05.02.2009. / 15:23

Autor: Ante Mihić

Frajer za volanom: Iskreno o Hiluxu

Toyotin terenac našem se kolumnistu dopao zbog tradicionalne kvalitete, solidne potrošnje i sjajnih off road mogućnosti. Ipak, za razliku od mnogih auto novinara, Ante Mihić mu je našao i pokoju manu. Ali tko ih nema?

Odmah na početku moram napisati da me jedan poznanik upozorio da o svim automobilima pišem pozitivno i da ni za jedan testni automobil još nisam napisao da je loš ili da ima mane koje ga čine manje dobrim od drugih. Pokušao sam mu objasniti da pisanju teksta o pojedinom automobilu pristupam na različite načine jer logično je da ima razlika između pojedinih automobila, ali isto tako rekao sam da je uvijek bolje predstaviti sve ono dobro što karakterizira pojedino vozilo. Zato ću ovaj put pokušati biti malo pažljiviji, pa spomenuti i neke nedostake automobila koji sam vozio protekli tjedan. Automobil koji je privremeno bio "moj" proteklih nekoliko dana je Toyota Hilux, pick up, velikih dimenzija i mase. Upravo je taj podatak o masi koja za Hilux iznosi čak 2680 kilograma bio i najveći izazov kada sam krenuo u avanturu s ovim automobilom.

Nisam znao hoće li će 3.0 D4D agregat sa 171 KS biti dovoljno da Hilux ispuni sva moja očekivanja, ali želio sam se uvjeriti koliko je kvalitetan i 4x4 pogon tog automobila te kako će se ponašati automatski mjenjač u ekstremnim uvjetima. I evo kao što sam naveo u početku teksta bit ću malo kritičniji, pa spomenuti da je Hiluxu ipak nedostajalo malo snage, ali je zato njegov pogon i prijenos brzina u svakom trenutku bio na najvišoj razini. Hilux je izvrsno odradio sve off road izazove koje smo stavili pred njega, a čak je i na cesti bio izuzeto stabilan što je prilično iznenađujuće obzirom na njegove dimenzije .

U zavojima sam morao raditi malo šire lukove, kako bih putanja ostala optimalna, ali i kako automobil ne bih gubio na brzini nepotrebnim stiskanjem kočnica. Hilux je sa svojih 171 KS postizao maksimalnu brzinu od 170 km/h, a do 100 km/h ubrzavao je za solidnih 12 sekundi. Najviše od svega zanimala me je potrošnja koja je u prosjeku iznosila 8,3 litre, što je i više nego prihvatljiv podatak za sve one koji žele terensko vozilo s kojim neće svakih 300-tinjak kilometara posjećivati benzinske postaje. Doduše u gradu je ta potrošnja prelazila i 12 litara, ali moram biti iskren i priznati da sam četo malo jače pritiskao papučicu gasa, a i gradske gužve su utjecale na toliku potrošnju. Vrlo teško mi je predvidjeti na koga je ciljala Toyota kada je Hilux predstavila tržištu, ali siguran sam da je ovaj automobil namijenjen prvenstveno onima koji često moraju do, za obične automobile, nepristupačnih terena. Vjerujem kako mnogi inženjeri građevine koji obilze gradilišta u Hiluxu vide odličan automobil za sve svoje potrebe, ali isto tako ovaj auto je odličan izbor za sve lovce, šumske radnike, ali i one, koji od automobila prvenstveno žele vozilo koje će premostiti i najzahtjevnije off road izazove.

Začudila me je i unutrašnjost Hiluxa koja je baši poput svih ostalih Toyotinh vozila bila napravljena od najkvalitetnijih materijala, a prostranost prednjih sjedala samo je poravilo ukupni dojam tijekom upravljanja ovim automobilom. Pak isto tako neugodno me je iznenadilo nešto skučenija zanjda klupa, koja je za automobil dužine 5130 cm ipak bila preuska što nam je bio problem kada nas je u automobilu bilo petero. Ipak, ovaj automobil nije namijenjen prijevozu putnika što potvrđuje i kabina, koja nije namijenjena za prijevoz prtljage, nego nekih drugih materijala. Moram spomenuti da je testni Hilux imao ugrađen i hardtop( pokrivač za stražnji dio automobila), čija je cijena 25 856 kuna, što je Hiluxu davalo još moćniji i masivniji izgled. I Hilux je uistinu pokazao moć, pa iako ne bih ovaj automobil preporučio svima onima koji se boje gradskih gužvi, ako želite bti primjećeni Hilux je sigurna oklada.

Čak smatram da ni cijena testnog modela nije previsoka, pa je tako iznos koji će te morati izdvojiti za ovaj automobil 256 780 kuna, a još ako želite i hardtop, onda je konačna cijena 282 000 kuna. Vjerujem da je ova cijena prihvatljiva s obzirom da i mnogo manji automobili imaju puno višu cijenu, a puno su im skromnije mogućnosti. Iako Hrvati ne pate za pick up modelima i puno su im draža SUV vozila ipak nešto manjih dimenzija, svi oni kojima su off road tereni privlačniji od gradskih prometnica u Hiluxu će pronaći automobil za sebe. (Fotografije Igor Šoban)

Fotogalerija

Vezane vijesti

Reli Dakar: Peterhanselu i Comi četvrta etapa

Reli Dakar: Peterhanselu i Comi četvrta etapa

Francuz Stephane Peterhansel i Španjolac Marc Coma pobjednici su četvrte etape Relija Dakar u konkurenciji automobila, odnosno motocikala, vožene… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika