Objavljeno u Nacionalu br. 655, 2008-06-02

Autor: Plamenko Cvitić

Turizam na internetu

Svjetski prodor Adriatica.neta

VODEĆA INTERNETSKA PUTNIČKA AGENCIJA u Hrvatskoj na redizajniranoj stranici tvrtke nudi novu uslugu rezervacija aviokarata za bilo koje odredište, a potpisali su i ugovor s lancem hotela Wyndham

DO AVIOKARTE KLIKOM MIŠA Direktorica prodaje adriatica. neta Dubravka Davidović kaže da su nakon mjesec dana zadovoljni novom uslugom prodaje aviokarata putem internetaDO AVIOKARTE KLIKOM MIŠA Direktorica prodaje adriatica. neta Dubravka Davidović kaže da su nakon mjesec dana zadovoljni novom uslugom prodaje aviokarata putem internetaVodeća hrvatska internetska putnička agencija adriatica.net proteklih je nekoliko tjedana javnosti pokazala da se ozbiljno priprema za nadolazeće ljeto. Osim potpisivanja ugovora s kompanijom Google i partnerstva sa zračnim prijevoznikom China air, redizajnirana je glavna internetska stranica tvrtke s potpuno novom uslugom - mogućnošću rezervacije aviokarata za bilo koje odredište na svijetu u samo tri klika. Osim tih novosti, direktorica prodaje kompanije adriatica.net Dubravka Davidović u intervjuu za Nacional ekskluzivno otkriva i najnovije partnerstvo s Wyndhamom, jednim od najvećih hotelskih lanaca u svijetu.

NACIONAL: Nedavno je adriatica.net predstavila svoju novu internetsku stranicu. Koji je položaj vaše tvrtke u hrvatskom turizmu?

- Adriatica.net grupa je vodeća kompanija u Hrvatskoj i u regiji u sektoru turizma. Ako govorimo o konkurenciji, ona ne postoji na regionalnom nivou, već po zemljama gdje imamo operacije. Jedina smo kompanija u regiji koja ima integraciju apsolutno svih djelatnosti jedne turističke organizacije u incomingu i outgoingu. Incoming aktivnosti imamo u 26 zemalja gdje imamo vlastite kompanije i svu logistiku, te radimo na destinacijama za velike svjetske tour operatore, primjerice s Thomasom Cookom i Neckermannom, s kojima imamo ugovore za gotovo cijelu Europu. U Hrvatskoj činimo u receptivi 36 posto ukupnog organiziranog turizma, te imamo više od 780 milijuna kuna prometa preko naših kompanija Atlas Dubrovnik i Kompas Travel Poreč, što nas apsolutno stavlja na prestižnu prvu poziciju u receptivi hrvatskog turizma. U segmentu outgoinga vlasnici smo tour operatora Kompas Holidays, Atlas Airtours, Jolly Travel, Odisej i IDRiva i u regiji imamo više od 390.000 putnika, a u segmentu distribucijskih kanala imamo 125 poslovnica u regiji (Hrvatska 37), korporativne odjele u svim zemljama, agentsku prodaju s više od 3400 partnera u regiju, te više od 40 online web kanala s najpoznatijim www.adriatica.net. Ukupno smo u 2007. godini imali 1,8 milijuna putnika u svim segmentima poslovanja s više od 400 mil. eura prometa, a u Hrvatskoj smo imali ukupno miljardu i 150 milijuna kuna prometa. Nedavno smo lansirali novi, tehnološki i korisnički gledano najnapredniji turistički web portal u regiji koji, unutar kompletne ponude svih segmenata organizacije putovanja, prvi put Hrvatskoj, ali i svijetu nudi potpuno novu uslugu - online prodaju zrakoplovnih karata i hotela svih destinacija svijeta. Prvi smo i jedini u regiji koji prakticiramo taj segment poslovanja, a nudimo i mogućnost korištenja portala na čak 12 svjetskih jezika. Naša je strategija da 20 posto prodaje realiziramo u Hrvatskoj, a 60 posto na tržištima Europe te 20 posto na preostalim tržištima diljem svijeta. Za usporedbu, slične stranice u svijetu nude mogućnost korištenja na svega 5 jezika i možemo slobodno reći da ćemo uskoro imati „hrvatsku Expediju”. Portal je prošao kompletnu transformaciju, uveli smo potpuno nove produkte i nastavljamo biti najposjećenija web adresa u regiji s više od 12 milijuna posjetitelja godišnje. Kako veći dio otvaranja bilježimo izvan granica Hrvatske, jasan je zaključak kako je www.adriatica.net jedan od vodećih promotora Hrvatske diljem Europe, ali i svijeta te je čak dobila i nagrade za superbrandove na tržištima poput Mađarske i Češke.




NACIONAL: Koliko se Hrvati odlučuju za aranžmane preko weba? Koja je to kategorija ljudi?
- Sve više ljudi koristi taj sistem jer su shvatili da je to vrlo jednostavan način. Doduše, mi imamo 40-ak poslovnica za one koji se odlučuju za klasičan način, ali ljudi su otkrili pogodnosti kupnje putem interneta. Primjerice, pri kupnji internetom iz svog doma imate cijelu familiju na okupu, i djeca i roditelji mogu prodiskutirati ponudu, razmotriti mogućnosti. U klasičan odlazak u agenciju obično idu jedna ili dvije osobe, uvijek je netko izostavljen. Pri dolasku u poslovnicu možda naletite na rush hour, trajanje razgovora s agentom je možda ograničeno, jer iza vas stoji još nekoliko ljudi, pa vam je neugodno STEPHEN P. HOLMES čelni je čovjek Wyndham Worldwidea, globalnog hotelskog lanca s kojim je Adriatica ušla u partnerstvoSTEPHEN P. HOLMES čelni je čovjek Wyndham Worldwidea, globalnog hotelskog lanca s kojim je Adriatica ušla u partnerstvopostaviti sva pitanja koja biste htjeli. Moje osobno mišljenje je da ljudi preko interneta mogu riješiti mnogo više svojih nedoumica, primjerice sada kada je trend odlaska na egzotična mjesta, ljudi odmah na internetu mogu provjeriti pada li kiša na Maldivima, kakva je klima u određenoj zemlji... Nekima je možda neugodno takva pitanja postaviti živom čovjeku u agenciji. Mijenjaju se i stavovi hrvatskih građana o kupnji karticom preko interneta, što je u početku nekima bio psihološki problem.

Partnerstvo s Googleom NACIONAL: Kakvi su noviji trendovi hrvatskih građana kada govorimo o turizmu?
- Navika Hrvata dosad je bila da na odmor idu dva puta godišnje, tjedan dana skijanja i 10-14 dana ljetovanja. Međutim, trendovi se definitivno mijenjaju, recimo naši građani su otkrili mediteranske destinacije, Atlas airtours ima pakete s polaskom iz Zagreba, gdje ste za dva sata leta na željenoj destinaciji. Imamo i dosta ljudi koji se vraćaju na Jadran, isprobaju nešto drugačije, pa se vrate na Jadran. Što se tiče zimovanja, broj skijaša svake se godine gotovo udvostručuje, ali raste i broj građana koji su pronašli daleke destinacije, pa kad je u Hrvatskoj zima, raste broj putnika za Kubu, Južnoafričku Republiku, Maldive, Maroko, egzotične destinacije. Budući da imamo ugovore s kartičarskim kućama, posebno bih naglasila jedinstvenu kreditnu karticu Go, koja je najfleksibilnija i najviše orijentirana na turizam. Kartice omogućuju obročno plaćanje bez kamata, što ljudi rado prihvaćaju. Jedna od novih, iznimno popularnih destinacija je Amerika. Zbog niskog dolara ljudi se tamo odlučuju otići i samo na vikend, jer im se putovanje isplati već zbog usporedbe cijena u shoppingu, budući da je dolar izrazito jeftin u odnosu na euro. Ako govorimo o putovanjima tijekom godine, bilježimo indeks rasta od 400 posto u segmentu city breaka. To su kratka putovanja u europske destinacije, 3 ili 4 dana u Londonu, Parizu, Rimu, Ateni, Beču. Ljudi su prepoznali kraće odmore, jer se više ne može uzeti 14 dana godišnjeg a ova varijanta produženog vikenda od četvrtka do nedjelje je jako zanimljiva.

NACIONAL: Ne­d­a­v­no ste ušli i u partnerstvo s Googleom. O čemu je točno riječ?
- U segmentu oglašavanja smo s Googleom ušli u strateško partnerstvo, poznato je da oni sve više svojih resursa okreću prema turizmu, i zajednički smo osmislili globalnu kampanju za našu novu uslugu online prodaje zrakoplovnih karata.
NACIONAL: Posljednji veliki uspjeh je potpisivanje partnerskog sporazuma s hotelskim lancem Wyndham...
- Kako bismo zaokružili našu ponudu i bili prisutni svuda u svijetu ušli smo u partnerstvo s globalnim konzorcijem Wyndham. To je najveća grupacija koja nudi smještajne kapacitete po cijelom svijetu, prisutni su u nekoliko segmenata hotelskog i nehotelskog smještaja. Ta raznolikost omogućuje bilo smještaj u luksuznom hotelu ili klasičnoj engleskoj kućici za odmor (english cottage) ili time - sharing apartman. Cilj je našim korisnicima ponuditi raznolike opcije smještaja u čitavom svijetu. Izabrali su nas za svojeg predstavnika za osam zemalja u regiji, što znači da je naš zadatak promovirati njihove kapacitete. Maloprije sam spomenula odlaske Hrvata u Ameriku. Wyndham samo u Americi ima više od šest tisuća hotela, a istovremeno ima najveći loyalty program u svijetu zbog najvećeg broja učesnika. Tako korisnik može ići u motel Super8, koji je vrlo ekonomičan i prihvatljiv ili u neki skuplji hotel tipa Wyndham resorts i sakupljati bodove u oba slučaja. Wyndham je, osim u Americi, vrlo zastupljen i u Kini kroz brandove Super 8 i Howard Johnson, ali i Europi kroz grupaciju luksuznih hotela Corintia.

NAJNOVIJA USLUGA ADRIATICE je on-line prodaja zrakoplovnih karata, stranica je potpuno promijenjena i uvedeni su novi sadržajiNAJNOVIJA USLUGA ADRIATICE je on-line prodaja zrakoplovnih karata, stranica je potpuno promijenjena i uvedeni su novi sadržaji NACIONAL: Osim Europe, vaša kompanija počela je obrađivati i daleka tržišta, primjerice Kinu?
- Posebno smo se pozicionirali za dolazak Kineza u Hrvatsku i regiju u sklopu našeg projekta Incoming Europe. Neka tržišta su već tradicionalno pokrivena, tako da nam ostaju nova, prvenstveno Azija koja otkriva Europu i Hrvatsku kao nešto vrlo zanimljivo. Najzanimljivija nam je Kina, pa ondje otvaramo tri ureda, u Pekingu, Šangaju i Hong Kongu u suradnji s jednom od vodećih kineskih kompanija. Adriatica.net grupa je ponosna što je na Olimpijskim igrama u Kini 2008. partner 4 olimpijska odbora : Hrvatske, Slovenije, Srbije i Crne Gore, u sklopu čega je i projekt nastupa u Hrvatskoj kući u Pekingu. Drugo zanimljivo brzorastuće tržište je Japan, kamo smo prošle godine organizirali nekoliko čarter letova, a za iduću planiramo veći broj čarter letova iz Japana prema Hrvatskoj i regiji. Zanimljiva su nam i tržišta Koreje i Tajvana.

NACIONAL: Kakav ste sporazum postigli s China airom?
- China air na Tajvanu ima najmlađu flotu aviona i najveću flotu Boeinga 747-400 na svijetu. Kada imate zainteresirane putnike i Hrvatsku kao produkt, trebate most koji će sve te ljude dovesti ovdje, a China air nam je upravo taj most. Zbog toga nam je partnerstvo s kompanijom koja pokriva Aziju bilo neminovno. China air nam je važna i za outgoing programe, dakle za putovanja hrvatskih građana na destinacije u Aziji, jer oni imaju odličnu povezanost s Kambodžom, Tajlandom, Vijetnamom, Japanom i Australijom. Interesantna nam je i linija Beč-Abu Dabi, za sve veći broj Hrvata koji se odlučuju za putovanje u Ujedinjene Emirate...

Nove redizajnirane stranice

NACIONAL: Kako funkcionira prodaja aviokarata?
- Izuzetno smo zadovoljni kako su korisnici prihvatili tu uslugu. Zvuči nevjerojatno, ali naišli smo i na podatke da ljudi na stranici kupuju karte za relaciju Hamburg - Johannesburg, Budimpešta - Lourdes i slično. Adriatica.net ulaže velika srestva u online marketing. Na to smo pogotovo ponosni jer je usluga prodaje karata vrlo kompetitivan sektor, u kojem se teško izboriti za vlastitu poziciju. Budući da je od instaliranja te usluge prošlo manje od mjesec dana, iznimno smo zadovoljni. U svijetu je trend da korisnik na jednom mjestu želi naći sve kompletirano, zadovoljiti sve svoje potrebe odlaskom u jednu agenciju ili na jednu internetsku stranicu.

Suradnja s lancem od 6000 hotela

Wyndham Worldwide je najveća grupacija koja nudi smještajne kapacitete na svim kontinentima, a u njihovom portfelju nalazi se više od šest tisuća najrazličitijih hotela, od najluksuznijih do Super8 motela.

Vezane vijesti

Todorić spašava vreću bez dna

Todorić spašava vreću bez dna

Najveći hrvatski touroperator adriatica.net, koji se u žarištu zanimanja javnosti i Državnog odvjetništva našao zbog sporne dokapitalizacije Slobodne… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika