14.08.2010. / 18:11

Autor: Deutsche Welle

Evolucija mode: Modni blogeri postaju jednako važni kao i urednici i kritičari

Karl Lagerfeld, Anna Vintour i ostale "velike face“ mode nam već godinama diktiraju što trebamo nositi kako bi bili in. Ali njihovom vremenu bliži se kraj. Dolaze novi klinci koji putem interneta šire svoj stil i ukus.

Modu više ne diktiraju samo modni časopisiModu više ne diktiraju samo modni časopisiOd 2002. godine u internetskoj sferi se šire modni blogovi i svaki ih je dan sve više i više. Mnoge fashionistice diljem svijeta svakodnevno provjeravaju po nekoliko modnih blogova ne bi li saznale što je novo u svijetu mode, što se nosi na ulicama i koji su novi trendovi. A mnogi blogeri postaju prave zvijezde koje revolucioniraju modni sustav. Danas oni sjede u prvim redovima svih revija i njihovo je mišljenje važno jednako kao i ono npr. glavne urednice Voguea.

Les Mads i ostali bloggeri

Jedan od najpoznatijih blogera je Scott Schuman, koji je prije 5 godina na svom blogu počeo objavljivati slike lijepo obučenih njujorčana. Od tada je njegov blog "Sartorialist" kult i uzor mnogim novim licima na blogerskoj sceni.

Dok "Sartorialist" pokazuje luksuzne kombinacije iz modnih prijestolnica, većina blogova pokazuje uličnu modu mladih. Jedan od najpoznatijih takvih blogova u Njemačkoj je "Les Mads", kojeg su 2007. osnovale Jessica Weiss i Julia Knolle. 2008. godine je izdavačka kuća "Hubert Burda" kupila Les Mads i zaposlila djevojke kao urednice. To im je omogućilo pristup velikim modnim događajima s kojih su na svom blogu izvještavale.

Osim izvještavanja s modnih revija diljem Europe, objavljuju slike ulične mode, svoje odjevne kombinacije, intervjue s poznatim i manje poznatim umjetnicima, fotografima, manekenkama, dizajnerima i ljudima iz svijeta mode. Njihov blog je poseban po tome što svojoj publici ("userima") pišu kao da su im prijateljice, izmjenjuju mišljenja o modi i odgovaraju na komentare koje im useri pišu.

Osim Les Mads u svijetu mode je veoma poznat i blog Yvana Rodica "Facehunter". On putuje svijetom i fotografira "modu na cesti", ali i ostale zanimljivosti na koje naleti. Sam sebe ne smatra stručnjakom za modu, ali ono što njegovo stručno oko fotografira i objavi donosi mu do 18.000 klikova dnevno. Osim toga, nekoliko dizajnera svjetskih poznatih modnih kuća priznalo je kako njegove fotografije koriste kao inspiraciju, izjavio je Rodica časopisu "Welt".

Japanci su veoma "in"

Japanci su poznati po Sumo hrvačima i Sushiju, ali malo tko zna da mnogo novih trendova stiže upravo iz glavnog grada Japana, Tokyja. Od početka devedesetih prošlog stoljeća cvjeta japanska ulična moda i jedna je od najotkačenijih u svijetu. Kada se pogledaju fotografije na japanskim modnim blogovima, mnogi će pomisliti da je sve to pretjerani kič. No Japanci su se uspjeli nametnuti kao najposebnija modna ekipa koja je lagano počela biti popularna i u ostatku svijeta. Jedna od najpoznatijih ljubiteljica japanske mode je pjevačica Gwen Stefani u čijim se glazbenim spotovima često mogu vidjeti plesačice obučene u Harajauku stilu, jednom od supkultura uličnog stila u Tokyju.

Oduvijek je dizajnere inspirirala moda s ulica, ali nikada u toj mjeri kao sada kada je samo nekoliko klikova potrebno da se sazna što je u svijetu trend. Modna industrija je, sama po sebi veoma brza, i teško što potraje dulje od jedne sezone. Internet i modni blogovi, koji neposredno nakon završetak modnih revija objavljuju slike novih kolekcija, još više su ubrzali tu ogromnu mašineriju.

Deutsche Welle

Vezane vijesti

Postoji li globalni ideal ljepote?

Postoji li globalni ideal ljepote?

"Stvarno mi je dosta ove tiranije u modi. Zbog toga sad živim u Berlinu. Berlin je puno slobodniji", tvrdi španjolsko-kolumbijski modni dizajner… Više

Komentari

Ovaj članak nema komentara.

Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika