na inozemna tržišta. Stoga se neće trebati čuditi ako se NEWS za manje od godinu dana počne tiskati u nekoliko milijuna primjeraka svakoga tjedna.
"U toj varijanti naklada NEWSA popela bi se na 750.000 primjeraka. U proljeće sljedeće godine njegova distribucija proširit će se i na otoke u blizini Rijeke i Splita poput Krka, Raba, Cresa, Lošinja, Hvara, Brača i Šolte. Također, na ljeto će se NEWS distribuirati i u manjim turističkim primorskim mjestima kao što su Crikvenica, Selce, Novi Vinodolski i Senj, kako bi se trend čitanja NEWSA nastavio te da bi čitateljima iz unutrašnjosti koji su navikli dobivati NEWS njihov primjerak bio dostupan i tijekom godišnjeg odmora. U usporedbi s ostalim novinama u Hrvatskoj, izdanja NEWSA zapravo sadrže najviše regionalnih informacija, dok su istodobno listovi na nacionalnoj razini."
Takav do sada nezabilježen uspjeh s "free newspaperom" postignut je isključivo zbog toga što nisu kopirana strana izdanja, nego se krenulo razvijati potpuno samostalni koncept. Trend lansiranja "free newspapera" sve je izraženiji u svijetu i predviđa se da bi uskoro većina novina mogla biti besplatna. One bi se financirale jedino putem marketinga koji bi imao interesa za takve novine zbog velike tiraže i prisutnosti u većini domova. Jedino se tako može konkurirati i dobiti bitka s brzo rastućim televizijama. Zahvaljujući tome što je to prva shvatila u Hrvatskoj, NCL Media Grupa je sa svojim NEWSOM postala u samo godinu dana lider na tome tržištu.
Ivo Pukanić, predsjednik Uprave NCL Media Grupe te uz Gabriela Dilachera i Marka Ćustića jedan od idejnih začetnika projekta NEWS, o samom listu kaže:
"NEWS je bio zamišljen kao joint venture proizvod između NCL Media Grupe i jednog velikog inozemnog izdavača. No pri samome kraju pregovora, ja sam se zahvalio stranim ulagačima i odlučio da sve sami financiramo jer mi se nije svidjela koncepcija tih novina kako je vide stranci. Ja sam inzistirao na kvaliteti sadržaja, fotografija i samome novinarskome radu. Oni su samo pričali o marketingu i cijeloj bulumenti ljudi koji bi radili u tome marketingu. Naš zadnji razgovor, na kojem su oni mislili da ću ih moliti da idu s nama u projekt, završio je vrlo naprasno. Digao sam se u pola sastanka, kada su već mislili da su me slomili, zahvalio im na utrošenom vremenu i rekao da ja s njima ne želim ništa raditi. Nisu mogli vjerovati da ću otići i ostaviti na stolu nekoliko milijuna kuna njihova ulaganja. Nikada im se nije dogodilo da im je netko odbio toliko novac. Osobito ne iz ovih predjela. Po povratku u Zagreb odmah sam okupio svoje ljude, izložio im kako ja vidim te novine te dao nalog za početak rada. Nakon tog nesretnog sastanka i izlaska prvoga broja proteklo je nešto više od dva mjeseca. Moji potencijalni strani partneri nisu mogli vjerovati da smo sve organizirali i napravili takav proizvod u tako kratko vrijeme. Ja sam bio siguran da ćemo to učiniti. To je samo još jedan dokaz da mi Hrvati nismo ništa gluplji od stranaca, već naprotiv, mnogo puta smo pametniji, praktičniji i snalažljiviji od 'eksperata' koji nam dolaze iz inozemstva. Ideja je bila vrlo jednostavna, trebalo je napraviti besplatne novine koje će biti korisne za lokalnu sredinu, zabavne, i koje će se putem Hrvatske pošte svaka dva tjedna dostavljati građanima. Takvi projekti nisu rijetkost ni u europskim zemljama gdje su često upravo besplatne novine jedne od najčitanijih, ali rijetko kada teže kvaliteti. Mi smo taj koncept podigli na višu razinu kada je riječ o sadržaju i grafičkoj obrada. Također, takvi se listovi u inozemstvu u pravilu ne distribuiraju, nego se ostavljaju na određenim mjestima u gradu. Suradnjom s Hrvatskom poštom omogućili smo građanima izravnu dostavu na kućnu adresu, što znatno utječe na čitanost NEWSA."
Prvi broj lista Zagreb NEWS tiskan je prvi put 3. studenog 2004. u 270.000 primjeraka. Matičnom izdanju u lipnju ove godine pridružilo se osječko, zahvaljujući tvrtki Media SET koja je počela izdavati Osijek NEWS. Prema riječima direktora tvrtke Media SET Renata Lukića, više od 90 posto oglasa osječkog izdanja prodano je godinu dana unaprijed, što mnogo govori o interesu oglašivača i čitatelja. Varaždinsko izdanje pokrenuto je 5. listopada u suradnji s Agencijom za razvoj Varaždinske županije. Novo zadarsko izdanje pokreće se u suradnji sa zadarskom tvrtkom RTD d.o.o. koja koristi logistiku, odnosno novinare i grafičku redakciju Zadarskog lista. U Rijeci je tvrtka partner Ri Plus koja koristi logistiku vrlo slušanog Primorskog radija.
Snagu i golem potencijal NEWSA uvidjeli su već na samom početku oglašivači, kojima je NEWS postao najisplativiji i najefikasniji oblik promocije usluga ili proizvoda. Klijenti NEWSA su najveći i najugledniji oglašivači i agencije, a renomirani trgovački lanac Billa svoje dvotjedne kataloge promovira isključivo kroz NEWS svagdje gdje je on prisutan. Ta politika im se pokazala vrlo dobrim, inovativnim i jeftinijim rješenjem.
Takvim načinom rada, kaže glavni urednik Stajčić, NEWS su odmah postale profitabilne novine i bez ikakve ozbiljne konkurencije osigurale status najtiražnijih novina u Hrvatskoj. "Time je NEWS uspio dokazati da novine mogu biti na razini cijele države, a da lokalni sadržaji i dalje ostanu najvažniji. Uostalom, informacije iz bliskog okružja svakome su najvažnije, a kada su besplatne, postaju još vrednije." Naglašava također da su reakcije građana na pokretanje takvog lista vrlo pozitivne od samog početka. "NEWS je od samoga početka izvrsno prihvaćen. To dokazuju svakodnevne tisuće poziva naših čitatelja. Uspostavili smo posebnu službu koja se javlja na telefone ili preslušava poruke i odgovara na njih. To se najbolje vidi na primjeru zagrebačkog izdanja, koje je postiglo iznimno dobru interakciju s građanima Zagreba i šire okolice. Zahvaljujući telefonskoj liniji na koju se čitatelji neprestano javljaju kako bi pohvalili projekt, komentirali ga ili dali konstruktivan prijedlog, postignuta je odlična komunikacija s građanima. Na temelju komentara čitatelja došli smo na ideju da pokrenemo i dvije nove rubrike – Moj najdraži trenutak u kojoj se objavljuju obiteljske fotografije čitatelja, te Pitamo za vas koju su građani prepoznali kao odličan način da dobiju odgovore iz gradskih, komunalnih i državnih službi do kojih sami nisu mogli doći", kaže Stajčić.
Mnogo je poziva iz inozemstva u kojima se traži kupnja licence i samoga koncepta ili joint venture sa stranim partnerima. NCL je okupio posebnu grupu stručnjaka koji već uvelike vode pregovore o izlasku NEWS "free newspapera", pravog hrvatskog proizvoda na inozemna tržišta. Stoga se neće trebati čuditi ako se NEWS za manje od godinu dana počne tiskati u nekoliko milijuna primjeraka svakoga tjedna.
Vezane vijesti
Novi uređaj za pomoć djeci oboljeloj od epilepsije
Djeca oboljela od epilepsije, kojih je u Hrvatskoj oko 45 tisuća, od sada imaju veću šansu za bolju i kvalitetniju dijagnostiku jer je Klinika za… Više
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu