19.10.2007. / 15:00

Autor: Tanja Simić

TOP STIPENDIJA

Top studenti proveli dan u Vipnetu

“U Vipnetu se stvari vole konkretizirati - ostati samo na nivou davanja stipendija a da studenti ne vide od koga su ih dobili, nama nije dovoljno. Osim toga, u Vipnetu je i inače kultura takva da pokušavamo napraviti tzv. organizaciju koja je usmjerena prema učinku, što znači da ljudi koji daju više i dobivaju više...

Vipnet, dugogodišnji partner Nacionalove akcije Top stipendija za Top studente, omogućio je prošlog tjedna nekolicini ovogodišnjih top studenata tzv. job shadowing, neposredno praćenje rada zaposlenika tvrtke što se u svijetu smatra važnim dijelom sveučilišne edukacije. Osmero studenata i studentica, od kojih je većina u Zagreb došla samo radi toga, izrazilo je želju da jedan radni dan provedu u zgradi Vipneta na zagrebačkom Žitnjaku te se uz vodstvo svojih jednodnevnih mentora upoznaju s radom pojedinih odjela koje su sami odabrali. Dan im je započeo uvodnom prezentacijom o Vipnetu koju su im održali financijski direktor i član Uprave Dino Dogan i rukovoditeljica upravljanja ljudskim potencijalima Mojca Domiter, a koja je zbog brojnih pitanja studenata bila produžena za čitavih sat vremena. Nakon toga je svatko od njih dobio svog mentora s kojim su proveli ostatak dana upoznavajući se s njihovim radom i radom njihovih odjela. Zanimljivo je da su studenti zainteresirani za job shadowing u Vipnetu došli s vrlo različitih fakulteta, od fizike i medicine pa do psihologije i elektrotehnike, a svi su - kako kažu - vidjeli i naučili nešto korisno za svoje buduće struke. Anja Petranos, studentica Medicinskog fakulteta u Rijeci, o svojim dojmovima i razlozima zbog kojih se odlučila na job shadowing u Vipnetu kaže:

“Sudjelujem u uređivanju studentskih novina te jednog internacionalnog časopisa i zanima me marketing i marketinške strategije, odnosno kako se plasirati na tržište, kako pristupiti korisniku, bilo da je riječ o telekomunikacijama ili tiskovinama. Osim toga radim i u organizacijskim odborima nekoliko društava, tako da će mi sigurno dobro doći svako znanje o tome kako se predstaviti pred korisnikom kakav god on bio. Zato sam odabrala marketing i marketinške strategije i dan sam provela na raznim odjelima marketinga - od onog koji se bavi uređivanjem Vipnetovih dućana do onog koji se bavi reklamama. Tako mi je jako dobro prikazan čitav sustav i pristup problemu u smislu kako stvoriti brand i mislim da ću to znanje moći iskoristiti bez obzira što nema veze s mojom strukom.”

I student elektrotehnike Vedran Kirinčić, također iz Rijeke, u Zagreb je došao samo zbog job shadowinga. Vipnet ga je zainteresirao, priča, jer kotira vrlo visoko na top-listi poslodavaca u Hrvatskoj i želio je vidjeti zašto. I njega Vipnet privlači kao potencijalni poslodavac te je htio vidjeti “kako jedan tako veliki sustav uspješno funkcionira”. S obzirom na struku, odabrao je odjel za informatičku tehnologiju te kaže da je “oduševljen načinom na koji Vipnet funkcionira”.

“Iznenadili su me odnosi među zaposlenicima te prijateljska i ugodna atmosfera. Naoko nema nekih strogih pravila, iako oni vjerojatno iza tako kvalitetne organizacije stoje. Zaposlenici međusobno surađuju i ponašaju se vrlo prijateljski, a sam posao koji rade je vrlo zanimljiv i dinamičan. Vidio sam svašta te čuo neke pojmove s kojima se dosad nisam susretao. Sad imam jasnu sliku kako sve to funkcionira, puno se lakše stvari predoče kada ih se uživo vidi.”

Ni buduća struka Daria Bašića, studenta kineziologije iz Ivanić Grada, naoko nema veze s telekomunikacijama. Međutim, on tvrdi suprotno:

“Želio sam vidjeti odjel za ljudske potencijale jer je to vrlo široko područje u kojem može sudjelovati osoba s mog strukovnog područja. Cilj mi je bio proširiti moje horizonte, vidjeti kako funkcionira jedna takva tvrtka, i moram priznati da sam iznenađen koliko se toga mora poklopiti da bi onaj poziv mobitela došao do nas. Svidjelo mi se što su okrenuti prema čovjeku, na prvom mjestu im je individua, a onda tvrtka u cijelosti. To je dobar način da se ljude motivira na rad, na čemu i rade u odjelu za ljudske potencijale. Upravo je to pitanje motiviranja ljudi jako važno u sportu i blisko meni kao studentu kineziologije, jer nas o tome uče već od prve godine studija. Polagali smo i psihologiju, pedagogiju i didaktiku, zbog čega mislim da u ovakvoj organizaciji može poslužiti i osoba poput mene. Drugim riječima, nema velike razlike između toga da se osobu motivira na bolji sportski rezultat ili na veće radne sposobnosti - zbog čega mislim da je moja struka u prednosti kad je u pitanju primjena prakse u radu s ljudima, dok psiholozi imaju bolju teorijsku podlogu.”

Paško Burnać, student ekonomije iz Splita, također je u Zagreb došao samo radi Vipneta. I nije požalio, kaže.

“Ovo je bila prva prilika da vidim kako teorija s mog fakulteta izgleda u praksi. Ono s čim sam se danas upoznao ticalo se financija, marketinga i istraživanja tržišta i - bez obzira što je moj smjer na fakultetu makroekonomija - mislim da će mi to što sam vidio biti od velike koristi. Uvjerio sam se zašto su, kako kažu, već zadnjih nekoliko godina među tri najpoželjnija poslodavca u Hrvatskoj i ukoliko bi mi izbor bio biznis, svakako bih razmislio o Vipnetu kao o prvom poslodavcu.”

Iznenadilo ga je, priča, što je tvrtka “toliko društveno odgovorna”, a primjećuje i da je radno okruženje “izuzetno”. Najmanje je očekivao “teretanu, saunu, bazen, dječji vrtić i obroke”.

Zagrepčanin Goran Nikšić, student fizike na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu, želio je vidjeti kakva je mogućnost zapošljavanja fizičara van znanosti, s obzirom da se - kako kaže - u tom slučaju oni najčešće bave financijama i telekomunikacijama. Očekivao je da će i u Vipnetu naići na fizičare, međutim njihov broj je premašio njegova očekivanja. Dan je proveo informirajući se o razvoju telekomunikacijske mreže, analizi tržišta, planiranju, financijama i informatičkoj tehnologiji, a o dojmovima kaže:

“Želio sam vidjeti kako jedan čovjek na svom radnom mjestu optimizira sustav, što sam i vidio. Saznao sam puno i o financijama, broju korisnika, cijenama. Jako mi se svidio dobni profil zaposlenika. Ovdje rade jako mladi ljudi koji su pritom i dosta opušteni. Znam da naporno rade i da nije sve tako ružičasto kako je nama izgledalo, ali se vidi da su zadovoljni.”

Studentica psihologije iz Osijeka Tena Velki u Zagreb je došla “jer joj je ovo bila jedinstvena prilika da vidi kako funkcionira jedna ovako velika tvrtka kakvih u Osijeku nema”. Također, kaže, na fakultetu nije imala nikakvu praksu i u Vipnetu je prvi put dobila mentora koji joj je “konkretno pokazao kako bi u jednoj takvoj tvrtki izgledao njezin posao”. Obišla je odjele za istraživanje tržišta te onaj za upravljanje ljudskim potencijalima te razgovarala s psiholozima koji rade na anketama i upitnicima za testiranje tržišta, onima koji rade testiranja, prate razvoje karijera zaposlenika, razrađuju sustav nagrađivanja. Najviše ju je iznenadilo koliko različitih poslova psiholog može raditi unutar jedne takve tvrtke.

“Očekivala sam puno manji raspon poslova i manju varijabilnost toga što psiholog obavlja. To je ogroman broj anketa koje se tamo rade, a razvili su i kompletan sustav nagrađivanja. Dosta toga sam mogla povezati s onim što smo učili na fakultetu, ali ništa od toga nisam imala priliku vidjeti kako funkcionira. Mislila sam da im više toga rade druge agencije specijalizirane za takve stvari te da su manje fokusirani na zaposlenike. Nisam nigdje drugdje čula da neka firma ima stvari poput vrtića i wellness centra, a čini mi se i da svakom ostavljaju dovoljno prostora da se sam razvija.”

Iz kojih su se razloga u Vipnetu odlučili na taj korak objašnjava rukovoditeljica upravljanja ljudskim potencijalima Mojca Domiter:

“U Vipnetu se stvari vole konkretizirati - ostati samo na nivou davanja stipendija a da studenti ne vide od koga su ih dobili, nama nije dovoljno. Osim toga, u Vipnetu je i inače kultura takva da pokušavamo napraviti tzv. organizaciju koja je usmjerena prema učinku, što znači da ljudi koji daju više i dobivaju više. U skladu s tim je i odluka da se stipendiraju top studenti koji imaju velike šanse i da jednog dana postanu top performeri u nekoj firmi, pa smo željeli da dođu vidjeti kakvo je Vipnetovo okruženje i što se u njemu nudi, ali i da mi upoznamo te ljude koji su se izdvojili iz mase hrvatskih studenata. Željeli smo im pokazati kako se Vipnet odnosi ne samo prema zaposlenicima, nego i prema korisnicima, okolini i društvu općenito. Ideja je bila da to bude interaktivno i moram priznati da su studenti postavili jako puno zanimljivih pitanja, što i dokazuje da su top studenti. Htjeli smo im pokazati i dio naše zgrade u kojoj su teretana, bazen i dječji vrtić, da dobiju dojam što se sve u jednom prosječnom danu nudi jednom Vipnetovom zaposleniku.”

Vezane vijesti

VIPnet jedini ostvario rast u poslovima s državom

VIPnet jedini ostvario rast u poslovima s državom

Državne institucije i javna poduzeća lani su potrošili 128,3 milijuna kuna na nabavu telekom usluga, što je 45 posto manje u odnosu na 2010. HT -… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika