Objavljeno u Nacionalu br. 714, 2009-07-21

Autor: Branka Prica

PUTENO TIJELO buntovnice u borosanama

'Furam se na Jovanku i Moiru Orfei'

NINA VIOLIĆ, jedna od najekscentričnijih hrvatskih glumica, u predstavi 'Don Juan' kazališta Ulysses glumi strastvenu seljanku i po prvi put glumi na istarskom dijalektu; za Nacional je otkrila da je nije briga što ljudi govore o njoj, jer, kako kaže, 'ne glumim da bi me neka baba ispunjavala u križaljci'

'SEKS, SVAĐA PA TUČNJAVA' U Moliereovoj komediji
'Don Juan', koju je na
Brijunima postavio Paolo Magelli, Nina Violić glumi strastvenu seljanku Mathurin, koja se zaljubi u glavnog junaka; svoju
ulogu opisala je riječima 'seks, svađa pa tučnjava'SEKS, SVAĐA PA TUČNJAVA' U Moliereovoj komediji 'Don Juan', koju je na Brijunima postavio Paolo Magelli, Nina Violić glumi strastvenu seljanku Mathurin, koja se zaljubi u glavnog junaka; svoju ulogu opisala je riječima 'seks, svađa pa tučnjavaOvogodišnja premijera Kazališta Ulysses, predstava “Don Juan”, ponovno je učinila Brijune pravom izoliranom glumačkom kolonijom. Opuštena, ali ujedno radna atmosfera posebno odgovara glumici Nini Violić koja u predstavi igra jednu od Don Juanovih ljubavnica, prostodušnu, ali strastvenu seljanku Mathurin. Ova 37-godišnja glumica po prvi će put u jednoj kazališnoj predstavi glumiti na dijalektu, a istarsko narječje s područja oko Učke nije joj predstavljalo nikakav problem budući da je rođena u Rijeci. Otkako je nakon dugogodišnjeg statusa slobodne umjetnice prošle godine postala članica ZKM-a, Nina Violić djeluje mirnije i ozbiljnije nego prije. Nekadašnja punkerica i vječna buntovnica i sama je iznenađena kako je u posljednje vrijeme postala samozatajna. Odgovara joj tišina, pa na Brijune nije ponijela ni iPod ni CD player.

Više nije zaigrana ni kada je riječ o modnim eksperimentima. U šali nam je pokazivala kako su joj zbog sunca ostali tragovi japanki na nogama jer svaki dan obuje iste, i priznala da više nema volje razmišljati o odjeći. Donedavno jedna od najekscentričnijih pojava među hrvatskim umjetnicima, žena zbog koje su borosane pronašle put do crvenog tepiha; glumica za koju se nikad ne zna hoće li na premijeru doći odjevena u ronilačku opremu, narodnu nošnju, vjenčanicu, perje, s plastičnom vrećicom ili s ventilatorima u kosi - zamijenila je sve to pamučnim materijalima. Između ostalog, kaže, i zbog toga što nema vremena. Već 3. kolovoza, odmah nakon izvedbi “Don Juana” na Brijunima, naći će se u ulozi Evite Peron na sceni Amadeo u Zagrebu, a nakon toga odlazi na festival u Makedoniju. I dva filma u kojima glumi, “Na putu” redateljice Jasmile Žbanić i omnibus Ines Tanović “Neke druge priče” koji je trenutno u postprodukciji, ušla su u izbor za neke od svjetskih festivala. Osim što je uspješna glumica, ona je i oštroumna žena, požrtvovna majka, osrednja domaćica i nikakva vozačica. Vozački ispit nikad nije položila jer je nakon 27 sati vožnje s instruktorom izazvala sudar i odustala, a kasnije je razbila još dva auta svojih prijatelja koje je pokušala voziti. Nije, međutim, imala ništa protiv da je snimimo u Titovom cadilacu, jednom od najatraktivnijih eksponata na Brijunima. Pritom nam je otkrila i da joj je Jovanka Broz oduvijek bila inspiracija.


NACIONAL: Jeste li ikad uživo vidjeli Jovanku Broz?

- Ne, ali ona i Moira Orfei mene su uvijek fascinirale svojim autentičnim dostojanstveno-stamenim kičom. Kad sam u ZKM-u lani radila kraljicu Liliputa u “Gulliverovim putovanjima”, njihov stav i frizure bili su mi uzor.

NACIONAL: Kako će izgledati vaša uloga u predstavi “Don Juan”?

- Ukratko - seks, svađa pa tučnjava. Zapravo je to opis svih ženskih uloga u ovoj predstavi. Seljanka koju glumim je i u Moliereovom originalu napisana na drugom narječju. Moja Mathurin, njena suparnica Charlotta koju igra Ana Begić, kao i Peierot kojeg glumi Borko Perić u “Don Juanu” govore kao seljaci, ali to kod nas nije bilo tako prevedeno. Željka Udovičić potrudila se u prijevodu da se ipak napravi razlika između klasnog svijeta i dala nam je dijalekt, istarsku čakavicu. Lijepo je da nakon deset godina, koliko Kazalište Ulysses funkcionira na Brijunima, ljudi imaju prilike čuti i dijalekt ovoga podneblja, a meni je to bio osobni izazov. Paolo Magelli je tražio od nas još 40 psovki koje Ana Begić i ja u predstavi “saspemo” jedna drugoj, a izvukli smo ih od Gervaisa do Francija Blaškovića i u toj sceni uživamo.

NACIONAL: Što mislite o ženama koje se zaljubljuju u muškarce kakav je Don Juan?

- Drage su mi sve žene koje se zaljubljuju jer su onda blesave i zabavne, ali zanimljivo bi bilo pretpostaviti što bi bilo kad bi Don Juan sreo ženu koja ima iste poglede na svijet kao i on. To Moliereu nije palo na pamet.

NACIONAL: Jeste li imali iskustva s muškarcima koji su takvi osvajači žena?

- Danas su frajeri opterećeni sobom, gledaju se u ogledalo, paze što jedu i nemaju više vremena biti opsjednuti ženama kao dobri stari Don Juan. U mom svijetu nema nažalost Don Juana.PROMJENA STILA Nina Violić kaže da više nema
ni vremena ni volje u tančine osmišljavati svoj donedavno izuzetno osebujan stylingPROMJENA STILA Nina Violić kaže da više nema ni vremena ni volje u tančine osmišljavati svoj donedavno izuzetno osebujan styling

NACIONAL: Koje su vam bile najnapornije pripreme za neku ulogu?

- U fizičkom smislu za ulogu Evite Peron, zato što sam izgubila šest kilograma u zadnjih deset dana proba. Naš kostimograf Oliver Jularić našao mi je jedan čvrsti korzet i uvjerila sam se da je istina kako su se ženama koje su nekad nosile korzete pomicali organi. Zbog te predstave dobila sam drugačiji oblik struka, cijela ekipa radila je kao neki bend, a gonila nas je Senka Bulić. Jedva čekam ponovno 3. kolovoza kad ćemo igrati “Evitu” na sceni Amadeo jer nismo igrali tri mjeseca. Naporne pripreme su motivirajuće za mene jer kad se fizički dovedem do maksimalnog iscrpljivanja, događaju se neke stvari na emotivnom i glumačkom planu koje ne mogu predvidjeti. To su fenomenalna iskustva.

NACIONAL: O čemu ovisi hoćete li pristati igrati neku ulogu?

- Uloge mi nisu toliko bitne kao ljudi s kojima radim. Htela bih igrati Lou Lou, to je moja neostvarena želja. Međutim, da bih prihvatila ulogu, najbitnije mi je s kim radim i imam problem autorskog rukopisa koji volim ili ne volim. Primjerice, Molierea se može napraviti vrlo dosadno ili podilazeći publici, ali kad imam povjerenje u Paola Magellija i Željku Udovički, mogu se zafrkavati na sceni do mile volje jer znam da smo postavili sebi neka pitanja, znam da nećemo dati odgovore i znam da se publika neće češkati od gluposti i podcjenjivanja kao što se u većini slučajeva češka po ljetnim festivalima.

NACIONAL: Znači li to da postoje i kolege s kojima se baš ne slažete?

- Naravno, jebo čovjeka koji se sa svima slaže. Međutim, najljepše u mom poslu, ali i u životu je kad me netko razuvjeri u stavu koji imam. Može mi netko biti antipatičan a kasnije mi postati duplo draži kad ostvarimo neki odnos, kad se upoznamo.

NACIONAL: Kako to da ste tek godinu dana u stalnom angažmanu?

IZOLIRANA GLUMAČKA KOLONIJA NA BRIJUNIMA
Paolo Magelli i Željka Udovički sa svojim glumcima na Brijunima
pripremaju predstavu 'Don Juan' prema Moliereovom tekstuIZOLIRANA GLUMAČKA KOLONIJA NA BRIJUNIMA Paolo Magelli i Željka Udovički sa svojim glumcima na Brijunima pripremaju predstavu 'Don Juan' prema Moliereovom tekstu- Do sada sam radila stvari koje sam ja htjela raditi i iako je to nestabilniji put, odabrala sam ga s razlogom. Da sam radila samo stvari koje su mi dodijeljene i da ih nisam birala, ne bih mogla biti kreativna. Drugim riječima, bila sam preegoistična da bi mi netko drugi odredio put, ali s vremenom shvatiš da je možda tuđi odabir bolji za tebe nego ono u što sam srljaš.

NACIONAL: Jeste li uspjeli riješiti stambeno pitanje?

- Kupila sam stan, ali kako sam dugo bila podstanar, bojim se da mi se to uvuklo pod kožu. Promijenila sam 20 stanova i izgleda da neću moći ostati dugo na jednome mjestu. Čim sam uredila stan, već sam počela smišljati kako bih se selila.

NACIONAL: Koje su prednosti glume u kazalištu, a koje na filmu? Što vam je draže?

- Sretna sam što je to kod mene jednako zastupljeno. Volim kad u sezoni mogu i snimiti nešto i igrati u kazalištu. Najviše što sam postigla na filmu je to da se nakon snimanja više ne uzrujavam jer nakon što odglumim više ništa ne mogu promijeniti. Ipak, ljepota i moć kazališta je što glumac može rasti, postavljati si pitanja, shvatiti kako su glupa neka rješenja koja je donio, može ići dalje kroz uloge koje igra.

NACIONAL: Nakon srednje škole primljeni ste i na akademiju Mime u Amsterdamu i na Akademiju dramskih umjetnosti u Zagrebu. Je li vam danas žao što ste ipak odabrali ostati u Hrvatskoj?

- Tada sam mislila da sam pogriješila jer sam došla iz Rijeke u Zagreb, u konzervativniju i uštogljeniju sredinu. Akademija mi se činila kao tečaj za goblene, ali danas vidim i znam kako sam ipak dobila šire umjetničko obrazovanje. U odnosu na to kako mi se život odvio, škola Mime je vrlo uska jer ja nisam glumica koja bi mogla raditi stand up komedije.

NACIONAL: Kad smo već kod konzervativne sredine, vi ste jedna od rijetkih glumica koja nema ništa protiv razgolićavanja na filmu.

- Tjelesnost je nešto s čime mi glumci radimo, jednako kao s našim glasom ili intelektualnim stavom te emotivnim sustavom. Tijelo nije nešto što je izvan nas, tako da to pitanje razgolititi se ili ne nije pitanje koje uopće može postaviti netko tko je glumac. Projekt u kojem se ne bih htjela skinuti ne bih ni radila jer to znači da sumnjam u njega i drzim figu u džepu.

NACIONAL: Kakve su reakcije vaše okoline na neke od erotskih scena u kojima glumite?

- Gdje bih stigla da se bavim okolinom? Nemam problem s malograđanskim pogledima i ne pitam se što će misliti neka baba. Ne glumim da bi me baba ispunjavala u križaljci.

NACIONAL: Imate li stav prema glumi u sapunici? Jeste li izbjegli kadrove takvih serija zato što to ne želite raditi ili vam nisu ponudili tako nešto?

- Ne znam razmišljati na brzinu i zato ne glumim u sapunicama jer se ne želim upuštati u takav način rada. Možda bih i glumila u nekoj sapunici u svemiru kad bi mi izdužili uši, povećali glavu ili zalijepili dlake.

NACIONAL: Često posjećujete mamu u Rijeci. Je li to zato što vam nedostaje njena kuhinja?

- Moja mama u svom hladnjaku cijeli život ima samo ledenu masku za podočnjake. Zapravo, ima dvije. Drugu stavim ja kad dođem u Rijeku i onda ih stavimo na oči i pušimo. Nisam pušila sedam godina, a sad kad su zabranili ponovno sam počela. Nadam se da će Jadranka Kosor ustrajati u tome da dopusti pušiti ljudima da se ja mogu prestati trovati.

NACIONAL: Što vi imate u hladnjaku?

- Uglavnom moja kći Roza i ja tamo držimo lakove za nokte. Od hrane većinom pripremam ribu koja mora biti svježa, tako da je naš hladnjak prazan.

NACIONAL: Otkad ste postali majka manje eksperimentirate s odjećom. Vi ste žena koja je nosila borosane, kožnjake, zakovice, til i peraje. Nekada i sve zajedno. Kakav je sad vaš stil?

- Zapravo je moj trenutni stil osmislila Roza. Nju su grebale zakovice kad bih je prislonila uz sebe, smetao joj je til, na kraju se izborila za to da ne obraćam pažnju na modne dodatke. Još uvijek, doduše, odlazim na buvljake kad sam u inozemstvu, volim gomilati zanimljive odjevne predmete, ali mi ide na živce uljepšavanje za premijere jer sam primijetila da odjeća koju stavim na sebe odvlači više pažnje od onoga što sam radila. Zato svoje omiljene krpe nosim samo na predstavama i privatnim tulumima.

NACIONAL: I vaša kći je provela s vama neko vrijeme na Brijunima.

- Tako je, ona dio ljeta provodi s tatom a dio sa mnom. Brijuni su raj za djecu i jedina mogućnost da budu puštena i da se druže sami u uvjetima koji nisu kontrolirani. Ona ima šest godina, a ja je u Zagrebu još uvijek vodim za ruku jer moderan život podrazumijeva odrastanje u žici, u strahu od raznih opasnosti kojima nas zastrašuju. Na Brijunima djeca mogu provesti nekoliko sati bez nadzora odraslih, a to im je neprocjenjivo.

NACIONAL: Već dugo ste razvedeni od kolege Tvrtka Jurića. Iz vašeg iskustva, kako razvod emotivno utječe na žene?

- Žene se obično kad se razvedu jako proljepšaju, postanu stabilnije i dobiju novu dimenziju. Možda baš zato što prođu same kroz neku traumu. Ono što nas ne ubije - proljepša nas. Osobno mi nije ništa teško samoj, bilo mi je teže prije.

NACIONAL: Čime ste najzadovoljniji na sebi?

- Nisam savršena žena. Nikad u životu nisam imala sve uređeno: i počupane dlake i genijalnu frizuru, i nalakirane nokte, idealne kilograme. Uvijek me fascinira kad vidim žene na kojima je sve besprijekorno, djeluju mi nestvarno. Meni uvijek nešto nedostaje. To je onaj dio u koji se uvijek zaljubljuju muškarci.

NACIONAL: Može li ljepota bez talenta donijeti glumicama uspješnu karijeru?

- Imati karijeru je jedna a biti glumac sasvim druga stvar. Karijeru može ostvariti svatko.

NACIONAL: Imate 37 godina. Imate li osjećaj da ulazite u zreliju fazu, je li vas strah 40-ih?

- Ja ću biti genijalna baba. Jedva čekam da imam unuke, da im napravim tulum i pjevam “Like a Virgin”.

NACIONAL: Koja je vaša najveća ekstravagancija?

- Najekstravagantniji mi je Hrvatski sabor. Taj spoj ludila i neukusa vrhunac je ekstravagancije za mene.

NACIONAL: Što mislite o recesiji, kako ona utječe na vas? Jeste li ukinuli sebi neka zadovoljstva?

- Potrošit ću sve pare da mi ih ne otmu drugi.

Vezane vijesti

Nina Violić: Baka nam je dala neku divljačku slobodu

Nina Violić: Baka nam je dala neku divljačku slobodu

Nakon što je oduševio kritiku i publiku na festivalima u Torontu i Pragu, dokumentarni film “Marijine” koji priziva sjećanja na pokojnu Mariju… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika