19.05.2006. / 13:05

Autor: Ante Pavić

HRVATSKO ŠKOLSTVO

Slovo c kao "Crkva je velika"

Primjeri plasiranja religijskih sadržaja u udžbenicima nisu usamljeni, a njima se djeci uglavnom prezentiraju katolički blagdani, no ne i sadržaji drugih vjera

Učenici prvih i petih razreda osnovne škole, kojić na jesen ući u program Hrvatskog nacionalnog obrazovnog standarda učit će religijske činjenice, postavke i običaje, a količina takvih nastavnih materijala ovisit će o tome za koji će se udžbenik odlučiti pojedini nastavnik, piše Glas Istre. I ništa ne bi bilo čudno da je riječ o programima za vjeronauk, a ne hrvatski jezik i prirodu i društvo. Prilikom usporedbe hrvatskog školskog programa s onima zapadnoeuropskih zemalja, koju je naručilo resorno ministarstvo, uočeno je da je neumjereno prisustvo religijskih sadržaja jedna od bitnih razlika hrvatske i europske škole.

Primjeri plasiranja religijskih sadržaja u udžbenicima nisu usamljeni, a njima se djeci uglavnom prezentiraju katolički blagdani, no ne i sadržaji drugih vjera. Tako će, naprimjer, prvašići koji prirodu budu učili prema udžbeniku "Priroda, društvo i ja" za Božić izrađivati čestitku, a za Uskrs bojiti prigodnu sličicu, dok će dobar dio prvoškolaca prema udžbeniku "Korak u svijet" raspravljati o značenju najvećih kršćanskih blagdana i o tome u čijoj se obitelji što slavi. Prvašići koji hrvatski jezik budu savladavali prema početnici "Prvi koraci" također neće biti pošteđeni religijskog sadržaja. Tako će slovo "c" vježbati na rečenici "Crkva je velika", a nešto kasnije morat će napisati svoju molitvu Bogu?! Sličnih primjera ima i u HNOS-ovim udžbenicima za peti razred. U Hrvatskoj čitanci za peti razred zastupljen je niz tekstova religijskog sadržaja, nakon čega se, naprimjer, od učenika traži da napišu sastavak "Isusovo djetinjstvo", a pritom se moraju koristiti pričama iz Biblije prepričanima za djecu.

Nešto stariji čitatelji prisjetit će se sličnih sastavaka i priča o Titovom djetinjstvu. Bog je zastupljen čak i u poglavlju nazvanom "Krajolici u godišnja doba" i to putem istoimene pjesme Zvonimira Bologa koju se djeci postavljaju pitanja kao "Jesi li razmišljao/la kako je nastala priroda oko nas", a od njih se traži da izdvoje stih najbliži svom doživljavanju Boga.

Vezane vijesti

Sud u Mostaru naložio uspostavu jedinstvenih škola

Sud u Mostaru naložio uspostavu jedinstvenih škola

Općinski sud u Mostaru ocijenio je diskriminirajućom praksu postojanja dviju škola pod jednim krovom na području Stoca i Čapljine u kojima se nastava… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika