Objavljeno u Nacionalu br. 534, 2006-02-06

Autor: Paula Bobanović

AUTO

Volvo C70 - najsigurniji convertible na svijetu

Na hrvatskom tržištu osnovna cijena novog C70 kreće se od 36 do 42 tisuće euraNa hrvatskom tržištu osnovna cijena novog C70 kreće se od 36 do 42 tisuće euraProšlotjednom prezentacijom novog Volva C70 convertible u Dubaiju, švedski proizvođač automobila još jednom je potvrdio da postaje sve uspješniji i u segmentu proizvodnje automobila s otvorenim krovom. Test-vožnja od oko 450 kilometara kroz pustinju i planinske predjele Ujedinjenih Arapskih Emirata i Omana nezaboravno je iskustvo ne samo zbog predjela kojim je vodila ruta, nego i zbog užitka u vožnji sa spuštenim krovom pri temperaturi od oko 25 Celzijevih stupnjeva, od Dubaija preko egzotičnih gradića Hatte, Al Aina i Jebel Hafeeta do hotela smještenog na vrhu strmih planina na 1165 metara nadmorske visine i natrag.

  Prva verzija C70 proizvedena je 1996., a predstavnici Volva ne kriju da s novim modelom napravljenim u suradnji s poznatom talijanskom tvrtkom Pininfarinom ciljaju na prodaju od čak 16 tisuća automobila godišnje, od čega bi čak 50 posto prodaje bilo namijenjeno američkom tržištu. Razlog je taj što je taj model napravljen uz mnoštvo preinaka koje se ne odnose samo na suvremeni dizajn, nego i na sigurnost, zbog čega se taj automobil može već sada smatrati trenutačno najsigurnijim convertible modelom na svjetskom tržištu.

  Kao što je u uvodnom govoru istaknuo Fedde Talsma, dizajner novog Volva C70, postizanje harmonične linije automobila s otvorenim i zatvorenim krovom nije bio nimalo lagan zadatak: "Kad smo prvi put dizajnirali ovaj automobil kao coupé i kad smo bili zadovoljni njegovim izgledom, napravili smo nužne adaptacije i proizveli ga u varijanti convertiblea i, iskreno rečeno, iznimno smo zadovoljni rezultatima. Novi C70 je nešto kraći i niži, ali jednako širok kao i prethodni model. Neznatno skraćen prednji dio tom automobilu daje moćan profil, dok su uglovi, u skladu s modernijim izgledom Volva, blago zaobljeni."

  Jedino što bi se moglo zamjeriti jest vrijeme potrebno da se iz varijante zatvorenog krova, taj automobil pretvori u sportsku limuzinu s otvorenim krovom. Za to je potrebno čak 30 sekundi, no ono što se mora priznati jest besprijekoran izgled i u jednoj i u drugoj varijanti. C70 ima trodijelni preklopni krov čime vozač uživa u dvostrukim pogodnostima vožnje s otvorenim krovom uz udobnost i sigurnost putovanja koje jamči dobro opremljeni coupé. Trodijelni krov također smanjuje mogućnost krađe. Stražnji prozor je načinjen od pravog stakla i mnogo je veći od stražnjeg prozora koji obično dolazi kod standardnih kabrioleta i omogućuje bolju stražnju preglednost i povećava torzijsku čvrstoću automobila kad je krov podignut.
  Nadalje, Volvo je osmislio i dodatni sustav osiguranja - Private Locking - kojim se pojedini dijelovi automobila mogu zaključavati uz pomoć ključa u pretincu za rukavice. Takav sustav sigurnosti dodatna je pogodnost jer se automobil bez straha od krađe može ostaviti parkiran i sa spuštenim krovom.

No mnogo je važnije to da je Volvo pri proizvodnji tog modela ostao dosljedan svom imidžu, a to je sigurnost putnika, budući da cabriolet svojim mogućnostima potiče vozače na dinamičniji stil vožnje.

  Novi Volvo C70 ima dvostruko veću torzijsku čvrstoću od prethodnika zahvaljujući poboljšanoj i snažnijoj konstituciji automobila. Torzijska čvrstoća pri do nosi stabilnijim i predvidljivijim voznim svojstvima. Prednji razmak kotača iznosi 1550 mm, što znači da je 29 mm širi nego kod prijašnjeg modela C70, a stražnji razmak iznosi 1560 mm, što je 39 mm više u odnosu na prethodni model. DSTC sustav dinamičke stabilnosti ispravlja kretanje automobila kod proklizavanja i ugrađen je kao dio standardne opreme, a ABS kočnice s elektroničkom preraspodjelom sile kočenja na stražnjim kotačima i automatskim EBA sustavom pomažu prilikom iznenadnog kočenja.

  U slučaju bočnog sudara, zračne zavjese ugrađene u vrata automobila ostaju dulje u okomitom položaju i štite glavu putnika. U slučaju frontalnog sudara, novi volvo C70 ojačan je iznimno čvrstim tzv. A-stupovima, vratima i pragovima, koji su veći i jači, te laserski spojeni radi veće torzijske čvrstoće automobila.

  Bez fiksnog krova, zahtjevi postavljeni pred potpornje vjetrobrana još su striktniji. Volvov ROPS sustav protiv prevrtanja dodatno je razvijen i sada sadržava izdržljivije metalne lukove i mnogo brže aktivira sustav, što znači da se u trenutku prevrtanja šipke ROPS sustava mnogo brže izvlače i štite putnike od udarca o tlo. Zračna zavjesa dizajnirana je tako da bolje i učinkovitije štiti putnike prilikom prevrtanja. Građa automobila s pažljivo kontroliranim zonama deformacije osigurava učinkovitu zaštitu čak i kod udara straga. U tu svrhu dobro služi zaštitna potkovasta struktura iza stražnjeg sjedala i stražnja pregrada, koje smanjuju rizik od oštećenja putničkog prostora. Sustav je aktivan čak i ako je preklopni krov spušten i amortizira udarne sile. U slučaju stražnjeg udara aktiviraju se i zaštitni lukovi sustava ROPS. Uz to, s ovim modelom, Volvo je uspostavio nove vrijednosti kad je riječ o standardnoj opremi automobila. Naime, tzv. sustav IDIS, odnosno inteligentni sustav informacija za vozača je dio serijske opreme, a njegova je zadaća da prati stil vožnje vozača, reducira i odgađa dotok manje važnih informacija, poput telefonskih poziva, u situacijama koje zahtijevaju punu pozornost vozača, a osobito pri većim brzinama.

  Na pitanje što očekuje od prodaje tog automobila na području zemalja srednje i istočne Europe, Marcus Matzak Precht, inače direktor marketinga u Volvu za Austriju i istočnu i srednju Europu, odgovara: "Volvo u ovom dijelu Europe oduvijek uživa imidž sigurnog i pouzdanog automobila, i donedavno se jedina zamjerka odnosila na pomalo dosadan, kockasti dizajn. No s novim dizajnerskim zahvatima u posljednjih 7-8 godina mislim da smo i to eliminirali i da smo, posebno ovim modelom, dokazali da pratimo svjetske trendove u dizajnu. Smatram da i ovaj automobil, koji predstavljamo u Dubaiju, dokazuje da možemo proizvoditi doista lijepe automobile. Vjerujem da imamo odličnu startnu poziciju na tržištu, to više jer smo mnogo uložili u razvoj sigurnosti i u klasu convertiblea. Radeći u posljednje dvije i pol godine na području srednje i istočne Europe mogu reći da smo uspjeli ono što mnogima nije pošlo zarukom, prodaju naših automobila povećali smo čak 70 posto. To samo dokazuje da se isplatio dugogodišnji trud objašnjavanja što Volvo može i što Volvo jest, a osobito što će biti u budućnosti."

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika