Objavljeno u Nacionalu br. 596, 2007-04-17

Autor: Željko Rogošić

GORAN ŠTROK NA CROATIA BOAT SHOWU

'Moje jahte bit će hoteli s 5 zvjezdica'

GORAN ŠTROK, vlasnik Jadranskih luksuznih hotela, direktor Profectusa Vicenco Blagaić i Franjo Tomić, zastupnik BMW-a, osnovali su charter tvrtku

NOVI PLOVEĆI HOTELI Štrok je s partnerima na Croatia Boat Showu u Splitu prošlog tjedna predstavio charter tvrtku Croatian Carribean Yacht CharterNOVI PLOVEĆI HOTELI Štrok je s partnerima na Croatia Boat Showu u Splitu prošlog tjedna predstavio charter tvrtku Croatian Carribean Yacht CharterGoran Štrok, vlasnik Jadranskih luksuznih hotela i Vicenco Blagaić, vlasnik tvrtke Profectus i direktor Croatia Boat Showa i Franjo Tomić, zastupnik BMW-a za Hrvatsku, osnovali su, i prošlog tjedna u Splitu predstavili zajedničku charter tvrtku za iznajmljivanje luksuznih jahti Croatian Caribbean Yacht Charter. Mega jahte s pet zvjezdica do 35 metara dužine, s potpisom Ferretti, Tecnomar, Sunseeker, Fairline, čiji all inclusive najam stoji od 11 do 100 tisuća eura tjedno, bogata klijentela će moći iznajmiti na Jadranu i u Karibima.

“Vrhunsku uslugu u našim hotelima s pet zvjezdica na kopnu, u Dubrovniku, Rijeci i Splitu, pratit će vrhunska usluga i užitak plovidbe Jadranom u najluksuznijim jahtama na moru. Kako će jahte zimi ploviti na Karibima, nije isključeno da i tamo moja tvrtka otvori hotel”, kazao nam je Goran Štrok. Na Croatia Boat Showu Štrok i Blagaić su ugostili mnoga poznata imena poslovnog svijeta i estrade, među kojima i bivšeg američkog veleposlanika Williama Montgomeryja, naftnog biznismena i vlasnika Kutjeva Envera Moralića, vlasnika hotela A iz Splita Zvonka Kotarca i biznismena Ricarda Mazzuchellija. S Goranom Štrokom razgovarali smo u salonu Ferrettija 780, jednoj od četiri reprezentativne jahte u vlasništvu Croatian Caribbean Yacht Chartera. Pozornost je prije nekoliko dana privukla vijest da je Štrok prodao tridesetak posto udjela u svojoj londonskoj tvrtki GS Hotels and Resorts i u hrvatskoj Jadranski luksuzni hoteli, Europskoj banci za obnovu i razvoj (EBRD) i Međunarodnoj financijskoj korporaciji IFC, ogranku Svjetske banke zaduženom za financiranje usluga u privatnom sektoru. I to po jako dobroj cijeni. Za otkup udjela osnivačkog kapitala Štrokovih tvrtki, dvije institucije spremne su platiti 31,7 milijuna eura i pritom u novi razvojni ciklus Štrokovih hotela uložiti 55 milijuna eura kredita. Tu vijest Štrok je dočekao vrlo stabilno, svjestan da su te ponude pokazatelj visoke razine kvalitete poslovanja njegovih hotela i ispravnosti vizija i poslovnih ambicija s kojima je u rizičnijem i financijski nestabilnijem vremenu krenuo s kupovinom riječkog Grand hotela Bonavia.

NACIONAL: Što zapravo znači prodaja udjela u engleskim i hrvatskim hotelima tako uglednim poslovnim partnerima? Čime su oni bili motivirani?
- To je priznanje onome što sam sa svojim timom u Jadranskim luksuznim hotelima stvorio posljednjih dvanaest godina. Na to sam jako ponosan. Ta se prodaja još nije realizirala, ali je pripremljeno sve što je potrebno. Ono što je strašno važno za mene, ali i hrvatsku javnost, jest činjenica da za Jadranske luksuzne hotele zainteresirano jako puno međunarodnih fondova i institucija i da ovi ponuđači nisu jedini koji su u nas spremni ulagati. Za to postoji puno razloga. Najvažniji je da smo pokazali kako možemo stvoriti hrvatski brand, što je do jučer bilo teško zamisliti. Brand Jadranski luksuzni hoteli je postao poznat u Hrvatskoj, ali i u čitavom svijetu, za što smo dobili i nagrade. No, treba naglasiti i činjenicu da je Dubrovnik bio jedini i najveći hrvatski brand, i bit će još dugo vremena. Ali, razgovaramo i s velikim brojem drugih međunarodnih institucija.

NACIONAL: Zašto je toliki interes baš za vašu hotelsku kuću?
- U tom kompleksnom poslu želimo kao hoteska kuća biti što bolje evaluirani. Prodaja udjela omogućit će nam daljnji razvoj. Jadranski luksuzni hoteli se žele pozicionirati u Zagrebu i o tome prvi put govorim. Naš plan je napraviti veliku kartu turističke ponude Dubrovnika i Zagreba, Rijeke i Splita. Želimo Dubrovnik pretvoriti u emitivno tržište, s kojeg ćemo gosta provesti preko Zagreba ili ga dovesti u Zagreb. Zagreb postaje središnja točka naše poslovne politike. To je ista vizija s kojom ulazimo u posao u Croatian Caribbean Yacht Charter, o kojemu nitko prije Blagaića i mene nije razmišljao na takav način.



RENATA ŠTROK, koja radi dizajn hotelskih interijera, sa suprugom Goranom na jednoj od luksuznih jahtiRENATA ŠTROK, koja radi dizajn hotelskih interijera, sa suprugom Goranom na jednoj od luksuznih jahti NACIONAL: Je li to ideja o Dubrovniku kao ulaznim vratima u Hrvatsku kao nacionalni park?
- Upravo tako. Čak mi je autorsko pravo na tu sintagmu “Hrvatska kao nacionalni park Europe” priznao i Nadan Vidošević. To je misao vodilja moje poslovne strategije. Strašno je teško nacionalni park prodavati s jednom ili dvije zvjezdice. To ne znači da se ljudima slabije platežne moći treba onemogućiti da ga dožive. Ako Hrvatska ima približno 400.000 hotelskih soba i zarađuje 6 milijardi dolara, onda je moja poruka svima da se sa 200.000 soba treba zaraditi 10 milijardi. Jadranski luksuzni hoteli su pokazali da je tu poruku moguće realizirati.

NACIONAL: Na što se odnosi kupovina udjela Europske banke za obnovu i razvoj i Međunarodne financijske organizacije IFC u vašim hotelima?
- I jedni i drugi žele ući u portfelj ne samo u Hrvatskoj, nego i u Engleskoj. Dakle, u obje komapnije, u tri hotela u Windsoru i u Jadranskim luksuznim hotelima. To je velika stvar, baš kao i iskazani interes drugih fondova da nas refinanciraju i otvore nove mogućnosti konsolidacije. Na taj način podržavaju nas u proizvodnji profita kako bi ostvarili “zagrebačku vezu” i time dobili snagu za penetriranje u cijelu regiju, u sve države ex Jugoslavije i jugoistoka Europe. Pa, čak možda i na Karibima, što se lako može dogoditi. Ukupan njihov ponuđeni paket, dakle i ulozi i krediti u konsolidaciji, refinanciranju su oko 90 milijuna eura.

NACIONAL: Širi li se lista poslovnih ambicija Jadranskih luksuznih hotela?
- Lista naših pet hotela Excelsior, Dubrovnik Palace, Bellevue, Kompas u Dubrovniku i Bonavia u Rijeci se širi. Upravo su radovi na Bellevueu završeni. Siguran sam da smo srušili rekord, jer smo u 96 dana srušili i napravili potpuno novu Vilu Odak u Dubrovniku. Vila Odak koja je je vrhunski proizvod, a potpuno odgovara vremenu, prostoru, povijesti Exselsiora i Dubrovnika. Ali, splitski Atruim je za nas nova važna uzdanica. Zvonko Kotarac kao savršeno hladnokrvan i poslovan čovjek je rekao: “Ovo su najbolji dečki koji će oploditi moju investiciju.” I kada se uskoro otvori, taj hotel će vrijediti još i više. Potpisali smo sa Zvonkom Kotarcem ugovor od deset plus deset godina managementa i imamo opciju ulaska u vlasnički dio, ako će to partneri željeti. U visokoj razini pregovora s gospodinom Kotarcem smo oko još jednog manjeg hotela u Splitu, a s njim smo ušli u joint venture za zgradu Banovine u Splitu, koju želimo pretvoriti u reprezentativni hotel. Dakle, veliku pažnju smo posvetili Splitu i prepoznali ga kao novo hotelsko tržište u kojem mi možemo puno napraviti. I u Splitu se zaključio “brak” s Profectusom koji se zove Craatian Carribean Yacht Charter.

ŽELJKO KERUM, splitski poduzetnik, vlasnik je jahte Mariora 34 vrijedne 5 mil. euraŽELJKO KERUM, splitski poduzetnik, vlasnik je jahte Mariora 34 vrijedne 5 mil. eura NACIONAL: Jesu li stvoreni uvjeti za osnivanje branda luksuznih gradskih hotela City Luxury Hotels?
- Taj projekt smo predstavili Svjetskoj banci za obnovu i razvoj i dobili smo podršku. Bonavia je prvi naš hotel i bio nam je linija vodilja. Pokazali smo Hrvatskoj što u središtu grada znači upravljati hotelom na najvišem razini. Bonavia je primjer što će se dogoditi u Atriumu i Windsoru, za koje je i kraljica rekla:“Hvala vam, to je dobar posao“.

NACIONAL: Zašto ste veliki optimist glede poslovanja Croatian Caribbean Yacht Chartera?
- Nismo ušli u taj projekt da bismo proizveli veliki profit niti da izgubimo novac. Taj posao organski pripada onome što mi radimo u Dubrovniku, što želimo napraviti u Splitu, što smo napravili u Rijeci. Mi imamo goste koji dolaze svojim privatnim avionima ili nekim drugim. Oni će u našem hotelu biti vrhunski posluženi, automobilima BMW našeg trećeg partnera Franje Tomića dovest će se na Rivu gdje će se ukrcati u vrhunske jahte kojima će obići najljepšu obalu na svijetu. Ploveći jahtom stići će u Dubrovnik, gdje će uživati u jednom od naših najboljih hotela. Takav gost će na kraju posjeta samo moći reći: “To nikad u životu nisam vidio”. To je naš cilj. Tako će Hrvatska biti prikazana na najbolji način na koji se može prikazati. Koliko će Croatian Caribbean Yacht Charter biti dio čitave priče, zavisi od toga koliko ćemo Blagaić i ja uložiti da on postane još jači. Maksima ovog projekta je - biti u hotelu s pet zvjezdica i biti na jahti, kao plovećem hotelu s pet zvjezdica. Isto kao da ste u Bonaviji ili Excesloiru. Naša klijentela je ona ista koja će trebati luksuzne jahte i tako postoji sinergija. Stoga je taj projekt osuđen na uspjeh. Kada sam otvorio Bonaviu, usidrio sam u luci dva broda od 25 metara i mali avion. Rekao sam tada: “Bonavia će biti na kopnu, na moru i u zraku.” Tada je to bilo prerano. Ali, postojala je vizija. Tada su i Rijeka i Hrvatska bile u ekonomski teškoj situaciji. Danas se moja vizija ostvaruje.

'Na jahtama će raditi Hrvati'

Vicenco Blagaić, direktor Croatia Boat Showa, kaže da će brodovi ljeti biti u Hrvatskoj, na Mediteranu, a nakon svršetka sezone će se velikim brodom prevesti do Kariba. "Sve jahte imat će hrvatske posade, jer su one kvalitetne i već decenijima rade za strane charter komapnije, plovit će pod hrvatskom zastavom. To će biti i promocija Hrvatske na Karibima, što do sada nitko nije uradio. Krenuli smo sa četiri broda u vlasništvu zajedničke tvrtke, sa 15 unajmljenih brodova za ovu sezonu. Svake godine ćemo kupovati veće brodove. Posao gospodina Štroka i moj su logično povezani, pa je prirodno da se udružimo. Imamo plan u blizini napraviti marinu, s ekskluzivnim naseljem i ona će biti usmjerena na klijentelu za pet zvjezdica", rekao je Blagaić.

Vezane vijesti

Uvod u Šukerovu smjenu: Marić mora otići zbog kritika na račun HNB-a?

Uvod u Šukerovu smjenu: Marić mora otići zbog kritika na račun HNB-a?

Nakon što je u javnost procurila informacija da je šef HNB-a Željko Rohatinski zbog nedavnog istupa HDZ-ova Gorana Marića koji se u Saboru obrušio na… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika