Objavljeno u Nacionalu br. 522, 2005-11-14

Autor: Dean Sinovčić

NOVI MAGAZIN ZA HRVATE

Severina i Nina, zvijezde hrvatskog FHM-a

FHM, najprodavaniji muški magazin, koji se prije desetak godina pojavio u Velikoj Britaniji, u Hrvatskoj će biti u prodaji 21. studenoga, a na naslovnici će biti model Nina Morić

Osim Nine Morić, za prvi broj FHM-a fotograf Marko Grubišić fotografirao je i najveću hrvatsku estradnu zvijezdu Severinu u provokativnoj odjeći i izazovnim pozama, koja je u intervjuu otkrila najveće predrasude koje ljudi imaju o njoj nakon objave njezina seks-videaOsim Nine Morić, za prvi broj FHM-a fotograf Marko Grubišić fotografirao je i najveću hrvatsku estradnu zvijezdu Severinu u provokativnoj odjeći i izazovnim pozama, koja je u intervjuu otkrila najveće predrasude koje ljudi imaju o njoj nakon objave njezina seks-videaPrije desetak godina u Velikoj Britaniji dogodila se prava eksplozija muških mjesečnih magazina među kojima je FHM, što je skraćenica za For Him Magazine, postao uvjerljivo najprodavaniji. Desetak godina poslije, nakon što se FHM etablirao u 30 zemalja diljem svijeta kao najatraktivniji i najbolji muški magazin, i Hrvatska će dobiti svoje FHM izdanje. Naime, 21. studenoga u prodaji će biti prvi broj hrvatskog FHM-a na čijoj će se naslovnici naći Nina Morić, hrvatska manekenka i model koja živi i radi u Italiji. Dovoljno privlačno, ali ako se ne slažete s time, onda ćete se morati složiti da su ekskluzivne fotografije oskudno odjevene Severine Vučković u mrežastim čarapama sasvim solidan poticaj da se ne zadržite samo na naslovnici.

Naravno, magazin FHM se ne sastoji samo od izazovnih fotografija poznatih osoba, iako se mnogi šale da je FHM skraćenica za For Horny Men, odnosno "Za napaljene muškarce". Prvi broj magazina FHM objavljen je 1994. u Velikoj Britaniji, ali je na tržištu postojao od 1985., pod nazivom For Him. Taj se magazin, isprva objavljivan svaka tri mjeseca, distribuirao kroz dućane muške mode i bio je prihvaćen kao muški modni magazin. Međutim, kada su se nekoliko godina poslije na tržištu pojavili muški magazini kao što su Loaded i GQ, For Him se morao promijeniti te je dobio novo ime FHM te je počeo izlaziti kao mjesečnik. Za britanskog izdavačkog diva EMAP to je bio sjajan poslovni potez i odličan odgovor na magazin Loaded koji objavljuje konkurentska izdavačka kuća IPC Media. Sa 750 tisuća prodanih primjeraka FHM je postao uvjerljivo najčitaniji muški magazin u Velikoj Britaniji te se počeo objavljivati u mnogim drugim zemljama, uključujući, od 1999., i Ameriku.

FHM je postao poznat po fotografijama djevojaka koje nisu poznate samo zbog svoje ljepote nego i zbog posla kojim se bave, bila to gluma, pjevanje ili manekenstvo. Te se djevojke nikada ne fotografiraju gole nego u donjem rublju ili kupaćem kostimu jer se časopis na tržištu pozicionira kao lifestyle magazine a ne kao erotski magazin. To ne znači da je FHM sav u fotografijama, on se bavi svim informacijama i pričama koje zanimaju muškarce, od knjiga i filmova pa do najnovijih elektroničkih naprava, a sve začinjeno zanimljivim tekstovima o osobama ili događajima koji zadivljuju. Otiskan na kvalitetnom papiru, FHM u drugoj polovici devedesetih nije bio samo najprodavaniji muški magazin nego i najprodavaniji magazin općenito u Velikoj Britaniji. Svi ostali muški magazini koji su pokušali slijediti i konkurirati FHM-u, poput magazina Loaded, Maxim i Arena, nisu mu se uspjeli približiti.

Fenomen muških magazina, koje u Velikoj Britaniji još nazivaju "Lads' Mag", toliko se proširio Velikom Britanijom da su razni sociolozi i psiholozi počeli proučavati u čemu je tajna njihova uspjeha. Došlo je do polarizacije na društvenoj sceni, dok su jedni smatrali da su muški magazini i te kako dobrodošli drugi su tvrdili suprotno. S obzirom na to da muške magazine čitaju dečki od 18 godina naviše, protivnici tih magazina tvrdili su da srednjoškolci smatraju kako se idealan muškarac iz takvog časopisa ne treba školovati nego treba dobro izgledati i ponašati se "cool". Dapače, tvrdili su da muški magazini na čelu s magazinom FHM odvraćaju mlađu populaciju od fakultetskog školovanja. Potkrepljivali su to tekstovima u kojima se, primjerice, hvale bezvrijedni filmovi i knjige dok se za one koje su kritičari hvalili tvrdi da ih ne treba ni gledati ni čitati. Naravno da to nije bila istina, ali se tako pokušao objasniti fenomen uspjeha muških magazina. Dovoljno je pogledati listu britanskog FHM-a najboljih glazbenih albuma prošlog desetljeća na kojem je pobijedio album "Californication" grupe Red Hot Chili Peppers da se može shvatiti kako FHM nikako nema loš glazbeni ukus. Filmski izbor pokazao je da su najbolji filmovi prošlog desetljeća "Matrix", "Gospodar prstenova", "Pakleni šund", "Iskupljenje u Shawshanku" i "Klub boraca".
Ipak, FHM je najprepoznatljiviji po svojoj naslovnici. Ne samo da su poznate djevojke trademark magazina FHM nego FHM svake godine bira 100 najljepših djevojaka na svijetu, i to je vrlo referentna top-lista. Tako je, primjerice, prema izboru britanskog FHM-a najljepša djevojka na svijetu za ovu godinu britanska glumica Kelly Brook, a po izboru američkog glumica Angelina Jolie. Za međunarodna izdanja FHM-a fotografirale su se najpoznatije djevojke svijeta, poput Mariah Carey, Cindy Crawford, Pamele Anderson, Hale Berry, Paris Hilton i mnoge druge. Ove godine američko izdanje FHM-a, za koji tvrde da je muški magazin s najbržim rastom u Americi, odlučilo je okupiti 64 ljepotice koje su pozirale za FHM i birati Miss FHM-a. Izvršni urednik hrvatskog FHM-a Domagoj Glogović objasnio je da je Nina Morić na naslovnici prvog broja hrvatskog izdanja zato što su čitatelji međunarodnih izdanja FHM-a nju proglasili najljepšom djevojkom svijeta na natjecanju World Cup of Women što ga je FHM organizirao za vrijeme posljednjeg svjetskog nogometnog prvenstva.

"Tada je Nina Morić pobijedila u žestokoj konkurenciji najseksepilnijih djevojaka svijeta, što je utjecalo na našu odluku da je stavimo na naslovnicu prvog broja FHM-a. Golišave i sugestivne fotografije Nine Morić u hrvatskom izdanju FHM-a zasigurno će uzbuditi čitatelje i potaknuti ih na lascivne maštarije. Iako su se mnoge hrvatske ljepotice željele pojaviti na naslovnici prvog broja, odlučili smo se za Ninu Morić jer će njeno vitko tijelo i provokativne poze čitateljima najbolje predstaviti bit FHM-a", zaključio je Glogović. Na sugestivnom pogledu Nine Morić temelji se i reklamna kampanja na jumbo-plakatima koji se tijekom studenog mogu vidjeti u svim većim hrvatskim gradovima.

Osim Nine Morić, za prvi broj FHM-a fotograf Marko Grubišić fotografirao je i najveću hrvatsku estradnu zvijezdu Severinu u provokativnoj odjeći i izazovnim pozama, koja je u intervjuu otkrila najveće predrasude koje ljudi imaju o njoj nakon objave njezina seks-videa. Osim Severine, FHM je razgovarao s Robertom Knjazom i Mickeyjem Rourkeom, a jedna od glavnih tema bit će inovativni seks-eksperiment u kojem je redakcija pokušala doznati što točno žene "pali" kod muškaraca. Osim seksa i golišavih ljepotica, redakcija FHM-a se za prvi broj pozabavila kušanjem poznatih i manje poznatih vrsta piva u temi pod radnim nazivom "101 pivo koje nisi pio", a jedna od stalnih rubrika za koju uredništvo predviđa da će biti iznimno popularna je i "Studentica mjeseca" gdje obična djevojka dobiva priliku stati pred objektiv FHM-ova fotografa. Fotografije studentice mjeseca objavljuju se na dvije stranice magazina u svakom broju, a krajem godine čitatelji glasovanjem odabiru najljepšu studenticu.

Objavljivanje "Studentice mjeseca" još je jedna od zanimljivosti FHM-a koja je u Velikoj Britaniji vrlo popularna. U Velikoj Britaniji FHM je prije tri godine pokrenuo kampanju nazvanu "High Street Honeys" u kojoj su se tražile nepoznate lijepe djevojke čije su fotografije objavljivane i na naslovnicama FHM-a. Bio je to vrlo uspjeli projekt gdje se pokazalo da su čitatelji i te kako zainteresirani za djevojke koje nisu nimalo slavne. Na takav potez magazin je bio prisiljen i zbog laganog pada prodaje pa je tako krajem 2002. tiraža FHM-a u Velikoj Britaniji pala na 580 tisuća primjeraka. Bilo je to vrijeme pada zanimanja za muške magazine pa je drugi najpopularniji magazin Loaded imao tiražu od 310 tisuća primjeraka. Već sljedeće godine, nakon promjena u magazinu FHM, tiraža je ponovno povećana. Nema razloga da tako ne bude i u Hrvatskoj.

FHM: Koja je po tebi najseksi žena koju si "svukao" u Svlačionici ili "zamijenio" u Mjenjačnici?
Knjaz: Čekaj, čekaj da se sjetim…Teško mi se sjetiti jer na snimanjima rijetko škicam žene, a kad i škicam, nikada ne škicam facu (smijeh). Uglavnom, radio sam s mnogim seksi ženama, sa Severinom, Vannom, s Vesnom Škare Ožbolt...
FHM: U svojim emisijama si uglavnom izvan kadra. Pa što radiš dok stojiš izvan kadra?
Knjaz: Kad imam ženskog gosta, škicam, a kad je muški gost, gledam di mu je novčanik. Ma ne, šalim se, režiram. Mislim, ja nisam neki voditelj, prije sam režiser i to režiser naivac, otprilike kao i Generalić.
FHM: Da se o tebi radi "Mjenjačnica", s kim bi se mijenjao?
Knjaz: Mijenjao bi se s Đelom Hadžiselimovićem. Moram priznati da sam mu pomalo zavidan. Ne znam koji je točan opis njegovog radnog mjesta, ali pustio sam prljavoj mašti na volju. Pretpostavljam da on odabire doma uz gajbicu ohlađene pive i hrpu čipsa, u potkošulji. Đelo, hvala ti na uvijek vrhunskom odabiru i imaj me u vidu za asistenta.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika