Objavljeno u Nacionalu br. 751, 2010-04-06

Autor: Dean Sinovčić

Parfimer iz dinastije konjaka

Mladi Hennessy u carstvu parfema

Kilian Hennessy, čiji je djed suosnovač konzorcija LVMH, a prije toga predsjednik tvrtke Hennessy, proizvođača skupocjenih alkoholnih pića, u Zagrebu je promovirao svoju prvu kolekciju luksuznih parfema By Kilian

LUKSUZ U BOČICI
Kilian Hennessy, nasljednik obitelji
čije je prezime postalo sinonim za
vrhunski konjak, u zagrebačkom je
Institutu parfema Flores prošlog
tjedna predstavio L'Oeuvre Noir,
prvu kolekciju svoje parfemske
kuće By KilianLUKSUZ U BOČICI Kilian Hennessy, nasljednik obitelji čije je prezime postalo sinonim za vrhunski konjak, u zagrebačkom je Institutu parfema Flores prošlog tjedna predstavio L'Oeuvre Noir, prvu kolekciju svoje parfemske kuće By KilianProšlog utorka u Zagrebu je boravio Kilian Hennessy, najmlađi iz obitelji koja se proslavila proizvodnjom konjaka. I dok je njegovo prezime sinonim za kvalitetni i skupi konjak, njegovo se ime u posljednje dvije i pol godine premetnulo u sinonim luksuznih parfema ByKilian. Naime, ovaj 35-godišnjak nije krenuo u smjeru obiteljske tradicije, nije čak ni osobno angažiran u radu konzorcija LVMH čiji je suosnivač njegov djed. Tvrtka Louis Vuitton, Moët i Hennessy okuplja pedeset najluksuznijih marki vina i alkoholnih pića, odjeće i kožnate galanterije, parfema i kozmetike, satova i nakita. Osim marki koje sačinjavaju ime tvrtke, još su vlasnici i marki šampanjca Dom Pérignon, Veuve Clicquot i Krug, modnih marki Céline, Marc Jacobs, Givenchy, Fendi, Donna Karan, Kenzo, zatim Diorovih i Givenchyjevih parfema i kozmetike, Chaumet, Zenith i Tag Heuer satova i nakita, te mnogih drugih. Iako se lako mogao baviti tvrtkom koju je osnovao njegov djed po kojem je dobio ime, Kilian Hennessy već je na studiju komunikologije na Sorbonni počeo proučavati mirise. Tako je i doktorirao na temu semantike mirisa. Trenirao je s nekima od najvećih "noseva", kako se u svijetu parfema nazivaju njihovi kreatori koji posjeduju posebno istančan i istreniran njuh kojim mogu točno odrediti sastojke i postotke mješavine od sto raznih mirisa.
Prije nego što je u studenome 2007. osnovao vlastitu parfemsku kuću ByKilian, mladi je Hennessy radio parfeme za Dior, Armani i McQueen. Razočaran stanjem u parfemskoj industriji, odlučio je pokrenuti vlastiti biznis i lansirao svoju prvu kolekciju "L'Oeuvre Noir", što bi u slobodnom prijevodu značilo crno remek-djelo.
Kolekcija će imati deset parfema, od kojih je osam već u prodaji. Njegovi se parfemi prodaju u pomno biranim trgovinama svijeta, i to samo u njih 70-ak, a Kilian Hennessy daje sve od sebe da ih sve osobno obiđe. Njegova druženja s novinarima i probranom klijentelom u američkooj luksuznoj robnoj kući Bergdorf Goodman u tamošnjim su medijima bila popraćena popriličnom euforijom autora i uzvanika. Stoga je činjenica da su parfemi By Kilian prisutni u zagrebačkom Institutu parfema Flores, veliki kompliment toj prafumeriji. Hennessyjevo prošlotjedno predstavljanje kolekcije "L'Ouvre Noir", kao i posebne ultraluksuzne kolekcije "Arabian Nights", za istinske poznavatelje luksuza bilo je događaj od posebnog značaja.


Kilian Hennessy parfeme kreira iz najskupljih i najrjeđih eteričnih ulja dopremljenih iz Seville, Firence, Haitija, Laosa, Somalije i Burbonskog otočja. Stavlja ih u bočice s ručno ugraviranim imenima i podnaslovima mirisa. Bočice stoje u drvenim kutijama koje podsjećaju na škrinjice s blagom, na njima je ugraviran Ahilov štit, imaju ključić i satensku podstavu. Svako pakiranje izvodi se ručno i potrebna su dva mjeseca za jedno. Kilian Hennessy jedan je od rijetkih parfimera koji formule svojih parfema objavljuje na svojoj internetskoj stranici, objašnjavajući to time što su sastojci toliko rijetki i skupi da se nikomu ne bi isplatilo kopirati ga.
U razgovoru za Nacional Kilian Hennessy govori o svojoj istinskoj strasti prema parfemima, obiteljskoj tradiciji, tržištu luksuza u vrijeme ekonomske krize te svojim novim izazovima.
dva i pol stoljeća stara tvrtka

NACIONAL: Svaki tekst napisan o vama počinje jednako: nasljednik loze Hennessy i unuk osnivača LVMH grupe. Kako se zbog toga osjećate, pokušavate li možda izići iz te moćne sjene obitelji?

- To jest na neki način pritisak, ali zdravi pritisak. Tvrtka Hennessy osnovana je 1765. godine, prije dva i pol stoljeća, a kad je nakon II. svjetskog rata moj djed postao predsjednik tvrtke, ona je bila u velikim problemima, trebala je biti iznova izgrađena, trebalo je ići od zemlje do zemlje i iznova osvajati klijente. Za to treba imati mnogo poštovanja. A moj djed je još uvijek živ, ima 103 godine. Živi u Cognacu i odlično se drži za čovjeka tih godina.

NACIONAL: Koja je tajna njegove dugovječnosti, je li to u genima Hennessyja?

- Ne znam, vjerojatno konjak. Ako ikad i dosegnem njegovu starost, bojim se da neću dosegnuti njegovu mudrost.

NACIONAL: Vi ste također odrasli u Cognacu, kakvo je bilo vaše djetinjstvo?

- Živio sam ondje do sedme godine. To je bilo jednostavno djetinjstvo, seoski život, priroda.

NACIONAL: I dvorac?

- Kad ste dijete, to vam ništa ne znači. Nisam imao puno prijatelja. Dvorac čak nije ni u Cognacu nego u mjestašcu pokraj Cognaca koje se zove Saint-Brice. Ne, puno više mi se sviđa život u Parizu.

NACIONAL: Iako bi se isprva moglo činiti da su proizvodnja konjaka i parfema dvije veoma različite stvari, zapravo je sasvim suprotno?

- Tako je, mirisi, izniman osjet njuha i vještina u stapanju osnovnih sastojaka ključni su i kod konjaka i kod parfema.

NACIONAL: Što je kod vas presudilo da odete u smjeru proizvodnje parfema, a ne obiteljske tradicije spravljanja konjaka?

PROIZVODNJA
KONJAKA veoma je slična kreiranju parfema; u oba slučaja su ključni njuh i
stapanje sastojakaPROIZVODNJA KONJAKA veoma je slična kreiranju parfema; u oba slučaja su ključni njuh i stapanje sastojaka- Ponajprije to što Hennessy više ne pripada obitelji nego je u vlasništvu LVMH, tako sam od početka znao da ne želim raditi za Hennessy.

NACIONAL: Što za vas znači parfem?

- Mnogo toga. Parfem je prvenstveno olfaktivni identitet osobe. Kao što vam stvari koje odijevate malo-pomalo grade identitet, tako vas i parfem koji nosite definira. Osim toga, kad ujutro nanesete parfem, stvarate oko sebe olfaktivni balon u kojem se osjećate ugodno i zaštićeno. Kad nanesete parfem navečer, prije izlaska u klub, možda želite biti malo zločestiji, tada vam parfem može biti oružje za zavođenje.

NACIONAL: Je li točno da ste vlastitu parfemsku kuću pokrenuli nakon što ste se razočarali radeći u velikim kućama poput Diora, McQueena, Armanija? Što vas je najviše razočaralo?

- Razočarala me spoznaja da zbog ekonomskih razloga kvaliteta proizvoda pada iz godine u godinu. Industrija parfema mora se drastično pozabaviti sobom, promisliti samu sebe i, nadam se, početi raditi bolji posao kako bi uspjela steći neovisnost unutar velikih kompanija. Ja nisam mogao nikoga uvjeriti da poduzme te promjene i zato sam pokrenuo vlastiti posao. Nadam se da će velike kuće shvatiti da se jedino kvaliteta isplati i da kupci razumiju i prepoznaju kvalitetu. Tržište će se ubrzo podijeliti na brendove masovnog tržišta dostupne u svim robnim kućama i visoko prestižne brendove koji se mogu kupiti samo u najprestižnijim prodavaonicama.

NACIONAL: Niche parfemi u neku ruku već jesu jako popularni, pribojavate li se možda da ćete i vi postati dio trenda?

- Nadam se da ByKilian neće postati trendi jer to podrazumjeva da ćete jednoga dana izići iz trenda. Moji parfemi su bezvremenski i vječni jednako kao što su elegancija i seksepil vječni. S druge strane, parfemski brendovi poput Chanela i Diora nalaze se u 25.000 trgovina u svijetu. A ja u 70.
NACIONAL: Vi prvo nadjenete ime kolekciji, pa parfemu, i tek ih onda krenete stvarati?

- Tako je. Ova kolekcija "L'Oeuvre Noir" sastavljena je od deset parfema, osam ih je već na tržištu a dva su u nastajanju. Deset imena je stvoreno prije tri godine. Po meni, odličan parfem je priča nastala davno, davno prije nego što je postala prekrasna olfaktivna harmonija. Moj posao je veoma sličan onom filmskog redatelja. Kako bi mogao odabrati glumce bez scenarija?

NACIONAL: Svaki iz kolekcije vaših parfema je hommage Baudelaireu, Rimbaudu ili Verlaineu, je li istina da su podnaslovi vaših parfema posveta rapperima?

IMENJACI Kilian Hennessy sa svojim djedom, kojem su danas 103 godine i živi u CognacuIMENJACI Kilian Hennessy sa svojim djedom, kojem su danas 103 godine i živi u Cognacu- Istina je, možda ne nužno samo rapu, nego glazbi općenito; ima tu rapa, hip-hopa, r'n'b-a, ima svega pomalo. Za mene su reperi pjesnici današnjice i volim slušati tu glazbu.

NACIONAL: Sudjelujete li u radu tvrtke LVMH?

- Ne. Moj djed, koji se zove kao i ja, u savjetodavnom je odboru. Ja pratim rad tvrtke jer me zanima, ali nisam angažiran.

NACIONAL: No svakako možete iz prve ruke reći kako je ekonomska kriza utjecala na tržište luksuza?

- Gledano iz perspektive moje tvrtke, recesija na mene uopće nije utjecala. Lani sam imao povećanje od 35 posto u Le Printempsu, te čak 85 posto u Le Bon Marchéu u Parizu, 55 posto u Harvey Nicholsu u Londonu. U SAD-u je slično, još uvijek sam među pet najprodavanijih u Bergdorf Goodmanu. Recesija nam nije nimalo naškodila.
PARFEM koji će biti vidljiv

NACIONAL: Kako to objašnjavate?

- Mislim da to znači da kupci vide naš proizvod kao dobru investiciju. I ne osjećaju da je 225 dolara za moj parfem previsoka cijena. Možda i stoga što si mnogi u vrijeme recesije ne mogu priuštiti novu Chanel torbu ili kostim, jer to stoji 5000 dolara, ali još uvijek se možete počastiti parfemom od 225 dolara i osjećati se luksuzno. To je jednako cijeni Dieselovih traperica. Da, u svijetu parfema kakav danas poznajemo to je luksuz, no svijet parfema se spustio na niske grane.

NACIONAL: Kako razviti ukus za vrhunske parfeme?

- Naravno da bi kupci trebali biti educirani i to je misija maloprodaje, ali i medija. Ukus za umjetnost parfema gradi se jednako kao i ukus za bilo koju drugu vrstu umjetnosti. Primjerice slikarstvo, isprva umjetnička slika kod vas budi samo emocije, ona vam se ili sviđa ili ne. S godinama, trenirajući oko i poznavajući povijest umjetnosti, moći ćete slike analizirati, u toj fazi vaš mozak radi više nego vaše oči. Isto je i s parfemima, s dobrim predznanjem moći ćete reći ne samo da vam se nešto sviđa ili ne, nego to i obrazložiti i shvatiti njegovu vrijednost.

NACIONAL: Kako gledate na nove bogataše koji imaju novac, ali ne i tradiciju imanja novca, što nerijetko prati i nedostatak ukusa?

- Toga je bilo u svim povijesnim razdobljima i svim zemljama svijeta. U Francuskoj je 1970-ih i 1980-ih taj izraz bio veoma učestao. I nije nužno loše da postoje novi bogataši. U protivnom bi se dogodilo što, da bogati smiju biti samo oni koji su davno zaradili novac? I ako govorimo o novim bogatašima, morate znati da su se roditelji potrudili da njihova djeca imaju sve što oni nisu imali kao djeca. Njihova djeca imaju vrhunsko obrazovanje, svi govore engleski, svi su otišli na američke fakultete, puno ulažu kako bi brzo stvorili kulturu koju nisu imali.

NACIONAL: Kao netko tko je oduvijek imao sve, što najviše cijenite u vlastitoj tradiciji, u odrastanju u okružju obiteljskog bogatstva?

- Kulturu. Naravno, divno je imati i odlično obrazovanje koje sam imao, ali to je danas dostupno svima, najbolje škole u Francuskoj su besplatne. Moja prednost je doista bila kultura, odgoj, ono što su me majka i djed učili iz godine u godinu.

NACIONAL: Pokrenuvši ByKilian, zadali ste si misiju da vratite parfem na pijedestal koji mu pripada. Kako napreduje ta misija?

- Već sada bih mogao biti gotovo zadovoljan. Trebale su mi dvije i pol godine. Sad sam si već zadao novu misiju o kojoj će se više znati potkraj godine. Stalno si zadajem nove izazove, osjećam se živim samo kad dotaknem opasnost, pri susretu s nepoznatim, s nečim što bi me moglo povrijediti. Ne dopuštam da mi bude previše udobno i zato se moram upuštati u nove izazove.
NACIONAL: Možete li otkriti nešto više o svom novom izazovu?

- Dat ću vam samo mali nagovještaj: i dalje se radi o vraćanju parfema na pijedestal, no ovaj put želim parfemu dati vidljivost. Kreiram nešto što će ženi omogućiti da svoj parfem učini vidljivim. Neću vam reći ništa više.
NACIONAL: Koji od vaših mirisa vam je najdraži?

- Jako volim "Back to Black - aphrodisiac". On je sve što volim kod parfema: seksi je, elegantan, bezvremenski, obožavam ga. Trebale su nam godine da ga napravimo, ali zato je savršen.

NACIONAL: Je li istina da ste ljubomorni što niste kreirali Féminité du Bois, od Shiseida?

- Istina, ja sam ga nekoć nosio i još uvijek mislim da je to najljepši parfem ikad kreiran u povijesti parfema. To je remek-djelo i nije mi to teško reći.

NACIONAL: Kako reagirate u društvu žena koje nose loše parfeme?

- Jednako kao i u društvu loše odjevenih žena - okrenem se drugamo i pokušam otići drugamo.

NACIONAL: Gdje bi žena trebala nanijeti parfem?

- Na sva mjesta na kojima želi biti poljubljena.

Vezane vijesti

Novi parfem nimalo Očajne kućanice

Novi parfem nimalo Očajne kućanice

Ako si slavan, stvar je prestiža imati i vlastiti parfem, koji se, naravno, zove tvojim imenom. Britney Spears, Jennifer Lopez, Kate Moss, Christina… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika