15.05.2009. / 00:22

Autor: Dean Sinovčić

Cannes 2. dan: Zbog recesije nema oglašivača i velikih partyja

Nije teško vidjeti da je obvogodišnji festival u Cannesu skromniji no prethodni a svi se slažu da je recesija natjerala ljude iz filmske industrije na štednju

Hotel Carlton, do ovih godina okićen reklamnim panoima, ove godine izgleda vrlo skromnoHotel Carlton, do ovih godina okićen reklamnim panoima, ove godine izgleda vrlo skromnoGrad Cannes do ovih je godina zarađivao ogroman novac na reklamama za filmove koje bi preplavile grad za vrijeme festivala. Prema procjenama, festivalska zarada od svih vrsta medijskog oglašavanja iznosila je oko 55 milijuna dolara, ali ove godine procjenjuje se da će zarada biti za trećinu manja. Recesija ubija oglašavanje i u Cannesu, što se najbolje vidi po ulazu u hotel Carlton, koji je u pravilu nakićen ogromnim reklamnim panoima. Ove godine ulaz u hotel krase panoi za drugi dio filma Transformers, za «G.I. Joe - Rise of the Cobra», za crtić «Up» te za Tarantinov film «Inglorious Basterds» te za «Terminator:Salvation», ali vrlo je lako vidjeti da tu ima prostora za još reklama, te da se štedi na oglašavanju.

Kako je u četvrtak objavio najpoznatiji svjetski filmski magazin «Variety», festival je ove godine dobio znatno manje novaca od jednog od svojih najvećih sponzora, kompanije «Chopard». Posljednje tri godine, ova kompanija poznata po proizvodnji nakita, reklamirala se na pročelju i u predvorju hotela Carlton te bi iznajmila ogroman apartman te plažu hotela Carlton. Ove godine, uzeli su apartman i terasu, ali u nešto manje prestižnom hotelu Martinez dok su reklame u predvorju hotela Carlton znatno manje. Veliki party Choparda, koji se prethodnih godina održavao u hotelu Carlton, ove će se godine održati u noćnom klubu Baoli, znatno manje luksuznijoj lokaciji. Za Francuze veliko je iznenađenje to što su neke od njihovih najvećih filmskih kompanija kao što su Gaumont, Pathe i TF1 odlučile ne zakupiti prostor na reklamnim panoima. Peter Flower, menadžer tvrtke Fair Set Organisation koja postavlja reklamne panoe na četiri najveća hotela u Cannesu - Majestic, Carlton, Martinez i Palais Stephanie - izjavio je da u posljednjih 20 godina nije doživio ovakvu situaciju.

Uostalom, i samom mi se dogodilo da su mi do posljednjeg dana agencije za iznajmljivanje stanova u Cannesu nudile smještaj tijekom festivala. U 15 godina koliko pratim festival u Cannesu nikada do sada, ali baš nikada, niti jedna agencija nije mi se javila da mi ponudi stan. Uvijek sam ja morao zvati njih, a oni su zauzvrat nabijali cijene. Sada je situacija drugačija. U sve to stvorila se i čudna situacija u kojoj u prva tri dana festivala nema velikih filmskih zvijezda. Do sada, prvih pet dana festivala bila su potpuno kaotična, bilo je teško preživjeti ritam projekcija, intervjua i partyja, ali ove godine čini se da festival što se tiče glamura počinje tek u subotu, četvrtog dana festivala. Zato ni ne čudi što je Ashwarya Rai bila zvijezda na partyju otvorenja a ona je u Cannesu ponajviše zato što je zaštitno lice L'Oreala, jednog od najvećih sponzora festivala.

Vezane vijesti

Hrpa zvijezda ne garantira i dobar film

Hrpa zvijezda ne garantira i dobar film

Petak je, vrijeme kada se raspravlja o tome koji filmovi će osvojiti nagrade na festivalu u Cannesu, što će biti objavljeno u nedjelju iza 19 sati.… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika