Objavljeno u Nacionalu br. 771, 2010-08-24

Autor: Plamenko Cvitić

ŽELJEZNICA SRBA, HRVATA I SLOVENACA

Zajednička tvrtka počinje raditi 9. rujna

Transferom preko Slovenije, Hrvatske i Srbije put robe na relaciji središnja Europa-Turska skratit će se sa sadašnjih 65 na 40 sati

SASTANAK PREDSTAVNIKA
održat će se 8. rujna u
Beogradu, a već idući dan
tvrtka će početi s radomSASTANAK PREDSTAVNIKA održat će se 8. rujna u Beogradu, a već idući dan tvrtka će početi s radomZajednička željeznička tvrtka Srbije, Hrvatske i Slovenije započet će s radom 9. rujna, najavio je srbijanski ministar za infrastrukturu Milutin Mrkonjić. Novinarima je rekao da će u Beogradu 8. rujna biti održan zajednički sastanak, a 9. rujna će nova tvrtka početi s radom. Tako će se ostvariti ideja o kojoj su mnogi razmišljali godinama, no tek nedavno je zaključeno da bi se ideja o udruživanju ex-Yu željeznica mogla i ostvariti.

Osnivanje zajedničke tvrtke očito je pokrenuto i nakon što je ideja o udruživanju predstavljena u zemljama bivše Jugoslavije gdje je nailazila na podršku iako su se ponegdje očekivali određeni otpori. Tako je u Hrvatskoj zadatak promocije početkom kolovoza preuzeo ministar mora prometa i infrastrukture Božidar Kalmeta, koji je negirao bilo kakvu političku pozadinu projekta: " Radi se o osnivanju zajedničke tvrtke koja će nastupati na javnim natječajima kako bi procedura bila lakša i brža i kako bi što više tereta prolazilo desnim koridorom, koji prolazi kroz Sloveniju, Hrvatsku i Srbiju ali dalje do Turske. Prema tome to je gospodarski opravdan posao koji nema veze s politikom ali ima gospodarsku osnovu, govorio je Kalmeta.

U sljedećih nekoliko dana hrvatske i srbijanske željeznice očekuju da od slovenskih kolega dobiju prijedlog osnivačkog akta o zajedničkom poduzeću i tada bi trebalo biti jasno na koji način će se dijeliti prihod. Dosad je već definirano da će novoosnovana tvrtka, koja će se najvjerojatnije zvati Cargo 10, imati sjedište u Ljubljani, a navodno će i direktor tvrtke biti Slovenac. Osnovna prednost nove tvrtke je da će, bez ikakvih ulaganja u infrastrukturu, transport robe od Ljubljane do Istanbula biti skraćen sa sadašnjih 65, koliko traje put preko Mađarske, Rumunjske i Bugarske na 40 do 45 sati koliko će trajati transport preko Slovenije, Hrvatske i Srbije.

Vezane vijesti

Kalmeta podržava Karamarka

Kalmeta podržava Karamarka

Božidar Kalmeta, koji je danas ponovno izabran za predsjednika zadarskoga Županijskog HDZ-a, izjavio je nakon stranačke Izborne skupštine u Zadru,… Više

Komentari

registracija
12/12/09

maryspirk, 07.09.10. 04:55

Konačno nešto pametno i konstruktivno, na korist svima ...


Nije moguće komentirati članke starije od tri mjeseca.

Najnovije

Izbor urednika