26.02.2010. / 15:57

Autor: Igor Koruga

Zagrebački kvartet saksofona obilježio 20. obljetnicu djelovanja

Uz stilski raznovrstan glazbeni repertoar od oko stotinjak djela, Kvartet danas krasi i visoka umjetnička razina, pogodna za (pra)izvođenje brojnih posvećenih skladbi iz pera domaćih i stranih skladatelja

Zagrebački kvartet saksofonaZagrebački kvartet saksofonaSinoćnjim svečanim koncertom u Hrvatskom glazbenom zavodu, Zagrebački kvartet saksofona obilježio je dvadesetu obljetnicu umjetničkog djelovanja. Uz stilski raznovrstan glazbeni repertoar od oko stotinjak djela, Kvartet danas krasi i visoka umjetnička razina, pogodna za (pra)izvođenje brojnih posvećenih skladbi iz pera domaćih i stranih skladatelja (B.Bjelinski, B.Papandopulo, D.Detoni, S.Horvat, M.Prohaska, T.Uhlik, N.Hall, P.Merků...).
Dragan Sremec (ss), Goran Merčep (as), Saša Nestorović (ts) i Matjaž Drevenšek (bs), članovi su kvarteta od samoga početka, a uz redovito muziciranje i nastupanje, uspješno se bave i pedagoškim radom. Dodjelom nagrada i izricanjem pohvala ministra kulture, gospodina Bože Biškupića i HDGU-a, bila je ispunjena i najmanja pauza sinoćnjeg nastupa.

Prema očekivanjima, koncertni se program sastojao od praizvedbe djela „Fessure (Pukotine)" domaćeg skladatelja Marka Ruždjaka (1946.), značajnog djela „44 per 4 in 4" Dubravka Detonija (1937.) praizvedenog upravo sa Zagrebačkim kvartetom saksofona 1988. godine, te obrade „Šest bagatela za puhački kvintet" Györgya Ligetija (1923.-2006.).

Kratke i kontrastne Ligetijeve minijature, temeljene na 11-stavačnom djelu za solo klavir „Musica ricercata", Kvartet je izveo tehnički suvereno i poletno, ne umanjujući osobitu izražajnost svake bagatele. Ruždjakovo jednostavačno djelo otvorilo je puno prostora stankama koje su unijele element tišine u epizodne izmjene skupnih i solističkih nastupa. Brojni trileri najavljivali su zvukovne uzlete, te vješto ukomponirani u partituru, suptilno obogaćivali brojne disonantne blokove.
Na žalost, ječna dvorana HGZ-a i neprimjereni zvučnici dali su svoj pečat izvedbi Detonijevog djela, originalno pisanog za kvartet trombona ili saksofona. Naime, nova i skraćena inačica djela izvodi se uz snimku identične skladbe onoj koja je u tijeku. Točno određeno uključivanje „tape-a" stvaralo je sa živom izvedbom nove, zanimljive i neočekivane oblike, zamućene tu-i-tamo rezonancijama u registrima alt i tenor saksofona.

U drugom djelu koncerta, profesorima su se pridružili i njihovi bivši učenici, redom vrsni instrumentalisti, uglavnom na usavršavanju u zemlji i inozemstvu; Gordan Tudor (as), Rok Volk (as), Nikola Fabijanić (ts), Goran Jurković (bs) i Tomislav Žužak (bs). Takav saksofonski nonet, obogaćen moćnim bas-saksofonom Matjaža Drevenšeka izveo je obradu „Slika s izložbe" Modesta Petroviča Musorgskog (1839.-1881.). Vješta prerada (William Schmidt) izvorne klavirske solo dionice zvučala je dinamički protegnuto, a u harmonijski najbogatijim dijelovima, vođena dubokim i „masnim" basom, orguljski moćno. Svojevrsni lajtmotiv djela „Šetnja", ujedno i satirički skladateljev autoportret, javljao se tijekom cijelog djela ponovo obrađen i uvijen uvijek u nove pozadinske boje, sve do veličanstvenog i monumentalnog kraja, čiji su uzlet članovi noneta ponovo izveli nakon dugog i srdačnog aplauza.

Vezane vijesti

2cellos oduševili na domaćem terenu

2cellos oduševili na domaćem terenu

Karizmatični virtuozi napokon su nakon mnogobrojnih svjetskih samostalnih turneja i turneja sa Sir Eltonom Johnom, došli napokon i na jednu od… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika