Objavljeno u Nacionalu br. 688, 2009-01-20

Autor: Marko Biočina

Karijera i novac

'Pogodile su nas tri krize, ali svejedno ćemo ostvariti poslovni rast u 2009. godini'

BORIS ŠUŠKOVIĆ u gospodarskoj krizi vidi
priliku da Wulf Sport učini
još boljom i uspješnijom
tvrtkomBORIS ŠUŠKOVIĆ u gospodarskoj krizi vidi priliku da Wulf Sport učini još boljom i uspješnijom tvrtkomBoris Šušković čelni je čovjek Wulf Sporta, brzorastuće hrvatske kompanije koja se bavi poslovanjem sa stranim modnim brandovima. Wulf Sport, vlasnik maloprodajnog lanca ShoeBeDo, trenutačno u svom portfelju ima prava za ekskluzivnu distribuciju i maloprodaju poznatih svjetskih modnih marki poput Reebooka, Dr. Martensa i Skechersa, a tijekom 2009. godine svoju ponudu obogatit će i proizvodima marke K-Swiss, Nike lifestyle te kolekcijom Adidas Originals. Kompanija zapošljava više od 300 ljudi, a 2008. godine je ostvarila godišnji prihod od gotovo 170 milijuna kuna. Zbog iznimno visokog stupnja efikasnosti u poslovanju, Wulf Sport ostvaruje najveći postotak profita u odnosu na imovinu od svih konkurenata u sektoru. Upravo zbog toga u tvrtki najavljuju kako će u 2009. unatoč gospodarskoj krizi ostvariti daljnji rast poslovanja.

NACIONAL: Najavljujete poslovni rast. Na čemu temeljite tako optimistične prognoze?
Ja ne bih rekao da smo optimistični, nego se prije radi o jednom opreznom optimizmu. Treba imati na umu da je naš planirani rast u povoljnijim okolnostima na tržištu bio znatno veći od ovog koji danas imamo u planu. Ipak, rezultati iz siječnja, iako je dosta teško iz njih vući konačne prosudbe, daju nam za pravo da očekujemo kako ćemo tijekom 2009. godine ipak ostvariti rast poslovanja. Problem je što se mi u našoj branši borimo s tri krize. Prva je globalna financijska kriza koja traje već dugo, druga je energetska kriza zbog nedostatka plina, koja će svakako imati negativne posljedice na poslovanje realnog sektora, a treća kriza se odnosi na uvođenje neradne nedjelje. U takvim okolnostima nije lako poslovati, ali zahvaljujući svemu onome što smo napravili prošlih godina, mi i danas imamo preduvjete za ostvarivanje rasta. Čak u neku ruku smatram i da bi kriza mogla biti dobra stvar za Wulf sport, jer će nas natjerati da svoje poslovanje učinimo još efikasnijim nego prije.

NACIONAL: Spomenuli ste neradnu nedjelju. Kako će ta mjera utjecati na Wulf sport?
Neradna nedjelja je po mom mišljenju jedna nedozrela i neprincipijelna mjera. Nitko me ne može uvjeriti da će prava radnika biti zaštićena zato što će nedjelja pola godine biti neradna, a pola godine radna, te tako da taj režim rada za neke vrijedi, a za neke ne. Takvih nekonzistentnosti ne bi trebalo biti i zbog njih mi se čini kako ova mjera nema puno veze sa žaštitom radničkih prava. Primjerice, zbog radnih nedjelja tijekom ljeta će Wulf sport, kao i većina drugih maloprodajnih tvrtki, morati zaposliti sezonske radnike koji neće moći imati iste beneficije kao i naši stalno zaposleni radnici. Ne vjerujem da ijedna tvrtka sebi može dopustiti da plaća radnike tijekom cijele godine, iako oni rade samo par mjeseci. To će dovesti do porasta broja ljudi koji su zaposleni na određeno vrijeme, dakle upravo do onoga protiv čega se sindikati navodno bore.

NACIONAL: Neke tvrtke u vašem sektoru već su najavile otpuštanje. Hoćete li i vi smanjiti broj zaposlenih?
Naš poslovni cilj za 2009. je rast maloprodaje, tako da ćemo uspjeti zadržati sve zaposlene. Dio njih ćemo premjestiti na nove lokacije. Ipak, to je samo jedna strana priče. Druga se odnosi na činjenicu da mi nećemo zapošljavati nove radnike. U normalnim tržišnim okolnostima vjerojatno bi zaposlili tridesetak novih ljudi, ali u trenutačnoj situaciji to nećemo učiniti.

NACIONAL: Wulf Sport je imao velike planove o poslovnom širenju u regiji. Hoće li ti planovi biti realizirani?
Širenje na tržišta susjednih država svakako je strateški cilj Wulf sporta i mi ćemo te planove pokušati realizirati bez obzira na posljedice gospodarske krize. Jedina novost je što su se ti naši planovi donekle promijenili, ponajviše zbog događaja na tržištima susjednih država. Na početku prošle godine najavljivali smo da ćemo se u manjoj mjeri širiti u Srbiji, a da će taj razvoj biti puno jači u BiH. Sada se situacija okrenula, u Srbiji su nam se otvorile nove mogućnosti i tamo planiramo dvije manje akvizicije, dok u BiH planirani razvoj neće biti tako jak. U Sarajevu ćemo otvoriti veliki dućan u trgovačkom centru BBI, ali budući da se tamo zbog krize novi objekti trenutačno ne grade, naše mogućnosti za širenje su puno manje.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika