Objavljeno u Nacionalu br. 606, 2007-06-26

Autor: Plamenko Cvitić

MEĐUNARODNA NOVINARSKA DOGAĐANJA

'Novinari trebaju političare spuštati na zemlju'

ELLEN MICKIEWICZ s urednicima i novinarima jugoistočne EuropeELLEN MICKIEWICZ s urednicima i novinarima jugoistočne EuropeOvoga tjedna Hrvatska će biti domaćin dvaju međunarodnih novinarskih događaja: 27. i 28. lipnja u Zagrebu će se održati prvi Forum medija jugoistočne Europe, a 29. i 30. lipnja u Opatiji će biti organizirana konferencija “Mediji i praćenje izbora”. Na oba događaja gošća bit će Ellen Mickiewicz, profesorica novinarstva i politologije, direktorica De Witt Walace Centra za medije i demokraciju s Duke University u Durhamu, Sjeverna Carolina, koja je u međunarodnoj stručnoj javnosti poznata kao autorica brojnih knjiga i udžbenika o odnosu politike i medija, a godinama prati situacije u jugoistočnoj Europi. U ekskluzivnom intervjuu za Nacional objasnila je svoje viđenje politike i medija, osobito uloge medija u predizbornom razdoblju.


NACIONAL: Čime se trenutačno bavite?
- Iduće godine objavit ću knjigu o problemu publike. Postoji mnogo knjiga o ljudima koji kupuju i kontroliraju medije, ali ono što mi ne znamo, a ljudi to često uzimaju zdravo za gotovo, jest publika, javnost. Ne znamo na koji ih način i koliko stimulira ono što vide u medijima. Kad je odaziv birača slab, a političari se na sve moguće načine trude osvojiti njihove glasove, očito je posrijedi kratki spoj koji je nedovoljno rasvijetljen u znanosti.


NACIONAL: Kako mediji utječu na izbore u raznim zemljama? Je li točno da televizija odlučuje o izbornom pobjedniku?
- Mnogi ljudi uzimaju zdravo za gotovo tvrdnju da televizija odlučuje o pobjedniku, ali ja kategorički tvrdim da je to nemoguće. Ne kažem da televizija nema nikakvog utjecaja, ali on nije toliko jak kao što se misli.


NACIONAL: Što mislite o ulozi interneta u izborima?
- Kao što televizija ne može odlučiti, ali može pridonijeti izbornim rezultatima, slična je stvar i s internetom. On je veoma važan zbog svojih brojnih mogućnosti, pogotovo zato što se obraća mlađim glasačima koji ga koriste svakodnevno. Internet je posebno dobar za nove kandidate ili one koji imaju ideje, ali nemaju mnogo novca za oglašavanje.


NACIONAL: Kako gledate na oglašavanje stranaka? U Hrvatskoj je političko oglašavanje zakonski dopušteno samo uoči izbora. Bi li se političko oglašavanje trebalo dopustiti uvijek?
- To pitanje ima veze s tim koliko novaa neka stranka uopće može potrošiti na oglašavanje. Ako se reklamira pune četiri godine, i to intenzivno, to puno košta. Ako u zemlji nema dobrih zakona o stranačkim donacijama i trošenju tako prikupljenog novca, široko se otvaraju vrata korupciji. Zbog toga osobno nisam za to da se stranke mogu stalno oglašavati.


NACIONAL: Kako vidite medije u izbornom procesu?
- Politički kandidati često govore mutno pa ih novinari trebaju natjerati da točno objasne što misle i nude. Trebaju ih natjerati da objasne sve moguće implikacije svojih ideja. Jednostavno rečeno, zadatak novinara je da političare spušta na zemlju.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika