Objavljeno u Nacionalu br. 670, 2008-09-15

Autor: Dean Sinovčić

Akvinta osvojila London

Imotska votka u izlogu Harrodsa

Ruski biznismen Dmitrij Železnjak u poznatoj britanskoj robnoj kući predstavio je votku Akvinta koja će se prodavati u odjelu Wine & Spirit, a nakon Britanije sprema se osvojiti i tržište SAD-a

Dmitrij Železnjak i Joško ParoDmitrij Železnjak i Joško ParoProšlu nedjelju u najpoznatijoj britanskoj robnoj kući Harrods, čiji je vlasnik 75-godišnji britanski milijarder egipatskog podrijetla Mohamed Al-Fayed, održana je svečanost u povodu reklamiranja hrvatske votke Akvinta. Prvi put u povijesti jedan hrvatski proizvod reklamira se u Harrodsu jer je Dmitrij Železnjak, vlasnik tvrtke Adriatic Distillers koja u pogonima u Imotskom proizvodi votku Akvinta, na dva tjedna zakupio tri izloga u robnoj kući zbog te reklame.

Ta je svečanost označila i početak prodaje Akvinte u Wine & Spirit odjelu Harrodsa, ali, upozorio nas je Železnjak, to nije prvi ulazak Akvinte na britansko tržište. Akvinta se pije u londonskim barovima, na letovima britanske aviokompanije Virgin Atlantic, a može se kupiti u robnoj kući Selfridges te odsad i u Harrodsu. Sve je to dio plana Dmitrija Železnjaka s kojim smo razgovarali prošlog tjedna, kada se spremao na put u SAD jer, nakon Velike Britanije, želi Akvintu plasirati na sjevernoameričko tržište.

“Mi smo u Englesku ušli u listopadu 2007. Akvinta se od tada služi u 87 vrhunskih barova, restorana i klubova u Londonu. Od dućana, Akvinta se može kupiti u samo dva, a to su Harrods i Selfridges. To je naša politika u ovoj fazi poslovanja kada nam je cilj stvaranje brenda. Ne možemo krenuti u bilo kakve dućane s Akvintom jer bi tada Akvinti kao brendu pala cijena. Moramo biti strpljivi. Imamo puno ponuda u Engleskoj, nudi nam se puno novaca kako bi pristali na to da se Akvinta normalno prodaje u svim dućanima. Novac nam je važan ali u ovom trenutku bitno je stvaranje branda Akvinta”, rekao je Železnjak koji je priznao da je želio da se Akvinta počne prodavati u Harrodsu još prije ljeta, ali u tome nije uspio.
”Mi smo prvi put pokušali razgovarati s ljudima iz Harrodsa u ožujku ove godine, ali su bili skeptični i rekli nam da smo još mladi i da je Akvinta novi brend. A onda su došli na našu promociju u Cannesu tijekom filmskog festivala i tamo su ponovno počeli razgovori. Nakon tog partyja rekli su da smo spremni za Harrods”, objasnio je Železnjak.

Jedan od Harrodsovih izloga u centru LondonaJedan od Harrodsovih izloga u centru LondonaRadilo se o partyju koji je održan u svibnju, drugog dana filmskog festivala, i to u prestižnoj i luksuznoj vili Mint, gdje je Akvinta, uz suradnju s magazinom za muškarce GQ, promovirala britanski film ”How to loose friends & Alienate People”. Točila se Akvinta i kokteli na bazi Akvinte, na partyju su se pojavili glumci iz filma, a filmski magazini koji su svakodnevno pisali o filmovima i ocjenjivali partyje objavili su pohvale Železnjakovu partyju. ”Osim kvalitete votke i dobrog dizajna boce, i party je održan u najljepšoj vili u Cannesu, zabava je bila vrhunska, uzvanici su bili oduševljeni i predstavnici Harrodsa prepoznali su ozbiljnost brenda i nas kao poslovnih ljudi”, objašnjava Železnjak razloge privlačnosti Harrodsa i Akvinte. Uz to ističe i koliki je uspjeh prodaja Akvinte u Harrodsu. ”Mi smo mlad ali i ozbiljan brend. Danas se u svijetu svake godine pojavljuje novih 50 ili 60 vrsti votke ali politika Harrodsa je takva da ne može svatko ući u njihovu robnu kuću, ma koliko proizvođači votke imali novca. Pored Akvinte, u Harrodsu, u odjeljku Wine & Spirits, prodaje se još samo šest ili sedam votki različitih proizvođača.”


Osim prodaje Akvinte, reklama na prozorskom izlogu Harrodsa je nešto što Železnjak posbeno istče. ”U Harrodsu postoji odjel za menadžment koji se bavi promocijama na prozorskim izlozima. U njemu radi pet, šest zaposlenika, i predstavnici moje tvrtke potrošili su tri ili četiri tjedna u Londonu na pregovore s njima. Mi kao izlagač sudjelovali smo u dizajnu prozora, rekli smo im našu viziju i odredili smo što bi željeli vidjeti u prozoru. Predstavnici Harrodsa u tom su dijelu veliki profesionalci, bili smo oduševljeni i impresionirani načinom na koji rade. U Harrodsu imamo tri prozora za našu reklamu. Izlog je uzet na dva tjedna a nadamo se da ćemo se u Harodsu prodavati sljedećih 20 godina. Dva dana nakon otvaranja reklame ljudi iz Harrodsa ponudili su nam još jedan tjedan, što smo i prihvatili tako da će se Akvinta reklamirati tri tjedna.To je najveći izložbeni prozor u Harrodsu a s unutarnje strane nalazi se bar gdje dva konobara serviraju Akvintu a dvije djevojke objašnjavaju gostima i kupcima što je to Akvinta.”

Koliko to reklamiranje stoji, pitanje je koje će svatko postaviti. Pokušavali smo doznati neke iznose od Železnjaka, ali nismo uspjeli. ”To stoji puno. Ja ne znam da u životu postoji nešto što je dobro, a jeftino. Nažalost. Više od milijun kuna, više stoji, ali Harrods je Harrods, samo je jedan na svijetu. Ujedno, taj prozor je najuočljiviji u cijeloj robnoj kući. U nedjelju kada je počela promocija, puno se ljudi okupilo, gledali su u prozore, dolazili s kamerama. Osim toga, Akvinta za to vrijeme ima poseban status u Harrodsu, može se naći, osim u Wine & Spirits odjeljku, i u ostalim dijelovima Harrodsa.”

Boca Akvinte u Harrodsu stoji 34,95 funti a za vrijeme promocije 29,95 funti. ”To je visoka cijena ali u Engleskoj su visoke carine za uvoz žestokih pića. U talijanskim vrhunskim dućanima Akvinta stoji manje od 30 eura. Za usporedbu, Grey Goose votka, koja se proizvodi u Francuskoj i koja je trenutačno najprodavanija votka u svijetu, u Harrodsu stoji 40 funti. No, to je razumljivo jer je Grey Goose na tržištu 10 godina”, kaže Železnjak.

Dmitrij Železnjak s članicama kvarteta SirenDmitrij Železnjak s članicama kvarteta SirenPrije Harrodsa Akvinta je ušla u Selfridges, a u Selfridges je ušla zato što se počela točiti na letovima Virgin Atlantica. Vlasnik Virgin Atlantica je 58-godišnji britanski milijarder Richard Branson koji je ovu aviotvrtku stvorio prije 25 godina. Prema magazinu Forbes, on je 245. najbogatiji čovjek na svijetu čija se imovina procjenjuje na 2,8 milijardi dolara. ”Ljudi iz Virgin Atlantica su oduševljeni Akvintom, prepoznali su nas kao ozbiljnu ekipu profesionalaca. Napravili smo poseban koktel od Akvinte koji se toči na letovima Virgin Atlantica. Taj se koktel pio i na otvorenju u Harrodsu gdje su kao gosti došli predstavnici Virgin Atlantica i zaista su oduševljeni suradnjom. Od 1. listopada Akvinta će se pojaviti u novoj boci, od litre, koja će se prodavati kao duty free proizvod na letovima Virgin Atlantica. Ujedno, Akvinta je vrlo popularno piće u lounge barovima Virgin Atlantica koji se nalaze na Heathrowu, u New Yorku itd.”, ističe Železnjak.

Suradnja s Virgin Atlanticom počela je prije filmskog festivala u Cannesu, početkom svibnja je potpisan ugovor, a realizacija ugovora počela je sredinom lipnja. U sklopu tog ugovora na svim letovima Virgin Atlantica emitira se reklamni tv-spot Akvinte. Ipak, Železnjak je na nešto posebno ponosan. “Filozofija Virgina, odnosno vlasnika Richarda Bransona, jest da ne surađuje s drugim tvrtkama, primjerice ima svoj catering za letove, a kako posjeduje i tvrku Virgin Drinks tako proizvodi i vlastitu Virgin Votku. Međutim, od lipnja se na letovima Virgin Atlantica toči, pored Virgin votke, i Akvinta”, tvrdi Železnjak koji nije upoznao Bransona dok se s Al-Fayedom upoznao prije tri godine, ali nevezano s Akvinta votkom.
Ugovor s Virgin Atlanticom Železnjaku je donio i ugovor s robnom kućom Selfridges. Selfridges je, nakon Harrodsa, druga najveća robna kuća u Velikoj Britaniji. Selfridges je 2003. za 600 milijuna funti kupio Kanađanin Galen Weston. Po magazinu Forbes, njegova se obitelj nalazi na 59. mjestu liste najbogatijih obitelji na svijetu.

”U Selfridges smo ušli tako što su oni prvi saznali da smo potpisali ugovor s Virgin Atlanticom o ponudi Akvinta votke na svim njihovim letovima. Njihovi predstavnici došli k nama i ponudili suradnju. Prva dva mjeseca, u svibnju i lipnju, Akvinta se doista dobro prodavala u Selfridgesu, dok je prodaja pala u srpnju i kolovozu što se moglo očekivati, tada je mrtva sezona. Svi Englezi presele se u Hrvatsku. Međutim, sada je rujan, prodaja se opet poboljšala tako da smo prošlog tjedna od Selfridgesa dobili novi zahtjev za isporukom Akvinte jer su se zalihe ispraznile”, kaže Železnjak i najavljuje da će se uskoro Akvinta prodavati i u Harvey Nicholsu, trećoj najvećoj britanskoj robnoj kući. Robna kuća Harvey Nichols nastoji konkurirati Harrodsu i privlači pretežno mlađe kupce. Vlasnik Harvey Nicholsa je biznismen iz Hong Konga Dickson Poon. U Londonu, Harvey Nichols se nalazi samo nekoliko ulica dalje od Harrodsa. Sve to govori koliko je Železnjaku Engleska bitno tržište, za što on ima objašnjenje.

”London je središte europskog jet seta, njihovi klubovi i barovi svakodnevno su puni europskih jet settera. Osim Engleske, postoje još dva bitna tržišta žestokih pića na svijetu, a to su SAD i Kina. SAD su bitne jer su veliki potrošači žestokih pića a Kina jer je to golemo tržište. I SAD i Kina slijede trendove koje diktira Engleska. Ne znam zašto je SAD oduševljen Engleskom, ali to je tako. Engleska je bitna i zato što Englezi vole žestoka pića. Uvijek piju svoje viskije ali i u Engleskoj kao i u svijetu postoji trend po kojem se smeđa alkoholna pića piju manje a bijela pića poput votke, bijelog ruma, džina, piju se više”, Železnjakovo je objašnjenje, ali napominje da ulazak u Harrods nije vrhunac nastupa Akvinte na engleskom tržištu.

”Planiramo veliku promociju Akvinte za Božić u pet, šest velikih londonskih klubova. Zatim slijedi, od 1. siječnja, velika medijska promocija, oglašavat ćemo se u magazinima kao što su GQ i Esquire. GQ je bio partner partyja u Cannesu. Promocija neće završiti s Harrodsom, u listopadu ćemo se promovirati u mnogim londonskim barovima i klubovima”, najavljuje Železnjak koji smatra da je njegov pogon u Imotskom dovoljan da zadovolji europske potrebe za Akvintom. ”Kapacitet je velik i ovog tjedna počinjemo raditi neprestano, 24 sata, kako bi godišnje proizvodili pet milijuna boca.”

Ako je Engleska odskočna daska za Ameriku i Kinu, onda ne čudi što Železnjak planira i ulazak Akvinte na američko tržište. ”Putujem u New York i zatim u Los Angeles jer planiram ekspanziju na američko tržište za 2009. Mislim da smo spremni za to. U ta dva grada nalazili bi se centri za distribuciju a širili bi se, pored Los Angelesa, na San Francisco i Las Vegas na zapadnoj obali, te pored New Yorka još na Miami i Boston na istočnoj obali. Pored svega bi se proširili i na Chicago jer se, prema statističkim podacima, u Chicagu puno pije. I tamo ćemo, za početak, votku točiti u vrhunskim klubovima i barovima, te je prodavati u tri, četiri vrhunska dućana.”

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika