Objavljeno u Nacionalu br. 585, 2007-01-30
LAVICE HRVATSKOG BIZNISA: Nina Oberiter-Gluhak
Svjetska putnica s top karticom
NINA OBERITER-GLUHAK, predsjednica uprave PBZ Carda, govori o životu i karijeri
TVRTKA OD 400 LJUDI Nina Oberiter-Gluhak vodi poslovanje čak triju kartica, American Expressa, Vise i MasterCarda, a u tvrtki radi četiri stotine ljudiOdrasla je u staroj Vlaškoj gdje je sa svojom obitelji živjela do udaje. S mužem je adaptirala tavan u Martićevoj ulici gdje je živjela do lani, kad se odlučila na veliku promjenu - život na sjeveru, u Šestinama, daleko od središta Zagreba. Nina Oberiter-Gluhak, dugogodišnja prva žena American Expressa a od lani predsjednica Uprave nove tvrtke PBZ Card, koja obuhvaća kartično poslovanje ne više samo American Expressa nego i MasterCarda i Vise, tako svakih nekoliko godina u svom životu proživljava temeljite promjene. Neke koje je htjela i planirala, neke koje joj je nametnuo život. Gotovo se čini da najmanje iznenađenja ima u njezinoj poslovnoj biografiji. Od rane je mladosti šefica u stalnom usponu.
Razgovarale smo u novoj poslovnoj zgradi Privredne banke Zagreb s tri tornja u Radničkoj cesti, koja je u posljednje vrijeme potpuno promijenila izgled pa i vizuru tog dijela grada. Jedno za drugim niču moderna staklena zdanja s uredima i stanovima pa nekadašnja siromašna četvrt u kojoj je dominirala Plinara postaje novi zagrebački centar za biznis. Uredi PBZ Carda smješteni su u srednjem tornju, a Nina Oberiter-Gluhak na trećem katu u prostranom uredu s puno svjetla. Naziv i poslovanje tvrtke promijenjeni su od 1. siječnja prošle godine, kad je ukupno kartičarstvo u sklopu Privredne banke Zagreb integrirano u novo društvo PBZ Card. Od 1998., kad je Privredna banka preuzela American Express od Atlasa, poslovalo se isključivo s American Express karticom pod nazivom PBZ American Express.
“Privredna banka Zagreb”, ispričala je Nina Oberiter-Gluhak, “jedina ima franšizu za American Express u Hrvatskoj a u jednom trenutku vidjelo se da bi bilo dobro spojiti poslovanje s Visom i MasterCardom, karticama koje su se također razvijale unutar Privredne banke Zagreb. Sada PBZ Card objedinjuje te tri kartice. Osamdesetak ljudi iz banke priključilo se novom Društvu. Sada ima 403 zaposlenika, što je znatan broj. Najjača smo kartična kuća u Hrvatskoj s više od dva milijuna izdanih kartica.”
Kao što je poznato, dijele tržište s Dinersom. Ali Nina Oberiter-Gluhak kaže kako je između tih dviju tvrtki mala razlika po broju kartica, ali je American Express po prometu puno jači. Otkrila je najnovije brojke: “Lani smo imali strahovito velik promet od više od devet milijardi kuna na American Express kartice i adekvatno visoku dobit od 93 milijuna kuna, što je gotovo dvostruko više od Dinersa. Prošle je godine revolucionarna bila naša kartica Visa My Way - kartica na koju možete staviti svoju ili fotografiju obitelji, ili bilo koji crtež. To je prva personalizirana kartica u cijeloj istočnoj Europi. Ponudili smo je u ljeto prošle godine, a potom smo u studenome slično ponovili i s American Expressom. Sveukupno imamo pedesetak raznih kartica.”
Izabrana je za predsjednicu uprave nakon prošlogodišnjih promjena, za njom su godine menadžerskog iskustva, ali i golemo znanje o specifičnom području kartičarskog biznisa: “Ove godine slavimo 35 godina prisutnosti American Expressa na hrvatskom tržištu. Visa i MasterCard posluju puno kraće, od kraja 90-ih, u okviru Privredne banke Zagreb.”
Došla je na čelo PBZ American Expressa 1998. U Hrvatskoj je to prva kartica na tržištu. Nina Oberiter-Gluhak objasnila je da je to neuobičajeno u svijetu. Visa kartica gotovo je svuda najzastupljenija, a tek iza nje su MasterCcard i potom Amex. Veći opseg poslovanja u posljednjoj godini nije doživjela nimalo dramatično. Naglasila je da je dobila i ekipu stručnih ljudi koja je taj posao i prije radila a sada ga je jednako dobro nastavila raditi u ponešto izmijenjenim okolnostima: “Posao čine ljudi. Uvijek ističem da sam ne možeš ništa, a svi skupa možemo sve. Moja deviza koju znaju svi djelatnici jest da za nas nemoguće ne postoji. Sve što u svijetu postoji mi nastojimo primijeniti. Uostalom, godinama dobivamo nagrade kao najbolji customer service provider, odnosno nagrade za najbolju uslugu korisniku. American Express ima svoja tržišta gdje je vlasnik tvrtke, a ima tržišta koja su povezana u Global Network Services (GNS), koji je osnovan 1997. To su tržišta u kojima American Express surađuje s najvećim bankama i preko njih izdaje kartice. Hrvatska, odnosno bivša Jugoslavija, jedna je od najstarijih franšiza uz Južnu Afriku i Venezuelu. Danas je 107 zemalja u GNS-u i vrlo je prestižno što već godinama, kad se dodjeljuju nagrade za najbolju uslugu korisnicima i servis, mi između 107 zemalja dobivamo samo prve i druge nagrade. Mjeri se kvaliteta usluge u dvanaest kategorija: od toga kako se brzo digne slušalica kad korisnik nazove, dobiva li točan odgovor, je li na kartici točno ispisano ime, koliko se brzo dobije kartica, koliko traje do odgovora kad je u pitanju reklamacija, koliko su točne fakture itd.“
Pitamo je kako ona sama definira što je bilo presudno u njezinu poslovnom uspjehu. Odgovara da voli svoj posao i sve radi s puno volje, ulaže puno truda i energije: “To se uvijek vidi i prepoznaje. No očito posjedujem i određena znanja i vještine. Danas znam da za menadžera to nije presudno, sve manje treba stručno znanje. Ne posjedujem, na primjer, veliko stručno znanje iz financija ili informatike, jer su moja domena marketing i prodaja. Ali to nije toliko važno. Dobar menadžer mora stvoriti dobru ekipu sa svim potrebnim znanjima i stručnošću, voditi brigu o međuljudskim odnosima i dobro organizirati posao.”

Diplomirala je engleski i francuski na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, služi se i njemačkim, talijanskim i španjolskim. Namjeravala je kao mlada djevojka raditi u prosvjeti, ali krenula je drugim putem. Rano je počela raditi, s 18 godina, dok je studirala. Prevodila je i bila turistički vodič. Htjela je financijsku samostalnost, iako je odrasla u liječničkoj obitelji koja joj je mogla sve pružiti. Pokojni otac Branko Oberiter bio je urolog, liječnici su i djed i stric. Rano je, kaže, shvatila vrijednost rada i novca i naučila uvažavati tuđe sposobnosti. Bila je svestrana, sve ju je zanimalo: završila je daktilografski tečaj, tečaj za vodiče. Kao turistički vodič u Atlasu za studentskih dana vodila je strance po Hrvatskoj a poslije domaće ljude u London. Po 250 dana godišnje bila je na putu pune tri godine, ali sve to smatra izvrsnim iskustvom za - stjecanje samopouzdanja: “Rano sam počela skupljati iskustvo i rješavati se strahova od mikrofona i prezentacija pred velikim brojem ljudi. Iznimno je važno steći sigurnost i samouvjerenost, ali bez arogancije i bahatosti. Sebe bih ubrojila u soft menadžere.“
Već kad je sasvim mlada postala šefica Atlasove poslovnice u Zagrebu shvatila je da će morati ovladati raznim menadžerskim vještinama i znanjima. Upisala je postdiplomski studij na ekonomiji i magistrirala turizam. Bila je za to jako zainteresirana, a i danas joj je turizam na neki način ostao hobi. Došavši u American Express 1992. godine, prošla je niz poslovnih tečajeva. Amex je u to doba, rekla je, jako mnogo ulagao u edukaciju glavnih ljudi. Prošla je tako u Europi i Americi niz specijaliziranih tečajeva: management, leadership, oratorstvo, prezentacijske vještine, međuljudske vještine i drugo što olakšava posao, komunikaciju i rješavanje problema i situacija u tvrtki. Udala se relativno rano, s 24 godine, za gimnazijsku ljubav Berislava Gluhaka, diplomiranog ekonomista i nesvršenog arhitekta. Odmah je imala djecu, sina Hrvoja, danas 34-godišnjaka, i kćer Petru (30): “Suprug je bio iznimno tolerantan. Kako sam jako puno morala putovati, brinuo se o tada još maloj djeci, vodio ih u školu, na balet, jezike. Nažalost, Beri je prerano umro, s 53 godine, kod kuće, naglo, od srca. Bila sam taj vikend u Londonu na Amexovu workshopu. Javili su mi da je umro, a samo dan prije on i Petra otpratili su me na aerodrom.“

“Dva puta godišnje organiziram beauty weekend. Zadnji put smo bile na Crvenom otoku kod Rovinja, najbolji wellness dosad, a mnoge sam obišla. Odredim program - od masaža tijela i lica do kupki, relaksacije i šetnji - i vratimo se kući preporođene.”
Zdrav život, relaksacija i disciplina danas su sastavni dio života vrhunskih menadžera, osobito žena među njima. Zbog toga je vjerojatno i pobjegla iz strogog centra Zagreba u urbanu vilu u zelenilu s jacuzzijem i saunom, terasom i pogledom na Medvedgrad. Sve u svoje vrijeme, kaže zadovoljno. Kao vrhunska menadžerica s dugim stažom naučila je u svemu napraviti dobar izbor i izabrati dobar timing.
Vezane vijesti
Vrhunski dometi francuskog inudstrijskog dizajna
Vrh francuskoga industrijskog dizajna predstavljen je na velikoj izložbi u Zagrebu u Gliptoteci HAZU. Riječ je o predmetima svakodnevne uporabe koje… Više
- Dobrotvorna aukcija međunarodnog kluba žena
- Hrvatski jazz sabor u B.P. Clubu u Zagrebu
- Konferencija pod Nacionalovim pokroviteljstvom
Komentari
Ovaj članak nema komentara.
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu