06.04.2010. / 13:22

Autor: Igor Koruga

Nuevo Tango Ensemble otvorio Springtime Jazz Fever u BP Club

Gianni Iorio (bandoneon) i Pasquale Stafano (klavir) napokon su našli odgovarajućeg bas gitarista, te uvježbanim dijalozima pokazali sve bolju sviračku vještinu i predstavili maštovite i originalne tango aranžmane autorskih i Piazzollinih skladbi

Martin DrewMartin DrewJedinstvenim pristupom uskom žanru jazza, talijanski trio Nuevo Tango Ensemble otvorio je dvotjedni Springtime Jazz Fever 2010. u BP Clubu, čiji je posljednji koncert održan na blagdan Velikog petka.

Gianni Iorio (bandoneon) i Pasquale Stafano (klavir) napokon su našli odgovarajućeg bas gitarista, te uvježbanim dijalozima pokazali sve bolju sviračku vještinu i predstavili maštovite i originalne tango aranžmane autorskih i Piazzollinih skladbi.

Extended-play

U prvom tjednu klasičniji su jazz sladokusci imali priliku uživati u dva koncerta Kvarteta britanskog bubnjara Martina Drewa. Standardi poput "Autumn Leaves" i "Maiden Voyage" bili su improvizirani žustrim i bogatim solo dionicama u extended-play maniri, u trajanju nerijetko preko deset minuta. Matija Dedić i Ante Gelo nastupili su opet s novim sastavima (Dedić solo s još jednom ritam sekcijom, a Gelo u fusion Combinateu), pokazujući širinu mlađe hrvatske jazz scene i neizvjesnost eventualne suradnje dvojice vodećih jazz glazbenika mlađe generacije. Zašto ne nastupe zajedno?

Predavači su grožnjanske škole iz Francuske (Emil Spanyi), Austrije (Ewald Oberleitner), Finske (Lasse Lindgren), Amerike (Howard Curtis) i Hrvatske (Boško Petrović) pokazali veću otvorenost, te potpuno spontano formirali ansamble poput Emil Spanyi Trio i Senior Service feat. Lasse Lindgren. Unutar četiri večeri dočarali su vedru i poticajnu klimu ljetne jazz škole i festivala "Jazz Is Back!".

Autentičan šarm

Drugi dio festivala istaknuo je Zipflo Weinrich Quartet, dok je završnica bila rezervirana za danske glazbenike. Rasponom orijentacija i kvalitete, Danci su očito proširili pojam jazza i dokazali veliku otvorenost kulturnih institucija u podršci umjetnika i njihovih nastupa izvan zemlje. Dok je urbani trio Surf In Stereo pozivao neku novu publiku u BP Club zvučeći pritom kao blijeda kopija kvalitetnih sisačkih surfin'-rockera Bamby Molestersa, izvanredni septet Swingstrike Seven dopunio je točkom slovo "i" ovogodišnjeg koncertnog serijala.

Standardi Williama "Counta" Basiea, Louisa Armstronga, Quincyja Jonesa i Franka Loesera poprimili su svoj autentični šarm, a dotjerani aranžmani predstavljali su danski septet i njihov solistički trio (tenor i alt saksofon, trombon) kao fino ugođenu cjelinu, s prizvukom po potrebi - dixielanda, swinga ili be-bopa. Sporadično se tenor saksofonist pojavljivao i u pjevačkoj ulozi, a stilom, emocijom i potrebnim akcentom podsjećao je na velike majstore vokalne izražajnosti ranih pedesetih godina.

Happy Reunion

 Fritz Pauer Fritz PauerUz svakodnevno prisustvo i budno praćenje zbivanja u klubu, Boško Petrović je nastupio u više navrata. Uz grožnjanske pedagoge, u već usviranom kvartetu s Georgiem Fameom (Primož Grašič/Mario Mavrin) i kao gost tria svog prijatelja, austrijskog pijanista Fritza Pauera. Gotovo neprimjetan unutar ujednačenog repertoara britanske jazz-rock legende, svojim je dodacima ipak zaslužio podršku publike, no više iz običaja nego iz uvjerenja. Srećom, šest je dana kasnije u tzv. Happy Reunionu s Fritzom Pauerom, iznio svu onu svježinu i domišljatost fraziranja, dječju zanesenost i volju za ponovnim dokazivanjem, te ispunio klub rijetkim emocionalnim nabojem.

Velik doprinos takvom Boškovom izdanju dao je i njegov austrijski suvremenik (Pauer), još jedan veteran europskog i svjetskog jazza, te sve usamljeniji putnik u potrazi za iskustvima poput ovog zagrebačkog. Obojica svjesni definicije jazza, kao osvrta, trenutnog doživljaja čitave skladbe i/li najmanjeg njezinog dijela, nastojali su izvući jedan iz drugoga svježe ideje, sitnim međusobnim provokacijama u obliku glazbenih pitanja i odgovora. Mjestimice su i neobičnim intervalima odmicali linije sola od melodijskog kostura teme, no estetski bi dorekli svaku kompoziciju i doveli je spretno do kraja. Solo, skladba, set, dan, fest... U svemu je sudjelovao živahni Boško, uvijek u pratnji svojih kolega i prijatelja, da li na pozornici ili izvan nje, nikad zaboravljen i uvijek prihvaćen.

Novi susreti

Ljubitelji zvonkih tonova vibrafona neće dugo čekati na slijedeće iskustvo, jer se već 13. travnja ove godine prigodno obilježava slavljenički koncert povodom 75-og rođendana Boška Petrovića, u Maloj dvorani Vatroslava Lisinskog. Oni drugi, željni proljetne groznice, moći će sličnu "zarazu" pronaći u mjesecu srpnju na grožnjanskom festivalu "Jazz Is Back!", ili za godinu dana na istom mjestu, u isto vrijeme.

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika