Objavljeno u Nacionalu br. 584, 2007-01-23

Autor: Ana Kirin

50 BROJEVA GAMEPLAYA

Igramo se i od toga živimo

VEĆ DULJE OD ČETIRI GODINE u izdanju NCL Media Grupe izlazi časopis za videoigre GamePlay, jedinstveni mjesečni magazin u Hrvatskoj i susjednim zemljama, koji se bavi videoigrama za prijenosne i kućne konzole te PC kompjutore

REDAKCIJA GAMEPLAYA: glavni urednik Dario Zrno,  izvršni urednik  Damir Đurović, grafička urednica Sabina Rešić, novinar Amir El-Och,  urednik izdanja Danijel Reškovac i grafičar Danijel MilčićREDAKCIJA GAMEPLAYA: glavni urednik Dario Zrno, izvršni urednik Damir Đurović, grafička urednica Sabina Rešić, novinar Amir El-Och, urednik izdanja Danijel Reškovac i grafičar Danijel MilčićSredinom siječnja izišao je prvi ovogodišnji i ujedno 50. broj mjesečnika GamePlay, časopisa za videoigre, u izdanju NCL Media Grupe. GamePlay u Hrvatskoj, a i u susjednim zemljama zapravo nema konkurenciju jer je jedini časopis koji pokriva sve moguće igraće platforme, odnosno svu informatičku opremu na kojoj se mogu igrati videoigre. Urednik časopisa Dario Zrno kaže kako u GamePlayu pokušavaju ići ukorak sa sličnim izdanjima u Europi i svijetu. Dokazi koliko su u tome uspješni mogu se pronaći i u pismima čitatelja, koji ih hvale kao jedan od najboljih europskih časopisa te vrste.

Unatoč svojoj kvaliteti, od prvog broja do danas, cijena GamePlaya ostala je prihvatljivih 18 kuna, a u redakciji se nadaju da će tako biti i dalje. “Kada ljudima pokušavam objasniti što je to dobro u videoigrama, kažem da je to slično doživljaju gledanja dobrog filma ili čitanja dobre knjige, a uz to je i interaktivno”, objašnjava svoju strast prema igrama Dario Zrno. “Industrija videoigara u svijetu je već četvrtu godinu zaredom po zaradi ispred filmske industrije, a zadnje dvije godine i ispred glazbene industrije. To je dakle ogroman posao koji je još uvijek u ekspanziji. Tehnologija za igranje iz godine u godinu postaje sve naprednija, u igre se općenito ulaže puno više novca, u neke gotovo kao u filmove, pa su i priče, likovi i cijela produkcija bolji.

Često se u igrama pojavljuju i poznati glumci ili likovima daju svoje glasove. Igre se katkad rade i do tri godine i cijena im je na kraju oko 60 eura ili 450 kuna”, priča Dario Zrno naglašavajući kako smatra nepoštenim kada ljudi to nazivaju “igricama”. “Kada se kaže igrica, prvo se pomisli na dječaka s naočalama koji sjedi za kompjuterom i zuri u ekran na kojem se velikom brzinom miče nešto što on treba pogoditi. No to je vrlo mali segment tržišta videoigara. Većina igrača zapravo posjeduje igraće konzole, a osim toga, ljudi najviše vole igre koje im nude neko posebno iskustvo u okviru zanimljive i bogate priče”, kaže urednik GamePlaya, čiju primarnu skupinu čitatelja čine tinejdžeri. No gotovo je 50 posto i onih starijih od 21 godine. Prema istraživanjima tržišta, prosjek godina igrača videoigara u Europi je oko 27-28 godina, a sve je više i žena igrača.

“Gamera u Hrvatskoj ima jako puno, postoje podaci samo za PlayStation2 koji je prodan u više od 120 tisuća primjeraka, a tu su i PC računala na kojima se također može igrati te još niz igraćih konzola, tj. platformi”, kaže Dario Zrno i procjenjuje kako je u Hrvatskoj najmanje 150 tisuća igrača koji imaju barem jednu igraću platformu i intenzivno igraju videoigre. Entuzijazam za igre imaju svi članovi redakcije GamePlaya, čija se jezgra okupila još prije osam godina u časopisu PSX. “Kada je on prestao izlaziti, došli smo u NCL Media Grupu, gdje je naš prijedlog da pokrenemo časopis GamePlay prihvaćen, i tu smo već više od četiri godine”, priča Zrno. “Često nam kažu da imamo najbolji posao na svijetu, jer se igramo cijelo vrijeme i onda od toga još i živimo”, priznaje urednik GamePlaya, no dodaje kako članovi redakcije nekad moraju igrati i igre koje im se baš ne sviđaju, a zbog nedostatka vremena one dobre ne stignu proživjeti kako žele. U časopisu radi šestero ljudi koji su stalno u redakciji i još barem petnaest vanjskih suradnika.

PRVI BROJ GAMEPLAYA izišao je iz tiska u studenome 2002., a tadašnji suradnici fotografirali su se nedaleko od redakcijePRVI BROJ GAMEPLAYA izišao je iz tiska u studenome 2002., a tadašnji suradnici fotografirali su se nedaleko od redakcijeBez njih list ne bi mogao imati toliko recenzija jer neke igre traju i dulje od 150 sati efektivnog igranja pa jedna osoba ne može odigrati više od 3-4 igre mjesečno. “Kako bismo stvorili zajedničke kriterije ocjenjivanja, odnosno standard GamePlaya, cijelo vrijeme međusobno komuniciramo, iznosimo svoja zapažanja i razmišljanja o različitim detaljima igara. To je jako važno jer nas ima puno i svatko ima drukčiji ukus i želje, a cilj nam je dati što objektivniju ocjenu na temelju koje će čitatelj moći odlučiti da li da kupi neku igru ili ne”, kaže Zrno. Upravo su recenzije ono što najviše obilježava časopis. Nakon što odigraju neku igru, novinari GamePlaya daju svoj sud o njoj, pišu kakav je dojam ostavila na njih, je li im se svidjela i misle li da će se svidjeti čitateljima. Tu postoji zajednički sustav ocjenjivanja, gdje se uzima u obzir više komponenti igre - grafika, zvuk, igrivost i trajnost. “Čitatelji bi na temelju naših komentara trebali steći svoje mišljenje hoće li im se ta igra svidjeti.

To je najvažnija rubrika u časopisu i zauzima najviše prostora”, rekao je Dario Zrno. U svakom broju recenzira se barem 20 igara. U dijelu s recenzijama posebno je odvojena rubrika Kids corner, namijenjena najmlađim igračima, do otprilike 10 godina, ali i roditeljima koji bi htjeli svome djetetu kupiti neku igru. “Tu predstavljamo igre koje bi njima mogle biti zanimljive. Način ocjenjivanja u toj je rubrici drukčiji, od 1 do 5, ali i s polovičnim ocjenama, kao što je 3,5, kako bi to djeci bilo što jasnije. Kod ocjenjivanja tih igara se gleda koliko je teško svladati kontrole, koliko je teško ući u samu igru i je li ona uopće zanimljiva ili ne”, priča Zrno. Na početku svakog broja GamePlaya premijerno se predstavlja neka igra koja bi trebala postati značajna za igrače i za cijelu industriju videoigara. “To je igra koja nije u prodaji i još je u razvoju, a mi pokušavamo saznati što više o njoj dok informacije još nisu dostupne široj javnosti”, kaže urednik i dodaje: “U toj rubrici želimo ponuditi ljudima nešto što nigdje drugdje ne mogu saznati.”

GamePlay ima i dva kolumnista, Danijela Reškovca i Brunu Banića. Reškovac u svojoj kolumni opisuje osobna iskustva svijeta iz pozicije igrača videoigara, a Banić pokušava pratiti razvoj tehnologije, ocijeniti što će to donijeti igračima, industriji videoigara i programerima. Osim tiskanog izdanja, GamePlay gotovo tri godine ima i svoju web stranicu www.gameplay.hr. “Web smo najvećim dijelom prepustili čitateljima. To je postalo mjesto gdje se oni okupljaju, daju komentare i razmjenjuju mišljenja. Od početka zapravo pokušavamo stvoriti GamePlay pleme koje bi objedinilo sve igrače koji prate GamePlay. Upravo je to ‘pleme’ odgovorno za sadržaje i produkciju web stranice. Posjetitelji mogu sudjelovati u forumima, slati vijesti i slike, odgovarati na različite ankete”, rekao je Dario Zrno te najavio skori redizajn web stranice koja bi u budućnosti trebala osigurati još više prostora za sadržaje čitatelja i novinara GamePlaya, “kako bi se GamePlay pleme još bolje povezalo”.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika