Objavljeno u Nacionalu br. 565, 2006-09-11

Autor: Ivo Pukanić

KOMENTAR TJEDNA

Izbori su počeli u Varaždinu

Ivo PukanićIvo Pukanić Prošli tjedan, na poziv Ratka Čačića, bio sam na proslavi 825 godina Varaždinske županije. Zbog uobičajenog prometnog kolapsa na izlazu iz Zagreba prema Sesvetama, zakasnio sam dobrih sat vremena na proslavu. Propustio sam postrojavanje novoformirane Husarske garde, kao i početak svečane akademije u varaždinskom HNK, čiji je centralni dio bio jednosatni film o povijesti i uspjesima Županije. No, bilo mi je dovoljno pogledati samo drugu polovicu promotivnog filma pa da vidim kako je predizborna kampanja počela. Naime, glavni junak filma je župan Čačić, dok ulogu negativca ima centralna vlast, koja je samo u tom drugom dijelu filma pet puta prozvana zbog neefikasnosti i kočenja razvoja i projekata. Ne znam koliko je puta tek prozvana u prvom dijelu filma. Luksuz takve promocije Ratko Čačić si može priuštiti zato jer je zaista postao lokomotiva razvoja Županije, koja je u neviđenom ekonomskom i financijskom zamahu. Čačić kroz te rezultate želi pokazati cijeloj zemlji kakav bi bio premijer. Taj film ujedno i pokazuje kakvu će HNS imati kampanju, odnosno da će HNS-a u toj kampanji biti vrlo malo. T

o će biti strogo personalizirana kampanja koja će se zasnivati na liku i djelu Ratka Čačića. Čačića se može voljeti ili mrziti, no nitko mu ne može reći da je nesposoban, spor i glup. Uz to, nakon dijete postao je još privlačniji ženskom dijelu populacije, koja je i ovako bila pomamljena za njim. Svemu tome mora se dodati i njegova otvorenost i konkretnost kod javnih nastupa i time su ispunjeni svi preduvjeti za veliki uspjeh. Pri tome se ne smije zaboraviti još jedna vrlo važna stvar, a to je novac za kampanju. Šef izbornog stožera HNS-a i uz Čačića glavni “skupljač perja” za kampanju je Srećko Ferenčak. Ubojit dvojac koji zna kako zaraditi, kako skupiti, ali isto tako i kako potrošiti novac. Potpuno je jasno da se za istu strategiju već davno opredijelio i HDZ, koji će do krajnjih granica eksploatirati lik i djelo Ive Sanadera.

Tu će Ratko Maček, spin doktor kampanje, imati lagan posao, jer malo ima političara u zemlji koji tako suvereno dominiraju na ekranu i medijima kao Ivo Sanader. Brz i precizan u izričaju, na neugodno pitanje majstorski izbjegne odgovor, kada treba napasti protivnika radi to vrlo direktno, svaki uspjeh kubicira a i najneostvarljiviji planovi iz njegovih ustiju rečeni izgledaju kao nešto samo što već nije gotovo. Kao i Čačić, visok je i naočit, pa i po tom pitanju među ženama ima svoju veliku publiku. Što se tiče novca za kampanju, isto neće imati problema, jer unutar vrha stranke ima nekoliko predatora koji će bez problema skupiti novac za najskuplju od svih dosadašnjih kampanja. Pri tome imaju veliku prednost pred ostalima što su na vlasti. Velik problem u kampanji imat će SDP. Ivica Račan je potpuno drugačiji tip političara koji u tako personaliziranom ratu ima vrlo male izglede protiv Sanadera i Čačića. Problem je isto tako što nema nikog unutar vrha SDP-a koji bi se mogao nositi s ovim dvojcem u takvoj kampanji. Ljubo Jurčić, o kojem se pričalo kao eventualnom premijeru ako pobijedi SDP, također nije adekvatna ličnost. Niti je član SDP-a niti ima potrebnu medijsku atraktivnost koju imaju Čačić i Sanader. Račan i njegova ekipa, koja je svjesna ovih velikih problema, morat će hitno pronaći rješenje za predstojeće izbore i odrediti taktiku. Sastanak političkog biroa na Sljemenu je najjasniji pokazatelj da SDP još uvijek nema nikakvu taktiku za izbore. Sa Sljemena nisu odaslane jasne poruke za predizborno vrijeme.

U javnosti su puno više odjeknule Bandićeve riječi o vrapcima i slavujima, nego Račanova poslanja. SDP ima vjerojatno najkvalitetniji vrh, koji bi s nekom “kolektivnom personalizacijom”, kako mi je to objasnio jedan od vodećih ljudi SDP-a, imao velike izborne šanse. No, sama ideja o “kolektivnoj personalizaciji” je usporediva s idejom o drvenoj peći. Bilo bi važno za daljnju demokratizaciju društva da Račan hitno prebrodi probleme i uključi se u punoj snazi u kampanju. Preduvjete imaju, samo treba odrediti taktiku. Naime, niti SDP s novcem neće imati problema, jer taj dio vodi Linić, koji zna sve fore “skupljača perja”, možda čak i bolje od HDZ-a i HNS-a. HSP-u, kao četvrtom ozbiljnom igraču, takva personalizirana kampanja odgovora, jer stranka i tako počiva na Đapićevu liku i djelu, pa oni ne bi trebali imati problema da uhvate svojih 10 - 12 posto glasova, što ih čini ozbiljnim igračima u postizbornom koaliranju.>email to:Ivo Pukanic

Vezane vijesti

'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'

'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'

Pravomoćna presuda u postupku koji se pred mađarskim sudom vodi protiv prvog potpredsjednika vlade Radimira Čačića bit će konačna točka orijentacije… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika