13.10.2009. / 09:00

Autor: Daria Grudić

Čovjek koji je zaradio bogatsvo na Hermesovim torbama

Iz svoga doma u Barceloni Tonello ih je preprodavao preko eBaya ženama koje nisu htjele čamiti na listama čekanja po dvije godine i nije im smetalo platiti ju nekoliko tisuća dolara više. Dok je početna cijena Birkinice četveroznamenkasta, one ultrarijetke od krokodilske kože s dijamantima prodaju se i za vrtoglavih 150,000 dolara

Michael Tonello sa slavnim modelima Hermes torbeMichael Tonello sa slavnim modelima Hermes torbeMichael Tonello zarađivao je za život kupujući i prodajući torbice. No, on se nije bavio bilo kakvim torbama. Prodajući Hermèsove Birkin torbice, zarađivao je jako, jako dobro i moglo bi se reći da je uživao moć kakvu nema mnogo ljudi na ovom svijetu. Skoro deset godina opskrbljivao je neke od najbogatijih žena svijeta ovim skupim, najpoželjnijim torbicama ručne izrade.

Cijena najpovoljnije Birkinice je 7,500 dolara, a prodaju se u ograničenom broju. Može se často vidjeti kako ih ponosno u rukama drže zvijezde poput Victorije Beckham, Oprah, Katie Holmes, Sofije Coppole i Nicole Richie. Dizajnirali su ju još sredinom osamdesetih francuska pjevačica Jane Birkin i čelni čovjek Hermèsa Jean-Louis Dumas-Hermès. Od tada je ova velika torba postala kultni modni fenomen do kojega je gotovo nemoguće doći.

''Mističnost je dobra riječ za opisati ih'' rekao je Tonello, rodom iz Massachusettsa, čija se knjiga memoara ''Bringing Home the Birkin'' našla na trećem mjestu liste bestselera Boston Globea nakon što je objavljena u travnju 2008. U knjizi detaljno opisuje svoja iskustva tokom brojnih godina koje je proveo loveći Birkinice po cijelom svijetu za svoje bogate klijente.

''Većina ljudi nije nikada vidjela Birkinicu uživo. Ona je čarobni nedodirljivi komadić luksuza o kojem žene sanjaju. Kada se na nekom događaju pojavim s njom, žene polude, dobije više pažnje nego novorođenče'', kaže Tonello.

Iz svoga doma u Barceloni Tonello ih je preprodavao preko eBaya ženama koje nisu htjele čamiti na listama čekanja po dvije godine i nije im smetalo platiti ju nekoliko tisuća dolara više. Dok je početna cijena Birkinice četveroznamenkasta, one ultrarijetke od krokodilske kože s dijamantima prodaju se i za vrtoglavih 150,000 dolara.

U svojoj knjizi pedesetogodišnji Tonello otkriva kako je otkrio šifru za preskakanje liste čekanja Birkinice. Naravno, šifra je imala veze s velikim ciframa. Naime, kada je prvi puta pokušao kupiti torbu, rečeno mu je da niti jedna nije dostupna. No nakon što je potrošio golemu svotu novca na Hermèsovu robu kao što su šalovi i nakit, otkrio je da dućan odjednom ima traženu torbu u prodaji.

''Doživio sam tu situaciju više nego jednom'', objašnjava. ''Osoba uđe u Hermèsovu robnu kuću, traži Birkin torbu, a osoblje mu kaže da nisu dostupne i da ih se čeka dvije godine. U međuvremenu netko drugi u dućanu kupi haljunu, košulju ili par cipela i sat. Osoblje ga pozove sa strane i kaže mu da je netko prije dvije godine naručio Birkin torbu koja je upravo stigla, ali je klijentica odustala, pa da ju može pogledati ako želi. Naravno da je željela. Moja knjiga pokazuje da lista čekanja zapravo ne postoji.Katie Holmes obožava svoj XL modelKatie Holmes obožava svoj XL model

To je bila situacija u kojoj se Tonello stalno nalazio putujući po svijetu i posjećujući više od stotinu Hermèsovih dućana. Kupovao je Birkinice za sve koji su si ju mogli priuštiti - od poznatih osoba do moćnika i biznismena. Držao se dobitne formule - kupovao je Hermèsovu robu odjeven kao neki plemić, pa su ga redovito zvali sa strane i nudili mu Birkin torbe. Glad njegovih eBay klijenata za njima bila je nepresušna. U jednoj je godini u Hermèsu trošio više od milijun dolara, no odbio je reći koliko je od toga profitirao: ''Zaradio sam dovoljno da kupim ovo Thom Brown odijelo koje imam na sebi'', našalio se.

Njegov ulazak u svijet visoke mode, moćnih i jako isplativih Birkin torbica dogodio se sasvim slučajno. Probio se baveći se make-upom, radio je za Chanel i Dior. Osamdesetih je postao jedan od osnivača agencije Team koja je zastupala vizašiste, frizere i stiliste. Nakon što se zaljubio u Barcelonu, 1999. se ondje i preselio. Otkrio je da može dobro zarađivati preprodajući luksuzne stvari na eBayu.

Glasnogovornica Hermèsa rekla je da ne postoji način ili trik kako doći do Birkin torbe, već je bitno stvoriti odnos s njihovom modnom kućom i komunicirati sa suradnicima kako biste uhvatili torbu kada postane dostupna jer su one rađene ručno i dostupan je samo određen broj koji nije velik. Kako bi se načinila jedna Birkinica, potrebno je oko tjedan dana.

Oni koji ju posjeduju ne žale za trudom koji je potrebno uložiti kako bi je se dočepali. Ashley Bernon, agentica za nekretnine u Bostonu i obožavateljica Birkin torbi nesebično je predala svoju majci nakon što je izgubila kuću i garderobu u uraganu Katrina. ''Moć Birkinice je toliko čudesna da mojoj majci upućuju poglede divljenja čak i dok je u odjeći za jogu. Bezvremenska je i što god odjenuli, možete i nju nositi u rukama'' rekla je Bernon.

Ona je definitivno, osim prekrasne torbe, statusni simbol koji govori ''Imam brdo love i mogu si priuštiti da potrošim tisuće dolara samo na torbu''. No, zašto je baš toliko tražena? Cameron Silver, vlasnik mondenog second-hand butika Decades ističe kako je torba iznimno kvalitetna i načinjena od prekrasnih materijala. On također lovi Birkinice kako bi ih prodavao u svom butiku i čudi se kako su i danas izrađene sa istim šavovima koje je tvrtka razvila još u početku.

''To je ultimativna ručno rađena torba na kojoj nema logotipa, no pravi znalci će ju uvijek prepoznati. Ona je totalna suprotnost 'it' komada i smatram da je zato nakon toliko vremena ostala poželjna. Nije podređena trendovima kao ostale torbe, ona je zaista bezvremenska'', kaže Silver.

Mica Bonner iz New Yorka, obožavateljica Hermèsovih šalova i pokretačica Yahoo chat grupe u kojoj se skupljaju ljubitelji Hermèsa rezimira to ovako: ''Smatram da svi obožavaju Hermès, posebno Birkin torbe zbog toga što ljudi najviše žele ono što ne mogu imati''.

Put Tonellove karijere je jasan. Biznisu preprodaje Birkinica ne može se vratiti. ''Prošle godine dobio sam mail od klijentice koja je željela bijelu Birkinicu ili Kelly torbu, također jako traženu Hermèsovu torbu. Planirao sam nabaviti torbu već uhodanim postupkom, tražio sam torbu a prodavač mi je rekao da mu je žao ali da nije dostupna. Rekao je da trenutno niti jedna nije dostupna.'' Toga je dana shvatio da je s pretprodajem ovih ljepotica - gotovo.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika