Objavljeno u Nacionalu br. 567, 2006-09-25

Autor: Nacionalova redakcija

KARIJERA I NOVAC

'Poslovna inteligencija povećava profitabilnost'

Franjo Turek, bivši šef POA-e, bavi se izdavaštvom i analizom tržišnih informacija

Franjo Turek, nekadašnji ravnatelj Protuobavještajne agencije, danas na tržištu prodaje usluge na osnovi kojih, kako kaže, tvrtke mogu povećati efikasnost, produktivnost i postati konkurentnije. Njegova tvrtka Prudens consilium bavi se prikupljanjem, obradom i analizom tržišnih informacija za pojedine tvrtke, što Turek naziva inteligencijom konkurentnosti. Kao svojevrsno objašnjenje svoje djelatnosti, Turekova tvrtka, ujedno registrirana za izdavaštvo, nedavno je izdala knjigu američkog autora Bernarda Liautauda pod nazivom e-Poslovna inteligencija, što je prijevod od e-Business Intelligence. Bit knjige sadržana je u kratkom podnaslovu koji glasi: Kako informacije pretvoriti u znanje a znanje u profit. “Na tržištu postoje više ili manje standardizirani proizvodi i usluge te se postavlja pitanje što onoga tko nudi te usluge i proizvode može učiniti konkurentnim. Tvrtka može postati organiziranija i efikasnija samo ako ima primjerene podatke i informacije o stanju u tvrtki, na tržištu i o tome što radi konkurencija. Dakle, netko mora sustavno prikupljati takve informacije koje su javno dostupne. Prije dvije godine napravio sam interno istraživanje i zaključio da je djelatnost sustavnog prikupljanja i analize tržišnih informacija u Hrvatskoj u povojima”, priča Turek. Prema njegovim riječima investicija uvođenja poslovne inteligencije nekim se tvrtkama vratila već u godinu dana a profitabilnost se povećala 40 posto. “Poslovna inteligencija i inteligencija konkurentnosti je kontinuirani proces. U Hrvatskoj poslodavci to još uvijek smatraju troškom a ne investicijom koja će u budućnosti donijeti profit. Na žalost, većina poslodavaca još uvijek nije svjesna da se mnogo bolji rezultati mogu ostvariti kada se svi segmenti tržišta prate kontinuirano. Sve velike tvrtke koje drže do sebe taj su dio poslovanja već formirale ili rade na tome. No mogu ustvrditi da velik broj tvrtki taj segment poslovanja nema”, kaže Turek. Dodaje da mu je u početku najveći problem bio kako potencijalnim klijentima objasniti da poslovna inteligencija i inteligencija konkurentnosti nemaju veze s gospodarskom špijunažom. “Knjigu e-Poslovna inteligencija izdao sam dijelom zbog toga da se u javnosti razgraniče ti pojmovi. Ljudi govore o poslovnoj inteligenciji i inteligenciji konkurentnosti kao o industrijskoj špijunaži, što ona nije. Business i competitive intelligence dva su pojma koji su povezani s legalnim i etičkim djelovanjem, za razliku od poslovne špijunaže koja je nelegalna.”

Vezane vijesti

Biznismeni nadmudrili političare

Biznismeni nadmudrili političare

Od svih ljudskih investicija, od svega što čovjek svojim novcem za Zemlji može kupiti, najproblematičnije mi se čini ulaganje u skupe satove. Jer,… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika