Objavljeno u Nacionalu br. 537, 2006-02-27

Autor: Mislav Šimatović

GAZETA

Air Adriatic osnovao low cost tvrtku u Albaniji

Belle air, tvrtka kći riječke čarter kompanije, s dva će zrakoplova povezivati Tiranu s desetak gradova u Italiji, Grčkoj i Turskoj

Hrvatska zrakoplovna charter kompanija Air Adriatic prije nekoliko tjedana u Albaniji je osnovala niskotarifnu kompaniju Belle Air, koja će s dva zrakoplova povezivati Tiranu s desetak gradova u Italiji, Grčkoj i Turskoj.
Air Adriatic je nedavno priveo kraju i poslovni aranžman u Dubaiju gdje je osnovao charter kompaniju. U riječkom sjedištu Air Adriatica ove će godine školovanje proći preko stotinu grčkih stjuardesa kroz trening centar za obuku.
Ipak, posljednjih tjedana tema novinskih napisa nisu bili najnoviji poslovni uspjesi Air Adriatica. Pojavile su se tvrdnje kako zrakoplovi Air Adriatica švercaju oružje na Bliskom istoku te da su na aerodromu u Jeddahu zaplijenili zrakoplov navodno zbog duga. Na pitanje da objasni priče o Saudijskoj Arabiji direktor Air Adriatica Dean Čabrić je rekao: "Zrakoplov nam nije bio blokiran u Saudijskoj Arabiji zbog duga, kako su prenijeli hrvatski mediji. Još 3. siječnja 2006. s tvrtkom Air Finance dogovorili smo aranžman prema kojem ćemo prevoziti vjernike iz Nigerije na hadž vozeći ih do Saudijske Arabije. Air Finance bio je dužan opskrbiti svim potrebnim dozvolama posade Air Adriatica. Prevezeno je 650 putnika s dva zrakoplova u dva navrata. Spomenuti zrakoplov ostao je na pisti u Jeddahu iz posve banalnog razloga. Iskrcao je putnike na aerodromu, ali nije mogao poletjeti, jer je samo pola sata prije zbog vjerskih blagdana prestao raditi cjelokupni državni aparat i nije se imalo gdje ishoditi potrebne potpise i pečate za odlazak s aerodroma", objasnio je Čabrić.
Medijske napade na Air Adriatic podgrijao je direktor dubrovačke zračne luke Tonči Peović, kad je preko Trgovačkog suda blokirao jedan zrakoplov Air Adriatica u Dubrovniku zbog neplaćanja duga od oko 3 milijuna kuna. Tonči Peović bio je aktivno uključen u osnivanje čarter kompanije Dubrovnik Airline, koju je pokrenuo bivši drugi čovjek Air Adriatica Zeno Singer, a da Čabrić o tome nije imao nikakvih saznanja. Kad je Singer napustio Čabrića, Peović se javno zauzeo za to da Zračna luka Dubrovnik postane suvlasnik Dubrovnik Airlinea, zajedno s Atlantskom plovidbom, na što Vlada nije pristala.
Zanimljivo je da je dug Dubrovnik Airlinea prema Zračnoj luci Dubrovnik također u tom trenutku bio milijunski, doznaje Nacional, ali zrakoplov im nije bio zaplijenjen.
Tonči Peović kaže da se blokada zrakoplova dogodila u trenutku kad je Zračna luka Dubrovnik doznala da Air Adriatic ispisuje zrakoplov iz hrvatskog registra i izvozi ga u Albaniju. "Budući da smo time ostali bez daljnjih instrumenata zaštite plaćanja, bili smo prisiljeni predložiti trgovačkom sudu prinudnu mjeru", rekao je Peović.
U Air Adriaticu tvrde kako su dubrovačkoj zračnoj luci platili prošle godine ukupno 13,4 milijuna kuna, potom 12 milijuna kuna Ini za gorivo u Dubrovniku, njegovih 90-100 zaposlenika ostavilo u Cavtatu 3,2 milijuna kuna i uzevši u obzir postojeći dug, ispada da se zapravo radi o dugovanju u visini 7 posto od sveukupnih plaćenih potraživanja na dubrovačkoj zračnoj luci i općini Cavtat, što u Air Adriaticu ne smatraju razlogom da dubrovačka zračna luka povuče najnepopularniji potez.

Vezane vijesti

Bogati Moon Safari

Bogati Moon Safari

Francuska grupa Air proslavila je desetogodišnjicu albuma Moon Safari objavljivanjem limitiranog izdanja koje sadrži originalni album, dodatni CD s… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika