Objavljeno u Nacionalu br. 608, 2007-07-10

Autor: Ivo Pukanić

EKSKLUZIVNO: LEXUS LS 600h

Japanski izazov usred Berlina

VODSTVO LEXUSA, Toyotine luksuzne marke, pokazalo je predstavljanjem u Berlinu želju da krene u veliku bitku protiv Mercedesa, Audija i BMW-a

Ivo Pukanić u središtu Berlina prošli tjedan s Lexusom LS 600h, limuzinom  kojom Japanci  namjeravaju udariti na najluksuzniji automobilski segmentIvo Pukanić u središtu Berlina prošli tjedan s Lexusom LS 600h, limuzinom kojom Japanci namjeravaju udariti na najluksuzniji automobilski segment“Toj japanskoj bezobraznosti nema kraja”, komentirao je jedan Nijemac kojega sam zatekao na recepciji prestižnog Hotela de Rome u Berlinu. Taj poslovni čovjek dao je taj komentar gledajući kako se vodstvo Lexusa kočoperi pred svojom berlinskom bazom pokazujući novinarima svoj najprestižniji model LS 600h. U Njemačku, srce svjetske autoindustrije, kojom suvereno vladaju Mercedes, BMW i Audi, došli su njihovi “zakleti” neprijatelji Japanci i glavni grad preplavili crnim i bijelim lexusima. To je jasan znak da Japanci kreću u veliku bitku protiv Nijemaca u najluksuznijem segmentu, gdje su Lexusu LS 600h jedini pravi konkurenti mercedes S klase, BMW serije 7 i Audi A8. Taj segment je jako važan jer su u njemu najbolji proizvodi tih tvrtki i njegova uspješnost za sobom vuče prodaju i ostalih, slabijih modela, od kojih te tvrtke i žive. Mislim da se Europa itekako mora bojati tog najnovijeg proizvoda u koji je utkano ono najbolje što je japanska autoindustrija do sada izmislila. A najvažnije je to što se prvi put u najluksuznijem segmentu upotrebljava hibridni pogon, koji je kombinacija benzinskog i elektro motora. Takvom kombinacijom se ne može podičiti niti jedna druga marka automobila i mislim da neće proći dugo vremena te će i ostale kuće morati pribjeći tome konceptu. A riječ je o do sada sigurno najsuvremenijem i tehnički najdotjeranijem automobilu današnjice, pravom automobilskom high-endu. Što LS 600h čini najmodernijim i po mnogima već sada najboljim automobilom na svijetu.

Možete li zamisliti automobil od 600 KS, težine 2700 kg i ubrzanja do 100 km/h za 6,3 sekunde a sve to uz stalni pogon na sva četiri kotača? Da, troši samo 9,9 litara benzina. Današnji automobili sličnih karakteristika troše najmanje dvostruko više. To je automobil koji najmanje onečišćuje okoliš a istovremeno ima vrhunske vozne karakteristike.

Na aerodromu me je dočekao vozač u produženoj verziji LS 600hL, koja ima 5 metara i 15 centimetara, što je 12 centimetara duže od standardnog modela. Svaki centimetar više kupci će morati platiti i tisuću eura više. Naime, u Njemačkoj će taj auto stajati 100.000 eura a cijena produžene, “long” verzije, bit će 115.000 eura. U Hrvatskoj će ta cijena, koja još nije službeno određena, biti oko 140.000 eura, zahvaljujući poreznom sustavu koji nimalo ne potiče primjenu “zelenih” tehnologija. U većini razvijenih zemalja, davanja za hibridne automobile su niža nego za klasične, benzinske ili dizelske modele. Mislim da bi o promjeni poreznih procesa hitno trebali promisliti ministar financija Ivan Šuker i Sanaderova vlada, koja je upravo u poreznoj politici do sada pokazala mnogo takta i razumijevanja. Od aerodroma do hotela vozio sam se kao da ležim u vlastitom krevetu. Na stražnjem desnom, takozvanom direktorskom sjedalu postoji opcija “otoman”.

ŽESTOKA KONKURENCIJA Lexus LS 600h slučajno se zatekao uz glavnog konkurenta, Mercedes S500, pred ekskluzivnim berlinskim Hotelom de RomeŽESTOKA KONKURENCIJA Lexus LS 600h slučajno se zatekao uz glavnog konkurenta, Mercedes S500, pred ekskluzivnim berlinskim Hotelom de RomeI zaista, kad na daljinskom upravljaču za to sjedalo pritisnete opciju “otoman”, ono se pretvara u udoban kauč s ugrađenom shiatsu i opuštajućom masažom. Ako izujete cipele, prebacite dekicu preko sebe i, naravno, ako imate dobrog vozača, u ovoj “otoman” varijanti možete spavati udobno ispruženi kao da putujete u prvoj klasi Malaysia Airlinesa za Kuala Lumpur. Ako želite vidjeti što ima na televiziji, uzmete daljinski i iz krova vam se spušta LCD ekran na kojem možete gledati satelitske programe, DVD-e ili samo slušati muziku. Ako vam se igra, možete priključiti PlayStation 3 te odigrati od Zagreba do Rijeke nekoliko partija golfa ili odvoziti nekoliko rundi Ridge Racea.


Lexus je posebna marka Toyote, po mnogima najmoćnije autokompanije, koja je prije petnaestak godina odlučila napraviti najbolji automobil na svijetu. To im je izgleda i uspjelo, jer već nekoliko godina stručnjaci koji prate što se događa u svijetu automobila upravo lexus proglašavaju najboljim automobilom. Za prošlu godinu to im je priznanje pripalo za model LS460. Prilikom prezentacije motora, bio sam fasciniran kada nam je Lexusov inženjer pokazao neki majušni elektromotor koji razvija 200 konjskih snaga. Ostalih 400 razvija benzinski V8 motor od 5000 kubika. Automobil do 60 km/h upotrebljava isključivo električnu energiju kojom se napaja iz baterija smještenih ispod stražnjih sjedala, koje se pune iskorištavanjem do sada neiskorištene energije automobila. Do najvećeg punjenja dolazi prilikom kočenja, kada se energija vraća u baterije, umjesto da se rasipa u zrak. Te baterije imaju i lošu stranu, jer da bi se smjestilo njih, prtljažni prostor ima “samo” 375 litara, što je daleko ispod standarda konkurencije koja ima 500 litara.

IVO PUKANIĆ S GLAVNIM dizajnerom Lexusa LS 600 h Shinjijem HamadomIVO PUKANIĆ S GLAVNIM dizajnerom Lexusa LS 600 h Shinjijem HamadomU razgovoru s glavnim dizajnerom automobila Shinjijem Hamadom, pokraj kojeg sam sjedio na svečanoj večeri, bio sam zamoljen da mu kažem sve što mi se sviđa i ne sviđa na automobilu. Svaku moju opasku njegova tajnica pažljivo je bilježila. Upitao sam ga kako oni misle da klijent, koji može odvojiti 140.000 eura za taj super luksuzni automobil, može prihvatiti činjenicu da je na vrhu konzole jeftin digitalni sat, dok istovremeno Bentley continental ima Breitling, neki mercedesi IWC. Isto tako bilo mi je neshvatljivo da vrata pretinca za rukavice vibriraju, kao i suvozačevo sjedalo, te sam bio skeptičan u vezi s materijalom od kojeg je napravljena konzola. Na kraju je uslijedila optužba da je stražnji kraj “maznut” od BMW-a 7. To je za Japanca bilo previše, pa je uz usiljeni smiješak odgovorio da to nije istina i da je to sve rezultat rada njihovih inženjera i dizajnera. Moram biti objektivan i reći da je na štitniku od sunca kod prednjeg stakla u svakom automobilu velikim slovima napisano: “Vozite se u predprodukcijskom automobilu, koji je podložan promjenama i čija je završna izrada daleko od one koja će biti u konačnoj verziji.” Kasnije mi je pristupio šef Lexusova marketinga za Europu i čestitao mi na tome što sam Japancu prvo prigovorio zbog jeftinog digitalnog sata. Jadni čovjek mi je priznao da oni već šest mjeseci mole odgovorne u Lexusu da promijene sat i stave analogni, pravi sat, primjeren njihovim kupcima. Primjedbe koje sam spomenuo nimalo nisu srušile moj dojam da je riječ o tehničkom “state of the artu”. Svaka poluosovina ima po nekoliko elektromotora pomoću kojih se automatski regulira najudobnija vožnja i upravljački mehanizam. Elektromotore imaju i amortizeri, a cijelom tom armijom elektroničkih čuda i “gadgeta” upravlja “supermozak”, kako su ga nazvali prezenteri, koji sublimira svu pamet autoindustrije od njenoga osnutka do danas.

OPCIJA OTOMAN Uređaji za masažu skriveni u stražnjem desnom sjedaluOPCIJA OTOMAN Uređaji za masažu skriveni u stražnjem desnom sjedaluNa kraju, kako bih dočarao o kakvom je tehničkom čudu riječ, opisat ću samo jedan detalj. Osim radara koje Lexus LS 600h ima sprijeda i straga, Japanci su na njega postavili i stereokamere. Naime, radari super reagiraju kada je riječ o automobilu ili bilo čemu što sadrži metal. No kada u teškim uvjetima vožnje pred automobil izleti živo biće, taj ga radar katkad ne registrira. Da bi se to spriječilo, lexus ima dvije infracrvene stereokamere ispod prednjeg vjetrobrana, koje neprestano snimaju prostor ispred automobila. Kamere registriraju živa bića i u kombinaciji s radarima točno obavještavaju i upozoravaju vozača što se događa pred njim u prometu. Da bi to do kraja bilo učinkovito, poslužila je i treća kamera, koja je smještena točno ispred vozača, malo iznad volana. Ona neprekidno snima vozačevo lice i bilježi njegovo kretanje. Ako vozač gleda u stranu u trenutku opasnosti na cesti, zvučnim i svjetlosnim signalom obavještava ga se o tome, a u krajnjem slučaju automobil sam skreće da bi se zaobišla prepreka. Na kraju moram spomenuti još jedan “nedostatak”. Kad pokrenete automobil, ne čujete da motor radi. Tako bešumnu vožnju možete još više oplemeniti razglasom Mark Levins od 450 wata koji ispunjava unutrašnjost lexusa zvukom iz 19 zvučnika.

Lexus LS600h je savršeni proizvod, koji novootvoreni Lexus Croatia tek mora predstaviti, što neće biti lako u zemlji u kojoj je sveto trojstvo - mercedes, BMW i audi - zakon. Bit će zanimljivo vidjeti kakvoj će metodi pribjeći ambiciozna Ivana Jeleković, šefica Lexusa za Hrvatsku. Sudeći prema rezultatima prodaje Lexusovih slabijih modela u prva tri tjedna rada Lexusa Hrvatska, možda i neće biti takav problem da se Hrvati s “nijemaca” prebace na “japance”. Naime, u samo dvadesetak dana Lexus je prodao 25 automobila. No pravi uspjeh će za Lexus u Hrvatskoj biti kada njegov najbolji model LS 600hL počnu voziti utjecajni ljudi, privrednici i biznismeni, koji će tako postati pravi ambasadori novog branda na hrvatskom tržištu. Ako ga oni prihvate, tada Ivana Jeleković neće imati nikakvih problema s karijerom u Toyoti, odnosno Lexusu.

Infracrvene stereokamere

KAMERA prati vidi li vozač opasnost na cestiKAMERA prati vidi li vozač opasnost na cestiNovi Lexus ima dvije infracrvene stereokamere ispod prednjeg vjetrobrana. One registriraju živa bića i u kombinaciji s radarima točno obavještavaju i upozoravaju vozača što se događa pred njim u prometu. Da bi to do kraja bilo učinkovito, poslužila je i treća kamera, koja je smještena točno ispred vozača. Ona neprekidno snima vozačevo lice i bilježi njegovo kretanje. Ako vozač gleda u stranu u trenutku opasnosti na cesti, zvučnim i svjetlosnim signalom obavještava ga se o tome, a u krajnjem slučaju automobil sam skreće da bi se zaobišla prepreka.

Vezane vijesti

Američka istraga dokazala ispravnost Toyotine elektronske kontrole gasa

Američka istraga dokazala ispravnost Toyotine elektronske kontrole gasa

Ured za promet SAD-a objavio je kako elektronika i elektromagnetske smetnje nisu krive za nenamjerno ubrzanje u Toyotinim vozilima, izvještava portal… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika