Objavljeno u Nacionalu br. 707, 2009-06-02

Autor: Dean Sinovčić

Iza kulisa showa 'Hrvatska traži zvijezdu'

Tony Cetinski otkriva tajne lova na zvijezde

Tony Cetinski dva je dana zaredom održao koncerte u zagrebačkoj Areni koji su bili rasprodani, a u intervjuu govori o svom angažmanu u showu 'Hrvatska traži zvijezdu' i namjeri da mlade pjevače uzme u svoju agenciju

'ŽELIM TEBE ZA OVAJ SHOW!' Cetinski kaže da je njegov jedini uvjet za sudjelovanje u showu bio da se pobjednika podrži u karijeri nakon završetka emisije i da je on za društvo u žiriju izabrao Jelenu
Radan i Gorana Lisicu Foxa'ŽELIM TEBE ZA OVAJ SHOW!' Cetinski kaže da je njegov jedini uvjet za sudjelovanje u showu bio da se pobjednika podrži u karijeri nakon završetka emisije i da je on za društvo u žiriju izabrao Jelenu Radan i Gorana Lisicu FoxaU ovom trenutku Tony Cetinski (40) najpopularniji je hrvatski pjevač, ne samo zbog 11 objavljenih albuma, ne samo zato što je dva dana zaredom održao koncerte u prepunoj zagrebačkoj Areni, nego i zato što je član žirija showa "Hrvatska traži zvijezdu", gdje publika podjednako vrišti zbog kandidata kao i zbog Cetinskog. Cetinski, otprije poznat kao šoumen, iskoristio je i televizijsku popularnost da učvrsti svoje pjevačke pozicije. Zato je bilo zanimljivo razgovarati s Cetinskim, ne pjevačem, nego osobom o čijim odlukama ovise buduće karijere brojnih nadarenih pjevača i pjevačica.


NACIONAL: Budući da su svugdje na svijetu članovi žirija ovakvih natjecanja medijske zvijezde, jeste li, prihvaćajući članstvo u žiriju, računali da ćete time povećati svoju pjevačku popularnost?
- Ne, samo sam razmišljao o jednom, a to je da mi članstvo u žiriju ne donese kontraefekt. Već sam bio dovoljno prisutan u medijima i pokušavao sam izbjegavati nesvrhovita medijska eksponiranja. Dakle, planirao sam prorijediti medijske istupe, ja se čak i ne volim pojavljivati po raznoraznim primanjima i domjencima, pa sam i to izbjegavao. Ipak, razmišljajući o tome trebam li ili ne trebam prihvatiti članstvo u žiriju showa "Hrvatska traži zvijezdu", odlučio sam se na pozitivan odgovor jer je i meni i ljudima s RTL-a to bio izazov. Razgovarajući o showu, rekli smo da je emisija tog tipa dosad imala loš imidž, pitali smo se je li potrebno ući u takav projekt jer je taj format showa pao na niske grane. S druge strane, nešto nas je golicalo i na kraju sam to prihvatio. Iako je isprva moje prihvaćanje izgledalo kao da udaram glavom u zid, danas mi je drago jer smo uspjeli napraviti drukčiji show, a gledanost je vrlo velika. Čak prognoziram da će u sljedećim sezonama gledanost showa "Hrvatska traži zvijezdu" biti još veća zbog, ponavljam, lošeg imidža koji je taj format showa imao prije.

NACIONAL: Kakvu god reputaciju kopija showa imala dosad, na Novoj TV, ipak je, recimo, Miroslav Škoro kao član žirija postao popularan zbog svojih šoumenskih sposobnosti, a i vi ste otprije poznati kao šoumen.
- Da, ali ja nisam to gledao tako usko. Kad sam ima prvi sastanak s njemačkim čelnicima hrvatskog RTL-a, tražio sam garancije da će se pobjednika showa pratiti i podržavati neko vrijeme. Naravno, nitko nikome ne može jamčiti dugu karijeru, ali želio sam garanciju da pobjednik po završetku showa neće biti ostavljen na vjetrometini. Show nikome ne može zajamčiti uspjeh, ali mu može pomoći bude li poslije znao što želi. Danas su druga vremena, danas je mnogo toga naslonjeno na menadžment i PR i to treba iskoristiti kod preostala četiri kandidata showa.PJEVAČICA Jelena Radan i vlasnik izdavačke kuće Dallas Goran Lisica Fox druga su dva člana žirijaPJEVAČICA Jelena Radan i vlasnik izdavačke kuće Dallas Goran Lisica Fox druga su dva člana žirija

NACIONAL: Je li praćenje pobjednika nakon završetka emisije bio vaš jedini zahtjev pri ulaženju u žiri?
- Bio je to moj prvi i najveći uvjet. Osim toga, dobio sam pravo, iako to nisam tražio, da sam odaberem ljude koji će sa mnom sjediti u žiriju pa sam tako odabrao Jelenu Radan i Gorana Lisicu Foxa. Razmišljao sam još o nekim ljudima koji bi mogli sjediti u žiriju, ali ne bih sad o tome.

NACIONAL: Spominjali ste strah od kontraefekta sjedenja u žiriju. Koji je bio mogući kontraefekt, jeste li se bojali da će se vaše ime izlizati stalnim pojavljivanjem na televiziji?
- Upravo tako. Na neki način, ulazim u svaki dom, u svaku obitelj, svaki tjedan, i pomislio sam da će ljudima postati zlo od mene. Međutim, meni se članstvo u žiriju podudarilo s dobrim posljednjim albumom i niz drugih faktora koji čine opravdani uspjeh. Dakle, ne govorimo o tome da sam ja zahvaljujući showu isplivao na površinu, a prije toga me dugo nije bilo nigdje, nego su moja posljednja tri albuma vrlo dobra. Međutim, kako će se show produžavati iz sezone u sezonu, počinjem razmišljati hoću li postati više televizijski čovjek, a manje ću se baviti glazbom. Zasad, to mi odgovara, jer sam se ionako htio malo odmaknuti od koncertnih nastupa. Upravo se bacam na snimanje novog albuma za svjetsko tržište i takva mi situacija savršeno paše.
NACIONAL: Je li bilo neugodnih scena pri izbacivanju nekih kandidata koje se nisu vidjele na televiziji?
- Nije lako izbaciti kandidata. Kriva slika koju roditelji imaju o svojoj djeci zna biti kobna za djecu. Recimo, u petak, kad je ispala Carla Belovari, njezina majka me pogledala i upitala jesam li sada zadovoljan. Ne znam čime je bila izazvana. Ja sam njezinoj kćeri dao podršku, rekao sam joj da je dobro pjevala, ali da je pjesma koju je otpjevala bila staromodna. Dakle, to je majka koja u glavi nema ništa drugo osim "moje dijete je najbolje". To su neki trenuci koje ja ne mogu sebi objasniti i dokučiti. Moja slika mog djeteta uvijek će biti realna u realnom svijetu. Nikada neću svoje ambicije pokušati ostvariti preko svoje djece. Možda Carlina majka nema takve ambicije, ali u njoj je prevagnulo ono "moje dijete je najbolje", a to nije dobro zbog same djece. Bilo je nekoliko kandidata u prvom krugu koji su se bunili. Realni ili nerealni pogledi djece slika su njihova kućnog odgoja.
NACIONAL: Bojite li se da će takvih reakcija roditelja biti i u završnici emisije, jer roditelji već vide djecu kao uspješne i financijski osigurane pjevače?
NATJECATELJI glazbenog showa 'Hrvatska traži zvijezdu' RTL TelevizijeNATJECATELJI glazbenog showa 'Hrvatska traži zvijezdu' RTL Televizije- Da, ali mislim da će majka Carle Belovari, kada kod kuće u miru pogleda reprizu emisije, shvatiti da je totalno krivo zabrijala jer sam ja dao podršku Carlinu pjevanju, a kritizirao pogrešnu pjesmu koju je izabrala, a izabrala ju je jer je ta pjesma bila draga njezinoj majci. Zahvaljujući tome što je majka na neki način privatizirala pjesmu, gledatelji nisu glasovali za njezinu kćer. Vjerojatno će i dalje biti napetosti, ali smatram da roditelj, kada dijete ne uspije, mora biti u blizini djeteta i sugerirati mu da to nije kraj i da se, ako voli glazbu, može i dalje baviti glazbom.
NACIONAL: Pomislite li ikada kako će finalistima emisije "Hrvatska traži zvijezdu" biti kudikamo lakše započeti karijeru nego vama prije gotovo 20 godina?
- Djelomice će im biti lakše, a djelomice i neće. Lakše im je jer im je startna pozicija olakšana, oni su već na televiziji, ljudi su ih prihvatili, javnost ih je u trenutku upoznala, zato se i nazivaju instant zvijezdama. Dakle, oni su već na pladnju, servirani su medijima i javnosti. Mi smo, za razliku od njih, morali odraditi tisuću koncerata kako bismo zadovoljili po 15 osoba koliko ih je dolazilo na koncerte, pa 100, pa 200, pa nekoliko tisuća, pa bismo opet pali na 15. I tako nekoliko puta. I tek onda bismo došli u neku gledanu emisiju. Čak i kad sam uspio, morao sam se boriti protiv poznatog prezimena. Njima je lakše postati, ali će im biti teže opstati. I njima slijedi faza dokazivanja, borbe da dokažu kako nisu uspjeli samo zato što su bili u finalu showa nego zato što su glazbenici i pjevači koji su iskoristili taj show.
NACIONAL: Vodite li ovakve razgovore i s finalistima showa "Hrvatska traži zvijezdu", postavljaju li vam oni upravo ovakva pitanja?
- Oni se ne usude puno pitati, ali mi smo se njima približili i puno smo im pričali o tim stvarima. I na mlade i na stare utječe ta popularnost, to je možda najteži dio, gdje ljudi gube snagu na stvari koje nemaju veze s glazbom. Ljudi često ne shvaćaju da je to dio show businessa. Na taj način se bolje upoznajemo i vidimo profil ljudi s kojima bismo jednoga dana mogli, ili ne bismo mogli raditi. Mi već sada gledamo u kojem bi smjeru karijere četvero finalista mogle ići, bez obzira na to tko će pobijediti.
NACIONAL: Kako objašnjavate tu popularnost klinaca koji su se pojavili nekoliko puta na televiziji i sada stotine njihovih vršnjaka vrišti za njima, ne računajući rodbinu?SA SUPRUGOM Ivanom NobiloSA SUPRUGOM Ivanom Nobilo
- U Hrvatskoj je tome tako jer klinci vide da je to vani nešto strašno veliko, što nije čudno, jer je vani veliko tržište i tamo se stvaraju velike zvijezde koje godinama poslije mogu jako dobro zarađivati. Kod nas je drukčije, tržište je malo, očekivanja su imaginarna i u svemu tome na kraju nema velike zvjezdanosti. Fenomen showa takvog tipa je to što ljudi vole zadirati u tuđi život i biti dio nečije slave. Ljudi vole dijeliti početke s nekim i poslije govoriti: "Uh, skužio sam da će on biti zvijezda." Vole biti dio nečijeg života i to je definitivno fenomen koji mene iznenađuje. Nikada ne bih pristao ući u "Big Brother" kuću, a muka mi je i od Facebooka, meni mozak ne radi u tom smjeru. No "Hrvatska traži zvijezdu" mi je vezano uz posao pa mi je zato zanimljivo.
NACIONAL: Što ćete na kraju reći onima iz showa koji budu dobili priliku snimiti CD, hoćete li im reći da ne budu lakovjerni spram menadžera?
- Za to ćemo se pobrinuti mi sa svojim menadžerima, tako da uopće ne dođu u doticaj s ljudima koje treba preskočiti. Takvih ima, ja sam prošao te škole, iako sam imao i dobrih iskustava. Ne treba šarati ni glazbeno ni menadžerski. Znam za neke za koje smo se mi kao agencija "Nobilo i Cetinski" odlučili te ćemo preuzeti menadžment nad tim pjevačima. Mogu im poručiti da slušaju sebe, ali da žive s okolinom jer u ovom poslu moraš i kalkulirati i razmišljati, ali ne pogaziti sebe i svoje stavove, i tada će opstati.
NACIONAL: Optužit će vas i Ivanu Nobilo da privatizirate show tako da potpisujete ugovore s kandidatima iz showa.
- Jedini koji nas mogu optužiti su ili roditelji ili pjevač, i to u slučaju da smo napravili nešto što nije bilo u ugovoru. Nitko od njih nije primoran da potpiše ugovor s nama, mi ćemo samo kulturno ponuditi suradnju. Nikome još nisam ponudio ništa, samo sam nekima govorio u kakvom bi glazbenom smjeru netko mogao funkcionirati. Po meni bi Barbara Dautović mogla biti nova Nina Badrić, Bojan Jambrošić bi mogao imati onu publiku koju je imao Toše Proeski, Nikolina Kovačević je slična Natali Dizdar, Matej Miličić me iznenadio, mislio sam da može pjevati samo dalmatinski pop, ali pokazao je da je sposoban za mnogo više, a za Zorana Mišića se samo bojim da ne dobije sindrom Rafaela Dropulića i ne izgori.
NACIONAL: Ako govorimo o eventualnim optužbama roditelja, oni bi mogli reći: "Sjećamo se mi Cetinskog iz sredine 90-ih, kakav je ludi život vodio, neće on voditi moje dijete."
- Ne može te nitko naučiti bolje od onoga tko je nešto prošao. Pa tko će te naučiti nečemu, neće valjda don Kaćunko?

Šale mi nisu neslane

■ NACIONAL: Žiri je u osjetljivom položaju jer morate ambicioznoj djeci bez previše sluha i jednako ambicioznim roditeljima objasniti da nisu za taj posao.
- To je teško, ali nisu mi nametnuta pravila po kojima moram paziti što ću reći kandidatima koji ne zaslužuju prolaz. U razgovoru smo zaključili da u meni već postoji jedna fina granica koju ne smijem prijeći kad ne odobravam prolaz kandidata u sljedeći krug. Navodno mi šale nisu toliko neslane, tako su procijenili čelnici RTL-a, tako da ne može doći do toga da izgubimo kredibilitet.

Vezane vijesti

Poslušajte nešto drugačije: Perpetuum Jazzile obradili veliki hit Tonya...

Poslušajte nešto drugačije: Perpetuum Jazzile obradili veliki hit Tonya Cetinskog

Slovenska i svjetska vokalna atrakcija Perpetum Jazzile i hrvatski "kralj pop scene", kako ga mediji nazivaju, pjevač Tony Cetinski obradili su… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika