19.01.2010. / 14:30

Autor: Renato Baretić

Morbidna kampanja EPH-a: Poluprofil zločinca i izdajnika od danas i na vašem zidu!

Gadljivo je do bola to što su medijsko-marketinški stručnjaci EPH-a (kompanije u gotovo polovinskom vlasništvu WAZ-a), dobro proučivši "market" i lociravši "target", zaključili da je Ante Pavelić "brand" uz pomoć kojega 2010. mogu popraviti nakladu Jutarnjeg lista. A još je gadljivije to što su dobrim dijelom - u pravu

Danima već Jutarnji list najavljuje i reklamira roman Pere Zlatara "Meta poglavnik: živ ili mrtav". I nema u tome ničega spornog, dapače, ne poznajem nijednog pisca kojemu bi bilo žao što mu se nova knjiga promovira tako bombastično. Nema ničeg lošeg ni u pravopisnoj nezgrapnosti naslova knjige, to se uvijek može pripisati autorovoj poetskoj slobodi. Nema, zacijelo, ničega spornog niti u samom sadržaju knjige - nisam čitao dosad objavljene ulomke, ali siguran sam da je stari novinarski mačak Zlatar jednako vješt i u romanopisanju.

Ima, međutim, u svemu tome ipak nečega što, gotovo doslovno, bode oči. A to su fotografije Ante Pavelića što su se dan za danom, sve do danas (valjda je nekome napokon sinulo!) kočile na naslovnici i unutarnjim stranicama spomenutog dnevnog lista, drugog ili trećeg po nakladi u Hrvatskoj. Nisu to samo klasične dokumentarne, protokolarne fotke, ono - Pavelić otvara bolnicu, Pavelić ljubi dijete u nošnji, Pavelić kod Mussolinija, von Horstenau kod Pavelića, Pavelić u obilasku postrojbi, Pavelić nešto čita, Pavelić miriše cvijet... Za reklamnu kampanju Zlatarove knjige kao ključna je ilustracija danima odabiran onaj zlokobni službeni portret poglavnika pod šapkom, zamišljeno zagledanog prema Argentini u daljini.

Izrezati i uokviriti...

Taj nesretni poluprofil zločinca i izdajnika pod kojim je napravljeno toliko zla (i zbog kojega, uostalom, govna jedu već generacije i generacije Hrvata) postao je u ovih tjedan dana tako čak i svojevrsnim zaštitnim znakom novina u kojima ga se sustavno repliciralo sve do današnjeg broja. I to ne bilo kako, nego u popriličnom formatu, bez ijednoga slova preko njega, tako da ga svaki pravi Hrvat može, ako još nije, izrezati i uokviriti za na zid, ili barem umetnuti između dva klizna stakla na vitrini... Ostali stvarni likovi Zlatarova romana predstavljeni su fotografijama veličine poštanske marke, samo je Pavelić iz dana u dan izlazio jednako velik i još k tome podmazan sloganom: "Ekskluzivno - Prvi roman o Paveliću".

Brand Pavelić

Kad bi bilo koje njemačke dnevne novine u djelomičnom vlasništvu kompanije WAZ pet dana za redom objavljivale Hitlerov službeni portret (pa nek je i pod sloganom "Ekskluzivno - Prva prava satira o Hitleru"!) imale bi gadnih okapanja, i s vlasnicima, i s vlašću, i s javnošću. U Hrvatskoj se, naravno, i dalje ne javlja nitko.

Gadljivo je do bola to što su medijsko-marketinški stručnjaci EPH-a (kompanije u gotovo polovinskom vlasništvu WAZ-a), dobro proučivši "market" i lociravši "target", zaključili da je Ante Pavelić "brand" uz pomoć kojega 2010. mogu popraviti nakladu Jutarnjeg lista. A još je gadljivije to što su dobrim dijelom - u pravu.

P.S. Silno me zanima što o svemu tome misle moji dragi znanci Goldsteini, Slavko i Ivo, inače rado viđeni gosti i suradnici na stranicama istih tih novina.

Vezane vijesti

Banana u državi

Banana u državi

Zamišljam očaj onih likova koji su otišli u Poljsku da bi se tamo pijani tukli, pijani švercali bengalke na stadione, pijani ih tamo bacali na teren… Više

Komentari

registracija
10/11/09

listlist, 19.01.10. 14:55

Jednako kao što mene zanima što Renato misli o jednostavno prvoklasnim člancima „Tiger Woods ne smije ševiti a ni masturbirati“, „Ronnie Wood smrdi i ne zna se ljubiti“ i „Nina Morić otkriva: S novim dečkom se svaki dan seksam po pet puta“..?
Novinarstvo je sve više i više zaglupljujuća i trivijalna pornografija koja promovira banalni spektakl. Jedino što ti, Renato, misliš da si jedina djevica u bordelu?


registracija
15/10/09

deus, 19.01.10. 14:59

gle, Bareticu...na zalost, javit ce se sad tovar i slicna ekipa koji ce prebrojavati mrtve, pa ce reci da Pavelic ipak nije stigao pobiti onoliko ljudi koliko je na bleiburgu stradalo...na zalost, u nasoj svijesti i dalje stoji da nije isto ubiti dijete od 10 godina hrvatske rodovnice, kao i jednako tako nevino dijete neke druge rodovnice....ili, sto je najgore, iste rodovneice, ali drugacijeg politickog opredjeljenja...i dokle god je tako, nije niti cudo da je Pavelic ekskluziva...na zalost, to je tako...sa slicnim prepirkama se ja nadjem za obiteljskim stolom (a bitno je reci da ti isti ljudi sto bi meni oci vadili, jer ne padnem nicice pred Pavelicem, ne smognu hrabrosti za jednu jedinu rijec protiv osobe za koju se zna da je dobra, ali ujedno i partizan, dakle, totalni papci. jer ako smatras da je ustaski rezim toliko dobar, onda izvoli biti barem toliko tvrd u tom stajalistu da ne pokleknes na prvoj kusnji) a nekmoli u siroj javnosti...dakle, dokle god se kod nas budu "vrednovale" zrtve (dakle, 1 hrvat vrijedi 1 bod, 10 mucki ubijenih nehrvata = 1 hrvat), a ne gledale kao zrtve, nista nas ne treba cuditi...


registracija
8/7/09

bankar, 19.01.10. 15:01

još je morbidnije što Tita uspoređuju sa Pavelićem


registracija
7/1/09

maggiore, 19.01.10. 16:08

Anatomski gledano, tema se nalazi u debelom crijevu.


registracija
17/1/10

pitman, 19.01.10. 16:10

ja nisam znao podatak sve dok mi jedan Amer nije rekao da su ustase pobile najvise Zidova poslje naravno Njemaca zasto je bitno sto mi je to rekao Amerikanac zato sto smo po tome poznati u svijetu...


registracija
19/1/10

nevenko2, 19.01.10. 17:05

Pitman
Ti puno toga ne znas. Ustase su ubile oko 28 ti Zidova, a znas li da je Tito odgovoran za vise od 1 milijuna zrtava i to uglavnom poslije rata.


registracija
19/1/10

nevenko2, 19.01.10. 17:18

Kip zlocinca i izdajnika stoji u Kumrovcu a u Zagrebu ima i trg. Zasto autor teksta ne kaze nekoliko rijeci i o njemu i ostalim partizanskim koljacima od kojih neki i danas primaju mirovinu u RH


registracija
26/11/09

abar, 19.01.10. 17:26

Koji bolesni umovi,cccc


registracija
10/11/09

listlist, 19.01.10. 17:27

tito odgovoran za 1 milijun zrtava poslije rata. hahaahah. ok, samo si uvecao 25 puta, nije bed..


registracija
3/1/10

GULLWING, 19.01.10. 17:46

Pitam se tko je to pisao scenarij i režiju o Titi.
A, da zna se!!!!!!


registracija
30/10/09

euspiegel, 19.01.10. 18:38

Za razliku od prethodne kolumne, s ovom se načelno moram složiti (ne kao neki bez svog mišljenja, koji kažu - slažem se u potpunosti, potpisujem i sl...). Naime, osobno jedem govna zbog dotične povijesne spodobe koja dade Talijanima Istru i otoke, pa skoro pola stoljeća već... Pa i ova kampanja izdavača željnog profita će pripomoći, osim popunjavanja praznine u povijesnoj žurnalistici, i zadovoljavanju nečijih sitnih strasti buduži se smeće guralo 60 godina pod tepih bez želje da se stvari jednom za svagda raščiste


registracija
19/1/10

nevenko2, 19.01.10. 18:55

listlst
Ja bih volio da sam uvecao broj zrtava ali na zalost to su podaci prof Rudolph Rummel-a koji je sada u mirovini. Profesor je istrazivao sve zrtve 20. stoljeca, a ako ukucas njegovo ime naci ces stranicu sa cjelokupnim pdacima. Posebno poglavlje je pod nazivom Tito' s Slaughterhouse .


registracija
9/8/09

vinko12, 19.01.10. 19:01

kad vidim komentare ovog ekstremnok komunjare baretica (kao i vecine komentara svih nasih novina koje su postale ljevicarska prcija) dodje mi da slavim pavelica i kao covjeka i drzavnika. Tito je ideoloski zlocinac kakvog mu nema ravnog na nasim prostorima, njegova slike, kjnige, spomenici, ulice i trgovi na svakom koraku kod nas. Cak se trude napraviti turisticki brand od "velikog" koljaca broza, a nito ni da zine ili kritizira velicanje zlocinca i komunizma. I tako vec sezdeset godina. Dokle ta stoka misli terorizirati normalne hrvate.


registracija
10/11/09

listlist, 19.01.10. 19:02

da. i moja baba je istrazivala isto to i sad je u mirovini i ona je pobrojala 4.7 milijuna zrtava kriznog puta. lol. daj ne lupetaj po internetu, i prouci malo gradivo.


registracija
31/7/09

PalacGoree, 19.01.10. 19:22

Mene jedna stvar više brine od postera, to kako ga Jutarnji reklamira na TV-u, gdje on stoji na balkonu i pred masom izgovara, ako se ne varam "Pozdrav Ustaše". Da ti se želudac okrene. Lijepo učimo mlade, svaka čast ovoj državi. Od najvećeg zločinca koji je jednostavno poklonio Talijanima hrvatski teritorij znamo napraviti heroja 20-og stoljeća i borca i za slobodu.
Stvarno znamo nisko pasti


registracija
27/7/09

columbo, 19.01.10. 19:39

Nije to tako lose Renato. Mislim to da ce svaka olos, svog idola imati priliku izrezati , pljunuti, zalijepiti, okaciti...
Jutros je u mojoj mesnici nekakvim nabojem domoljublja na zidu osvanula fotka zlocinca Pavelica. Gazda Jure ponosno komentira bogomdanu priliku, a mesarski naucnik Jozo sveudilj uzdize "Jutarnji" koji se, evala pokaza...
Jeste li vidili onu nakazu na zidu, pitam susjedu Andju? Jesan, vidila san i mislin kako je to bas lipo - da muhe imaju po cemu srat!
Ostao sam zatecen tom krasnom mesarskom idejom.


registracija
16/11/09

simo, 19.01.10. 19:40

O ustašama smo slušali 50 godina,možda malo više inovativnosti.Isfurana tema.Idemo malo o drugu Titu,o njegovim masovnim grobnicama,o dječjim cipelicama u njima.Sada je pravo vrijeme za partizanske zločinime i ostale teme koji su zasjenili i ono malo dobroga antifašizma.A ove mlade generacije na koje se pozivate,oni su dovoljno pametni a i lišeni komunističke lobotomije da bih razmišljali na vama prihvatljiv naćin.Oni vole svoju domovinu i pri tome su svijesni da se to ne slaže sa vašom slikom domoljublja.


registracija
16/11/09

simo, 19.01.10. 19:42

Nemojte nas trovati sa Ustašama a ni predragim vam partizanima.Takve glupave teme imaju za cilj stvaranje jaza i netrpeljivosti među građanima.


registracija
16/6/09

Trenk, 19.01.10. 19:55

U isom trenutku kad Vecernji list uzdize Poglavnika, orkestrirano HTV- i gosp. Vrdoljak
nam objasnjava u poludebilnom spotu da 147 predsjednika drzava svijeta, nisu znali kome su dosli na sahranu 1980. godine, ali hvala bogu, to ce nam rasvjetliti moralna vertikala HTV-a iz 90. ih godina, pridosla malo iz Amerike u rodnu mu Rvacku grudu ili rodne mu Grude, odakle li je vec ?
I sve to uz pomoc pazljivo biranih dokumenata, pozajmljenih iz jutarnje emisije HTV-ovog vremeplova, koji svako jutro pocinje s tim da nam prikaze Njemacke fasiste kako marsiraju i usput se spomene da su eto izgubili rat,zatim vidimo zrtvu jadnog Stepinca, a na kraju se stalno u nekom spotu ljube Tito i Staljin i prikazu nekoliko pocjepanih partizana, te naglase da je komunizam poubijao milijarde ljudi.
Koliko ih je puubijao fasizam i religija kroz vjekove ?
O tome muk !


registracija
19/1/10

nevenko2, 19.01.10. 20:56

Trenk
Staljin je ubio 42 mil., Mao Ce Tung 37 mil. Hitler 21 mil. Can Kaj Sek 10 mil. Tito 1,1 mil. a Pavelic 650 tis. Komunisti preko 100 mil. a fasisti 21 mil. Ako te znima izvor potrazi Rudolph Rummel-a na internetu i dobit ces ove brojeve. Gospodin je radio na havjskom sveucilistu i ekpert je za ovu temu.


registracija
10/11/09

listlist, 19.01.10. 22:02

nevenko laprdas gluposti. ko prvo brojke su ti kretenoidne, a to sto je lik bio na havajskom sveucilistu ne znaci apsolutno nista. a tih 6 imena si nalupetao bez ikakvog razuma i povezanosti, uz to izostavivsi jedno 30 relevantnih drugih imena, tipicni diletantski desnicarski ispljuvak nekoga tko niti ista zna, niti ista razumije o povijesti, jos manje o komuniznu i sto komunizam, totalitarni sistemi ili fasizam uopce jesu, osim ustasoidnih pricica dide i oca uz obiteljsko-plemensko ognjiste negdje u nekoj zabiti. caos.


registracija
29/5/09

MetaGuru, 19.01.10. 22:27

Bez želje da se uljučujem u brojanje mrtvih, brojanje krvnih zrnaca i slično, Rummel je poznati redikul i osoba isključena iz ozbiljne znanstvene zajednice.Cijela njegova luđačka teorija je nastala iz potrebe da se komunizam kvantitativno prikaže gorim od komunizma a metodologija mu je u najmanju ruku dvojbena (zbrajao je one koji se, tobože, zbog terora nisu rodili a trebali su i sl.)


registracija
10/11/09

listlist, 19.01.10. 22:54

hah. dobro da si opisao tko su "relevantni" izvori nasih domacih homo primitivusa. : ). hehe.


registracija
9/8/09

vinko12, 20.01.10. 02:19

Staljin, tito pol pot, mao su masovni ideoloski zlocinci koji su ubiijali protivnike da uspostave marksisticki komunizam. Pobili su preko 100 mil ljudi da bi to ostvarili. I onda je taj sustav propao i cijela borba i zrtve su bile uzaludne, i jos cemo se godinama izvlaciti iz tog komunistickog blata. Nasa komunjarska i cetnicka bagra (list, matagur, trenk, palac i slicni sinovi partizanskih kojlaca, udbasa, dousnika, jna oficira i slicni) to jednostavno ne mogu shvatiti da su djeca zlocinaca i njihovih p[omagaca


registracija
13/1/10

Tony1950, 20.01.10. 03:55

listlist

Sta ti stalno seres. Ti kao znas pravu istinu. Uvijek jedno te isto mlatis "tito-partija". Covjek ti lijepo govori da pogledas na Internetu sta je ta osoba istrazivala i do kojih je zakljucaka stigla. Ti se drzis brojki koje SRBI i CETNICE trube vec godinama i svake godine uvecavaju broj ubijenih srba i ostalih od strane Hrvata a mi svi znamo da to nije ni blizu istine. Istina se moze brzo saznati ali izgleda da Mesicu, Milanovicu i ostaloj komunistickoj bagri nije u interesu da se prava istina sazna a nije tesko zakljuciti ZASTO. Daj covjece udari se cekicom po glavi da ti taj mozak proradi ili ti je jos u jugoslaviji.
Koji si ti isprdak.


registracija
10/11/09

listlist, 20.01.10. 04:02

nevenko, vinko itd.. Kad vas vec nisu ni zdrav razum, a ni nikakve institucije (a za neke ovdje prikazane primjerke i kakva eksperimentalna psihijatrijsko-obrazovna bi bila zasigurno optimalna) dotakli, jedino cemu se normalan narod moze nadati je da ce ovakvi likovi zbog postupnog povecanja opce razine obrazovanosti, blagostanja i civilizacijske prosvjecenosti tijekom vremena jednostavno izumrijeti sa ovih prostora. ako nas prije toga ne strefi neki asteroid ili nesto.., koliko ce trebati.. 100 godina.. 200? : (.


registracija
19/1/10

nevenko2, 20.01.10. 04:48

listlist
Ja sam citirao umirovljenog profesora koji je istrazivao sve zrtve u povijesti covjecanstva. Posebno su obradene zrtve do 20. stoljeca, a veci dio istrazivanja se odnosi na 20. stoljece. U 20. stoljecu drug Titio je medu prvih deset ubojica, a na tvoju zalost Pavelic sa "svojih" 650 tis.nije dosao na tu ljestvicu. Druze ima i druge literature osim Mirka i Slavka.


registracija
19/1/10

nevenko2, 20.01.10. 04:58

listlist
Ja sam trenutno u Los Angeles-u, a ti lijepo zamoli nekog osnovnoskolca da ti pokaze gdje je ta zabit, a uz to moram te poduciti da je hrvatski pozdrav Bok, a ne caos.
Imas dosta cetnickih stranica na internetu pa ne vidim zasto citas Nacional.


registracija
15/10/09

deus, 20.01.10. 07:32

kao sto rekoh, javit ce se neki koji ce brojati zrtve...kao da je bitno koji rezim je koliko pobio? cim ubijes jednog neistomisljenika, za mene si zlocinac i tocka!! druga stvar, nevenko, ajd kad vec kenjas, probaj biti objektivniji...kazes, ovi fasisti ubise manje? pa realno gledano vladavina im je bila puuuuno kraca, a opet su se fino trsili da postave rekord. ali isto vrijedi i za drugi "tabor"...nije mi jasno kako itko moze ijednu stranu braniti?


registracija
17/1/10

pitman, 20.01.10. 08:01

Fakat ne kuzim vas tkz velike hrvate i domoljube koji podrzavate Pavelica a on prodao teritorij pa da je po njemu sad bi trebali putovnicu vadit kad idemo na more ...


registracija
10/11/09

listlist, 20.01.10. 12:42

deus, nema snisla : ). ti panjevi uopce ne zanju razumijevati tekst, pa ne shvacaju da ni renato baretic, ni nitko u ovim komentarima nije ni jednom recenicom opravdavao zrtve nikakvih drugih totalitarizama i sistema. al eto njima je dosta pokoja negativna recenica o poglavniku da skoce na nožice i napisu one tri recenice i misli (ako se ta lupetanja uopce mogu tako nazvati) koje "znaju" o povijesti. heh. a meni je najbolji ovaj sto vice da zivi u los angelesu. uf iznenadjenja haha.. da, hrvatska emigracija je poznata po svojim avangardnim drustvenim idejama i stavovima. ŠOK. hahah : )). eh da mi je jedan dan bit u glavi nekog takovog genijalca. ne znam, meni je to fascinantno, zivjeti u svijetu o kojem nemas ni trunke stvarnog razumijevanja, a 90 posto pojmova i fenomena ti je totalno izvan sfere shvacanja. to je nesto ala ekipa koja nema povezane polutke mozga ili nesto tako : ).. mora da je osjecaj nadnaravan ili kao da si na nekom ludom tripu heh. nazalost poguban za ostatak populacije : (.


registracija
16/6/09

Trenk, 20.01.10. 13:49

@vinko12
Postovani gospodine:
Ma da svojom retorikom ne zasluzujete polemicki odgovor, da bih vam docarao koliko niste u pravu reci cu vam nekoliko fakata. Otac mi je bio domobran , a brat mu ustasa, koji je u Lepoglavskom i Zenickom zatvoru proveo 20.godina robije, treci brat bio je partizan. Njihova zivotna tragedija, navela me je da oziljno promislim o vrijednostima i vrlinama zivota, te da na njega gledam iz vise kutova, a ne iz misje rupe iz koje Vi gospodine promatrate ogroman svijet , a vidite samo jednu crnu tacku. Iskreno , niste za osudu vec za zaljenje.


registracija
9/8/09

vinko12, 20.01.10. 18:49

e moj trenk. Ja vidim dvije crne TOCKE, ne samo jednu kao ti. I broz i pavelic su zlocinci, koji je vise ili manje ovisi s koje se strane gleda. Ali obadva su negativca. To bi i tebi trebalo biti jasno, pogotovo sto se (ako je tocno) tvoja porodica razapela na obadvije zlocinacke strane, pa bi kao takav trebao biti protiv svakog diktatorsko-zlocinackog sustava. .


registracija
26/7/09

odredjen, 21.01.10. 00:00

meni je Tito bio super. Vjezbali smo za slet i osjecali smo se ponosno. Bili smo pravi Pioniri s crvenom maramom i petokrakom na glavi. A oni koji su isli u crkvu, bili su malo nazadni. Pa pokret nesvrstanosti, bratstvo i jedinstvo, Dan Republike... svi smo bili casni drugovi i drugarice i nitko nije krao toliko kao ovi danasnji katolici (koliko ih ono ima, 95 %?). Nije bilo nikoga tko nije imao lijepo djetinjstvo. Samo su budalasi odlazili u dijasporu i sijali mrznju tamo... Momo Kapor je bio guba, isto kao i Oliver Mandic i Idoli, nismo znali tko je odakle, niti je bilo vazno. A sad - gledaj, broje se krvna zrnca. Svi se mrze, ubijaju se. Kerum i Bandic vladaju. Umjetnost ne postoji...


registracija
30/6/09

jebivjetar, 21.01.10. 12:33

Ustaša Pavelić odavno otegnuo papke. Odavno mu hrastić iz guzice izrastao. Što se više ne okanete tog govneta i izvučete Hrvatsku iz balege HDZ-a ?


registracija
24/1/10

krajisnik, 24.01.10. 02:18

"nevenko2" ko bi reko da je hr pozdrav Bok, pa jos sa velikim slovom hahahahahaha
i koji uopce bok ? lijevi ili desni ?
laprdas laprdas.
aj caossssssssssss :)))


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika