17.09.2009. / 13:34

Autor: Borivoje Dokler

Frankfurtski Sajam automobila: Schumacher predstavio novi Ferrari 458 Italia

U Frankfurtu se od 15. do 27. rujna održava najveći sajam automobila na svijetu - Frankfurt Motor Show. Unatoč krizi na sajmu će po prvi put biti predstavljeni brojni noviteti iz svijeta autoindustrije, a nacional.hr će vam svakog dana predstavit po jedan ekskluzivni automobil koji upravo ovih dana doživljava svjetsku premijeru na franfurtskom showu

Novi Ferrari je tehnološko čudoNovi Ferrari je tehnološko čudoPrestižni talijanski proizvođač sportskih automobila Ferrari na ovogodišnjem frankfurtskom Salonu automobila predstavio je svoj novi model 458 Italia. Riječ je o nasljedniku modela F430, koji je, kako ističu u Ferrariju, potpuno nov automobil u svakom pogledu; dizajnerskom, aerodinamičnom, te po pitanju voznih svojstava i motorizacije.

Dizajn automobila potpisuje studio Pininfarina, koji je kompaktnim i skladnim linijama najavio novi smjer u oblikovanju Ferrarijevih modela. Inženjeri iz Maranella pri razvoju novog modela koristili su bogato iskustvo i tehnologiju iz Formule 1 a u cijelom projektu od početka je aktivno sudjelovao i Michael Schumacher.

Višestruki svjetski prvak Formule 1 svojim savjetima i prijedlozima u mnogočemu je pomagao inženjerima da vožnju u novom modelu Ferrarija učine što većim užitkom. Najveći pomak naprijed, u odnosu na model F430, je novi 4,5-litreni atmosferski V8 benzinski motor koji je ujedno i prvi Ferrarijev motor s direktnim ubrizgavanjem goriva postavljen središnje.

U odnosu na svog 4,3-litrenog prethodnika, novi motor razvija veću snagu uz istovremeno smanjenje potrošnje, a time i štetnih plinova. Maksimalnu snagu od od 562 konjske snage postiže pri 9000 o/min, dok maksimalni okretni moment iznosi 540 Nm pri 6000 o/min., s time da je gotovo 80 posto istog dostupno već od 3250 o/min. Od 0 do 100 km/h 458 Italia ubrzava za manje od 3,4 sekunde, a maksimalna brzina iznosi mu oko 325 km/h.

Silna snaga motora prenosi se na stražnje kotače preko mjenjača sa dvostrukom spojkom i sedam brzina, koji osigurava izuzetno brze i glatke izmjene čak i pri punom gasu. Osim mehanike, značajne promjene napravaljene su i u smanjenju mase automobila. Tako 458 Italia teži svega 1380 kilograma, od čega se 42 posto nalazi na prednjem, a 58 posto mase nad stražnjom osovinom.

Odlična vozna svojstva i zadovoljavajući komfor osigurava i novo podvozje; sprijeda je ovjes s dvostrukim poprečnim remenima, dok je straga multilink osovina. Ljubitelji brze vožnje bit će oduševljeni i primjenom elektronski kontroliranog diferencijala E-Diff i F1-Trac kontrole trakcije, kojom je u odnosu na prethodnika ostvaren napredak od čak 32 posto prilikom uzdužnog ubrzanja pri izlaženju iz zavoja.

Za brzo i sigurno zaustavljanje zadužene su Brembo kočnice koje uz pomoć nove generacije ABS-a, 458 Italiju pri brzini od 100 km/h zaustavljaju za samo 32,5 metara. U Ferrariju su veliku brigu vodili i o ekologiji, tako da motor ostvaruje emisiju ugljičnog dioksida od 320 g/km, uz prosječnu potrošnju od 13,7 litara na 100 kilometara.

Fotogalerija

Vezane vijesti

Ferarri 458 Italia: Najmanji Ferarri sa Schumacherovim potpisom

Ferarri 458 Italia: Najmanji Ferarri sa Schumacherovim potpisom

Prestižni talijanski proizvođač sportskih automobila Ferrari na ovogodišnjem Frankfurtskom salonu automobila predstavio je svoj novi model 458… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika