Objavljeno u Nacionalu br. 568, 2006-10-02
HRVATSKA HEROINA KORPORACIJE SONY
Graditeljica hrvatskog lanca Sony centara
Vesna Ramljak, vlasnica tvrtke Sancta Domenica, koja šest godina u Hrvatskoj zastupa i distribuira proizvode japanske korporacije, najavljuje poslovnu ekspanziju otvaranjem Sonyjevih centara po Jadranu
Premijernim predstavljanjem dvaju najnovijih proizvoda marke Sony u Zagrebu će sredinom listopada biti otvoren prodajno izložbeni prostor najluksuznijih artikala tog svjetskog proizvođača tehničke opreme. Taj će prostor ujedno biti i četvrti Sonyjev centar direktnog ovlaštenog uvoznika Sonyja za Hrvatsku, tvrtke Sancta Domenica koja je prvi takav poslovni kompleks otvorila prije dvije godine u Svetoj Nedelji. Od tada su u Hrvatskoj otvorena još dva Sonyjeva centra, i to na Slavonskoj aveniji u Zagrebu, te u Dubrovniku, a najnoviji će biti smješten u zagrebačkoj Maksimirskoj cesti. Ondje će se prvi put na hrvatskom tržištu pojaviti najnapredniji Sonyjev digitalni fotoaparat Alpha i njegova popratna oprema, kao i dizajnerski LCD/DVD/HiFi entertainment sustav Sony TAV-L1 Esprit, koje će u prodaju u Hrvatskoj prva pustiti upravo tvrtka Sancta Domenica. Nju je prije šest godina pokrenula poduzetnica Vesna Ramljak pod čijim je vodstvom ta tvrtka s generalnom upravom Sonyja 2000. ugovorila direktan uvoz, zastupanje i distribuciju svojih proizvoda za područje Hrvatske. Vesna Ramljak za Nacional je objasnila zašto otvaranje novog centra doživljava kao važan poslovni korak svoje kompanije. “Otvaranjem novog centra, na domaćem tržištu tehničke opreme naći će se prostor koji će biti rezerviran isključivo za prezentiranje i prodaju najluksuznije Sonyjeve opreme koja ujedno predstavlja najnovija svjetska elektronička dostignuća. Osim toga, hrvatskim kupcima sada će napokon biti dostupni svi, pa i najsofisticiraniji Sonyjevi proizvodi koji se mogu kupiti u ovom dijelu svijeta, tako da više neće morati razmišljati o tome hoće li, kako i gdje doći do najnovije tehnologije tog proizvođača. S druge strane, otvaranjem novog dućana ostvarit ćemo cilj da naši kupci brand koji zastupamo maksimalno uključe u svoj život. Jednostavno rečeno želimo da oni u kući imaju Sonyjeve LCD televizore, DVD-e i Hi-Fi opremu, igraju PlayStation, snimaju našim fotoaparatima i kamerama, a u automobile ugrađuju Sonyjeve navigacijske sustave”, rekla je Vesna Ramljak. Poslovanje te tvrtke putem Sonyjevih centara do sada je bilo uglavnom orijentirano na Zagreb, no u planu je proširenje na cijelu Hrvatsku, pa bi nakon centra koji je lani otvoren u Dubrovniku, uskoro trebala početi gradnja još dvaju kompleksa, u Splitu i Rijeci. Za takvu vrstu prodajnih salona koji nude “hi tech” klasu tehničke opreme hrvatski su kupci, prema tvrdnjama Vesne Ramljak, itekako zainteresirani. “Nekada smo u vezi s poznavanjem i potražnjom vrhunske elektronike možda zaostajali za razvijenim svijetom, no danas su naši ljudi itekako dobro upućeni u sve tehničke novitete, baš kao što su svjesni da jednim običnim memory stickom mogu povezati gotovo sve digitalne proizvode u svom domu, na poslu ili na putovanju. Ljudima se sviđa mogućnost da ono što su primjerice videokamerom snimili na putovanju pogledaju u automobilu, pošalju putem mobitela ili sami režiraju na računalu. Oni su naši ciljani, ali i najzahtjevniji kupci”, rekla je Vesna Ramljak. Najvećim poslovnim uspjehom ona danas smatra to što je od malene tvrtke sa suradnicima stvorila kompaniju koja upravlja čak četirima velikim poslovnim centrima a tržišna ekspanzija rezultirala je prošlogodišnjim rastom tvrtke od čak 35 posto. Ponosna je i što je suradnja Sonyja i tvrtke kojoj je na čelu pridonijela tome da roba koju taj proizvođač plasira u Hrvatskoj više nije ona slabije kvalitete namijenjena istočnom tržištu, kako je, kaže ona, nekada bilo. To je po njezinu mišljenju i najbolji dokaz izvrsne suradnje s tom velikom svjetskom kompanijom, koju, s druge strane, priznaje, nije bilo lako ni ostvariti ni zadržati. “U ovom, kao uostalom i u svakom drugom biznisu mjerilo nije ni to koliko se trudite ni to koliko ulažete nego isključivo rezultat koji postižete. Partnerstvo s renomiranom međunarodnom kompanijom uspjeli smo ostvariti isključivo zbog dobrih rezultata do kojih smo došli unatoč konkurenciji i proizvodima koji naše tržište preplavljuju putem stranih trgovačkih lanaca. Srećom, rezultati su bili takvi da su njima bili zadovoljni i ljudi na najvišim pozicijama u Sonyju. Neki od njih obišli su naše centre i komentirali da su oni među najkvalitetnijima u ovom dijelu Europe”, rekla je Vesna Ramljak. U taj biznis ona je, kako kaže, zapravo ušla neplanirano. Ideju da se počne baviti poslovima vezanim za prodaju tehničke opreme dobila je još dok je studirala na zagrebačkom Pravnom fakultetu. “Bila sam dio one generacije koja je o svojim poslovnim počecima razmišljala u vrijeme kada se hrvatsko tržište polako razdvajalo od jugoslavenskog i prestajalo predstavljati istočni prostor koji je razvijeni svijet zanemarivao. Iako sam studirala pravo, trgovina me je oduvijek zanimala i u jednom sam trenutku odlučila karijeru usmjeriti u tom pravcu.” Tako se prvo počela baviti prodajom fotografske opreme, no kroz posao je, kaže, upoznala ljude koji su joj savjetovali drugu vrstu biznisa, naslutivši da će digitalizacija s tržišta ubrzo izbaciti klasičnu fotografiju. “Tada sam se počela baviti tehničkom opremom i 1994. osnovala tvrtku koja je prodavala proizvode mnogih proizvođača. No ubrzo sam poželjela da ono što radimo bude doista kvalitetno, a kako mislim da je to mnogo lakše ostvariti radite li samo s biranim brandovima, prije šest smo se godina orijentirali isključivo na proizvođača kojeg do danas zastupam i nikada nismo požalili. Sony je brand koji vam nikad ne dopušta da mirujete. Lansiranje superpopularnih proizvoda u pravilnim razmacima osigurava konstantno zanimanje javnosti”, rekla je Vesna Ramljak. To što je žena u grani trgovine kojom obično dominiraju muškarci nikada nije doživljavala kao otežavajuću okolnost. “Istina je da sam u Hrvatskoj jedina žena na čelu tvrtke koja izravno surađuje sa Sonyjem, no ja se u muškoj ekipi osjećam ravnopravnom.” Vesna Ramljak priznaje da nikad nije požalila što se odrekla pravničke struke i upustila u trgovinski biznis. “Pokazalo se da je trgovina nešto što mi je bliskije od prava. Inače sam dinamična i puna energije i volim kada se stalno nešto događa, a posao kojim sam se odlučila baviti savršeno ispunjava takve ambicije”, rekla je Vesna Ramljak. OKVIR Premijera novih uređaja Sredinom listopada Sancta Domenica će otvoriti svoj treći zagrebački Sony centar, u kojem će prvi put biti dostupni svi uređaji japanske korporacije koji se mogu kupiti u Europi. Na hrvatskom tržištu prvi put će se pojaviti najsofisticiraniji Sonyjev fotoaparat Alpha i audiovizualni sustav TAV-L1Esprit.email to:Marina Bilus
Vezane vijesti
Rošada mjesta Čačić - Pusić
Ono što je Nacional najavio prije više od dva mjeseca trebalo bi se, prema svim najavama, i ostvariti u subotu, 9. veljače, na sjednici Središnjeg… Više
- Šefica DC-a nije klevetala ministra Vukelića
- Zagorčeva milijunska prijevara
- Neuvjerljivi Tonino Picula
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu