Objavljeno u Nacionalu br. 650, 2008-04-29

Autor: Plamenko Cvitić

Košava na medijskoj sceni

Kralj turbo folka ušao je u Hrvatsku

Srpski medijski tajkun Željko Mitrović kupio je hrvatske lokalne TV postaje, a u Zagrebu je osnovao produkcijsku kuću koja će proizvoditi emisije

Proboj nakon mnogo pokušaja - Mitrović je bezuspješno htio kupiti Novu TV i Croatia Records jer se tvrdilo da u svojimmedijima promovira turbo folk izvođače, što je on demantirao, tvrdeći da se samo prilagođava željama gledateljstvaProboj nakon mnogo pokušaja - Mitrović je bezuspješno htio kupiti Novu TV i Croatia Records jer se tvrdilo da u svojimmedijima promovira turbo folk izvođače, što je on demantirao, tvrdeći da se samo prilagođava željama gledateljstvaŽeljko Mitrović, 41-godišnji srpski medijski tajkun, nakon višegodišnjih pokušaja da prodre na hrvatsko televizijsko tržište konačno se približio svome cilju: kupnjom i umrežavanjem nekoliko hrvatskih lokalnih televizijskih postaja za nekoliko mjeseci počet će funkcionirati Pink Hrvatska. Kako bi u tome uspio, Mitrović je mjesecima radio na dva specijalna zadatka: dogovorima o kupnji manjih postaja te pripremama za osnivanje produkcijske kuće i glavnog produkcijskog centra koji će biti smješten u Zagrebu, gdje će se proizvoditi emisije koje će se potom emitirati na svim umreženim postajama.

Ako ostvari što je naumio, bit će to veliki poslovni uspjeh srpskog medijskog magnata koji je sa svojim medijskim projektima dosad ušao na tržišta Bosne i Hercegovine, Srbije, Crne Gore i Makedonije, no unatoč višekratnim naporima hrvatski medijski prostor nije mu bio naklonjen. Tako je bilo najvećim dijelom zbog optužbi da na svojim televizijskim postajama promovira tzv. turbo folk izvođače, iako je Mitrović to vrlo često demantirao tvrdnjama da se u svakoj zemlji njegove postaje prilagođavaju željama gledateljstva. Zbog takvih optužbi Mitrović je u nekoliko navrata bezuspješno htio kupiti Novu TV, Croatia Records, pa i neke manje TV postaje.

Ipak, prema Nacionalovim izvorima, ulazak Željka Mitrovića u hrvatske medije trenutačno je neupitan jer je u proteklih mjesec dana uspio dogovoriti, a vjerojatno u tajnosti i potpisati, kupnju udjela u nekoliko hrvatskih medija. Događaj koji je bio najvažniji u njegovoj medijskoj križaljci zbio se u ponedjeljak, 28. travnja, kada je Vijeće za elektroničke medije kutinskoj nezavisnoj televiziji NET dodijelilo županijsku koncesiju za sljedećih 12 godina. Kako ističu Nacionalovi izvori, Mitrović je u potpunoj tajnosti s prvim čovjekom kutinske televizije Zvonimirom Kabelkom još prije desetak dana ugovorio kupnju te postaje za otprilike 2,5 milijuna eura. Osim te postaje, koja snagom odašiljača premašuje Sisačko-moslavačku županiju i dopire sve do Zagreba, Mitrović će uskoro javno objaviti i preuzimanje drugih lokalnih TV postaja, od Splita preko Istre do Slavonije, a proradit će i njegov produkcijski centar u Zagrebu. Prema nekim izvorima, glavni šef Mitrovićeve hrvatske podružnice trebao bi biti novinar i skladatelj Mario Mihaljević.

Budući da je u posljednjih nekoliko godina svojim medijskim projektima uspio prodrijeti u većinu zemalja bivše Jugoslavije, Željko Mitrović dugo je planirao proširiti se i na Hrvatsku, a najviše je želio na neki način ishoditi koncesiju za nacionalnu televiziju. Kako u tome nije uspio, uz pomoć svojih hrvatskih partnera, poput Tončija Huljića, skovao je plan da kupi udjele u nekoliko manjih lokalnih televizija i da ih potom umreži. Za tu operaciju Mitrović je navodno odvojio svotu od oko 20 milijuna eura, što bi trebalo biti raspoređeno za kupnju šest ili sedam postaja. Proteklih tjedana u televizijskim krugovima kolaju priče o dogovorima koje je Mitrović već sklopio.

Osim kutinskog NET-a, pretpostavlja se da je u Splitu već dogovorio kupnju TV Dalmacije od Željka Keruma, a u Zadru je sa Zoranom Lokasom dogovorio kupnju Gradske televizije Zadar. Prema nekim informacijama, još uvijek traju pregovori s čelnim ljudima riječke lokalne postaje RiTV, a na području Istre Mitrović je najbliži konačnom dogovoru s vlasnicima Nezavisne istarske televizije NIT iz Pazina, ali nije isključena mogućnost i da kupi malu pulsku postaju TV NOVA koju već godinama drži Denis Mikolić. Prema nekim izvorima, upravo je područje Istre iznimno važno za Mitrovića, jer bi po državnim strategijama u sljedećih nekoliko godina eksperimentalno emitiranje digitalnih televizijskih kanala trebalo početi upravo u Istri.


Zbog toga Mitrović želi što prije početi emitiranje svog zemaljskog programa upravo u Istri, jer će se pri dodjeli koncesija zaŽeljko Kerum - Splitski poduzetnik već je dogovorio da svoju postaju proda MitrovićuŽeljko Kerum - Splitski poduzetnik već je dogovorio da svoju postaju proda Mitroviću digitalne kanale država u budućnosti sigurno voditi kriterijem davanja onome koncesionaru koji već dulji niz godina ondje funkcionira. Na sjeveru Hrvatske Mitrović je već razgovarao s Miljenkom Vinkovićem koji vodi Čakovečku televiziju, a jedan od zadnjih poslovnih dogovora trebalo bi biti ugovaranje kupnje neke slavonske televizije.

Budući da će signalom kutinskog NET-a Mitrovićev Pink djelomično pokrivati okolicu Zagreba, srpski medijski magnat navodno se ne žuri s kupnjom neke zagrebačke televizije, zato što mu je zapravo svejedno hoće li kupiti OTV ili Zagrebačku televiziju, jer je riječ o televizijama koje pokrivaju isto područje. Upravo zbog toga vlasnici obiju televizija pokušavaju što prije s Mitrovićem dogovoriti prodaju, a dosad je, prema neslužbenim izvorima, kupoprodaji bliži OTV, za koji je Mitrović navodno spreman platiti oko 6 milijuna eura. U oba slučaja, naime, problem u prodaji su komplicirani stvarni vlasnički odnosi, no Z1 se navodno zbog potpisanih ugovora s Jurjom Hrvačićem ne može prodavati sve do 31. prosinca 2008. S druge strane, indikativna je činjenica da je za 24. svibnja sazvana skupština dioničara OTV-a, na kojoj bi se trebalo odlučiti o mogućoj prodaji postaje Željku Mitroviću.

Iako je po nekim najavama Željko Mitrović sa svojim Pinkom odlučio vrlo transparentno ući na hrvatsko medijsko tržište, još uvijek nije poznato na kakav oblik preuzimanja se odlučio kod svih tih malih televizijskih postaja. Naime, dok će kod nekih vjerojatno i formalno ući u vlasničku strukturu postaje, kod drugih će zapravo samo potpisati tzv. time sharing ugovore, kojima će mu biti omogućeno da program televizijske postaje “puni” svojim emisijama. Na takvo rješenje zapravo ga upućuju i hrvatski zakoni, prema kojima čak i da kupi sve hrvatske lokalne postaje, ne može dobiti nacionalnu koncesiju, odnosno ne može na svima emitirati posve istovjetan program.

Međutim, rješenje je umrežavanje postaja, što znači da u programu svake postaje može dominirati zajednički program, uz tek nekoliko lokalnih emisija. Proučavajući dosadašnje pokušaje umrežavanja lokalnih TV postaja, Mitrović je uočio da je dosad, čak i kad su bili posve ozbiljno koncipirani, uzrok propasti bila činjenica da nije postojalo centralno mjesto, gdje bi se proizvodio zajednički program, koordinirala prodaja oglasnog prostora te rukovodilo cijelom mrežom. Upravo zbog toga Mitrović je odlučio da usporedno s preuzimanjem malih TV postaja osnuje svojevrsni regionalni produkcijski centar sa sjedištem u Zagrebu.

Miroslav Kutle požurio se Mitroviću ponuditi na prodaju zagrebački OTV, jer je srpskom tajkunu potpuno svejedno hoće li u Zagrebu svoj program emitirati preko OTV-a ili preko televizije Z1, budući da obje postaje emitiraju na istom područjuMiroslav Kutle požurio se Mitroviću ponuditi na prodaju zagrebački OTV, jer je srpskom tajkunu potpuno svejedno hoće li u Zagrebu svoj program emitirati preko OTV-a ili preko televizije Z1, budući da obje postaje emitiraju na istom područjuNa čelu te produkcijske kuće trebao bi biti novinar Mario Mihaljević, o kojem se već neko vrijeme govori kao o osobi koja povezuje hrvatske i srpske medijske poduzetnike. On je, naime, ove godine bio jedan od članova žirija folk showa “Zvezde Granda”, projekta u vlasništvu Lepe Brene koji se emitira na nekoliko srpskih i bosanskih televizija, a u veljači je Mihaljević najavio mogućnost da se ta emisija počne prikazivati i na nekim hrvatskim televizijama. Proizvodnjom programa na jednome mjestu Željko Mitrović tako bi riješio problem neujednačene tehničke osposobljenosti malih hrvatskih postaja, čime bi se smanjili produkcijski troškovi, pa je vjerojatno to bio glavni razlog što u dosadašnjim pregovorima o kupnji Mitrović uopće nije pokazivao interes za kupnju tehničke opreme, nego uglavnom za “programske minute”, kojima će, po nekim procjenama, već od jeseni ove godine njegova Pink produkcija puniti hrvatski televizijski prostor.

NET-u još 12 godinaNajvažniji događaj za Mitrovićev prodor u hrvatski medijski prostor zbio se u ponedjeljak, 28. travnja. Tog dana Vijeće za elektroničke medije je kutinskoj Nezavisnoj televiziji NET dodijelilo županijsku televizijsku koncesiju za sljedećih 12 godina. Budući da je Mitrović očekivao takvu odluku Vijeća, unaprijed je s čelnim čovjekom NET-a Zvonimirom Kabelkom dogovorio preuzimanje te postaje, oko koje će se u sljedećih nekoliko mjeseci okupiti još nekoliko lokalnih televizijskih postaja. Kutinski NET Mitroviću je oduvijek bio zanimljiv zbog jakog odašiljača, koji pokriva čitavu Sisačko-moslavačku županiju sve do granice s Bosnom, a na zapadu signal dopire do predgrađa Zagreba.

Miroslav Kutle i Željko Kerum prodaju postajeMiroslav Kutle požurio se Mitroviću ponuditi na prodaju zagrebački OTV, jer je srpskom tajkunu potpuno svejedno hoće li u Zagrebu svoj program emitirati preko OTV-a ili preko televizije Z1, budući da obje postaje emitiraju na istom području.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika