24.11.2009. / 16:10
Tajni kupci pokazali: Slovenci su najljubazniji, Hrvati odmah iza njih
"U Hrvatskoj smo naučili pozdravljati i zahvaljivati, ali lekcija koju nikako da usvojimo jest osmijeh", ističu iz Heraklea
Najljubazniji trgovci nalaze se u SlovenijiVeliko istraživanje agencije za tajne kupce Heraklea obuhvatilo je šest zemalja regije i pokazalo kako se gosti i kupci najljubaznije uslužuju u Sloveniji. Hrvatska se smjestila na dobrom drugom mjestu, dok je na začelju ljestvice Bosna i Hercegovina.
Istraživanje o osnovama lijepog ponašanja, odnosno kvaliteti usluge provedeno je od 2. do 12. studenog ove godine, a tajni su kupci u Hrvatskoj i zemljama regije posjetili ukupno oko 800 maloprodajnih i ugostiteljskih objekata (od čega u Hrvatskoj oko 200).
Još se puno toga može popraviti
U svim su zemljama - Hrvatskoj, Sloveniji, BiH, Srbiji, Crnoj Gori i Makedoniji, tajni kupci pažnju usmjerili na pet osnovnih elemenata dobre usluge: početni pozdrav, osmijeh, nuđenje pomoći, zahvalu te završni pozdrav na odlasku.
Sve zemlje su zajedno postigle rezultat 68,56 posto što ih je, ocjenjuju u Heraklea-i, "svrstalo u osrednje đake koji još moraju učiti za odličan".
Po rezultatima istraživanja, najbolji je rezultat, 76,15 posto, postigla Slovenija, a slijedi Hrvatska s ukupnim rezultatom 72,61 posto.
Hrvatsku prate Crna Gora (72,13 posto), Makedonija (67,62 posto) i Srbija (64,78 posto), dok je na posljednjem mjestu BiH s ukupnim rezultatom 57,43 posto.
Bolja usluga u ugostiteljskim objektima
Istraživanje je također pokazalo da se u svim zemljama ljubaznije dočekuju i uslužuju gosti u ugostiteljskim objektima (osnovni standardi ispoštovani u 74,53 posto slučajeva) nego kupci u maloprodajnim objektima (63,03 posto).
I hrvatski su se ugostitelji, navode iz Heraklea-e, pokazali marljivijim od prodavača u maloprodaji i to za 12,46 postotnih bodova - osnovni standardi za pružanje kvalitete usluge u ugostiteljskim objektima ispoštovano je u 78,78 posto slučajeva, dok je u maloprodaji rezultat 66,32 posto.
Od pet osnovnih elemenata dobre usluge ugostitelji i prodavači u maloprodaji u Hrvatskoj najčešće ne zaborave na pozdrav - u 80,5 posto slučajeva pozdrave kupaca ili gosta na odlasku, a u 74,3 posto slučajeva na dolasku, a slijede nuđenje pomoći (72,7 posto) i zahvala nakon kupnje ili posjete (70 posto).
Hrvatska se mora naučiti smiješiti
"U Hrvatskoj smo naučili pozdravljati i zahvaljivati, ali lekcija koju nikako da usvojimo jest osmijeh", ističu iz Heraklea-e što potkrepljuju i podatakom da se samo 64,33 posto djelatnika osmjehnulo svom kupcu ili gostu.
Takav osrednji rezultat prati nas kroz slična istraživanja već godinama, podsjećaju iz agencije za mystery shopping i ponavljaju da je osmjeh osnova ljudskog kontakta, ništa ne košta, a obogaćuje nas i kao osobe i kao narod.
Vezane vijesti
Otvorena prva trgovina vojne opreme u Hrvatskoj
U Zagrebu je danas otvorena prodavaonica vojne neborbene opreme, prva takva u Hrvatskoj, u kojoj se građanima nudi oprema kojom se koriste Oružane… Više
- Hrvatska ne može zadržati postojeći režim s BiH
- Hercegovački trgovci profitirali povećanjem PDV-a u Hrvatskoj
- Hrvatska ima 28% veću prodajnu površinu po stanoviku od zemalja EU
Komentari
Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.
Najnovije
-
05.07.2012. / 10:38
Hrvatski gospodarstvenici u pohodu na rusko tržište
-
29.06.2012. / 16:26
Šokantna i provokativna modna predstava
-
29.06.2012. / 16:20
'Nakon pravomoćne presude moći ćemo razgovarati o Čačiću'
-
29.06.2012. / 16:09
Uživajte u sekundu dužem vikendu
registracija
16/11/09
vbkluht, 24.11.09. 16:43
Mogli su usporediti visinu plaće s količinom "smješkanja" :)