Objavljeno u Nacionalu br. 522, 2005-11-14

Autor: Mario Duspara

GAZETA

Rješenje za krađe terenaca

Blokade za letve volana postaju hit među vlasnicima automobila

  Hrvatska policija posljednjih je dana u suradnji sa susjednim zemljama počela razbijati organizirane bande pljačkaša automobila, ali vlasnici luksuznih automobila i dalje strepe. "Automobili osigurani alarmima i blokadama i dalje se kradu dekodiranjem i razbijanjem kontakt-brave", kaže Tomislav Žaja iz tvrtke Zama Teh i dodaje da je u posljednja dva tjedna među vlasnicima luksuznih automobila hit postala mehanička blokada letve volana. Taj sustav zaštite izumio je i patentirao Beograđanin Zdravko Rajačić. Posebna je po tome što blokira upravljanje vozilom a ne mjenjač. "Ako auto ima samo alarm, vrijeme potrebno za krađu je između 10 i 30 sekundi, najskuplji alarmi vrijede između 500 i 800 USD. Lopovi ih dekodiraju pomoću dekodera vrijednog nekoliko tisuća kuna", kaže Žaja i objašnjava da su dosad najbolje bile mehaničke zaštite za mjenjač, ali da su im lopovi doskočili. "U posljednje vrijeme oni provale u automobil, unište bravu volana, pritisnu kvačilo i odšlepaju automobil do obližnje garaže. Sve to obavi se za 18 sekundi plus vrijeme za šlepanje. Na skrovitom mjestu zatim za nekoliko sati prepile čeličnu blokadu mjenjača i dovrše posao." Ne preporučuje ni osiguravanje automobila blokiranjem papučica. "Blokade papučica za upravljanje lako se skidaju a blokada kočnica ispuštanjem ulja gubi funkciju. Automobil se bez ulja odvozi, a lopov koči ručnom kočnicom. Takva krađa obavi se za 15 do 25 sekundi." Zeder je specijalna brava koja mehanički blokira upravljanje vozilom a elektroblokadom blokira paljenje, pa je nemoguće krenuti sa zaključanim volanom. Kad se jednom postavi, više se ne skida. Zanimljivo je da, ako vlasnik izgubi ključ, majstori koji su ugradili zaštitu trebaju više od 30 sati da je skinu. "Dijelovi su napravljeni od specijalnih materijala koji termičkom obradom postižu veliku čvrstoću, a ključni dijelovi imaju tvrdoću 60 rockwella", kaže Tomislav Žaja. Dodaje da se pri montaži ne dira letva volana a elektroblokada vozilo blokira neovisno o putnom kompjutoru. Specijalna brava ima gotovo neograničen broj kodova i ne može se lomiti. U sistemu postoji specijalni zub, koji izdržava opterećenje od šest tona. Uređaj otključava specijalni cjevasti ključ koji nije moguće kopirati.

Vezane vijesti

Radikal Nikolić favorit 2. kruga

Radikal Nikolić favorit 2. kruga

Zamjenik predsjednika Srpske radikalne stranke (SRS) Tomislav Nikolić pobjednik je prvog kruga izbora za predsjednika Srbije i ima jake razloge da se… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika