Objavljeno u Nacionalu br. 580, 2006-12-22

Autor: Marko Ćustić

RASPRODANA KONZOLA ZA VIDEOIGRE

Nintendo Wii - najveći hit Božića 2006.

NAJVEĆI HIT BOŽIĆNE SHOPPING SEZONE je konzola za videoigre Nintendo Wii: rasprodana je u čitavom svijetu, pa i u hrvatskim trgovinama

SATORU IWATA, predsjednik Nintenda demonstrira Wii i njegove bežične kontrolereSATORU IWATA, predsjednik Nintenda demonstrira Wii i njegove bežične kontrolere Jedna nova konzola za videoigre postala je najveći hit božićnih blagdana u svijetu i potpuno se rasprodala na svim kontinentima. Čak i u Hrvatskoj je nekoliko stotina primjeraka Nintenda Wii prodano u prvom danu, početkom prosinca, i do kraja siječnja ga više neće biti u hrvatskim trgovinama.

Iako su na tržištu čak tri konzole za videoigre najnovije generacije, Wii, Xbox 360 i PlayStation 3, baš je Nintendova konzola privukla najviše pozornosti u javnosti. Sasvim je sigurno da je razlog za to neobičan i inovativan način upravljanja u igrama. Naime, Nintendo Wii dolazi s kontrolerom koji osjeća pokrete igrača. On izgleda poput daljinskog za televizor, tako nekako otprilike i leži u ruci. Većina dosadašnjih kontrolera za videoigre svodila su se na to da igrač kontrolira stvari na ekranu pritiskanjem tipki ili guranjem nekakve palice. Ne i kod Wiijeva kontrolera. Zahvaljujući senzorima koji se postave na televizor, Wiijev kontroler skida pokrete igrača. Na taj način se, primjerice, baseball, golf ili tenis igra na isti način na koji se ti sportovi igraju u stvarnosti. Kako se igrač pomiče pred televizorom, tako se na ekranu pomiče njegov virtualni tenisač, golfer ili kuglač.

Igrač, primjerice, može u tenisu felšati lopticu ovisno o tome koju putanju prijeđe njegova ruka. U golfu o jačini zamaha ovisi koliko će daleko odletjeti loptica. U boksu kontroler razlikuje krošee od direkta i aperkata.

Svi se ti sportovi mogu isprobati u igri Wii Sports, koja dolazi u paketu s konzolom besplatno. Druge igre koje su već u prodaji istražuju drukčije mogućnosti kontrolera. Primjerice, u igri The Legend of Zelda: The Twighlight Princess kontroler se u nekim situacijama koristi poput štapa za pecanje, u drugima se pak napinje luk i ispaljuje strijela. U igri Red Steel igrač je u ulozi nindže - kontrolerom barata kao mačem, reže protivnike ili odbija njihove udarce.

U medijima se toliko mnogo pričalo o dolasku Wiija tijekom proteklih mjeseci, da je čak i američka animirana serija “South Park” zabilježila to iščekivanje jednom epizodom, u kojoj se lik Eric Cartman da zamrznuti na tri tjedna jer ne može podnijeti iščekivanje da novi Nintendo dođe u prodaju.

Nintendo je osnovan 1889. u japanskom gradu Kyotu, a na početku se bavio proizvodnjom igraćih karata. Kasnije se proširio na druge biznise, pa je tako iza Drugog svjetskog rata Nintendo posjedovao taksi službu, proizvodio instant rižu i igračke te vodio lanac takozvanih ljubavnih hotela, u kojima su parovi mogli iznajmiti sobe na sat. Svi su ti poslovi do sedamdesetih propali, osim onog s igračkama. U to vrijeme je Nintendo počeo uvoziti u Japan prve američke konzole za videoigre, a osamdesetih je počeo proizvoditi vlastitu elektroniku. Prvo velike automate za videoigre kakvi su se na javnim mjestima mogli igrati uz ubacivanje kovanica, zatim male prijenosne videoigre s LCD ekranom zvane Game&Watch, a 1985. svoju prvu konzolu za kućnu upotrebu, Nintendo Entertainment System, kojeg je u svijetu prodano šezdeset milijuna prmjeraka.

Nintendo je mnogo zaradio i na svojim prijenosnim konzolama poznatima pod imenom GameBoy. Usput je stvorio neke likove, koji su ušli u svakodnevni govor i pop-kulturu, i na čijoj ponovnoj prodaji s novim generacijama konzola jako dobro zarađuje. Riječ je, primjerice o Mariju i njegovom bratu Luigiju, dvojici talijanskih vodoinstalatera, pod čijim su imenom dosad objavljeni deseci videoigara na svim Nintendovim konzolama.

Nije sve sjajno za Nintendo. Prošli se tjedan tvrtka ispričala korisnicima i počela besplatnu zamjenu trakica koje osiguravaju kontroler oko ruke. Nintendo je izvorno uz kontroler isporučivao sigurnosnu trakicu sličnu onima kakve katkad imaju fotoaprati ili mobiteli. Pokazalo se da se neki korisnici previše zaigraju s Wiijevima, pa umjesto da zadrže kontroler u ruci dok igraju, primjerice, baseball, slučajno ga bace u smjeru televizora, što trakica ne izdrži baš uvijek. Stoga Nintendo besplatno svim korisnicima daje čvršće i deblje trakice.

Već su zabilježeni brojni slučajevi u kojima su, u zanosu igre, kontroleri Wiija razbili televizore, i to često veoma skupe. Stradala je i druga tehnička roba kao i razni namještaj, prozori i slično. Neki su se uspjeli i ozlijediti - najčešća zabilježena ozljeda je izazvana lamatanjem rukama koje često završe u stropnim ventilatorima. Druga česta vrsta ozljede je ona koja se događa kad neki od Wii sportova igraju dva igrača u uskom prostoru - nije neobično da jedan drugoga u žaru borbe slučajno udare kontrolerom, pa ima dosta kvrga na glavama, modrica na očima i sličnog.

Druge dvije kućne konzole nove generacije također su se dobro prodavale ove božićne sezone. Xbox360 bio je u prednosti zbog ranog starta - u prodaji je od prošlog Božića. Do jeseni ove godine prodano je 6 milijuna primjeraka, a Microosft procjenjuje da će do kraja ove godine biti prodano još 4 milijuna konzola. Za Xbox360 su dostupni već deseci dobrih i razvikanih igara, dok za Nintendo Wii i PlayStation 3 u prodaji ima samo nekoliko dobrih igara. Zatim, velika snaga Xboxa360 je veoma dobro riješena online podrška - na Xbox Liveu mogu se beplatno skinuti demoi novih igara, igrati igre umrežen protiv protivnika iz cijelog svijeta, kupovati kompletne igre, pa čak i nove filmove i serije u visokoj rezoluciji, kakvu podržavaju najnoviji LCD i plazma televizori.

U ovom trenutku Sonyjev PlayStation 3 najlošije stoji. U svijetu je prodano ukupno tek oko pola milijuna konzola, jer Sony nije uspio isporučiti više. Igara ima malo i nisu baš dobro ocijenjene, a PS3 je i najskuplji od tri uređaja. Sony velike nade polaže u činjenicu da PS3 ima ugrađen Blu-Ray player, standard koji bi po njima trebao zamijeniti DVD, jer ima mnogo veći kapacitet memorije i može pohraniti filmove u visokoj definiciji slike.

Koliko su uspješne bile tri različite strategije najvećih proizvođača konzola za videoigre zasad je nemoguće ocijeniti, ponajviše zbog velikih nestašica ove božićne sezone, nakon kojih je teško ocijeniti koja je konzola bila najtraženija. Stvari će sigurno biti mnogo jasnije idućeg Božića.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika