Objavljeno u Nacionalu br. 621, 2007-10-08

Autor: Željko Rogošić

FESTIVAL MORA I JEDRENJA

Splitska jedriličarska elita na najstarijoj regati u RH

POZNATA MRDUJSKA REGATA, osnovana 1927. godine, održana je prošlog vikenda u Splitu a sudjelovalo je rekordnih 320 jedrilica u jedanaest klasa

Jedriličari su se natjecali tko će preko Bračkog kanala brže doći do otočića Mrduje, smještenog između Brača i Šolte, obići ga i nakon 22 milje vratiti se do splitskog SustipanaJedriličari su se natjecali tko će preko Bračkog kanala brže doći do otočića Mrduje, smještenog između Brača i Šolte, obići ga i nakon 22 milje vratiti se do splitskog SustipanaVeć sedamdeset šest godina splitski jedriličarski klub Labud organizira Mrdujsku regatu, danas najstariju i najmasovniju regatu u Hrvatskoj. Na ovogodišnjoj regati pobijedio je jedan od favorita, krstaš Big One sa skiperom Markom Murtićem, a druga je bila jedrilicu Adria-Asia sa skiperom Darkom Prižmićem. Big One je pobijedio favorizirani maksi krstaš Konan Tončija Antunovića.

Splitski gradonačelnik Ivan Kuret, koji je jedrio s dugogodišnjom ekipom na jedrilici Croatel vlasnika Tonka Baraća, ni nakon tridesetak nastupa na Mrduji nije uspio pobijediti. Ni odlična ekipa Cro-a-saila, u kojoj su najbolji hrvatski i slovenski jedriličari, među njima i Karlo Kuret i Tomislav Bašić, nije uspjela ući u utrku za pobjednika.

Običaj da se na Mrdujskoj regati, na svojevrsnom splitskom festivalu mora i jedrenja, na startnoj liniji u gradskoj luci nađu svi oni koji vole jedrenje, započeo je 1927. Za vrijeme Drugog svjetskog rata četiri godine Mrduja nije održana, ali tijekom Domovinskog rata Mrduja nije prekidana.

“U ovoj pravoj populističkoj regati cilj nije natjecanje nego pohvala moru i tradiciji koje Labud njeguje punih 80 godina. Ove godine sudjelovalo je rekordnih 320 jedrilica u jedanaest klasa poredanih prema veličini”, istaknuo je Žarko Dešković, predsjednik organizacijskog odbora regate, koji je i ove godine zaplovio na svojoj jedrilici Polet 4.


IVAN KURET, gradonačelnik Splita, označio je start regate; budući da je bio i sudionik, prebačen je brodom do jedrilice i sudjelovao je u utrciIVAN KURET, gradonačelnik Splita, označio je start regate; budući da je bio i sudionik, prebačen je brodom do jedrilice i sudjelovao je u utrciSplićani, amateri i jedriličarski profesionalci, te sve više sudionika iz drugih jadranskih mjesta i iz unutrašnjosti natječu se tko će preko Bračkog kanala brže doći do otočića Mrduje, smještenog između Šolte i Brača, obići ga po točno označenim propozicijama i nakon 22 milje plovidbe stići natrag na ciljnu crtu pokraj Sustipana. Prema legendi, Bračani i Šoltani dugo su se godina svađali čija je zapravo Mrduja, pa su nenaseljeni otočić čak i konopima potezali, svaki na svoju stranu.

Ovogodišnja regata održana je pod geslom “Mrduja jedriličarima” pa se na jedrilicama našlo više od 2200 ljudi kao članova posade. Proglašenje najboljih tradicionalno se odvija u Labudovoj lučici, a rekord staze ni ove godine nije srušen. Od 1976. godine drži ga krstaš Podgorka koji je rutu Split - Mrduja - Split prešao za samo dva sata i 20 minuta.

“Plovi se u jedanaest kategorija. Ovo je populistička regata pa smo htjeli da je što više nagrada i priznanja. Na tristo i dvadeset brodova imamo sedamdeset pokala. Svaki četvrti brod nagrađen je za nešto - za najbrži, za najsporiji, za najljepši,EKIPA JEDRILICE Big One sa skiperom Markom Murtićem pobijedila je na regatiEKIPA JEDRILICE Big One sa skiperom Markom Murtićem pobijedila je na regati za prvu žensku posadu, za najstariju, za najmlađu posadu. Na regatu je stiglo i 15 drvenih leuta s latinskim jedrima s Murtera. I oni zaslužuju nagradu”, istaknuo je Žarko Dešković.

Regatu inače započinje gradonačelnik, no lani je to učinio premijer Ivo Sanader. Ove godine starter je bio Ivan Kuret, splitski gradonačelnik i stalni sudionik regate. Regatni odbor je napravio iznimku pa je odlučio da se Kuret, nakon što je dao znak za start, gumenjakom prebaci do broda Croatel.

“Za mene je Mrduja uvijek izazov i sudjelujem u njoj od šeste godine. Puno puta sam bio kormilar ili član posade jedrilica koje su bile favorizirane, ali nikada nisam pobijedio. Često sam bio drugi”, rekao je Ivan Kuret.

EKIPA JEDRILICE Cro-a-sail, koju su činili najbolji hrvatski i slovenski jedriličari, nije bila među pobjednicimaEKIPA JEDRILICE Cro-a-sail, koju su činili najbolji hrvatski i slovenski jedriličari, nije bila među pobjednicimaNjegov brat Karlo, proslavljeni olimpijac i sudionik America’s Cupa, jedrio je na novoj jedrilici Salona 42, u zajedničkom projektu tvrtke Salona, Victory Sailsa i Cro-a-saila.

“Prije Mrduje, brod je bio samo na jednoj od jačih regata. Sudjelovao sam na bezbroj Mrduja, ali najnapetija je bila ona 1987. godine. Moja klapa je jedrila i pobijedila, iako smo svi tada imali samo sedamnaest godina. Na Mrduji se nikada ne zna tko će i kada uhvatiti vjetar. Najviše me raduje ovaj šušur oko Mrduje, ljudi koji se okupljaju, jer ovo je fešta jedrenja i druženje jedriličara. Ovo nije regata koja ima velik natjecateljski karakter, nego parada svih koji su vezani za more i vole njime jedriti“, zaključio je Karlo Kuret.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika