16.12.2009. / 15:50

Autor: Igor Koruga

Uskoro slavljenički koncert Hrvatskog baroknog ansambla

Ovim koncertom, HRBA će svečano obilježiti svoju 10-u godišnjicu postojanja u Velikoj dvorani Lisinski. Uz pomoć Akademskog zbora "Ivan Goran Kovačić" i pod dirigentskom palicom maestra Saše Britvića, moći ćemo već na početku iduće godine uživati u integralnoj izvedbi Haendelovog "Mesije"

Saša BritvićSaša BritvićDvogodišnja suradnja Hrvatskog baroknog ansambla (HRBA) i britanskog trubljača, blok-flautista i dirigenta Philipa Picketta nastavljena je nedjeljnim koncertom "Watermusic" u HGZ-u. Nakon hvaljene prošlogodišnje izvedbe "Acisa i Galateje" na Dubrovačkim ljetnim igrama, Pickett se još jednom istaknuo kao sugestivni vođa i poznavatelj izvedbenih tajni baroknog stila.

S druge strane, HRBA je upisala u vlastitu biografiju još jedno dragocjeno iskustvo, koje je će njeni članovi i umjetničko vodstvo sigurno iskoristiti na najbolji mogući način.
Programski ujednačen sadržaj možda je bio malo i predugačak, no visoka minutaža nekih ovogodišnjih nastupa vjerojatno je bonus jubilarne sezone vjernim pretplatnicima i ljubiteljima HRBA-e.

Iz neobjašnjenih razloga, prvi i drugi dio izvedbe zamijenili su mjesta, tako da je "Water Music" Georga Friedricha Haendela (1685.-1759.) zaključio nastup svojim sjajnim i pompoznim ozračjem.
19 stavaka "Muzike na vodi", u zagrebačkoj koncertnoj dvorani, bili su izvedeni u dahu, s osnovnom značajkom preciznog i zahtjevnog tempa. Takav način izvođenja HRBA često i ne rabi, ali stvorena zvučna platforma pogodovala je istaknutoj komunikaciji gudača i puhača, te u drugom dijelu (HWV 349/350) blok-flaute i fagota.

Da bi dojam bio potpun, pobrinuo se odličan continuo čembalista Pavla Mašića, violončelistice Nike Zlatarić i kontrabasista Igora Crneka. Pickettovo inzistiranje na čvrstom i preciznom ritmu otvorilo je doduše prostor brojnim sitnim grešk(ic)ama, ali je istovremeno i predstavilo, u nekoliko stavaka, domaći ansambl u najboljem mogućem izdanju. Iznimka su bili prilično eksponirani rogovi koji su Pickettovu tonsku toleranciju shvatili malo pre doslovno. Srećom, većina tema bila je ponovljena u violinskim dionicama, što je osvježilo glazbeni izraz i pomoglo pri koncentriranom slušanju.

U uvodnom smo dijelu koncerta imali priliku čuti odabrane dijelove iz Purcellove grandiozne semi-opere "The Fairy Queen". Iako se Henry Purcell (1659.-1695.) trudio ugledati na tadašnji novi francuski i talijanski stil, ostao je ipak obilježen kao konzervativni i izrazito engleski skladatelj sklon disonantnom kontrapunktu i genijalnom korištenju engleskog jezika.

I u navedenom djelu, prilagođenom Shakespeareovom tekstu ("A Midsummer Night's Dream"), čulo se bogatstvo najfinije i najsofisticiranije Purcellove dramske glazbe. Poslije uvodnih pet stavaka (First and Second music, Overture), slijedio je odabir plesova, simfonija i završne Chaconne. Potonja, nazvana "Dance for a Chinese Man & Woman" istaknula je šarmantnu temu u formi s nekoliko vješto komponiranih varijacija.

Rabeći autentične dur-horne pri izvedbi oba djela, HRBA je postala prvi domaći ansambl koji se upustio u tako sveobuhvatne izvođačke finese. Unutar najangažiranijeg dijela ansambla istaknuo bi, uz umjetničku voditeljicu Lauru Vadjon, i mladog violinista profinjena i autentična stila (bez pomoći brade) Silvia Richtera. Neovisno o kompleksnosti dionica, na lijevom rubu izvođačkog tijela, mekim je pokretima, te artikuliranim i jasnim zvukom, fino iznosio melodijski sadržaj i ustrajno pratio ugođenost prve violine. Saša Britvić i Laura Vadjon očito polažu nade na mlađi naraštaj i u tom smislu utiru put međunarodno afirmiranom profesionalnom ansamblu.

Velikim, slavljeničkim koncertom koji je na rasporedu 30. siječnja 2010. u okviru ciklusa "Lisinski subotom", HRBA će svečano obilježiti svoju 10-u godišnjicu postojanja u Velikoj dvorani Lisinski. Uz pomoć Akademskog zbora "Ivan Goran Kovačić" i pod dirigentskom palicom maestra Saše Britvića, moći ćemo već na početku iduće godine uživati u integralnoj izvedbi Haendelovog "Mesije".

Vezane vijesti

Nastavak impresivnog koncertnog niza u Bazilici Srca Isusova

Nastavak impresivnog koncertnog niza u Bazilici Srca Isusova

Ustrajni hrvatski orguljaši Ante Knešaurek i Pavao Mašić u nedjelju će, 13. studenoga 2011. u 20 sati, u zagrebačkoj Bazilici Srca Isusova u… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika