Objavljeno u Nacionalu br. 739, 2010-01-12

Autor: Dean Sinovčić

BRITANAC na čelu slavnog hotela

'Ponosan sam jer držim ključ Esplanade'

MENADŽER PHILIP MAHONEY pola godine je na čelu zagrebačkog hotela Regent Esplanade, a govori o vođenju hotela, karijeri i domaćem hotelijerstvu

NOVI IZAZOV Mahoney je 2006. izabran za hotelskog menadžera godine u ŠkotskojNOVI IZAZOV Mahoney je 2006. izabran za hotelskog menadžera godine u ŠkotskojPočetkom travnja ove godine za generalnog direktora hotela Regent Esplanade postavljen je 42-godišnji Philip Mahoney koji je u svojoj dvadesetogodišnjoj karijeri vodio brojne hotele, pretežno u Velikoj Britaniji. Njegovo vođenje hotela je bilo toliko uspješno da je 2006., u vrijeme kada je vodio Radisson SAS hotel u Glasgowu, izabran za hotelskog menadžera godine u Škotskoj. Možda promjena na čelu hotela Esplanade ne bi bila primijećena izvan poslovnih krugova da na Oleander terasi hotela Esplanade nije osvanulo klizalište, što je doista domišljat i iznenađujući poslovni potez. Riječ je o jednoj od promjena nakon dolaska Mahoneyja na čelo hotela, Britanca koji uživa u Zagrebu. Mahoney ne samo da želi voditi što bolje hotel Esplanade, nego želi da se hrvatski turizam podigne na višu razinu kojoj bi, po njemu, prirodno trebao pripadati.


NACIONAL: Čija je ideja bila da postavite led na Oleander terasu hotela Esplanade i otvorite klizalište?
- Kada je moja supruga prvi put došla u Zagreb, odveo sam je u restoran na večeru i pokazao joj hotel. Pokazao sam joj i Oleander terasu i rekao kako ne znam što ću s terasom tijekom zime, na što mi je ona rekla "stavi led na nju". "Sjajna ideja", odgovorio sam joj, stoga za tu ideju slobodno "krivite" moju suprugu. Moji suradnici iz hotela odmah su prihvatili tu ideju i pronašli partnere za klizalište koji su tehnički i financijski sve podržali. Ideja o postavljanju leda dio je procesa u kojem želimo povezati hotel sa Zagrepčanima kako bi ga oni svakodnevno koristili, ne samo kada nešto žele proslaviti.

Zagreb odlična prilika

NACIONAL: Većinu svoje karijere proveli ste u Velikoj Britaniji. Kako to da ste odlučili prihvatiti posao u Hrvatskoj?
MAHONEY je igrač golfa, a kaže da bi izgradnja terena u Hrvatskoj produljila turističku sezonuMAHONEY je igrač golfa, a kaže da bi izgradnja terena u Hrvatskoj produljila turističku sezonu- S kompanijom Rezidor, vlasnikom lanca hotela Regent, radio sam i prije dok sam vodio njihov hotel Radisson SAS u Glasgowu. U njihovim očima bio sam osoba koja nije previše mobilna, radio sam izvan Velike Britanije davno, dok sam bio mlad. Napustio sam kompaniju Rezidor nakon što su mi ponudili da se preselim u Bruxelles. Ja bih se preselio, ali nisam želio da se moja obitelj preseli tamo. Kada sam odlučio vratiti se u kompaniju Rezidor, prvo su me pitali jesam li mobilan. Zagreb mi se učinio kao odlična prilika a i veze sa Škotskom su dobre, što je posebno važno mojoj supruzi i djeci koji žive u Škotskoj.

NACIONAL: Postoji li u vašem ugovoru stavka o tome koliko ćete dugo voditi ovaj hotel?
- Ne, takva stavka ne postoji u našem ugovoru. Mi smo poput nogometnih trenera, sve ovisi o posljednjem rezultatu koji smo postigli.

NACIONAL: Znači, odlučili ste prihvatiti rizik?
- Da, doista sam se odlučio na rizik. Međutim, otprije sam znao jako mnogo o hotelu Regent Esplanade preko svog šefa u Glasgowu, znao sam da je renoviran. Gdje god sam radio želio sam se osjećati ponosno jer radim upravo u tom hotelu. Iskrena sam osoba, a kako je hotelski posao bazično prodaja, ne bih mogao lagati gostima da je hotel koji vodim prekrasan ako je grozan.

NACIONAL: Jeste li od vlasnika dobili određene upute o tome kako treba voditi ovaj hotel?
- Kompanija Rezidor zapošljava menadžere kako bi vodili posao a meni nisu dali nikakve upute prije nego što sam došao u Zagreb. Pustili su me da dođem, ocijenim situaciju, a zatim su me pitali što mislim. Ja sam im rekao svoje mišljenje i oni su se složili. Koji je bio moj dojam? Znate, ja sam kućepazitelj ove institucije i ja samo držim ključeve. Nisam se želio petljati u nešto što je davno ustanovljeno sve dok posao dobro ide. Jasno je da se ekonomska situacija u Hrvatskoj mijenja, recimo da se promjene u ekonomiji u europskim zemljama odražavaju u Hrvatskoj sedam mjeseci kasnije. Mislim da se u Hrvatskoj ne reagira dovoljno brzo na ekonomske događaje u Europi i stoga mi moramo brže reagirati u kontekstu promjene poslovnog modela. No ovaj hotel je prekrasan proizvod s visokom kvalitetom usluge. Bilo je, recimo, malih promjena u načinu na koji obavljamo stvari, zbog čega sam pomalo kritiziran. Naime, moj stil ponašanja je neformalan, što katkad nije najbolje prihvaćeno u vrlo formalnom okruženju.

Esplanade ikona u regiji

NACIONAL: Kako je vaša obitelj reagirala kada ste im rekli da se selite u Hrvatsku?
S KUHAROM Esplanade
Jeffreyjem Vellom ispred
klizališta postavljenog na
Oleander terasiS KUHAROM Esplanade Jeffreyjem Vellom ispred klizališta postavljenog na Oleander terasi- Zanimljivo je bilo to da sam prije gotovo tri godine napustio hotelski posao i radio za jednu konzultantsku kompaniju. Nije to dugo trajalo pa sam rekao sebi kako moram raditi ono u čemu sam najbolji. Stoga se moja obitelj ovog puta složila s time da prihvatim posao izvan Velike Britanije. Postojala je mogućnost da se moja obitelj odmah doseli u Zagreb, ali smo odlučili pričekati i vidjeti kako će se razvijati posao. Ja sam uvijek spreman kockati se sa svojom karijerom, ali nisam spreman kockati se s obrazovanjem moje djece pa sam odlučio da ostanu u Škotskoj i tamo pohađaju školu. Trenutačno se viđamo svaka tri tjedna, ili oni dođu u Zagreb ili ja odem u Škotsku.

NACIONAL: Kada ste prije gotovo tri godine napustili posao menadžera u hotelu Cameron House, rekli ste da želite provesti više vremena s obitelji.
- Da, i to sam učinio. Dakle, čitali ste novinske članke o tome.

NACIONAL: Kako ne, škotske novine su pisale o iznenadnom i kontroverznom odlasku poznatog hotelskog menadžera iz vrlo poznatog hotela.
- Turizam je za Škotsku jednako bitan kao za Hrvatsku. Bila je to velika stvar, pet godina sam radio kao generalni menadžer u hotelu Radisson SAS u Glasgowu, bio sam član trgovačke komore i udruženja hotelijera, tako da sam bio prilično poznat u gradu koji je manji od Zagreba. Radilo se o tome da sam bio pozvan da vodim hotel Cameron House, bio je to projekt iz snova, ali je taj projekt krenuo u pogrešnom smjeru. Najžalosnije je to što sam na tom projektu radio s ljudima koje znam godinama, jednog od njih, izvršnog direktora, znao sam 20 godina, nekada sam mu bio pomoćnik, a na kraju je propalo i naše prijateljstvo. Prava šteta, ali ja u tom okruženju nisam mogao raditi.

NACIONAL: Nije čudo da su se novine raspisale, ipak ste 2006. bili proglašeni hotelskim menadžerom godine.
- Da, ali samo u Škotskoj, ne u Velikoj Britaniji. To nije velika nagrada, ipak je Škotska mala zemlja, ali sam svejedno ponosan na tu nagradu.

NACIONAL: Činilo se da ćete nakon odlaska iz hotela Cameron House potpuno napustiti posao menadžera hotela.
- Da, sve moje nade u taj posao su nestale, nakon što sam godinama uživao u tom poslu. Moje razočaranje je bilo ogromno. Do tada sam uspješno vodio hotele u Manchesteru i Glasgowu i onda sam došao u taj prekrasan hotel na jezeru Lomond koji se preuređivao tako da sam se brinuo o građevinskim radovima. Vlasnici su odlučili srušiti glavnu dvoranu. Shvatio sam da se to nije trebalo raditi. Zato mi je drago što sam nakon tog posla uzeo stanku.

NACIONAL: Znači li to da ovim poslom u Zagrebu zapravo obnavljate karijeru hotelskog menadžera?
- I meni se tako čini. No u to vrijeme sam u Škotskoj imao veliku podršku brojnih ljudi.

NACIONAL: Kada sam provjeravao internetsku stranicu tripadvisor.com na kojoj gosti ostavljaju dojmove o hotelu, pa tako i o hotelu Esplanade, vidio sam da ste zahvaljivali gotovo svakom gostu koji je napisao svoje dojmove o hotelu Esplanade. Znači li to da se i na taj način brinete o gostima?
SA ZAPOSLENICIMA
hotela Camoren House
u Škotskoj, u kojemu
je radio prije dolaska u
EsplanaduSA ZAPOSLENICIMA hotela Camoren House u Škotskoj, u kojemu je radio prije dolaska u Esplanadu- Jako puno ljudi posjećuje stranicu tripadvisor.com i čini mi se da im je vrlo drago kada menadžer hotela reagira na njihove komentare. Gosti mi se često direktno jave, brinemo se o nekim njihovim obljetnicama, ako u vrijeme neke obljetnice dođu u naš hotel, osiguramo im lijepu sobu gdje ih dočeka čokolada ili pjenušac. Takve geste naši gosti posebno cijene i, što je najvažnije, ponovo nam se vraćaju. Mi smo u igri koja se zove gostoprimstvo a ta se igra proširila na virtualni svijet.

NACIONAL: Nakon sedam mjeseci vođenja ovog hotela, koje su njegove prednosti i mane?
- Mane su očekivanja u poslovnom smislu. Mi vodimo luksuzan proizvod, a tržite luksuza trpi zbog ekonomske krize. Zato je moj posao organizacija i ispunjavanje tih očekivanja te sprečavanje utjecaja krize na hotel i ljude koji rade u njemu. Ako predložim nešto što bi moglo utjecati na poslovanje, stalno iščekujem reakcije, bilo da je to postavljanje klizališta na terasi, bilo da je to izbor DJ-a u baru u petak uvečer. U nekom drugom hotelu to ne bi bila posebno hrabra odluka, ali u ovom hotelu to jest jer sam svjestan toga da ljudi u Zagrebu posebnim očima gledaju na Esplanadu. Prednost vođenja hotela jest vrlo stabilan tim ljudi koji ovdje rade i koji vole svoj posao. Prednost je odlična reputacija koju ovaj hotel ima, on je ikona ne samo u Zagrebu nego u cijeloj regiji.

NACIONAL: Da ne spominjemo poslovnu stranu hotela, kakvim vam se čini život u Zagrebu?
- Zagreb je briljantan grad. O Zagrebu se izvan Hrvatske ne zna dovoljno, ako je Zagreb, poput Praga, sjajan za kraće odmore, kako je onda moguće da Zagreb ima samo 3700 hotelskih soba, što je premalo? A k tome je popunjenost pedeset posto. To je jako loše. Stvar je političke volje i nedostatka odluke da se Zagreb odredi kao destinacija za poslovna putovanja, ali i za odmor.

NACIONAL: I Zagrebu, kao i cijeloj Hrvatskoj, nedostaju hoteli s pet zvjezdica.
- Tako je. Ovog sam ljeta boravio u tri hotela na obali, u Rovinju, Novom Vinodolskom i Dubrovniku, i bio sam jako zadovoljan. Takvih hotela Hrvatskoj treba još više, ali da bi privukli investitore, kako one koji bi renovirali postojeće hotele ili gradili nove, treba im predočiti jasnu poslovnu ideju.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika