Objavljeno u Nacionalu br. 716, 2009-08-03

Autor: Zrinka Pavlić

Big sister

Ljetna recesija na TV-u

Ljetna shema HTV-a sastoji se od desete obljetnice emitiranja talijanskog bofla zvanog 'Čarolija', treće reprize 'Prijatelja' i reprize Thompsonova koncerta, a za malo zanimljivih dokumentaraca termini se određuju strelicama za pikado. Komercijalna močvara nimalo se ne razlikuje od onoga što emitira tijekom ostatka godine, ali barem nam za to ne izvlači novčanice iz džepa

Zrinka PavlićZrinka PavlićKad god opiči zvizdan i Sijerković objavi službeni početak ljeta, građani Hrvatske znaju čemu se mogu radovati u sljedeća dva-tri mjeseca. Ljetnoj programskoj shemi na televiziji i alergiji na ambroziju. S tim da je alergija na ambroziju uglavnom zabavnija. Ili je barem zabavnija od "Čarolije", koja se, eto, ove godine u ljetnom programu Hrvatske televizije pojavila po deseti put, što kao radni čovjek, građanin i pretplatnik sad već shvaćam osobno.

Uvoženje tog talijanskog bofla na televiziju koju plaćamo otprilike je isto kao da nam netko pakiranje gaća od pedeset komada s placa prodaje u Calvin Kleinovom dućanu po 100 kuna komad. Može si ga dopustiti komercijalna televizija (štand na placu), ali ne i ona koja mi počne otimati pare onog trenutka kad u dućanu kupim televizor pa mi nema pravo izazivati bolove u mozgu.


Uvjerena sam zato da je "Čarolijin" jubilej na HTV-u neka vrst neslane i samo njima duhovite interne šale. A razlog zbog kojeg sam u to uvjerena jest to što sam još uvijek prepristojna da javno napišem zaključak o njihovoj inteligenciji i ukusu, do kojeg bih morala doći u slučaju da ipak nije riječ o zajebanciji.

Osim "Čarolije", još su jedan klasičan element HTV-ova godišnjeg odmora i reprize, koje same po sebi ne bi bile tako strašna stvar jer smo u njihovu slučaju barem pošteđeni momenta nove javnotelevizijske kreativnosti. Problem je međutim to što nam, slikovito rečeno, za iste pare prodaju već popušene cigare ilitiga - nije da nam ljeti spuste iznos pristojbe zbog zacijelo jeftinije reprizne programske ponude. I da, čisto onako iz znatiželje - baš me zanima plaćaju li autorima emisija i prevoditeljima serija neki honorarčić za ponovno korištenje njihova materijala? Voljela bih da ne slutim odgovor. Drugi problem s reprizama jest to što ih se očito bira i raspoređuje po programu bez ikakvog obzira prema gledateljstvu. Zanimljivi putopisni, prirodoslovni i povijesni dokumentarci koje radni ljudi tijekom godine nisu mogli gledati zato što su prikazivani prerano ili prekasno - i sada se prikazuju prerano i prekasno ("Ljudožderi" i "Prirodni svijet" u 10, "5000 kilometara kroz Meksiko" prije 17, "Tragovima pračovjeka" i "Genetsko podrijetlo Hrvata" nakon 23), vjerojatno zato što HTV misli da smo svi na godišnjem po dva-tri mjeseca. Termini su zanimljivi i na Drugom programu, gdje se strane serije prikazuju po sistemu "možda u tri, možda u četiri, možda u pet, a možda i nikada", i ove godine još začinjavaju posebnim dodatkom iz rubrike "možda jedna, a možda i dvije epizode". Pritom me posebno raduje to što su jedna od tih stranih repriznih serija "Prijatelji", koji su, hvala na pitanju, reprizirani već dva puta u zadnjih pet godina pa je to još jedan od sitnih detalja po kojima se HTV sve više približava idiotluku komercijalnih televizija (vidi: NovaTV i "Seinfeld" živi vječno). A o tome da se u udarnom vikend-terminu jedan tjedan reprizirao Thompsonov koncert ne želim previše pričati jer bih si naštetila živcu tananom nego ću i ja reprizirati svoj komentar nakon premijernog prikazivanja. Kada sam ugledala stadion pun ljudi s upaljačima u rukama, ponadala sam se da su ga došli zapaliti.

NO UZA SVU "PLATI TRI, GLEDAJ JEDNO" I "TERMINE organiziramo pomoću strelica za pikado" filozofiju, reprize su još mila majka prema onome što nam HTV-ovci ljeti serviraju iz vlastita mozgovlja. Ako se pri sastavljanju repriznog programa čini kao da HTV-ovci nemaju nikakvog obzira prema gledateljima, ovdje se teško oteti dojmu da hlovizijskim kreativcima gledateljstvo zapravo samo radi probleme i da bi nas ljeti najradije sve natjerali da radije slušamo radio i ostavimo ih na miru. U prošlom sam broju pisala o "Korneru" pa se neću ponavljati, no konstatirat ću da je ovotjedna emisija samo još pojačala moju nevjericu nad voditeljsko-novinarskim nervom Miroslava Zadre, ali me i razgalila činjenicom da je cijelom nadrealnom doživljaju dodana i inače vrlo cijenjena kvaliteta recikliranja tema iz drugih emisija iste televizijske kuće (predsjednikovanje i "U objektivu"). U "Hrvatskoj uživo" i dalje moramo gledati kako se HTV-ovsko glupiranje rasprostire po cijeloj jadranskoj obali poput toksičnih morskih algi, pri čemu jedino raduje to što je minutaža nešto manja nego prijašnjih godina, kada je godišnjim odmorima HTV-ovaca bila posvećena cijela popodnevna emisija. Ljetne Dnevnike ove godine uređuje recesija, Kosoričino hrvanje s rečenom i pokoja mini pretvorbena afera u novom podlistku Siniše Kovačića, koji hrabro odrađuje Hloverkina obećanja o uvođenju istraživačkog novinarstva na HTV. Teška vremena malo su podebljala i kasni Dnevnik s Lamijom Alečković, kojoj su čak dopustili i da razgovara s ljudima. Informativci se ove godine nisu puno nakrstarili po rivama i plažama primorskih mjestašaca pa smo im sad valjda mi krivi. Jedini podnošljivi sadržaji u ljetno-recesijskom HTV-u su "Kratki susreti" i pokoji Hitchcockov film, koji ćete uspjeti uhvatiti jedino ako ranije zbrišete s posla.

Bilo bi nepošteno da SE baš NIJEDNOM RIJEČJU ne osvrnem na komercijalnu močvaru. Priča je tu tek nešto malo drukčija (i manje boli jer se ne piše po novčanicama iz našeg džepa), ali to ni u jednoj svemirskoj galaksiji ne znači i kvalitetnija. NovaTV ljeto je upokojila nešto manjim brojem emisija domaće proizvodnje. Nažalost, među one još uvijek aktivne ubrajaju se "InMagazin", "Red Carpet" i "Ne zaboravi stihove", a baš kao i na RTL-u, ljeto im nije ugasilo ni očaj poput "Ezo TV-a" i "Nove love", koje vjerojatno ne bi uništila ni globalna apokalipsa zombija. RTL-ov program nimalo se ne razlikuje od onoga koji prikazuju tijekom cijele godine, ali čak i da tomu nije tako, na kuću koja otpušta djelatnike zbog pamučnih majica s natpisima i inače ne vrijedi trošiti suvišne riječi.

Vezane vijesti

Ni Oskara ni prosvjeda

Ni Oskara ni prosvjeda

BREJKING NOUZ Dnevnik, HTV1, subota, 19.30 Blago nama što imamo televizije s nacionalnim koncesijama i informativnim programima pa sve doznajemo U… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika